brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Pzr, 2011 11:11

İyi anlatmış, iyi konulara değinmiş ama tramvay mevzusunda biraz dağılmışlar, diyor ki Tramvaylar bu sorunu çözmeyecek, haklı, günümüzde tramvay tek başına bir kentin trafik sorununu çözemez ama bunu çözmekte en iyi adımlardan birisidir, tramvay metroyu, otobüsler tramvayı destekler, olay biter.

Teleferik ile ilgili görüşüde bana çok mantıklı geldi, tamam iyi bilmediğim bir kent için bu yorumu yapmam yanlış gelir belki ama neden Bursa kent merkezinden o teleferiğe binemiyorum?

Geçen size bir dağ treni örneği yayınladım, neden insanlar buna karşı? Uludağ' a çıkmak ve inmek için neden sadece teleferik ya da karayolu, orada inşa edilecek bir dağ treninin bölgeye katacağı değer tahmin edilemez, kıçı kırık 3 bin nüfusu olmayan yerler bu trenler ile dünyanın turizm gelirini elde ediyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eyl Pzr, 2011 13:46

Galler'de üç gün evvelden biletlerini ısmarlaman gerekiyor, bunu anlamaz bunlar :-)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Eyl Pzr, 2011 17:38

tramvayı özel araç trafiğinin akışkanlığına bir engel olarak görüyorlar. tıpkı yayalarıgördükleri gibi. yaya hakkı olmayan ülkede tramvaya da karşı olunur

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Pzr, 2011 18:40

Mehmet Kasım yazdı:yaya hakkı olmayan ülkede tramvaya da karşı olunur
Mehmet 10 numara cümle, bu herşeyi özetledi benim için.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 29 Eyl Prş, 2011 23:34

Arkadaşlar incirli caddesi tramvay inşaatı fotoğrafları.Raylar döşenmeye başlandı.
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
İşte burada işçiler çalışıyor. Sorular sorduk. Ne zaman biter dedik. 29 Ekim'de açılacakmış. Bize sordular sizce yetişir mi diye. İnşallah yetişir dedik.Raylar Polonya'dan gelmiş.Yazıklar olsun dedim. Cumhuriyet caddesi hattının rayları yerli malıymış. Raylar 3 ayda bozuldu diyorlar. Sertliğini ayarlıyamıyormuşuz.
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Yeni raylar araç deposu kenarında sırasını bekliyor.
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eyl Cum, 2011 00:02

Şentürk harika fotoğraflar, gerçekten güzel oldu bunlar çok teşekkür ederim. Yüzsüzlük edip bir ricada bulunsam, eğer denk gelirsen ray altı betonu atılırken ya da o bağlantı elemanları tutturulurken bir iki kare çekebilirmisin, cep telefonu ile de olur. Enteresan bir şekilde gidiyorlar, zeminle sabitlemeyi nasıl yapacaklar onu merak ettiğim o yüzden böyle bir rica bulunuyorum, olmazsa da sağlık olsun.

Bu arada;
Cumhuriyet caddesi hattının rayları yerli malıymış. Raylar 3 ayda bozuldu diyorlar. Sertliğini ayarlıyamıyormuşuz.
Tecrübe, tabii ki bu tecrübenin inşa edilmiş bir hatta yaşanması hoş değil, yani para veriliyor sonuçta ve işletmeye açılıyor, bir bakıyorsunuz ama rayların sertliği uygun değil. Ne olacak? Yani rayları değiştirmek yeterli bir sebep sonuç ilişkisi değil bence, biz işin diğer yanında da biraz zayıf kalıyoruz, sözleşme tarafında. Bu işin teknik şartnamesinde belirtilen şartları karşılayıp karşılamadığını test etmeyenler de bunu üretip aynısı abi diye satan kadar sorumlu. Dolayısı ile tecrübe her aşamasında önemli, ama insan taşıyan bir sistemde koyalımda deneyelim olmaz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Eyl Cum, 2011 07:49

Böyle şeylerde tecrübe yoksa, tecrübeli birisine soracaksın. Ya etrafında tramvaylı bir kente, ya da bu işten anlayan birisine. Ayrıca, rayları 2011'de yaptıkları hâlde, şimdiden altına kauçuk izolasyon yapmayı düşünen yok. Sarsılmalar, gürültü, bu gördüğümüz 1950 :x

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eyl Cum, 2011 11:32

Başar bende bu soruyu o yüzden sordum zaten, bakalım alt beton atımı sırasında ne yapacaklar bende çok merak ediyorum.
eğer denk gelirsen ray altı betonu atılırken ya da o bağlantı elemanları tutturulurken bir iki kare çekebilirmisin, cep telefonu ile de olur. Enteresan bir şekilde gidiyorlar, zeminle sabitlemeyi nasıl yapacaklar onu merak ettiğim o yüzden böyle bir rica bulunuyorum, olmazsa da sağlık olsun.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 01 Eki Cmt, 2011 13:46

Merhaba arkadaşlar sorular üzerine tekrar incelemeye gittim. Kauçuk izolasyon diye demek istediğiniz strafor muydu? Rayların altına strafor koymuşlar. Yine birine sordum ne amaçla kullanılıyor diye; "rayın izolasyonu" dediler. Fotoğraflar küçük ve kalitesiz ama yinede belli oluyor. :D

ResimResim

Telefonun azizliği. Merak etmeyin raylar düz.
ResimResim
Yalnız altyapı fabrikada üretilip getirilmiyor galiba. Gördüklerime göre altyapı toprağın üzerine beton atılıp onun üzerinede demirler koyuluyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eki Cmt, 2011 14:36

Hayır kast ettiğimiz bildiğimiz siyah kauçuk, 2-3 cm lik yüksekliğe sahip bant şeklinde ray altına yerleştiriliyor, ayrıca ray ile ray seviyesine yükseltilen betonun arasında kalacak şekilde rayın yan taraflarına da dolduruluyor. Strafor u bende ilk defa gördüm, poliüretan malzeme görmüştüm ama yani daha sert ve dayanımlı strafor da bunu sağlayacak dayanım ne kadar var bilemiyorum, tabii ki özel bir malzeme de olabilir :)
Yalnız altyapı fabrikada üretilip getirilmiyor galiba. Gördüklerime göre altyapı toprağın üzerine beton atılıp onun üzerinede demirler koyuluyor.
Bunu diğer hattın yapımı için konuşmuştuk galiba değil mi? Hazır imal edilip getirilip montaj yapılacağını, burada geleneksel metod ile yerinde imalat yapılıyor, belki de çok uzun soluklu bir iş olmadığı için böyle kolayca hallediliyordur.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 01 Eki Cmt, 2011 21:18

14. sayfadaki 9. , 11. ve 12. fotoğraflarda rayları yere sabitleyen malzemelerin arasında bir kauçuk malzeme gözüküyor ama kastettiğiniz bu değil galiba.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eki Cmt, 2011 21:32

Benim gördüklerim biraz daha farklı idi, o resimlerdeki daha çok su ile teması önlemek için kullanılan membran tarzı bir malzemeye benziyor, travers gibi konulmuş olan bağlantı vidalarına takılı olan malzeme ise metale benziyor o yüzden varmı yokmu tereddüt ettim. Aslında çokta büyük bir önemi yok, yapılan hat üzerinde az sayıda ve düşük ağırlık ile araç geçecek olan bir hat, yani bilmiyorum tabii sefer frekansı nedir ama belkide teknik olarak olmamasının bir zarureti de olmaz, sonuçta hala bu malzemeyi tüm hatlarına koymamış bir sürü işletme var, çünkü bu tadilat ufak bir iş değil. Dediğim gibi bu hattın yapısına baktığımızda sanırım çok sık frekansları olmayan, olsa da asla yeni tramvay kadar dolu ağırlığa ulaşacağını sanmadığım araçlar ile işletilecek, bir de en azından resimlerdeki alan kavşaklı dönemeçli değil, düz hatlarda çokta gerekli de değil bana göre.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön