brs-T.03 » Bursa Tramvay Hatları İnşaatları [Genel]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İyi anlatmış, iyi konulara değinmiş ama tramvay mevzusunda biraz dağılmışlar, diyor ki Tramvaylar bu sorunu çözmeyecek, haklı, günümüzde tramvay tek başına bir kentin trafik sorununu çözemez ama bunu çözmekte en iyi adımlardan birisidir, tramvay metroyu, otobüsler tramvayı destekler, olay biter.
Teleferik ile ilgili görüşüde bana çok mantıklı geldi, tamam iyi bilmediğim bir kent için bu yorumu yapmam yanlış gelir belki ama neden Bursa kent merkezinden o teleferiğe binemiyorum?
Geçen size bir dağ treni örneği yayınladım, neden insanlar buna karşı? Uludağ' a çıkmak ve inmek için neden sadece teleferik ya da karayolu, orada inşa edilecek bir dağ treninin bölgeye katacağı değer tahmin edilemez, kıçı kırık 3 bin nüfusu olmayan yerler bu trenler ile dünyanın turizm gelirini elde ediyor.
Teleferik ile ilgili görüşüde bana çok mantıklı geldi, tamam iyi bilmediğim bir kent için bu yorumu yapmam yanlış gelir belki ama neden Bursa kent merkezinden o teleferiğe binemiyorum?
Geçen size bir dağ treni örneği yayınladım, neden insanlar buna karşı? Uludağ' a çıkmak ve inmek için neden sadece teleferik ya da karayolu, orada inşa edilecek bir dağ treninin bölgeye katacağı değer tahmin edilemez, kıçı kırık 3 bin nüfusu olmayan yerler bu trenler ile dünyanın turizm gelirini elde ediyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 153
- Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28
Arkadaşlar incirli caddesi tramvay inşaatı fotoğrafları.Raylar döşenmeye başlandı.
İşte burada işçiler çalışıyor. Sorular sorduk. Ne zaman biter dedik. 29 Ekim'de açılacakmış. Bize sordular sizce yetişir mi diye. İnşallah yetişir dedik.Raylar Polonya'dan gelmiş.Yazıklar olsun dedim. Cumhuriyet caddesi hattının rayları yerli malıymış. Raylar 3 ayda bozuldu diyorlar. Sertliğini ayarlıyamıyormuşuz.
Yeni raylar araç deposu kenarında sırasını bekliyor.
İşte burada işçiler çalışıyor. Sorular sorduk. Ne zaman biter dedik. 29 Ekim'de açılacakmış. Bize sordular sizce yetişir mi diye. İnşallah yetişir dedik.Raylar Polonya'dan gelmiş.Yazıklar olsun dedim. Cumhuriyet caddesi hattının rayları yerli malıymış. Raylar 3 ayda bozuldu diyorlar. Sertliğini ayarlıyamıyormuşuz.
Yeni raylar araç deposu kenarında sırasını bekliyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şentürk harika fotoğraflar, gerçekten güzel oldu bunlar çok teşekkür ederim. Yüzsüzlük edip bir ricada bulunsam, eğer denk gelirsen ray altı betonu atılırken ya da o bağlantı elemanları tutturulurken bir iki kare çekebilirmisin, cep telefonu ile de olur. Enteresan bir şekilde gidiyorlar, zeminle sabitlemeyi nasıl yapacaklar onu merak ettiğim o yüzden böyle bir rica bulunuyorum, olmazsa da sağlık olsun.
Bu arada;
Bu arada;
Tecrübe, tabii ki bu tecrübenin inşa edilmiş bir hatta yaşanması hoş değil, yani para veriliyor sonuçta ve işletmeye açılıyor, bir bakıyorsunuz ama rayların sertliği uygun değil. Ne olacak? Yani rayları değiştirmek yeterli bir sebep sonuç ilişkisi değil bence, biz işin diğer yanında da biraz zayıf kalıyoruz, sözleşme tarafında. Bu işin teknik şartnamesinde belirtilen şartları karşılayıp karşılamadığını test etmeyenler de bunu üretip aynısı abi diye satan kadar sorumlu. Dolayısı ile tecrübe her aşamasında önemli, ama insan taşıyan bir sistemde koyalımda deneyelim olmaz.Cumhuriyet caddesi hattının rayları yerli malıymış. Raylar 3 ayda bozuldu diyorlar. Sertliğini ayarlıyamıyormuşuz.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5569
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başar bende bu soruyu o yüzden sordum zaten, bakalım alt beton atımı sırasında ne yapacaklar bende çok merak ediyorum.
eğer denk gelirsen ray altı betonu atılırken ya da o bağlantı elemanları tutturulurken bir iki kare çekebilirmisin, cep telefonu ile de olur. Enteresan bir şekilde gidiyorlar, zeminle sabitlemeyi nasıl yapacaklar onu merak ettiğim o yüzden böyle bir rica bulunuyorum, olmazsa da sağlık olsun.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 153
- Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28
Merhaba arkadaşlar sorular üzerine tekrar incelemeye gittim. Kauçuk izolasyon diye demek istediğiniz strafor muydu? Rayların altına strafor koymuşlar. Yine birine sordum ne amaçla kullanılıyor diye; "rayın izolasyonu" dediler. Fotoğraflar küçük ve kalitesiz ama yinede belli oluyor.
Telefonun azizliği. Merak etmeyin raylar düz.
Yalnız altyapı fabrikada üretilip getirilmiyor galiba. Gördüklerime göre altyapı toprağın üzerine beton atılıp onun üzerinede demirler koyuluyor.
Telefonun azizliği. Merak etmeyin raylar düz.
Yalnız altyapı fabrikada üretilip getirilmiyor galiba. Gördüklerime göre altyapı toprağın üzerine beton atılıp onun üzerinede demirler koyuluyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hayır kast ettiğimiz bildiğimiz siyah kauçuk, 2-3 cm lik yüksekliğe sahip bant şeklinde ray altına yerleştiriliyor, ayrıca ray ile ray seviyesine yükseltilen betonun arasında kalacak şekilde rayın yan taraflarına da dolduruluyor. Strafor u bende ilk defa gördüm, poliüretan malzeme görmüştüm ama yani daha sert ve dayanımlı strafor da bunu sağlayacak dayanım ne kadar var bilemiyorum, tabii ki özel bir malzeme de olabilir
Bunu diğer hattın yapımı için konuşmuştuk galiba değil mi? Hazır imal edilip getirilip montaj yapılacağını, burada geleneksel metod ile yerinde imalat yapılıyor, belki de çok uzun soluklu bir iş olmadığı için böyle kolayca hallediliyordur.Yalnız altyapı fabrikada üretilip getirilmiyor galiba. Gördüklerime göre altyapı toprağın üzerine beton atılıp onun üzerinede demirler koyuluyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Benim gördüklerim biraz daha farklı idi, o resimlerdeki daha çok su ile teması önlemek için kullanılan membran tarzı bir malzemeye benziyor, travers gibi konulmuş olan bağlantı vidalarına takılı olan malzeme ise metale benziyor o yüzden varmı yokmu tereddüt ettim. Aslında çokta büyük bir önemi yok, yapılan hat üzerinde az sayıda ve düşük ağırlık ile araç geçecek olan bir hat, yani bilmiyorum tabii sefer frekansı nedir ama belkide teknik olarak olmamasının bir zarureti de olmaz, sonuçta hala bu malzemeyi tüm hatlarına koymamış bir sürü işletme var, çünkü bu tadilat ufak bir iş değil. Dediğim gibi bu hattın yapısına baktığımızda sanırım çok sık frekansları olmayan, olsa da asla yeni tramvay kadar dolu ağırlığa ulaşacağını sanmadığım araçlar ile işletilecek, bir de en azından resimlerdeki alan kavşaklı dönemeçli değil, düz hatlarda çokta gerekli de değil bana göre.