11. sayfa (Toplam 17 sayfa)
Gönderilme zamanı: 18 Ağu Sal, 2015 11:32
gönderen Engin Y
Neden hibrit? Sadece elektrikle çalışmıyor mu bu tramvaylar? Dizel veya benzinli motoru da mı olacak?
Gönderilme zamanı: 18 Ağu Sal, 2015 12:41
gönderen kado
lityum pilden gelen enerji ve kataner sistemiyle şebekeden aldığı enerji olmak üzere iki farklı şekilde çalışıyor olacak. bu sisteme de hibrid diyorlar
Gönderilme zamanı: 18 Ağu Sal, 2015 15:18
gönderen Engin Y
kado yazdı:lityum pilden gelen enerji ve kataner sistemiyle şebekeden aldığı enerji olmak üzere iki farklı şekilde çalışıyor olacak. bu sisteme de hibrid diyorlar
Hmmmm, teşekkürler bilgilendirme için..
Gönderilme zamanı: 01 Eyl Sal, 2015 06:55
gönderen Esat
İşler yolunda gidiyor herhalde diyorduk burada ama zaten döşenen sadece o fotoğraflardaki raylarmış sanırım
11 yılda metro, 10 yılda fuar, 8 yılda teleferiği bitiren İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin geçtiğimiz yılın Haziran ayında başlattığı Konak ve Karşıyaka Tramvay hattı da "en yavaş" rekoru kıracak. Çalışmaların başladığı Karşıyaka etabında 14 ayda yalnızca 2 kilometre ray döşenebildi. Projeye göre 2 yıl sonra bitmesi gereken tramvay, bu hızla devam ederse ancak 2022 yılında hizmete girecek. Çalışmaların bu kadar yavaş ilerlemesi sosyal medyada da geniş yer buluyor.
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Gönderilme zamanı: 22 Ağu Pzt, 2016 16:19
gönderen Esat
Hatta kullanılacak araçlardan bir tane numune İzmir Fuarında sergilenmek üzere kente getirilmiş
Adapazarı’ndaki fabrikadan İzmir’e getirilerek Kültürpark’taki “geçici” yerine yerleştirilen vagon, 26 Ağustos-4 Eylül tarihleri arasında Fuar ziyaretçilerinin beğenisine sunulacak. Güney Kore’de özenle tamamlanan iç ve dış tasarımında mavi ve turkuaz tonlarıyla deniz kenti vurgusu yapılırken aynı zamanda İzmir’in güneşli havası ile canlı ve neşeli yapısı da öne çıkarıldı.
İzmir’in tramvay araçları 32 metre uzunluğunda ve 285 yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak. Yapılan fizibilite çalışmalarına göre Konak hattında günlük 95 bin kişi, Karşıyaka hattında ise 87 bin kişi taşınacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin metro sistemini tamamlayıcı nitelikte hayata geçireceği 12.8 kilometre uzunluğunda ve 20 duraklı Konak Tramvayı ile 8.8 kilometre uzunluğunda ve 14 duraklı Karşıyaka tramvay hattında toplam 38 araç çalışacak. Proje 390 milyon liraya mal olacak.
izmirtram(1).jpg
izmirtram(3).jpg
izmirtram(2).jpg
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Gönderilme zamanı: 26 Eyl Pzt, 2016 10:27
gönderen Esat
http://www.rayhaber.com/2016/09/izmirde ... am-ediyor/
İzmirde tramvay projesi tartışmalarla devam ediyor :TMMOB Şehir Plancıları Odası İzmir Şube Başkanı Özlem Şenyol Kocaer, İzmir Tramvay Projesine eleştirilerini anlattı.
Avrupa Hareketlilik Haftası kapsamında geçtiğimiz günlerde İzmir Havagazı Fabrikası Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen “Akıllı ve Sürdürülebilir Ulaşım Paneli”nde, İBB Başkan Yardımcısı Muzaffer Tunçağ’ın, İzmir Tramvay Projesine yönelik eleştirilere “saçma sapan muhalefet” ifadesi tepki topladı.
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Gönderilme zamanı: 17 Kas Prş, 2016 14:39
gönderen Esat
Karşıyaka tramvayında Aralık ayında test sürüşü planlanıyormuş, sitemizde İzmirli pek üye yok sanırım projeyi yakından takip edemedik, açıkçası tramvay denildiği zaman beni hep bir heyecan sarıyor ama gözden uzak olan gönülden uzak oldu
:)
http://www.trenhaber.com/hafif-rayli-si ... -h872.html
İZMİR Büyükşehir Belediyesi, imalat çalışmalarını yüzde 90 oranında tamamladığı Karşıyaka Tramvayı’nda deneme seferlerine aralık ayı sonunda başlayacak.
KARŞIYAKA TRAMVAYI
Karşıyaka İskele-Mavişehir arasındaki 8.83 kilometrelik güzergah üzerinde 14 durak olarak planlanan tramvay hattında Nisan 2015'te ray döşeme çalışmaları başladı. Gidiş-geliş çift hat olarak çalışacak tramvay, Alaybey’den başlayıp Karşıyaka sahilinden gidiş ve geliş olmak üzere sahil boyunca devam ederek, Suat Taşer Açıkhava Tiyatrosuna kadar olan kesimde deniz tarafından çift hat çalışacak. Buradan sonra deniz ve kara tarafında 2 ayrı hat olarak devam edecek tramvay, Bostanlı Deresi Köprü bölgesinde birleşerek Cengiz Topel ve Selçuk Yaşar caddelerinden Caher Dudayev Bulvarı’na çıkıp güzergahını Mavişehir İZBAN Deposu bitimindeki Ataşehir İstasyonu’nda tamamlayacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, gelen yolcu taleplerini değerlendirerek Karşıyaka tramvay hattının Çiğli İZBAN İstasyonu, İzimr Katip Çelebi Üniversitesi ve İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne uzatılması için ön projeye onay aldı. Proje’nin yapımına ise 2017 yılının ortalarında başlanacak.
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Gönderilme zamanı: 26 Ara Pzt, 2016 21:06
gönderen kado
İzmir'de test sürüşleri başladı. İşletme ise Karşıyaka tarafında 2017 baharında, Konak'ta ise 2017 sonunda devreye giriyor.
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Gönderilme zamanı: 24 Mar Cum, 2017 13:11
gönderen Engin Y
Akçaray başlığına yazarken burası da aklıma geldi..
Şubat'ta İzmir'e (daha doğrusu 35,5 Karşıyaka'ya) gittiğimde, Mavişehir-Bostanlı arasında deneme seferi yapan bir set görmüş ve çok sevinmiştim..
Trenlerin renkleri de çok güzel.. Montajı da sanırım Adapazarı'nda yapılıyor..
Konak tarafında daha inşaatına başlanmamış yerler olduğunu duymuştum orada görüştüğüm arkadaşlarla laflarken.. İnşallah en kısa zamanda orası da tamamlanır..
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Gönderilme zamanı: 24 Mar Cum, 2017 22:11
gönderen kado
Karşıyaka güzergahında yolculu taşımacılığın en geç 1 Nisan'da başlayacağı söyleniyor. Heyecan verici
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Gönderilme zamanı: 24 Mar Cum, 2017 23:30
gönderen Engin Y
Mavişehir ve Alaybey'de mi İzban'la entegre olacak?
Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi
Gönderilme zamanı: 25 Mar Cmt, 2017 14:29
gönderen kado
Şu an için sadece Alaybey'de aktarma yapılabilir. Mavişehir'deki istimlak sorunu yüzünden son durağı Ataşehir Depo olarak revize ettiler. Dolayısıyla oradaki İzban bağlantısı da kalkmış oldu. Uzun vadede ise hat Çiğli'ye uzayacak.