2. sayfa (Toplam 10 sayfa)

Gönderilme zamanı: 10 May Pzr, 2009 00:55
gönderen Esat
Aşağıdaki linkten direkt sunum dosyasına erişebilirsiniz, gerçekten çok güzel bir bilgilendirme çalışması, bazı durak yerlerine kadar gösterilmiş, tebrikler.

http://www.samsun.bel.tr/download/rayli ... _sunum.ppt

Gönderilme zamanı: 10 May Pzr, 2009 09:57
gönderen alabay
O şoförleri kamu şoförü yapsınlar, mümkünse, denetlenen, işıni bilen, düzenli bir "Zubringer" otobüs ağı olur.
Bence şu tramvay işini 1900'den sonra tek doğru yapan kent Eskişehir! Onlar model olmalı.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 10 May Pzr, 2009 10:19
gönderen Mehmet Kasım
Eskişehir iyi bir model olabilir ama coğrafi açıdan Samsun farklı. Karadeniz bir defa. Şehir dğu-batı eksenine genişliyor. Biraz da güneye kayıyor. Ama kuzeye kayış yok. Çünkü deniz. Ama Eskişehir? Her yöne gider. Paris tipi bir sistem kurgulanabilir. Ama Samsun'da pek olmaz gibime geliyor. Şimdiki yapılan hat bence gayet iyi. Birde merkezden güneye bir hat inerse iyi olur. Ama burada öyle ağ mağ örümcek trikotaj gibi şeyler yolcu talebini karşılayabilir mi.

Neyse ben Sinopluyum. Her Sinoplu gibi bende Samsun'u severim. Hem komşumuz hemde abimizdir. O yüzden bu raylı sistem projesi beni heycanlandırıyor. Resimleri yüklemeye devam ediyorum.



Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 10 May Pzr, 2009 10:31
gönderen alabay
Yahu, nereyi kaşısak, Karadenizli çıkıyor ;-) Ama valla ha! Burada da öyle. Karşındaki heeep ya "Men Kürt" veya "Ben Garadenizliyim" der :o

B. Alabay

Ek: Esat, bu ne oluyor böyle şimdi?! Olmadı ama!

Gönderilme zamanı: 10 May Pzr, 2009 12:15
gönderen Mehmet Kasım
Karadenizli ise korkma. :)

Karadenizin ilk şehiriçi raylı sistem projesinden resimlere devam ediyoruz.

Proje çizimleri:

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

İnşaat ilerleme resimleri:

Resim
Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 10 May Pzr, 2009 12:23
gönderen Esat
Evet o viyadük geçişi çok hoşuma gitti, aslında kolaylık ile bir hemzemin geçit olarak yapılabilecek bir noktada, trafiği engellememek adına olsa gerek viyadük inşatı yapılacak, Mehmet sen bilirsin belki orası kent içi bir yol mu yoksa Karadeniz yolu mu? Eğer öyle ise zaten viyadük en doğru çözüm.

Diğer taraftan fotolar için teşekkürler.

Afri Samsun

Gönderilme zamanı: 10 May Pzr, 2009 13:12
gönderen Mehmet Kasım
Viyadük Liman Kavşağı denen yere yapılıyor. Şehirlerarsı yololduğunu tahmin ediyorum. Biraz araştırayım bakalım.

Resimlere hız kesmeden devam:

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 10 May Pzr, 2009 15:32
gönderen hasancicek37
Keşke Ansolda Breda Samsun'a özel bir araç tasarlasaydı..Tasarlamasa bile KayseRAY'ın aynının tıpkısını koymak bana pek normal gelmiyor..

Gönderilme zamanı: 10 May Pzr, 2009 16:09
gönderen Mehmet Kasım
Kayseray'ın araçlarını beğeniyorum. Dış tasarımı güzel görünüyor. Samsun'da da olmasının mahsuru yok. Sanırım kredilendirme kuruluşlarının bazı teknik şartları oluyor. O şartları da bunlar karşılıyor gibime geliyor. Hesaplı kitaplı işler yani.

Neyse biz Karadenizin İlk Raylı Sistemini anlamaya çalışmaya resimlerimizle devam ediyoruz.

3 istasyonun uydudan görüntülenmesi: Denizevleri, Kültür Merkezi, Türk-İş İstasyonları

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 10 May Pzr, 2009 17:45
gönderen Esat
Samsun' a ya da bir şehre özel araç tasarlamak demek maliyetleri korkunç arttıran bir etken, eğer yeni bir kaporta yapılsın diyorsanız bu hiçte kolay bir iş değil arkadaşlar, onun modelleme süreci dahi bu işi ne kadar uzatır sizce?

Evet kendisine özel araç tasarımı olan şehirler var, mesela Siemens' in ULF leri sadece Viyana' da kullanılıyor ama şimdi başka şehirlere de satılmaya başlandı, yine aynı şekilde Berlin metrosunun yeni araçları da sanırım sadece Berlin' de var, ama yanlış biliyor olabilirim. Bu konudaki yegane örneklerden birisi Madrid' tir ama orada da kendisi bir mühendis olan Belediye Başkanı aracın genel konseptini tasarlamıştır :) Birde Samsun' un toplam alacağı araç sayısı 18, böylesi bir düşünceye kalkıştığınızda büyük bir filo kurmanız gerekir ki toplamda fayda/maliyet analizinin ibresi sizden yana dönsün.

Gönderilme zamanı: 13 Haz Cmt, 2009 22:35
gönderen Esat
Samsun raylı sistem projesinde kullanılacak araçlar ile ilgili Ansaldo Breda' nın verdiği bilgiler.

Resim

Gönderilme zamanı: 14 Haz Pzr, 2009 16:11
gönderen alabay
O viyadük bana aynen Freiburg'un 1 numaralı tramvay hattının büyük Betzenhausen viyadüğünü hatırlattı. Viyadüğün başında 3 numaralı hat ayrılıp, sapıyor. Bir zamanlar orasını konuşmuştuk, kurp ve hız diye. Esat, videosunu göndermiştim sana.

Berlin metrosu Berlin'den başka yerde yok zaten. Veya var, Kuzey Kore'de var. Berlin bölündükten sonra ister istemez sistem doğuya da aitti, Pyöngyang da bundan yararlanabildi. Böyle şeyler ama bir şehrin böyle şeylerle ne kadar "yerleşmiş" olamsına da bakar. Eski Berlin tramvayı Berlin'de ve İstanbul'da vardı, sistem olarak (20/30'lu senelerde). Bugün artık küreselleşmiş bir dünya var. İlk gözde sadece ve sadece para, ne sistem, ne özellik veya kişilik. Bunu yapmak için hem tarih, hem sermaye gerek. Çekya'nın yerli tramvaylarını bilirim ... en eski Tarta'lar kale gibi, orta zamandan Tarta çirkin mi çirkin, ama dünyanın her yerine yayıldı (İkarus gibi). Ama en yeni Škoda'lar ... aman, gidin, görün! Esat, videoları var sende. İnsan dilini yutar. Siemens'e gerek bile kalmaz. Ben Alman tekniğini ne kadar sevsem de, O Combino'lar ile aram korkunç bozuk. Elimi sıkıştırdım, dizimi vurdum, kafamı çarptım, vaktimi kaybettim, tutunamadım, boşuna ayakta durdum ... ooof of! Ne pis şeyler. Freiburg'takiler. Basel ile Potsdam daha iyi tasarlanmışlarını aldılar. Ama ... hepsi cart diye yırtılıp çatladı. Neyse ki, onu zarla zorla becerdiler.

B. Alabay