ist-T.02:07 » T7 Feshane-Bayrampaşa Meydanı Tramvay Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.02:07 » T7 Feshane-Bayrampaşa Meydanı Tramvay Projesi

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Pzt, 2024 08:29

alabay yazdı:
17 Haz Pzt, 2024 06:31
Peki, T5 katenersizse, T7 ise T5’in yolunu kullanacaksa – ve dendiği gibi T5 pantograflı da işleyebiliyorsa … T5’i neden katenersiz plânlamışlar ki? T7 için katener kurmak gerekecekse, katenersiz yol kalamaz. İşte bu yüzden üstteki Feshane–Eminönü sorum. T7 katenersiz çalışsaydı, o zaman sistemler uyumluydu. Bütün bunlarla yedek parçaları ile ve siparişler açısından nasıl baş edilecek, bilmiyorum, bana zor geliyor. Buradaki ekonomi kurallarına göre bu kaçınılan bir durum olurdu.
mevcut araçların 50 ye çıkarılması opsiyonu vardı diye biliyorum, eğer bu opsiyon ile 20 araç daha alınırsa rahatlıkla bu işletme yapılabilir. Diğer taraftan araçlar dual enerji yani hem yerden hem katenerden çalışabiliyor. Dolayısı ile Feshane-Bayrampaşa arası katenerli inşa edilse bile -ki böyle mi olacak? bu konuda bir bilgi var mı?- Feshane'de pantograf açarak devam edebilir, ben niyeyse ortada bir sorun göremiyorum.

Mahmut
Abonman
Mesajlar: 15
Kayıt: 01 May Cum, 2009 12:51

Re: ist-T.02:07 » T7 Feshane-Bayrampaşa Meydanı Tramvay Projesi

Mesaj gönderen Mahmut » 17 Haz Pzt, 2024 17:06

Peki, T5 katenersizse, T7 ise T5’in yolunu kullanacaksa – ve dendiği gibi T5 pantograflı da işleyebiliyorsa … T5’i neden katenersiz plânlamışlar ki?
Bence haliç manzarasını bozmamak için.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.02:07 » T7 Feshane-Bayrampaşa Meydanı Tramvay Projesi

Mesaj gönderen Esat » 19 Haz Çrş, 2024 09:33

Mahmut yazdı:
17 Haz Pzt, 2024 17:06
Peki, T5 katenersizse, T7 ise T5’in yolunu kullanacaksa – ve dendiği gibi T5 pantograflı da işleyebiliyorsa … T5’i neden katenersiz plânlamışlar ki?
Bence haliç manzarasını bozmamak için.
sanmıyorum, popülarite için, manzara bozmamak işin bahanesi, bugün hala istanbulda katenerleri sökelim diyen çok yetkili insanlar var ve muhtemelen de sökülecek. Katener ve ray sökmenin çözüm olmadığını 1950 den beri tecrübe ediyoruz ama popülizm ve yeni teknolojileri test etme heyecanı galip geliyor.

Kullanıcı avatarı
asosyalmuhendis
Abonman
Mesajlar: 23
Kayıt: 17 Haz Pzr, 2012 23:48

Re: ist-T.02:07 » T7 Feshane-Bayrampaşa Meydanı Tramvay Projesi

Mesaj gönderen asosyalmuhendis » 27 Haz Prş, 2024 14:49

Ekap'taki bilgiye göre yüklenici firma ile sözleşme imzalanmış. Yakın bir zamanda çalışma başlar diye düşünüyorum.
Esat yazdı:
15 Haz Cmt, 2024 10:18
hattın ihalesi gerçekleştirildiğini duydum, resmi bir açıklama göremedim fakat ihale edildiği bilgisi net.
Yine Ekap'taki ihale dokümanlarını incelediğimde işletme senaryosu hem "Bayrampaşa - Eyüpsultan (Feshane)" hem de "Bayrampaşa - Eminönü" olarak düşünülmüş ama hattın inşaatı tamamlanıp işletmeye açıldığında işletme senaryosu nasıl olur onu hep birlikte görürüz diye düşünüyorum.
Esat yazdı:
15 Haz Cmt, 2024 10:18
Bu arada işletmede olması gerektiği gibi Eminönü-Bayrampaşa olması düşünülüyormuş, inşallah bu gerçekleşir.
İhale dokümanlarından devam edelim: dokümanlarda belirtildiği şekliyle bu hattın tünel kısmı rijit katener sistem, hemzemin kısmı da konvansiyonel katener sistem şeklinde olacak. Halihazırda T5'teki araçlar buna uygun, depo sahasında zaten konvansiyonel katener sistemi var, işletme açısından bir problem olacağını düşünmüyorum. İhale dokümanlarındaki bütün E&M sistemler T5'e entegre şekilde tasarlanmış (yahut bu şekilde tasarlanacağı belirtilmiş) ve kumanda merkezi olarak da mevcuttaki kumanda merkezi kullanılacağı belirtilmiş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.02:07 » T7 Feshane-Bayrampaşa Meydanı Tramvay Projesi

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Cum, 2024 19:43

2027 yılı başında açılması hedefleniyor, 2,5 yıl bence normal bir süre umarım hedeflenen sürede tamamlanır. Bayrampaşa bölgesinden Eminönü'ne erişimi kolaylaştıracağına inanıyorum. Otobüslerin bir kısmı için M1 Bayrampaşa-Maltepe son durak yapılırsa yolculuk buraya kayar. Hattın tamamı için ise ben eskiden beri düşündüğüm hatta çizip google haritalarda paylaştığım önerimde ısrarcıyım. Bu hat Bayrampaşa Meydan'a döndüğü gibi bir de Topkapı bölgesinden hat getirilerek bağlanmalı işletmede Topkapı-Alibeyköy Cep Otogarı olarak çalışmalı o zaman çok daha verimli bir işletme yapılabileceğini, arıza durumlarında alternatif erişimlerin artacağına inanıyorum.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 690
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-T.02:07 » T7 Feshane-Bayrampaşa Meydanı Tramvay Projesi

Mesaj gönderen Uğur » 21 Ağu Çrş, 2024 19:45


Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön