mevcut araçların 50 ye çıkarılması opsiyonu vardı diye biliyorum, eğer bu opsiyon ile 20 araç daha alınırsa rahatlıkla bu işletme yapılabilir. Diğer taraftan araçlar dual enerji yani hem yerden hem katenerden çalışabiliyor. Dolayısı ile Feshane-Bayrampaşa arası katenerli inşa edilse bile -ki böyle mi olacak? bu konuda bir bilgi var mı?- Feshane'de pantograf açarak devam edebilir, ben niyeyse ortada bir sorun göremiyorum.alabay yazdı: ↑17 Haz Pzt, 2024 06:31Peki, T5 katenersizse, T7 ise T5’in yolunu kullanacaksa – ve dendiği gibi T5 pantograflı da işleyebiliyorsa … T5’i neden katenersiz plânlamışlar ki? T7 için katener kurmak gerekecekse, katenersiz yol kalamaz. İşte bu yüzden üstteki Feshane–Eminönü sorum. T7 katenersiz çalışsaydı, o zaman sistemler uyumluydu. Bütün bunlarla yedek parçaları ile ve siparişler açısından nasıl baş edilecek, bilmiyorum, bana zor geliyor. Buradaki ekonomi kurallarına göre bu kaçınılan bir durum olurdu.
ist-T.02:07 » T7 Feshane-Bayrampaşa Meydanı Tramvay Projesi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.02:07 » T7 Feshane-Bayrampaşa Meydanı Tramvay Projesi
-
- Abonman
- Mesajlar: 15
- Kayıt: 01 May Cum, 2009 12:51
Re: ist-T.02:07 » T7 Feshane-Bayrampaşa Meydanı Tramvay Projesi
Bence haliç manzarasını bozmamak için.Peki, T5 katenersizse, T7 ise T5’in yolunu kullanacaksa – ve dendiği gibi T5 pantograflı da işleyebiliyorsa … T5’i neden katenersiz plânlamışlar ki?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.02:07 » T7 Feshane-Bayrampaşa Meydanı Tramvay Projesi
sanmıyorum, popülarite için, manzara bozmamak işin bahanesi, bugün hala istanbulda katenerleri sökelim diyen çok yetkili insanlar var ve muhtemelen de sökülecek. Katener ve ray sökmenin çözüm olmadığını 1950 den beri tecrübe ediyoruz ama popülizm ve yeni teknolojileri test etme heyecanı galip geliyor.
- asosyalmuhendis
- Abonman
- Mesajlar: 23
- Kayıt: 17 Haz Pzr, 2012 23:48
Re: ist-T.02:07 » T7 Feshane-Bayrampaşa Meydanı Tramvay Projesi
Ekap'taki bilgiye göre yüklenici firma ile sözleşme imzalanmış. Yakın bir zamanda çalışma başlar diye düşünüyorum.
Yine Ekap'taki ihale dokümanlarını incelediğimde işletme senaryosu hem "Bayrampaşa - Eyüpsultan (Feshane)" hem de "Bayrampaşa - Eminönü" olarak düşünülmüş ama hattın inşaatı tamamlanıp işletmeye açıldığında işletme senaryosu nasıl olur onu hep birlikte görürüz diye düşünüyorum.
İhale dokümanlarından devam edelim: dokümanlarda belirtildiği şekliyle bu hattın tünel kısmı rijit katener sistem, hemzemin kısmı da konvansiyonel katener sistem şeklinde olacak. Halihazırda T5'teki araçlar buna uygun, depo sahasında zaten konvansiyonel katener sistemi var, işletme açısından bir problem olacağını düşünmüyorum. İhale dokümanlarındaki bütün E&M sistemler T5'e entegre şekilde tasarlanmış (yahut bu şekilde tasarlanacağı belirtilmiş) ve kumanda merkezi olarak da mevcuttaki kumanda merkezi kullanılacağı belirtilmiş.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-T.02:07 » T7 Feshane-Bayrampaşa Meydanı Tramvay Projesi
2027 yılı başında açılması hedefleniyor, 2,5 yıl bence normal bir süre umarım hedeflenen sürede tamamlanır. Bayrampaşa bölgesinden Eminönü'ne erişimi kolaylaştıracağına inanıyorum. Otobüslerin bir kısmı için M1 Bayrampaşa-Maltepe son durak yapılırsa yolculuk buraya kayar. Hattın tamamı için ise ben eskiden beri düşündüğüm hatta çizip google haritalarda paylaştığım önerimde ısrarcıyım. Bu hat Bayrampaşa Meydan'a döndüğü gibi bir de Topkapı bölgesinden hat getirilerek bağlanmalı işletmede Topkapı-Alibeyköy Cep Otogarı olarak çalışmalı o zaman çok daha verimli bir işletme yapılabileceğini, arıza durumlarında alternatif erişimlerin artacağına inanıyorum.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 690
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47