ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Ara Prş, 2019 13:16

BAŞKAN İMAMOĞLU, EMİNÖNÜ-ALİBEYKÖY TRAMVAYI’NI İNCELEYECEK: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36170
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), yapımına Kasım 2016’da başlanan Eminönü-Eyüpsultan-Alibeyköy Tramvay Hattı’nda çalışmaları hızlandırdı. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, 6 Aralık Cuma günü saat 11:00’de basın mensuplarıyla hatta saha gezisi yaparak devam eden çalışmaları yerinde inceleyecek. İmamoğlu’na İBB Genel Sekreteri Yavuz Erkut ve diğer bürokratlar da eşlik edecek.

10,1 kilometrelik 14 istasyonlu raylı sistem tamamlandığında, saatte tek yönde 15 bin yolcu taşıyabilecek. Fatih ve Eyüpsultan ilçelerini kapsayan hat, Tarihi Yarımada’nın Haliç kıyısı boyunca devam ederek Eyüpsultan’a, oradan da İBB Alibeyköy Cep Otogarı’na uzanacak.

Tramvay hattında, Türkiye’de ilk kez uygulanan zeminden sürekli enerji besleme sistemi (catenery free) uygulanıyor. Katener tellerinin oluşturduğu görüntü kirliliğini ortadan kaldıracak olan sistem, iki ray arasına yerleştirilen üçüncü bir raydan taramvayın enerji almasına dayanıyor. Bu sayede araç tamamen elektronik bir sistem üzerinden kontrol de edilecek.

İstasyonlar: Eminönü, Küçükpazar, Cibali, Fener, Balat, Ayvansaray, Feshane, Eyüpsultan Teleferik, Eyüpsultan Devlet Hastanesi, Silahtarağa Mahallesi, Üniversite, Alibeyköy Merkez, Alibeyköy Metro, Alibeyköy Cep Otogarı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Ara Cum, 2019 13:16

Ekrem Bey, açılış için 2020 sonunu hedef göstermiş..
Bakalım, 400 gün sonra bu hatta binebilecek miyiz?

Haber: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36175
Çalışmalar yeniden başladı. Duran hatlardan biri olarak mı gösteriliyor?

- Duran demeyelim, biraz yavaşlayan hat diyelim. Daha önce planlanmış bir ödenek kısmı vardı. Bu bittiği için yavaşlamıştı; ama firma yine ufak ufak biraz işlerine devam ediyordu. Ek kaynak konusunda çalışıyoruz. Burayı 2020’ye hazır etmek istiyoruz. 2020’de sadece bu hat değil, aynı zamanda Unkapanı geçişini de… Çünkü orada bir tasarım eksikliği vardı, proje eksikliği vardı. Arkadaşlarım onları giderdi. Son durağına kadar hem metro hattıyla birleşen bir aktarım merkezi hem Sirkeci-Eminönü bölümüyle yaya ve raylı sistemle birleşme noktalarının bütün tasarımları sürüyor. Çok hızlandığımız ve çok önemsediğimiz bir hat. Alibeyköy’den Eminönü’ne, Sirkeci’ye çok yoğun bir insan taşıması var. Ama bizim için daha önemlisi, gün boyu turistik bir alandan bahsediyoruz. Bir tarafta Haliç’i izleyebileceği, gezilecek güzel bir hat tasarlanmış. Ama ne yazık ki yavaşlayarak ilerlemiş. Biran önce bitirmek istiyoruz. Burada müthiş destinasyonlar var. Haliç kıyısında müzelerimiz var. Çok güzel yeşil alanlar tasarlıyoruz. Yanı sıra tarihi alanlar var Balat’tan tutun Eyüpsultan’a kadar. Bütünüyle çok verimli hem turistik hem güncel insan taşımacılığına katkı sunan, aynı zamanda Mecidiyeköy-Mahmutbey hattına birleşen bir durağı olan çok verimli bir hat. Onun için 2020’de bu güzel hattı, İstanbullularla buluşturmak için yoğun bir çaba içerisindeyiz.

2020 derken, ne zaman?

- İyimser konuşursak, yaz sonu. Biraz daha gerçekçi konuşursak, yıl sonu gibi ön görülüyor. Hızlanabiliriz de. Tabi bu finansmanla da ilgili. İçinde bazı teknik hususlar var, arkadaşlarım onlara yoğunlaşıyor. Ama fedakarlıkla burayı bitireceğiz inşallah.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 06 Ara Cum, 2019 14:53

Açıkçası konuşmasını beğendim, yani hattın güzergahı konusundaki olumlu görüş belirtmesini diyeyim, bunu samimi bir şekilde işin önemsenmesi olarak yorumluyorum. Diğer taraftan maddi sıkıntı olmazsa yaz sonu bilmiyorum açılabilir mi ama 2020 sonu bile bence iyi tarih.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 06 Ara Cum, 2019 21:00

Hedef Sirkeci, İmamoğlu ise yapıcı (konuşmuş). https://twitter.com/yavuzerkt/status/12 ... 5739351041 Bence bu hat bir koldan Kağıthane - Ayazağa - Maslak, diğer koldan Alibeyköy Otogar - Sultangazi - Cebeci yönüne uzamalı.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 28 Ara Cmt, 2019 20:30

Eminönü son duraktı. Sirkeci bağlantısı mı yapılacak? Haliç kıyısındaki T5 hattı, caddenin ortasındaki T1 hattına mı girecek? Projeyi bilen var mı?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Şub Çrş, 2020 11:13

Pazar günkü konuşmasında, bu hatta da değinmiş Ekrem Başkan: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36473

Anladığım kadarıyla, Unkapanı Köprüsü'nün batısında kalan kısmın (Cibali ile Alibeyköy durakları arası) bu yıl sonunda açılmasını hedefliyorlar..
Eminönü-Alibeyköy hattı eli kulağında yürüyen çalışmalarımızdan birincisi. O da 2020’nin sonuna doğru, son çeyreğinde İstanbullularla buluşması için yoğun bir çaba içerisindeyiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 19 Şub Çrş, 2020 11:27

İnşallah, mali sorun çözüldü ise olmaması için bir sebep yok, son çeyrek gibi geniş bir ifadeye de gerek yok, yıl sonunda Aralık ayı içinde falan denilebilir

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 21 Şub Cum, 2020 14:31

Nihat Kırdar'ın sorularını cevaplayan Ekrem İmamoğlu, çok yakında finansmanı imzalıyoruz dedi. İmlaatlarda problemler olmuş, dolgu alanda çökmeler olmuş. Unkapanı geçiş ide sorun.

https://www.youtube.com/watch?v=ELjM248PyYs

Sağlam bir kredi bulunursa, Feshane-Bayrampaşa bölümü de dahil edilebilir mi? Ek bir ihale ile ilerlenebilir mi? Yıl sonunda işletmeye açıldıktan sonra Feshane'deki ray bağlantıları zor olur sanırım.

Resim

@Esat, Bayrampaşa Meydan'dan Topkapı yönüne uzatılma olabilir demiştin. Bayrampaşa'daki istasyonun konumu buna uygun görünmüyor. Çünkü doğudan gelip batıya doğru meyilli, biraz da kuzeye ilerlemeye meyilli. Bunu 90 derece çevirip güneye kıvırmak ve Topkapı'ya uzatmak zor olmaz mı? Bu yüzden kuzeye uzatılsın demiştim.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Cum, 2020 14:37

Hector Troas yazdı:
21 Şub Cum, 2020 14:31
Nihat Kırdar'ın sorularını cevaplayan Ekrem İmamoğlu, çok yakında finansmanı imzalıyoruz dedi. İmlaatlarda problemler olmuş, dolgu alanda çökmeler olmuş. Unkapanı geçiş ide sorun.

https://www.youtube.com/watch?v=ELjM248PyYs

Sağlam bir kredi bulunursa, Feshane-Bayrampaşa bölümü de dahil edilebilir mi? Ek bir ihale ile ilerlenebilir mi? Yıl sonunda işletmeye açıldıktan sonra Feshane'deki ray bağlantıları zor olur sanırım.

Resim

@Esat, Bayrampaşa Meydan'dan Topkapı yönüne uzatılma olabilir demiştin. Bayrampaşa'daki istasyonun konumu buna uygun görünmüyor. Çünkü doğudan gelip batıya doğru meyilli, biraz da kuzeye ilerlemeye meyilli. Bunu 90 derece çevirip güneye kıvırmak ve Topkapı'ya uzatmak zor olmaz mı? Bu yüzden kuzeye uzatılsın demiştim.

Resim
2021 ihale planlamasında Bayrampaşa var diye biliyorum ama para varsa ihale var sonuçta, ikinci yazdığına öneriler başlığında cevap vereyim bir ara, mantıklı tabi ki

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 21 Şub Cum, 2020 15:02

2021 ihale planlamasında Bayrampaşa var diye biliyorum ama para varsa ihale var sonuçta, ikinci yazdığına öneriler başlığında cevap vereyim bir ara, mantıklı tabi ki
bu başlığa beklerim, bir kaç maps çiziktirdim

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 265#p44265

Esenler nos tramı adam gibi tramvaya çevirip, bu hatta bağlamayı önerdim, yeraltından.

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Mar Çrş, 2020 17:18

Balat-Ayvansaray arasındaki bir kilometrelik kesimde çökme ve kayma yaşanmış: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36600
İBB’nin yapımını sürdürdüğü Eminönü - Alibeyköy Tramvayı’nın 1 km’lik bölümünde, geçmişte yapılan işlerden kaynaklanan, çökme ve kaymalar yaşandı. Hattın, kazıklı sistem üzerine oturmayan bu kısmının kırılarak, yeniden yapılması için çalışma başlatıldı. Buna rağmen, raylı sistemin planlandığı gibi yıl sonunda bitirilmesi hedefleniyor.

tanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Raylı Sistem Daire Başkanlığı tarafından inşaat çalışmaları 2016 yılında başlayan Eminönü - Alibeyköy Tramvay Hattı’nda, yeni dönemde finansman sorunları çözülerek yapım süreci hızlandırılmıştı. Ancak, hattın inşaatında önemli bir teknik problemle karşılaşıldı.

Raylı sistemin Ekim 2018’de tamamlanan 1 km’lik kısmının, mevcut temel ve ray seviyesinin altında kalan zemin bölgelerinde, tramvay işletmesini aksatacak düzeyde kazıklı sistem üzerine oturmayan düşey oturma, çökme ve kayma sorunu yaşandığı belirlendi.Sorunu hızlıca çözmek için, yapılmış olan imalatı koruyan bir yöntem için çaba sarf edildi. Bu arada, İBB mühendisleri ile Sakarya Üniversitesi’nce görevlendirilen uzman akademisyenler tarafından, sahada ölçüm ve incelemeler yapıldı.

İnceleme sonucunda, tramvay hattı üst yapısının tasarımı aşamasında, Haliç’e özgü kritik zemin koşullarının göz önüne alınmadığı; proje aşamasında, zemin etüdü ve saha incelemesinin yeterli düzeyde yapılmadığı belirlendi. Bu düzensiz ve yaklaşık 1,5 yıldır devam eden zemin hareketinin, problemin ilave tedbirlerle çözülmesini kısıtladığı ve tramvayın işletme güvenliği için büyük riskler içerdiği görüldü.

YIL SONUNDA BİTİRME HEDEFİ KORUNDU

Yapılan detaylı ve kapsamlı teknik değerlendirmeler sonucunda, zemin hareketinin zamanla daha da artacağı öngörüldü. Bu nedenle, hattın kazıklı sistem üzerine oturmayan 1 km’lik temel bölümünün, kırılarak yeniden yapılmasının en uygun çözüm olacağı tespit edildi. Uygulanması planlanan çözüm yönteminin, geçmiş dönemde yaşanan problemleri tekrar ortaya çıkartmayacak bir yöntem olması konusunda hassasiyet gösterildi.

Bu kapsamda, sahada imalatı 2018 yılında tamamlanmış Balat-Ayvansaray arasında tramvay üst yapı ray sökümü ve betonarme kırım işlerine başlandı. Daha sonra ray altı temel kazık imalatlarına başlanacak.

İBB, iş programı haricinde yapılması gerekecek bu ilave çalışmaya rağmen, hattın planlandığı gibi bu yılın sonunda İstanbulluların hizmetine sunulabilmesi için ek ekip ve ekipman kaynağı kullanımına gidecek.

Resim

Resim

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-T.03:05 » T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 30 Mar Pzt, 2020 14:42

Yukarıdaki linkte yayınlanan İBB haberinde bir de harita paylaşılmış. Önemli gördüğüm bazı detaylar olduğu için paylaşmak istedim. Haritayı yorumlarsak;

1-Eminönü T5 Tramvay Durağı'nın, İETT duraklarının olduğu yerde konumlandığını videolardan biliyorduk. T1 ile de herhangi bir fiziksel bağlantısının olmadığı görülüyordu. Ancak geçen aylarda, Başkan İmamoğlu, Eminönü'nde entegrasyon çalışması yapacağız diye bir açıklama yapmıştı. Lakin, nasıl bir entegrasyon olacağı konusunda bir detay yoktu. Şimdi yayınlanan haritada, sarı ile çizilen tramvay hattının, T1'e doğru ilerlediği ve sanki vapur iskelesine doğru yaklaştığı anlamına gelebilecek bir çizim var. Yaya alt geçidi de geçiyor görünüyor. Çizim hatası mı bilmiyorum. Yakın palana alayım:

Resim

2-M2 ile aktarma olacak Küçükpazar Durağı'nın tam köprünün altına denk geleceğini sanıyordum ama çizime bakılırsa, M2'nin biraz kuzeyinde kalıyor, diğer köprüye doğru olan yerde olacağı anlaşılıyor. M2'ye tam denk gelmesini isterdim.

3-Unkapanı Köprüsü'nün revize edileceği söylenmişti. Tramvay köprünün altından geçecek. Biraz sahile doğru kıvrılıp gidiyor, karayolundan ayrılıyor gibi. Burasının İETT-Tramvay Aktarma Merkezi olmasını önerirdim. Unkapanı yönünden gelip Taksim'e giden İETT'ler (71t, 72t, 76t, 93, 97t, vs.), T5'e aktarma yaparlardı.

4-Ayvansaray Durağı, metrobüse uzak kalmış. E5'e tam denk getirip asansörlü bir yaya aktarması düşünülebilir miydi?

5-Eyüp bölümü sahile sıfır görünüyor, sonra yine içeri yaklaşıyor. Hastane-Silahtar arası bayağı geniş bir viraj var. Kurp.



Resim

Kilitli

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön