alabay yazdı:Adapazarı’nin nüfusu Freiburg’tan bile biraz az, ama burada şu an 4 hat var, ve 2020’ye kadar acaip bir hamle atılacak, ağ büyüyor. bence 100.000 nüfustan itibaren düşünmeli; 200.000’den itibaren gayet iyi düşünmeli. Yarım milyon üstü metroya göre sayılabilir de. Çünkü hep ana değil, öne bakıp, hesap etmek gerek.
Heh bunlardan bahset, gerisi traş. Tamam güzel söylüyorsun, ama bizde şunu diyoruz, ekonomik kalkınma yeni gerçekleşti, birilerinin aksini iddia etmesine rağmen, bazı rakamlarımız kötü olmasına rağmen şu anda kamu yönetimlerinde (diğer sektörleri bilemem) kamu yönetimlerinde ben ekonomik kalkınma olduğuna inanıyorum, kredi gücü yükseldi, buna bağlı olarakta yatırım gücü arttı. Dolayısı ile yıllardır yapılmamış cart curt, bunlarıda geçelim kimseye *** atmaya gerek yok, yapılmamış ya da yapılamamış bizi ilgilendiren ne? Yapılıyor, okey şimdi temas etmemiz gereken doğrumu yapılıyor, yanlış mı?
Hakan güzel noktaya temas etmiş, dediğim gibi Sn. Toçoğlu konuya vakıf olmanın, sektöre yakın olmanın avantajı ile bu demiryolunu söküp attırmadı, başka kentler bunu yaptı. Değerlendirmek yerine söküp atmayı tercih ettiler, Sakarya yapmadı. Şimdi burada yine hata yokmu? Mehmet bak araç konusuna açıklık getirdi kent içi sistem ise böyle olmamalıydı ama oldu, bunun yanlış olduğunu bence yapanlarda biliyor, işte yine başa döndüğümüz nokta eldeki ile günü kurtarmak? Gerek yok, Sakarya daha iyisine layık ve ben kimse kusura bakmasın "ya bir başlayalım gerisi gelir, aman bununla mutlu olalım" ı kabul etmiyorum, Türkiye'nin de büyük illerininde daha iyisini yapacak gücü var, yeni bir sistem kurarken en azından altyapını yeni kur, eyvallah ikinci el araç ile bir 10 yıl idare et, ama bari altyapını tam kur. Bu sözüm Sakarya özelinde değil, genel olarak nüfusu 1 milyon olan kentleredir. Başar'da zaten bu işin tekniğinde yani kent planlaması tekniğindeki doğruyu dile getirmiş, belki Türkiye özeline indiğimizde 1-2 milyonluk kent için metro lüks kaçar (çok yüksek maliyet nedeni ile) ama en azından yüzeysel sistemler (M1 benzeri) ile başarılı işler yapılabilir ya da en basitinden Eskişehir gibi harika bir örnek var.