sak-B.03 » ADARAY -Sakarya HRS- Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Tem Prş, 2012 22:53

Şimdi var ya bak çok pis lafı koyacak kozu verdin elime ama gece gece uğraşmayacağım, çünkü hala bir şey yemedim, sıkıntılıyım, bugün bir kez daha üzücü bir şekilde haklı çıktığım bir hadise yaşadım, gerginim. Engelliler için istasyona yeni bir şeyler yapıyorsunuz ha! Bir daha sakın İstanbul'a falan laf söyleme, boktan alaman kıyaslarıda yapma bence.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Tem Prş, 2012 23:09

Neden? Anlamadım. İşte yapıyoruz ya :-) Burada böyle bir şey yapmak kolay değil, eyalet var, federal devlet var, ve DB var. 26.000 kişilik bir yerin tren istasyonu yenileniyor şimdi, özel bir programla. Sekiz sene sürdü bu. Freiburg garı değil bu, hehe.

Sen asıl o lâfı hoş bul, bu ülkede zaten tekniği ve itinayı görünce ülser olursun :-)

Ne oldu? Gerginliği boşver, yaramaz (bana da derler hep).
En son alabay tarafından 26 Tem Prş, 2012 23:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Tem Prş, 2012 23:18

alabay yazdı:Adapazarı’nin nüfusu Freiburg’tan bile biraz az, ama burada şu an 4 hat var, ve 2020’ye kadar acaip bir hamle atılacak, ağ büyüyor. bence 100.000 nüfustan itibaren düşünmeli; 200.000’den itibaren gayet iyi düşünmeli. Yarım milyon üstü metroya göre sayılabilir de. Çünkü hep ana değil, öne bakıp, hesap etmek gerek.
Heh bunlardan bahset, gerisi traş. Tamam güzel söylüyorsun, ama bizde şunu diyoruz, ekonomik kalkınma yeni gerçekleşti, birilerinin aksini iddia etmesine rağmen, bazı rakamlarımız kötü olmasına rağmen şu anda kamu yönetimlerinde (diğer sektörleri bilemem) kamu yönetimlerinde ben ekonomik kalkınma olduğuna inanıyorum, kredi gücü yükseldi, buna bağlı olarakta yatırım gücü arttı. Dolayısı ile yıllardır yapılmamış cart curt, bunlarıda geçelim kimseye *** atmaya gerek yok, yapılmamış ya da yapılamamış bizi ilgilendiren ne? Yapılıyor, okey şimdi temas etmemiz gereken doğrumu yapılıyor, yanlış mı?

Hakan güzel noktaya temas etmiş, dediğim gibi Sn. Toçoğlu konuya vakıf olmanın, sektöre yakın olmanın avantajı ile bu demiryolunu söküp attırmadı, başka kentler bunu yaptı. Değerlendirmek yerine söküp atmayı tercih ettiler, Sakarya yapmadı. Şimdi burada yine hata yokmu? Mehmet bak araç konusuna açıklık getirdi kent içi sistem ise böyle olmamalıydı ama oldu, bunun yanlış olduğunu bence yapanlarda biliyor, işte yine başa döndüğümüz nokta eldeki ile günü kurtarmak? Gerek yok, Sakarya daha iyisine layık ve ben kimse kusura bakmasın "ya bir başlayalım gerisi gelir, aman bununla mutlu olalım" ı kabul etmiyorum, Türkiye'nin de büyük illerininde daha iyisini yapacak gücü var, yeni bir sistem kurarken en azından altyapını yeni kur, eyvallah ikinci el araç ile bir 10 yıl idare et, ama bari altyapını tam kur. Bu sözüm Sakarya özelinde değil, genel olarak nüfusu 1 milyon olan kentleredir. Başar'da zaten bu işin tekniğinde yani kent planlaması tekniğindeki doğruyu dile getirmiş, belki Türkiye özeline indiğimizde 1-2 milyonluk kent için metro lüks kaçar (çok yüksek maliyet nedeni ile) ama en azından yüzeysel sistemler (M1 benzeri) ile başarılı işler yapılabilir ya da en basitinden Eskişehir gibi harika bir örnek var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Kas Pzr, 2012 14:50

Yine takip edemediğimiz inşa işlerinden birisi Sakarya HRS projesi, açıkçası ben tramvay projesi olarak adlandırıyorum ki bence öyle olmalıydı ama sanırım bu hat tramvaydan biraz fazlası şeklinde düşünülüyor, ortadaki bilgi kirliliğini göz önüne alınca çok fazla her çıkan yazıyı alıntılamak istemiyorum. Bugün gördüğüm bir haberde güzergah için inşa edilen 4 yeni istasyonda işlerin ilerlediği yazıyordu, istasyon inşaatlarının Kasım ayı sonunda tamamlanmasının beklendiği de belirtilmiş, bunu anlamıyorum gerçi yapılan altı üstü basit istasyonlar ve ne zaman biteceği belli değil, Allah nasip ederse Kasım sonunda bitecek, aloooo Allah akıl vermiş işini ne zaman yapıp bitireceğini sen bilirsin, yani bir projenin bitim tarihini bile inşallah maşallaha bağlayıp kısmetse bitecek diyoruz, ne kadar genişiz yav. :)
Ekim ayı başında ihalesi yapılan ara istasyonlar Kentpark, 32 Evler, Teminal ve Bahçelievlerde yapılacak. Ara istasyonların kasım ayı sonuna kadar tamamlanması bekleniyor. Bu arada şehir merkezinde bulunan Kent Park ara istasyonunun da yapımı başladı.

Diğer taraftan Adapazarı, Sapanca ana istasyonlarının da Hafif Raylı sisteme göre düzenleme ihalesi de yapıldı. Ara ve ana istasyonların yapımının en geç yıl sonuna kadar bitmesi planlanıyor. Hafif Raylı Sistemlerde kullanılacak olan setlerde istanbul'da hazır tutuluyor. 2'şer vagondan oluşan 3 setin ikisi, ulaşım için karşılıklı olarak hizmet verecek diğer set ise olası bir arıza halinde kullanılmak üzere yedekte bekletilecek.
http://www.sakaryayenihaber.com/news-48 ... aberi.aspx

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Mar Cmt, 2013 16:46

Hat için alınan araçların ortaya çıkması ile sisteminde ne olduğu netleşti, kısa parkurlu bir banliyö işletmesi olacak gibi. TCDD den araç tahsisi yapılacak denilirken sormuştuk acaba ne diye araçlar 23000 lik tabir edilen banliyö araçlarından. Bu hattın güzergahı nasıl bilmiyorum diyerek harita sistemine eklememiştim ama Hakan güzergahı vermiş bize, istasyon yerlerini de netleştirirsek bizim interaktif haritaya bunuda eklemeliyim.

Bu arada hatta işlerin çoğu bitmiş açılış için gün sayıyor da diyebiliriz

http://www.rayhaber.com/2013/sakarya-ra ... leri-geldi

http://www.rayhaber.com/2013/adaray-sef ... -basliyor/

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Çrş, 2013 23:13

28 Mayıs tarihi itibari ile ADARAY olarak adlandırılan Adapazarı banliyö sistemi işletmeye açılmış. Sistem ilk baştan beri HRS olarak adlandırılıyordu ama ben araçlar ve işletme frekansları üzerinden bakarak bunun bir banliyö sistemi olduğu fikrimi koruyorum dolayısı ile başlık teknik olarak bu yönde devam edecek.

İşletme ile ilgili süreç için ayrı bir başlık açılacaktır, bu başlık altında Sakarya belediyesinin 2. Etap çalışmaları üzerine tartışılmaya devam edilecektir. Çarşı Merkezi ve Yenikent arasında planlanan ve güzergah çalışması İstanbul Ulaşım A.Ş. tarafından yapılarak teslim edilen 2. etabın UAP çerçevesinde değerlendirileceği bu amaçla güzergahın avan proje ve ön fizibilite etütleri içinde ihalenin yapıldığı haberde belirtiliyor.

http://www.rayhaber.com/2013/sakarya-ha ... duruluyor/

Kilitli

“Demiryolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön