4. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Gönderilme zamanı: 21 Eyl Çrş, 2011 18:39
gönderen langur
Biraz uçuk gelebilir ama bence bu hat bile yetersizdir. Devlet adamları büyük siyasi ve ekonomik vizyon peşinde. Milletimize de yakışır elbet. Ama büyüklük önce vizyonda başlar. Ankara-İstanbul arasını sürat demiryolu ile birleştirmek vizyon falan değil, zorunluluktur bence. Sorulması gereken soru ise bu hattın nasıl yapılacağıdır. Benim aklıma magnet tren bile geliyor. Magnet olsun ya da olmasın, en azından 350-400 km lik bir sürat değerlendirmeye alınmalıdır. Ha bunun maliyetini çok bulanlar olabilir. Yapılabilirliği de tartışılabilir. Ama benim görüşüme göre kesinlikle ileri ufuklu bir proje olmalıdır. Kanal istanbul gibi bir projeden daha da önemlidir. Tüm memleketteki demiryolu sisteminin entegrasyonu ile istenen ekonomik gelişmişlik sağlanabilir. Vizyon sahibi olmadan, güç elde edilemez. Hep övündüğümüz ecdadımızın da dediği gibi öyle fikirlerimiz olmalı ki, başkalarının hayalleri bie yetişemesin. Hayalci olmadan vizyon sahibi olmamız lazım. Gelelim para kısmına. Bence para bu işin en son ve görece en önemsiz kısmı. Ben hep şuna inanırım. Sizin iyi bir fikriniz ya da projeniz varsa, para her zaman bir şekilde temin edilir. Ben yeni yapılan yht yi de küçümsemiyorum. Ama bu yapılması gerekendir. Övünülecek olan değil. Övünecelek olan projelere ihtiyacımız var. Ve bu tür projeler de en kısa sürede inşa süresi gibi kriterlere göre değerlendirilmemeli. Ancak bu şeklide "Muasır Medeniyet" yakalanabilir ve geçilebilir.

Gönderilme zamanı: 22 Eyl Prş, 2011 09:04
gönderen Mehmet Kasım
ÇAYIRHAN-NALLIHAN-GEYVE-ALİFUATPAŞA hattı ile çok kolay bir şekilde bitirilebilir sürat hattı. alifuatpaşada şimdiki yht hattına bağlanır. ankara-çayırhan arası zaten altyapı büyük oranda bitmiş. yatırımın ayağa kaldırılması gerekiyor.

Resim

“Sürat Demiryolu Projesi”

Gönderilme zamanı: 20 Şub Çrş, 2013 22:32
gönderen Kamil16
Eski Proje yeniden gündeme geldi. 8)

“Ankara-İstanbul arası mevcut hat 576 km. Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu (Ayaş üzerinden) yapılmış olsaydı 416 km. olacaktı. (Mevcut hat 160 km. kısalacaktı). Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi bittiğinde ise Ankara-İstanbul arası 533 km. olacak. (Mevcut hattan 43 km. kısa)” dedi.

http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=393694
http://www.rayturk.net/sakarya-yeni-hiz ... lacak.html
http://www.rayturk.net/sincan-cayirhan- ... nuyor.html