3. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 08 May Pzr, 2011 21:30
gönderen btgn
Romanya-Bulgaristan-Sırbistan-Türkiye arasında çalışan trenler her ülkeden bir kaç vagon içeriyor, karma olarak çalışıyorlar ama lokomotiflerine hiç dikkat etmedim.

Gönderilme zamanı: 08 May Pzr, 2011 21:49
gönderen Esat
Benim bildiğim kadarı ile Türkiye' ye girişte lokomotif değişiyor, mevcut kanun başka ülke trenlerinin ülkemiz demiryollarından geçmesine izin vermiyor, hatta takip ediyorsanız bununla ilgili bir kanun çıkartılmak isteniyor (belkide çıktı çıkacak) ama malum çevreler olaya bayağı bir karşılar. O Slovenya-Türkiye hattı ile ilgili bende bir de video var, tüm güzergah çekilmiş, sanırım ilk sefer için çekilmişti, videolar bölümünde küçük bir kısmınıda yayınlamıştım diye hatırlıyorum.

Neyse, sonuç olarak demiryolu yapmak ve bağlamak benim açıdan derde derman olmayacak, madem demiryolu işinde dünyayı yakalayacağız ve hatta geçeceğiz daha açık görüşlü olmak zorundayız diye düşünüyorum. Güvenlik kriterlerini karşıladıktan ve sorumluluğu alındıktan sonra başka trenlerde girebilmeli diye düşünüyorum, ha bu olay başka yerlerde ne durumda? Başar' ın da örnek verdiği gibi ray açıklığı aynı olmasına rağmen hızlı tren seferlerinin Avrupa içinde bile karşılıklı başlaması çok eski değil aslında, hatta oldukça yeni bile denilebilir.

Gönderilme zamanı: 12 Ağu Cum, 2011 14:21
gönderen Mehmet Kasım

Gönderilme zamanı: 26 Eyl Pzt, 2011 23:17
gönderen Esat
http://www.lojiport.com/index.php?sayfa ... y&id=30483
Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan’ın ortaklaşa hazırladığı Bakü-Tiflis-Kars demiryolu inşası hızla ilerliyor. Yapımında bin 200 işçinin çalıştığı demiryolu, Türkiye’den Gürcistan’a üç kilometrelik tünelle girecek. Proje, Türkiye tarafına yaklaşık 600 milyon liraya mal olacak.

Kars Milletvekili Arslan: Şanslıyız

Türkiye-Gürcistan sınırında incelemelerde bulunan AKP Kars Milletvekili Ahmet Arslan, Karslılar olarak kendilerini çok şanslı gördüklerini söyledi. Arslan, “Bu sadece bir demiryolu projesi değil, Londra’dan Orta Asya’ya kesintisiz demiryolu ulaşımını sağlayan bir gurur projesidir.” diye konuştu.
Özetle işin %60 nın tamamlandığı yazıyor haberde, bayağı iyi bir gelişme ama bakalım sonucu bekleyelim, diğer taraftan şu ne kadar gereksiz bir ifadedir
Londra’dan Orta Asya’ya kesintisiz demiryolu ulaşımını sağlayan bir gurur projesidir.”
Nasıl kesintisiz, kdv ve ötv çıktıktan sonra mı? :) Neye göre kesintisiz, ha mevcutta tabii canım bütün ülkemiz boyunca raylar birbirine kaynaklı ya da cebreli bir sorun yok, ta hala Kapıkule' ye giden bir yht hattı yok, bir de bu transsiberian zaten bağlı değil miydi ya? Neyse yani kendimizi neden dünyanın merkezinde görme ihtiyacındayız bunu anlamıyorum, kişi kendini överse bu kibirdir yahu, bırak seni başkaları övsün hayret bir şey.

Gönderilme zamanı: 16 Kas Çrş, 2011 17:25
gönderen langur
Can sıkıcı bir durum var projede sanırım. Esat'ın dediği %60'ın yarısı bile bitirilememiş. Üstüne üstlük 76km.'lik kısım için öngörülen 300 milyon TL harcanmış ve işin ancak %30'u bitmiş. Şimdi işin maliyetinin aslında 300 milyon değil, 1 milyar TL olduğundan bahsediliyor. Hat gidiş dönüşe uygun hale getirilecekmiş. Bu kadar basiretsizliğe ne denir ki!
Kaynak

Gönderilme zamanı: 16 Kas Çrş, 2011 21:22
gönderen Esat
Evet o haberi okudum ve açıkçası paylaşmak bile istemedim. :) çünkü hakikatten can sıkıcı idi. Bir para belirliyorsun ve bunu işin yüzde 30 unda bitiriyorsun :) neymiş hat gidiş gelişli olacakmış, şuna adam akıllı ya biz bir projeye kalkıştık 100 yıllık alışkanlık ile tek hat yapıyorduk, dank etti, çift hat yapalım dedik demiyorlarda "gidişli-gelişli hat" diyorlar :) önceki projede giden gelemiyordu maalesef, tabii giden milyon tl ler geri gelemeyecek.

Gönderilme zamanı: 26 Nis Prş, 2012 11:48
gönderen Esat
Bu projede sorunlar bitmiyor ve bitmeyecek gibi, belkide birileri gerçekten bitmesini de istemiyor, sonuçta sıfır sorun politikası denilen saçmalıkta çoktan iflas etti.

http://www.lojiport.com/haberdetay/Baku ... ikme/33444
Proje kapsamında 317 kilometrelik bölümün planlandığı gibi 2014 yılı içerisinde bitirilmesi hedefleniyor. Projede başlangıçta yer almayan 483 kilometrelik bölümün ise kısmen yapılandırmaya ihtiyacı olduğu bildirildi. Habere göre, Azerbaycan ile Gürcistan topraklarından geçen hattın 800 kilometrelik bölümü de elden geçirilecek.

Gürcistan'da 21 Kasım 2007 tarihinde üç ülke cumhurbaşkanlarının katılımıyla temeli atılan projenin 2017 yılına kadar tamamlanması bekleniyor.
Haberin içeriğinde hala şu Çin'den Londra'ya yük bizden geçecek geyiği var onu alıntılamaya gerek görmedim ama laf sokmadanda duramadım.

Gönderilme zamanı: 08 Haz Cum, 2012 16:59
gönderen Esat
Arkadaş bir öyle bir böyle, bir diyorlar yok bu hat bitmez, bir diyorlar gecikme var bir diyorlar sona geldik :) eh normaldir hattın geçtiği ülkelere bakıyorum, bunların gündemdeki durumlarına, yöneticilerinin hal ve hareketlerine bakıyorum, yani. Bu girişime girişmek bile hayal gibi bir şey.

http://www.lojiport.com/haberdetay/Baku ... ildi/33985
Azerbaycan Ulaştırma Bakan Yardımcısı, bu yılın sonuna kadar Gürcistan'da inşa edilecek demiryolu hattı ve mevcut hattın rehabilitasyonunun tamamlanacağını, Türkiye'de de çalışmaların aynı süratle devam ettiğini bildirdi. Penahov projenin gecikmesine etki eden en önemli faktörün ise Gürcistan- Türkiye sınırında inşası devam eden 4,5 kilometre uzunluğundaki tünel olduğunu ifade etti. Tünelin inşa edildiği bölgenin arazi yapısının hızlı ilerlemeye imkan vermediğini belirten Penahov, ''Tüneli de yılsonuna kadar bitireceğiz. Ama her halükarda 2013 yılı içerisinde bütün hat hizmete girecek''dedi.

Gönderilme zamanı: 09 Haz Cmt, 2012 18:24
gönderen btgn
Bir de bu hattaki ray açıklığı meselesinden hiç bahsedilmiyor. Gürcistan ve Azerbaycan'ın ray açıklığı Türkiye'den farklı. Bu nedenle sınırda tren mi değiştirilecek yoksa bu koridor özel olarak Bakü'ye kadar 1435mm mi olacak?

Gönderilme zamanı: 09 Haz Cmt, 2012 18:32
gönderen Esat
Evet haberlerde bu konuya hiç değinilmiyor, geçen seferde sen dile getirmiştin konuyu diye hatırlıyorum bizde hiç sağa sola bakmadık gerçi pek soracak kimsede yok ama. Yani bu işin geçen sefer yazdığımız gibi iki çözümü var, ya yeni yapılan hat normal açıklık olarak inşa ediliyor ya da bu güzergahta çalışması için özel bojili vagonlar ya da bojiler satın alınarak mevcut vagonlara takılmak zorunda, aksi takdirde bırakalım sadece loko değiştirmeyi vagonlarda geçemez, dolayısı ile bu konu muhakkak düşünülmüş ve çözülmüştür ama bende bahsedilmesi gerekirdi diye düşünüyorum.

Gönderilme zamanı: 09 Haz Cmt, 2012 19:49
gönderen Hakan
Manş tünelinin proje aşamasında iki ülkedeki kullanılan bilgisayar programının farklı sürümlerinden kaynaklanan bir sıkıntı duymuştum. İki uçtan kazıldıktan sonra ortaya çıkan 1 metrelik bir kot farkından bahsediliyordu, doğru mudur yanlışmıdır bilmiyorum ama burada da rayları montajlayıp sınıra gelinince aa uç uca gelmiyor demesinler?

Gönderilme zamanı: 09 Haz Cmt, 2012 20:17
gönderen Esat
Öyle bir şey yarım yamalak hatırlıyorum o zamanlar bir belgesel yapmışlardı bununla ilgili, hatta TBM ler karşı karşıya geliyordu bu yüzden güzergahı aşağı alınarak yer altına gömülü halde bırakılmıştı biri, böyle garip detayları var o işin :) hatta en garibide hat bir hızlı tren hattı olarakta kullanılmasına rağmen açıldıktan sonra İngiltere tarafındaki hat hızlı tren işletmeye uygun olmadığı için trenleri hızı birden bire normal tren hızına düşüyordu dolayısı ile işletme hızlı tren olmaktan çıkıyordu, bununla ilgili İngiltere tarafında yapılan çalışmanın belgeseli var bende, gerçi sadece o işi değil aynı zamanda tarihi bir garın nasıl korunup modern hale getirildiği ve büyütüldüğünü anlatıyordu. Neyse, :) açıldım yine, valla olurmu olur be Hakan, uç uca gelmemesi sıkıntı değil 1 - 2 m. yanılma payı giderilir :P