Gönderilme zamanı: 03 Ağu Pzt, 2009 22:01
Eski Sovyetler tren medeniyetini biliyorsunuzdur. Peki, Kars'tan sonra ne olacak? Dolmuş? Pik saatlik Marmaray? Bunun devamı gerek, Anadolu'ya, Asya'ya ve Avrupa'ya.
Başar
Başar
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://www.ulasimturkiye.com/
tabi ki var. ankara-sivas inşaa halinde. sivas-kars projesi yapılıyor. bu projeelr ab katılım ortaklığında olan projeler.alabay yazdı:Eski Sovyetler tren medeniyetini biliyorsunuzdur. Peki, Kars'tan sonra ne olacak? Dolmuş? Pik saatlik Marmaray? Bunun devamı gerek, Anadolu'ya, Asya'ya ve Avrupa'ya.
Başar
işbirliği normaldir. yapamamışız doğru. ama ilgilenmemişiz veya istememişiz demek doğru olmaz. kim istemez.alabay yazdı:Ama yazık, di mi, AB katılım projeleri diyorsun. Yine kendimiz yapamamışız, istememişiz, ilgilenmemişiz, bize gerektirip yakıştıramamışız. Yani Çin ve Avrupa. E biz?
O projeler olursa, iyi olur. İlâveten, (hele hele) o taraftan Antalya'ya da bir bağlantı iyi olur.
B. Alabay
Bu proje önemli bencede, Türkiye artık 4 tarafı düşmanlar ile çevrili kahraman savaşçı paranoyasından kurtulmalıdır, herkesin düşman olmadığı, arada husumetler olsa da günümüzün yegane gereği olarak "Al Gülüm Ver Gülüm" yani ticaret yap ayakta kal olayı ile bir şeyler yapılabilir, insanların birbiri ile temasını sağlarsanız zaten halklar kendi sorununu çözer, araya duvarlar, kapılar, zartlar zurtlar yaparsanız korku ve paranoya ile yaşamaya devam edersiniz, bu işleri bu yüzden önemli buluyorum, Türkiye' nin doğu - kuzey doğu sınırında ekonomik olarak güçlü birlikteliklere ihtiyacı var bu demiryolu da buna katkı sağlayacaktır umarım.Özel uçakla saat 10.00’da Kars Havaalanı’na Ak Parti Kars milletvekilleri Zeki Karabayır ve Mahmut Esat Güven ile birlikte gelen Bakan Binali Yıldırım’ı, Vali Ahmet Kara, Belediye Başkanı AK Parti'li Nevzat Bozkuş ile AK Parti İl Başkanı Remzi Aras ve partililer karşıladı. Karşılamada, yağmurlu havaya rağmen Bakan Yıldırım için kırmızı halı serilirken, protokol de şemsiyeli olarak bekledi.
daha sonra protokolle birlikte Arpaçay İlçesi yakınından geçen Kars- Tiflis- Bakü Demiryolu Projesi’nin inşaat alanına geçti. Hattın geçtiği güzergahı inceleyen Bakan Binali Yıldırım, projenin şantiyesine gelerek, burada Demiryollar, Limanlar ve Havayolları İnşaatı Genel Müdürü Ahmet Arslan’dan projeyle ilgili bilgi aldı.
Arslan, projeye 2008 yılında 48 milyon Lira, 2009 yılında 58 milyon lira ödenek ayrıldığını ve bu yıl için ek ödenek olarak da 30 milyon lira aktarıldığını söyledi. Bu yılın sonuna kadar projenin yüzde 28 oranında gerçekleşeceğini ifade eden Ahmet Arslan, demiryolu hattının 76 kilometresinin Türkiye tarafında, 29 kilometresinin de Gürcistan tarafında olduğunu bildirdi.
çift altyapıya uygun, tek üst yapılı olarak inşa edilirken, ne gadan güzel, yapıyoruz ama şimdilik tek yol yapıcaz ama alt yapı ikiliye hazır, Allah nasip ederse ileride çiftleriz, tamam.1993 yılında Azerbaycan ile Ermenistan arasında çıkan savaş nedeniyle 15 yıldır kesik olan Türkiye ile Orta Asya devletleri arasındaki demiryolu bağlantısını tekrar sağlamak üzere 20 Eylül 2007’de temelleri atılan Bakü -Tiflis- Kars (BTK) demiryolu hattının yüzde 55’i tamamlandı.
Yaklaşık 500 milyon dolara mal olacak olan ve 295 milyon dolarını Türkiye’nin karşıladığı 105 kilometrelik demiryolu hattının, Kars ile Gürcistan sınırı arasında kalan 76 kilometrelik kısmının yapımını Türkiye gerçekleştiriyor. Türkiye'nin yapımını gerçekleştireceği bölüm, çift altyapıya uygun, tek üst yapılı olarak inşa edilirken, Gürcistan ise, Azerbaycan'dan aldığı 200 milyon dolarlık krediyle Türkiye sınırından Ahılkelek'e kadar olan yaklaşık 30 kilometre yeni bir hat inşa ediyor ve var olan 160 kilometrelik demiryolunuda tekrardan elden geçiriyor.
O zaman böyle bir hattan söz edemeyiz ki? İkisi birbirinden bağımsız iki hat olur ortada, iyi gayet güzelmiş, sınıra kadar gidip orada tren zaten değişir normalde de, bana anlamsız geldi. Böyle bir durumda buna Kars-Tiflis-Bakü demiryolu değil sınırın açılması ve geçişlerin kolaylaşması denilir, kaldı ki sınırda açık değil mi zaten?btgn yazdı:Bildiğim kadarıyla Gürcistan ve Azerbaycan'ın ray açıklığı Türkiye'den farklı bu nedenle sınırda tren değişikliği yapılacak.
Sınır açık olmasına açık da şu anda Türkiye kesiminde tren Kars'a kadar gidiyor. Kars'tan sonra Ermeni sınırına gidiyor Gürcistan sınırına tren yok. Aynı şekilde Gürcistan kesiminde de Türkiye sınırına tren yok. inşaatı yapılan hat da Kars'tan sınıra + sınırdan Gürcistan içindeki en yakın demiryolu olan noktaya.O zaman böyle bir hattan söz edemeyiz ki? İkisi birbirinden bağımsız iki hat olur ortada, iyi gayet güzelmiş, sınıra kadar gidip orada tren zaten değişir normalde de, bana anlamsız geldi. Böyle bir durumda buna Kars-Tiflis-Bakü demiryolu değil sınırın açılması ve geçişlerin kolaylaşması denilir, kaldı ki sınırda açık değil mi zaten?