6. sayfa (Toplam 7 sayfa)

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Gönderilme zamanı: 07 Eki Çrş, 2020 10:12
gönderen Engin Y
Esat yazdı:
07 Eki Çrş, 2020 09:39
Arkadaşlar acil bir yardıma ihtiyacım var, 2019-2020 yıllarında yeni açılan demiryolu hattı var mı? yht dahil? var bir türlü bulamadım kafamda çok dağınık web sitelerine bakıyorum bakanlıktaki doküman bile 2018 e kadar, bilen gören duyan varsa bana bir yardım lütfen.
Abi,

Samsun-Sivas hattı yeniden açıldı diye bir haber paylaşmıştım yaz başında, ama onu saymıyoruz, çünkü yeni yapılan demiryolu soruyorsun, değil mi?

Konya-Karaman hızlı tren hattı var yeni yapılan, ama açılamadı bir türlü, yılın sonundan önce yetişir mi, Allah bilir..

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Gönderilme zamanı: 07 Eki Çrş, 2020 11:03
gönderen Esat
Engin Y yazdı:
07 Eki Çrş, 2020 10:12
Esat yazdı:
07 Eki Çrş, 2020 09:39
Arkadaşlar acil bir yardıma ihtiyacım var, 2019-2020 yıllarında yeni açılan demiryolu hattı var mı? yht dahil? var bir türlü bulamadım kafamda çok dağınık web sitelerine bakıyorum bakanlıktaki doküman bile 2018 e kadar, bilen gören duyan varsa bana bir yardım lütfen.
Abi,

Samsun-Sivas hattı yeniden açıldı diye bir haber paylaşmıştım yaz başında, ama onu saymıyoruz, çünkü yeni yapılan demiryolu soruyorsun, değil mi?

Konya-Karaman hızlı tren hattı var yeni yapılan, ama açılamadı bir türlü, yılın sonundan önce yetişir mi, Allah bilir..
Evet Samsun Sivas ı gördüm nette ama eski hattın yenilenmesinin yeni bir hat gibi değerlendirilmesi doğru değil, o zaman bu 2 yıl içerisinde açılan yeni bir demiryolu hattı yok. Teşekkürler Engin

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Gönderilme zamanı: 27 Eki Sal, 2020 05:25
gönderen yakupfurkan24
Şuan kısmen atıl durumda bulunan Sirkeci - Kazlıçeşme demiryolu TCDD tarafından yarı yürüyüş yolu ve etkinlik alanları yarısı da tek raydan banliyö-tramvay karışımı olan bir işletme şekliyle yaşatılmak isteniyor. Bu projeden Sirkeci garında yapılan Türk Demiryolu Zirvesi'nde bahsedildi. Bu konudan bahseden bir video buldum linkini de bırakıyorum.
Bence sağlıklı bir proje değil, yenilenip normal bir şekilde işletim yapılsa daha iyi olur. Burada yürüyüş yolu oluşturmak yerine sahil şeridi düzeltilip bu yürüyüş yolu projesi sahil şeridine uygulansa sahil İstanbul'a kazandırılır.

https://youtu.be/QfGTe9ETfVE
2:53'ten sonrasında kısa bir bölüm olarak görsellerde gösteriyor.

yakupfurkan24

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Gönderilme zamanı: 27 Eki Sal, 2020 07:07
gönderen Esat
Kesinlikle katılıyorum fikrinize, sahilde yeterince yürüyüş alanı var. Bu ülkede demiryolu sökmeyi herkes neden bu kadar seviyor anlamıyorum. Hattı iyileştirip banliyö olarak işletmek, hadi fantazi yapalım aralara birer istasyon atıp tramvay olarak işletmek bence de çok daha büyük fayda sağlayacaktır.

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Gönderilme zamanı: 27 Eki Sal, 2020 12:07
gönderen Edil Arda
Hayır zaten Avrupa'dan gelen trenler de gara gelmeyecekler mi?

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Gönderilme zamanı: 27 Eki Sal, 2020 12:34
gönderen alabay
Asıl soru şu: İstanbul’da şu an »gar« var mı? Hakiki bir gar? Destinasyon olarak gösterilen? Sirkeci (bence) yeraltı bir istasyon, Haydarpaşa atıl, …
Nette istanbul gar veya istanbul hauptbahnhof ile arama yapınca, belli ve net bir sonuç alınamıyor. Haydarpaşa çıkıyor, Sirkeci çıkıyor … yani, iki tarihî gar; burada bir eksiklik var gibi.

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Gönderilme zamanı: 27 Eki Sal, 2020 14:09
gönderen Engin Y
Şu anda "GAR" tanımına en iyi uyan yer, sanırım Halkalı Garı..

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Gönderilme zamanı: 28 Eki Çrş, 2020 17:41
gönderen alabay
Yani yok. Halkalı bana göre bir tren istasyonu. İstanbul’a gar yapılacak mı? Bu kadar basit bir noktaya evvelden hiç dikkat etmemişim … garımız yok artık ;-) Uluslararası galiba hâlâ Sirkeci sondurak geçiyor. Halbuki doğru değil. Plân ne?

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Gönderilme zamanı: 29 Eki Prş, 2020 11:06
gönderen Esat
Şu an İstanbulda 4 tane gar var, Halkalı, Sirkeci, Haydarpaşa, Pendik, Söğütlüçeşme ye bir peron daha ilave edilseydi orası da gayet güzel bir gar olabilirdi.

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Gönderilme zamanı: 30 Eki Cum, 2020 10:30
gönderen alabay
Bunlar hakiki gar mı, gar fonksyonu gören istasyonlar mı? Söğütlüçeşme bence de en garımsı istasyon, evet. Asya tarafı için hâlihazırda Haydarpaşa garı var, yeniden bağlarlarsa, oradan kalkışlar ve oraya varışlar olur. Ama Avrupa tarafı? En muazzamı elbet merkezî bir gar olurdu – tüm Avrasya için. Bana öyle geliyor ki, bunun konumu da daha çok Asya tarafında olur sadece. Avrupa’dan varan tüm trenleri de Haydarpaşa garına yönlendirmek için ray döşense … hoş olur, ama sanırım gar kapasitesi yetmez. Berlin baş garının kaç tane rayı ve peronu var, bir düşünürsek …

Esat, Sirkeci garı var derken … neresini kastediyorsun? Gara raylar sökülmemiş miydi? Haydarpaşa’ya gibi?

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Gönderilme zamanı: 30 Eki Cum, 2020 20:41
gönderen Esat
Sirkeci ve Haydarpaşaya göre Halkalı hepsinden daha fazla bir gar şu anda, Pendikte aynı şekilde, bence paraya kıyılarak bir viyadük daha çıkartıp Söğütlüçeşme ve Yenimahalle öncesindeki 4-5 raylık geniş alandan tüne girişi ile Bakırköy istasyonu da en az iki katlı harika bir merkez gar olabilirdi ama o tren kaçtı :) az para çok iş anca bu kadar
halkalı.jpg
Halkalı
sogutlucesme.jpg
Söğütlüçeşme
pendik.jpg
Pendik
haydarpasa.jpg
Haydarpaşa
sirkeci.jpg
Sirkeci

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Gönderilme zamanı: 30 Eki Cum, 2020 23:30
gönderen alabay
Hm. Yahu, çeyrek milyonluk *** kadar Freiburg’cuğun garı bile Halkalı’nın iki misli. Gar gerek, GAR! :-/ Eşek kadar havalimanı yaptılar, ama havacılık gerilemede, asıl önemli demiryolları. Havalimanı derken … Yeşilköy’de havalimanı var mı, yok mu şimdi?!