tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Edil Arda » 30 Eki Cum, 2020 23:32

Sirkeci ve Haydarpaşa varken mevcut hat üzerinde başka garlara ihtiyacımız olduğunu düşünmüyorum, ancak yeni yapılacak kuzey bağlantısında Söğütlüçeşme'ye bağlantı ve bu bağlantı üzerinde Ataşehir'de bir gar alanı vardı diye hatırlıyorum. Ataşehir'e böyle bir gar yapılması uygun olacaktır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen alabay » 31 Eki Cmt, 2020 09:07

Ataşehir konum olarak gayet doğru ve merkezî, evet. Esat’ın gönderdiği resimlere bakınca, biraz şaşırdım. Hakikaten eski garlarımız da daha çok oyuncak gibi. Ciddî bir başgara ihtiyaç var bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Cmt, 2020 11:12

alabay yazdı:
30 Eki Cum, 2020 23:30
Hm. Yahu, çeyrek milyonluk *** kadar Freiburg’cuğun garı bile Halkalı’nın iki misli. Gar gerek, GAR! :-/ Eşek kadar havalimanı yaptılar, ama havacılık gerilemede, asıl önemli demiryolları. Havalimanı derken … Yeşilköy’de havalimanı var mı, yok mu şimdi?!
Sözünde haklısın, ne demek istediğini anlıyorum ama merak etme bu ülkede o çeyrek milyonluk Freiburg'tan geçecek bir demiryolu trafiğinin hayalini bile kurmuyorlar :) öyle olsaydı Pendik Doğu Gar, Halkalı Batı Gar olmak üzere (ki aslında plan bu) Haydarpaşa ve Sirkeci daha çok tarihi fonksiyonları değerlendirilip ama yine de gar olarak kullanılıp, bunun yanında Bakırköy'e sağlam bir gar inşa edilebilirdi, ha keza Söğütlüçeşmeye, bunlarda merkezdeki büyük garlar olarak işlev görürlerdi. Ama dediğim gibi öyle bir tren trafiğini pek kimsenin istediği yok gibi.

Bir de Ataşehir denilmiş, Ataşehir'den ne geçecek bilmiyorum, çünkü YHT kuzey trası en son Çekmeköy'den geçiyordu, orada da Gar inşa edecek pek bir imkan yok, sadece SGH ya bir gar inşa edilebilir o da belki, malum pistin altından geçti cart oldu curt oldu deyip yapılamayabilir

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen alabay » 31 Eki Cmt, 2020 17:25

İstanbul gibi bir kent için bir garı SGH’ye yapmak biraz garip geliyor bana. Ama fazla yevroppalaşmış tren bakışlı kafayım, biliyorum. Neyse, göreceğiz. Belki bir gün bizim gibileri geçer başlara ve trafik dönüşümü başlatır diyeceğim … de, bizim de yaşlarımız artık ilerledi. Artık bizden bir iki kuşak sonrakiler bir şey yapar ya da yapmaz. Kim bilir, Fridays for Future Türkiye’de de belirirse (veya oraya varırsa), o zaman şu tren konusu yeniden masaya koyulur. Nitekim YHT fasılları da bundan 30 sene evvel düşünülemezdi. It takes time …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Cmt, 2020 17:30

SGH da gerçek bir gar tabii ki mantıklı gelmeyebilir, zaten gardan kastım Halkalı resmi gibi düşün. Oraya 3 metro hattı gelecek bir de hızlı tren, bunun yanında keşke bir de banliyö çalışsa Gebze'den. O zaman SGH için hepsinin tek bir yapıda toplandığı bir gar binası fena olmaz mıydı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen alabay » 31 Eki Cmt, 2020 18:39

Hiç yoktan iyiydi tabiî ki. Ama yine de şöyle muhteşem bir İstanbul (Baş) Garı isterdim, beklerdim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Cmt, 2020 18:49

alabay yazdı:
31 Eki Cmt, 2020 18:39
Hiç yoktan iyiydi tabiî ki. Ama yine de şöyle muhteşem bir İstanbul (Baş) Garı isterdim, beklerdim.
bunu bilerek yazıyorum zaten, yani sen teknik anlamda bir büyüklük istediğin kadar bunu anlamlı kılacak bir mimari de istiyorsun :) sana şu kadarını söyleyeyim asla bir Berlin Merkez Garımız olmayacak bizim, yani olabilir ama İstanbul'da olmayacak bence :) Ankara Gar ki ona da YHT Garı diyorlar sanırım, işte üstünde avm otel falan biraz devasa bir şey ama alt taraf? yani dediğim gibi bir taraf illa ki güdük, Türk Cehennemi fıkrasındaki gibi *** var kaşık yok, kaşık var zebani yok, zebani var *** yok

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Uğur » 31 Eki Cmt, 2020 19:08

Şimdi biraz fanteziye giriyorum. Hızray projesini çok tünelli bir proje olsa. Bu tünellerin ikisi yine hızlı bir -ekspres'in adı hızlı oldu- banliyö olsa. İki -ya da devletimiz para yok derse bir- tüneli YHT/160 km hattı olsa Sabiha Gökçen - Ataşehir - Mecidiyeköy - Halkalı duraklı olsa. Mecidiyeköy ve Ataşehir'de metro-yht komplekslerimiz olsa. olsa olsa olsa :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Cmt, 2020 19:44

Uğur yazdı:
31 Eki Cmt, 2020 19:08
Şimdi biraz fanteziye giriyorum. Hızray projesini çok tünelli bir proje olsa. Bu tünellerin ikisi yine hızlı bir -ekspres'in adı hızlı oldu- banliyö olsa. İki -ya da devletimiz para yok derse bir- tüneli YHT/160 km hattı olsa Sabiha Gökçen - Ataşehir - Mecidiyeköy - Halkalı duraklı olsa. Mecidiyeköy ve Ataşehir'de metro-yht komplekslerimiz olsa. olsa olsa olsa :D
Zaten yok hızray yok hızlı metro,böyle tabirleri hayatımıza sokmanın bir anlamı yok. Bence de sistem dediğin gibi işleyebilir, belediye metro yapacağına devlet burada geçişme alanları ile birlikte bir kaç tünelli bir sistem inşa etsin.

Güzergahı tamamen atıyorum şu anda, SGH-Maltepe-Ataşehir-Altunizade-Levent-Kağıthane-Esenler Otogar-Yenibosna-Halkalı mesela, araya başka duraklarda serpiştirilse ve burada metrodan daha yüksek hız ile banliyö işletilse, ayrıca geçişme tünelleri ile yht trenlerinin de geçtiği bir işletme kurulsa, yarın bir gün YSS köprüsünden de YHT geçince 3 noktadan iki kıta yht ile bağlanmış olur. Bence güzel fikir. YHT sadece SGH-Ataşehir-Altunizade-Kağıthane-Halkalı olarak durabilir

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Kas Prş, 2021 15:29

Bakan, Kocaeli ve Antalya'da hayata geçirilen metrolardan ve Konyaray adlı bir banliyö hattından bahsetmiş: https://www.uab.gov.tr/haberler/ulastir ... seltecegiz

1. Kocaeli ve Antalya'da bakanlık tarafından hayata geçirilen metro projeleri hangileri?

2. Konyaray adlı bir hat var mı gerçekten?
Bugüne kadar toplam 313,7 kilometre kent içi raylı sistem hattı bakanlığımız tarafından yapıldı. 4 ilde üstlendiğimiz 7 metro projesiyle Türkiye ekonomisine 22 milyar TL katkı sağladık. İstanbul, Ankara, Kocaeli ve Antalya’da hayata geçirdiğimiz metrolarla bugüne kadar yaklaşık 990 milyon yolcu taşıdık. 305 milyon saat zamandan, 282 bin ton yakıttan tasarruf ettik. Karbon emisyonunda 156 bin ton azalma sağladık. Şu anda 6 ilde daha yapımı süren 10 projemiz var. Kent içi raylı sistemlerin ekonomiye ve çevreye katkıları göz ardı edemeyeceğimiz boyutlarda. Bu projeler bittiğinde ekonomimize 10,8 milyar TL katkı sağlamalarının yanı sıra 146 milyon saat zamandan, 136 bin ton yakıttan tasarruf edeceğiz. İstanbul’da Marmaray, Ankara’da Başkentray, İzmir’de İZBAN, Konya’da KONYARAY vatandaşlarımıza hizmet veriyor. Gaziantep’te GAZİRAY projesi devam ediyor. İstanbul’un kent içi raylı sistem şebekesinin önemli bir kısmını Bakanlığımız üstlendi. 103.3 kilometrenin yapımına devam ediyoruz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Cum, 2021 22:47

Kocaeli'de Gebze metrosunu kast ediyor olabilir, tramvayı onlar yapmadı diye biliyorum, Antalya'da bakanlığa devredilip yapılan tramvay hattı vardı sanırım, konyaray ismini veren kişi OrGi havalimanı ismini öneren kişi olabilir.

Cevapla

“Demiryolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön