blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi

emrenmert

blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projes

Mesaj gönderen emrenmert » 09 May Cum, 2014 20:03

Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanlığı, TCDD ile raylı sistem için görüşmelere başladı. Şehiriçinden geçen demiryolu üzerinde banliyö treni çalıştırılması düşünülüyor. Sistemin adı BALRAY olacakmış.

http://www.bandirmasehir.com/balikesire ... liyor.html

h212
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 03 May Cmt, 2014 23:38

Mesaj gönderen h212 » 10 May Cmt, 2014 16:43

iyi de o Demiryolu bazı yerlerde tek hat onu çift hatta çıkarmaları lazım bence.
Sadece Banliyö treni koymak yetmiyor aynı zamanda Yeni İstasyon platformları inşaa edilmeli, Sinyalizasyon yenilenmeli.
Tahminimce şimdiki sinyalizasyon 1,5 KM ye göre çalışıyor bu mesafe 500 metre ye kadar düşürülmesi gerekiyor. yoksa gereksiz yere 50 DK da bir tren kalkar fazla bir işe yaramaz en az 20 DK olmalı Pik saati.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 10 May Cmt, 2014 18:02

Yeni istasyonlar konulacak araya zaten. Ama demiryolu çift hatta çıkarılacak mı, onu bilmiyorum.

h212
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 03 May Cmt, 2014 23:38

Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi

Mesaj gönderen h212 » 25 Ara Cum, 2015 23:44

Bi gelişme var mı? forum da balıkesirli arkadaşlar varsa cevap bekliyorum

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi

Mesaj gönderen Uğur » 26 Ara Cmt, 2015 09:21

En son geçen hafta Büyükşehir Belediye Başkanı Edip Uğur Bey Ankara kapılarına ilk ziyaretini yaptı. Kim bilir kaç kere aşınacak o kapılar.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi

Mesaj gönderen Uğur » 22 Nis Cmt, 2017 00:49

Yarı-memleketim olan Balıkesir'e sonunda bir raylı sistem geliyor galiba.
Karma sistem muhtemelen çünkü Mavi hat mevcut demiryolu zaten -TTM(Toplu Taşıma Merkezi) Tren Garının karşısında durağa Gar yerine Ttm demişler ki Banliyö olduğu ortaya çıkmasın- düzenlenip durak eklenecek. Yeşil hat üzerinde şu anda hiçbir şey yok Balıkesir'in ana bulvarlarından biri fakat çoğunlukla iki şeritli. Orta şeritte gidecek bir tramvay projesi ise sıkıntı yaratabilir ileri de.
Ama masrafa girmemek adına pek çok öneli yer atlanmış Mesela Sanayi ve Otogar arasında KYK yurdu var yolcu potansiyeli yüksek ama Demiryolu Bursa yolunun sağında Yurt solunda kalıyor o yüzden durak ayırmaya gerek görmemişler. Ya da Balıkesir Üniversitesi Ana Kampüsü, o da atlanmış gerçi biraz uzak ama yine de çok yolcu potansiyeli olan bir yer.
balray.jpg
http://balikesir.bel.tr/haberler/balike ... em-geliyor
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi

Mesaj gönderen Esat » 22 Nis Cmt, 2017 10:41

2. etabın güzergahı için tramvay tarif ediyorsun, o zaman yapılan şey banliyö olmayacak mı? ya da mavi kesimde mevcut demiryolu üzerinde bir iyileştirme yapıp İZBAN benzeri bir işletme olacak ama ayrıca yeşil hat üzerinde bir tramvay işletmesi mi olacak? ya da o yeşil güzergahta tünel yapılıp banliyö mü işleyece. Sanırım her zamanki gibi yöneticilerin yaptıkları şeyi tarif edememesi durumu ile karşı karşıyayız

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi

Mesaj gönderen Uğur » 22 Nis Cmt, 2017 11:28

Yani benim anladığım böyle. Mavi Banliyö (her ne kadar söyleyemeseler de) Yeşil Tramvay ama hepsi aynı sistemin ürünü gibi anlatılıyor. Belki de yüzyıllık hayali gerçekleştirip Balıkesir-Edremit demiryolunu inşa edecekler onu da banliyö yapacaklar. Yeşil hat Edremit yolu çünkü. :D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Nis Cmt, 2017 19:47

Aliağa-Bergama arasına demiryolu döşendikten sonra, o yolu Ayvalık-Burhaniye-Edremit'e uzatabilseler, güzel olur..

İzmir-Edremit arasında, ortalama hızı 140 km/saat olan trenlerle bölgesel tren işletilse, şahane olur..

Ayrıca, Bergama-Soma arasına da demiryolu döşeseler, Balıkesir-Soma-Bergama-Ayvalık-Edremit şeklinde bir yol elde edilir; İvrindi-Havran arasındaki dağları delmeye gerek kalmaz :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Nis Cmt, 2017 19:51

Balıkesir'in merkez ilçelerinin nüfuslarına baktım..

Karesi: 176 bin
Altıeylül: 175 bin
Kaynak: http://www.nufusu.com/il/balikesir-nufusu

Bu sayılara köyler de dâhil..

Sizce, Balıkesir'de raylı sistem inşa etmeyi gerektirecek bir nüfus yoğunluğu var mı? Bilmediğim için merakımdan soruyorum, tam aksini iddia ettiğim için değil..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi

Mesaj gönderen Esat » 22 Nis Cmt, 2017 19:58

olabilir neden olmasın, nüfus hareketi nasıl o önemli birazda, bu nüfusun ne kadarı hareketli, ne kadar bir toplu ulaşım ihtiyacı var, kent içi ne kadar büyük, ilçelerin arasındaki mesafeler nedir? Bunların hepsi kriter. Engin in dediği gibi bölgesel ve konvansiyonel yolcu taşımacılığı için demiryolu yaparsın, bu bölgeselleri il içerisinde banliyö gibi de kullanırsın sorunu çözersin. Doğru düzgün modern bir otobüs işletmesi ile de kent içi sorunlarına yönelirsin, yok çevreci olucam dersen, troleybüs yap. Paran çoksa tramvaya gir. :) ama şovenizm bu söylediklerimin hepsini döver.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Nis Cmt, 2017 20:16

Abi,

Son dönemlerde geliştirilen iki önemli otoyol projesi (Gebze-Bursa-İzmir ve Silivri-Malkara-Çanakkale-Balıkesir) Balıkesir'de kesişecek.. Artık 2 milyonu aşan nüfusu ile iyice kalabalıklaşan Bursa'dan bazı sanayi kollarının Balıkesir'e göç etmeye başlamasını beklemek yanlış olmaz..

Zaten Bergama'ya götürülen demiryolunun bence asıl amacı, Çandarlı Limanı ile Aliağa ve İzmir'in ve diğer taraftan da Soma üzerinden Balıkesir'in bağlantısının kurulması.. (Bergama-İzmir arasında [tıpkı Selçuk-İzmir arasında olacağı gibi] yolcu trenlerinin yarım saatte bir işletileceğini tahmin ediyorum..)

Beklenen sanayileşme nedeniyle, bugün 350 bin olan Balıkesir nüfusunun bundan on yıl sonra 500-600 bin olması çok mümkün.. İşte o zaman Balıkesir'e 10-12 duraklı bir metro hattı ve onunla entegre 2-3 tramvay hattı gerekebilir, ama şu anda şehir içindeki çalışan/öğrenci/eğlencevi nüfus hareketlerini bilemediğim için bir şey diyemiyorum..

Cevapla

“Demiryolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön