Burada yine planlama hatası yapılmış. Hızlı tren hattı 2 hat olmalıydı.Ankara-Kayaş arasında ise, mevcut 2 adet banliyö 1 adet hızlı ve 1 adet konvansiyonel olmak üzere 4 demiryolu yapılacak
ank-B.03 » Başkentray İhale ve İnşaat Süreci
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başlığa Başkentray inşaat süreci demişiz ama daha işin ihalesi bile bitmemiş doğmamış çocuğa don biçmeye bayıldığımız için sağda solda durmadan şu kadar zamanda bitecek haberlerini gördüğüm için iş yürüyor sanıyordum bende.
İhaleye bir kez itiraz edilmiş şimdide Avusturyalı Porr inşaat firması itiraz etmiş, bakalım bu itiraz sürecinde ne olacak.
http://networkedblogs.com/yYA30
İhaleye bir kez itiraz edilmiş şimdide Avusturyalı Porr inşaat firması itiraz etmiş, bakalım bu itiraz sürecinde ne olacak.
http://networkedblogs.com/yYA30
T.C. Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilecek, “Sincan – Ankara – Kayaş Hattının Yeniden İnşa Edilmesi (Başkentray) Yapım İşi” ihalesi ile ilgili yeni gelişmeler kaydedildi.
Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; Porr Bau GmbH firması söz konusu ihalenin sonucu için Kamu İhale Kurumu’na itirazda bulundu. Bu aşamada KİK Kararı bekleniyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İtiraz süreci sonuçlanmış ihalenin iptaline karar verilmiş, daha doğrusu daha önce Porr firmasının itirazı kabul edilerek ihaleyi kazanan firma ihale dışı bırakılmış TCDD itirazı yapan firmaya işi vermiş fakat bunun üzerine 3 itiraz daha gelmiş ve şimdide bu itirazlardan birini yapan Comsa Sa-Açılım-Seza Ortak Girişim Grubunun itirazının kabul edip iptale karar vermiş. Makyol-Cengiz Ortak Girişim Grubunun iptale itirazı ise karara gerek yok denilerek reddedilmiş. Şimdi çarşı pazar karıştı, ihale bir kere iptal edildi, üstüne yapılan itiraz neyin iptali? Sanırım TCDD nin iptal sonrası işi Porr firmasına vermesine yapılan bir itiraz söz konusu olabilir, bunun üzerine de ihale toptan iptal edildi herhalde.
Bakalım ne olacak, ilk iptalden sonra ihale yenilenmeden ikinciye işin verilmesi doğru bulunmamış olabilir, bu başlığa 2010 da ihale yapılacak yazmışız 3 sene geçmiş daha hattın ihalesi yapılamamış, bu süre içinde hala orada banliyö trenleri çalışmıyor mu? Sonra kızıyorlar ben laf değdirince işte ihale kafası böyle çalışıyor bizde, ya ben öyle herif tanıdım ki koskoca bir ülkenin devlet demiryolları ihaleye çıkıyor, işi verecek Türk firması arıyor, imalat anlamında işi yapabilen var ama sertifikası yok, sırf sertifikası olan bir Avusturya firması bul bize dediler, dedik tamam bulalım ihale ne zaman? 20 gün sonra :):) Tam bize göre bir iş işte, iki çay içer anlaşırız abi, ne var ya atla deve mi? Durmak yok devami bu kafayla istesekte duramayız nasıl bir yerlere toslamıyoruz ona şaşıyorum ya
Bakalım ne olacak, ilk iptalden sonra ihale yenilenmeden ikinciye işin verilmesi doğru bulunmamış olabilir, bu başlığa 2010 da ihale yapılacak yazmışız 3 sene geçmiş daha hattın ihalesi yapılamamış, bu süre içinde hala orada banliyö trenleri çalışmıyor mu? Sonra kızıyorlar ben laf değdirince işte ihale kafası böyle çalışıyor bizde, ya ben öyle herif tanıdım ki koskoca bir ülkenin devlet demiryolları ihaleye çıkıyor, işi verecek Türk firması arıyor, imalat anlamında işi yapabilen var ama sertifikası yok, sırf sertifikası olan bir Avusturya firması bul bize dediler, dedik tamam bulalım ihale ne zaman? 20 gün sonra :):) Tam bize göre bir iş işte, iki çay içer anlaşırız abi, ne var ya atla deve mi? Durmak yok devami bu kafayla istesekte duramayız nasıl bir yerlere toslamıyoruz ona şaşıyorum ya
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
TCDD bir türlü bitmeyen ihale itiraz sürecinden daralmış ve işi başlatabilmek için ihaleyi KİK kapsamından çıkartma yoluna gitmiş, tabii bunu yapabilmek için işin dış kaynak finansmanı ile yapılması şartına sığınmışlar, bunun süreci sonlandırmak için KİK dışına çıkartması güzel ama maliyet olarak zararı ne olacak bunu da deşmek lazım.
http://www.radikal.com.tr/ekonomi/asiri ... du-1146885
http://www.radikal.com.tr/ekonomi/asiri ... du-1146885
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3530
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ank-B.03 » BaşkentRay İhale Süreci
Bu Perşembe, Başkentray'ın açılış töreni varmış..
Hayırlı olsun..
Kaynak: http://m.hurriyet.com.tr/yerel-haberler ... r-40795772
Hayırlı olsun..
Yenileme çalışmalarının ardından test sürüşleri tamamlanan Başkentray banliyö hattı, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın katılacağı törenle yeniden hizmete giriyor.
Başkentray’ın yeni seferi için 12 Nisan Perşembe günü saat 10.30’da Mamak’taki Kayaş istasyonu karşısında bir tören düzenlenecek. Kayaş’tan Sincan’a 36 kilometrelik ayrılmış yeni hatlara sahip olan Başkentray, 96 vagonla hizmet verecek. Başkentray ile günlük 520 bin yolcu taşınması hedefleniyor.
Kaynak: http://m.hurriyet.com.tr/yerel-haberler ... r-40795772
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3530
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ank-B.03 » Başkentray İhale ve İnşaat Süreci
Dün çıkan bir habere göre (niyeyse, haberin Türkçesini bulamadım) Başkentray'ın Sincan'dan Yenikent'e doğru 8 kilometre uzatılması için inşaat çalışmaları başlatılmış..
Haberde verilen üç yıllık hedef de gerçekçi gibi duruyor, inşallah en kısa sürede tamamlanır..
Haber: https://www.metro-report.com/news/singl ... nsion.html
Haberde verilen üç yıllık hedef de gerçekçi gibi duruyor, inşallah en kısa sürede tamamlanır..
Haber: https://www.metro-report.com/news/singl ... nsion.html
Construction has started on an extension of Ankara’s Başkentray suburban railway from the current western terminus of Sincan to Yenikent.
The 8 km northwestern extension is being funded from public sources. Completion of the TL353m project is due by the end of June 2022.
From Yenikent a single-track line is to be built to the Kazan Soda Elektrik factory to the north. Construction of the 6·8 km alignment is being funded by the factory.
Railway infrastructure manager TCDD awarded the construction to a consortium of HCA Insaat, Imaj Altyapi Ust Yapı and Efecemler Ins Nak Madencılık, which replaces an agreement with Aga Enerji awarded in July 2018 and subsequently cancelled.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3530
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ank-B.03 » Başkentray İhale ve İnşaat Süreci
Yukarıdaki haberi yazalı dört yıldan fazla olmuş ve şimdi de aşağıdaki haberi okudum, inşallah yeni bakanın belirttiği gibi gelecek yıl sonunda tamamlanır: https://www.karar.com/guncel-haberler/a ... ek-1783780
Ankara'da pek çok farklı ulaşım aracı bulunurken bunlardan biri de Başkentray olarak karşımıza çıkmaktadır. Günde milyonlarca kişi tarafından kullanılan Başkentray’ın son durağı artık değişiyor. En son Sincan'a kadar giden Başkentray, Yenikent'e kadar uzanıyor.
Yeni proje hakkında önemli açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, "Yaklaşık 18 kilometrelik düz bir hat. Bu, Kazan soda başta olmak üzere yük taşımacılığıyla tamamen entegre bir proje. Tekrar çalışmalara başladık. Yüzde 55 seviyelerinde.. Hedefimiz 2024 yılı sonuna kadar hazır olmak. Bu sayede Yenikent'te yaşayan vatandaşlarımız Başkentray üzerinde ulaşım sağlayabilecek." sözleri ile yeni projenin detaylarını paylaştı.
Kayaş ile Sincan arasında faaliyet gösteren Başkentray, genişletme çalışmaları kapsamında daha uzun ve kapsamlı olacak. 12 Nisan 2018'den bu yana 73 milyon yolcu taşıyan Başkentray, 36 kilometrelik hat boyunca 24 istasyonda hizmet sağlıyor. Yeni çalışmalar kapsamında artık daha uzun yol kat edecek.