Bu tünel işleri her memlekette zor vesselam, biz yıllardır yapamadığımız tüneller ile uğraşadururken hem tünel inşa işinde uzman, hemde ekonomik olarak bizden iyi durumdaki ülkelerin bile geçmişte tünellerde sorunlar yaşadığını görmek enteresan oluyor. Haber Avusturya'dan, malum Viyana başlığında sözünü ettiğim Merkez Gar inşaatı Trans Avrupa demiryolu ağının önemli kesişme noktalarından birisi olacak, Almanya, Polonya ve doğu istikametinden gelen trenlerin dağılım noktası olacak gar dışında özellikle güney hattında geliştirmeler söz konusu. Bunlardan biriside Semmering Tüneli imiş. Semmering demiryolu burada bayağı meşhurdur, demiryolu delileri bu hatta çok gezerler bizim Varda Köprüsüne benzer bir de köprüsü vardır. Tabii ki oldukça eski olan bu yol mevcut yapı hayata geçtiğinde yetersiz kalacak, bu sebeple biraz geçte olsa bir adım atmışlar.
Projenin ilk kez 1980 lerde ele alındığı ama siyasi çekişmeler nedeni ile hep alta atıldığından bahsediliyor, 27,3 km uzunluğunda iki tünel şeklinde inşa edilecek olan geçiş projesinin 3,1 milyar € ya mal olması bekleniyor. Önümüzdeki günlerde iki ayrı noktada temel atma töreni yapılacak olan projede tünel açma işinin 2014'te bitmesi fakat işletmenin 2024'te yapılması planlanıyormuş.
Bunun dışında "Doğa İçin İttifak" isimli bir çevre grubu proje için yapılan çalışmaların yetersiz olduğunu iddia ederek karşı çıkıyormuş, bazı kanuni uygulamaların haksız olduğu gibi bir takım şeyler yazmışlar. İşletmeci ÖBB garanti vermiş olsa da sanırım çekinceler var, çünkü bazı noktalarda aslında çalışmalar halen tamamlanmamış, ayrıca Steiermarkt bölgesinde hattın bir kısmının projesininde tamam olmadığı söyleniyor. Bu sebeple Çarşamba günkü temel atma töreninin birazda sembolik olacağı ifade edilmiş.
http://www.vienna.at/semmering-basistun ... ch/3231703
Başar muhakkak yanlışlarım çoktur, bir göz atarsın boş vaktinde
at-D.07 » TransAvrupa Güney Hattı Semmering Tüneline Başlan&
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18077
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18077
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Daha önce bu tünelden bahsetmişim, acaba demin bahsettiğim Koralm tüneli bununla mı alakalı emin değilim, o bir sonraki etabı olsa gerek. Semmering bölgesi Viyana ile Graz arasında kalıyor çünkü.
Haberde de bahsettiği üzere tünelin inşaatı 2 TBM ile sürüyor ve bu kesimlerin 2016 tamamlanması, tüm tünelin ise 2024 hizmete açılması planlanıyor, tünel hizmete girdiğinde Viyana ile Graz arası 2 saate düşmüş olacak.
http://www.railjournal.com/index.php/eu ... hannel=542
Haberde de bahsettiği üzere tünelin inşaatı 2 TBM ile sürüyor ve bu kesimlerin 2016 tamamlanması, tüm tünelin ise 2024 hizmete açılması planlanıyor, tünel hizmete girdiğinde Viyana ile Graz arası 2 saate düşmüş olacak.
http://www.railjournal.com/index.php/eu ... hannel=542