int-SEA.01 » Güneydoğu Asya Demiryolu Hatları
Gönderilme zamanı: 14 Kas Pzr, 2021 17:53
Güneydoğu Asya ülkelerinin demiryolu şebekelerine bakıldığında, iki özellik göze çarpıyor..
- Vietnam, Tayland, Malezya, Singapur, Myanmar, Kamboçya ve Laos’ta şu anda faal olan hemen hemen tüm hatlar, 1.000 mm genişliğindeki raylardan oluşuyor..
Tek istisnası, Hanoi (Vietnam) - Nanning (Çin) bağlantısını sağlayan ve hem standart (1.435 mm) hem de 1.000 mm genişliğe uygun araçların kullanabildiği Hanoi - Dong Dang (Vietnam-Çin sınırı) demiryolu: https://en.wikipedia.org/wiki/Hanoi%E2% ... ng_railway
(Hanoi - Kunming (Çin) bağlantısını sağlayan demiryolunun Çin'de kalan 466 km'lik kesimi de Çin'in tek 1.000 mm genişliğe sahip demiryolu: https://en.wikipedia.org/wiki/Kunming%E ... ng_railway)
- Vietnam haricindeki ülkelerin Çin ile bağlantısı olmadığı için dışarıdan tren gelebilmesi olanaklı değil; aşağıdaki harita durumu özetliyor..
Eskiden, Tayland ile Myanmar arasında bağlantı varmış; ama Tayland’ın en az elli yıl önce inşa ettiği baraj sebebiyle bağlantı kopmuş..
Kamboçya ile Tayland arasındaki bağlantı da Kamboçya İç Savaşı’nda hasar görmüş, 2018 yılında onarılmış, ancak şu anda düzenli seferler yok..
Kamboçya ile Vietnam arasında bağlantı yok, projesi gösterilmiş haritada..
Laos’un Tayland sınırındaki başkenti Vientiane, Tayland’ın demiryolunu sınıra kadar getirmesi sayesinde Tayland’a ve Malezya üzerinden Singapur’a bağlı..
Dışarıyla tek bağlantı, Vietnam ile Çin arasında; Pekin’den tek trenle 2.800 km’yi ve 1,5 günü aşan bir yolculuk yaparak başkent Hanoi’ye ve orada tren değiştirerek 1.700 km’yi aşan bir yolculukla eski başkent Ho Chi Minh City’ye ulaşmak mümkün..
2021 Aralık ayında tamamlanacak iki demiryolu hattı sayesinde, Çin-Laos-Tayland-Malezya-Singapur arasında kesintisiz bağlantı kurulacak..
1) Çin sınırlarında yer alan Yuxi-Mohan Demiryolu (507 km): https://en.wikipedia.org/wiki/Yuxi–Mohan_railway
2) Laos sınırlarında yer alan Boten-Vientiane Demiryolu (414 km): https://en.wikipedia.org/wiki/Boten–Vientiane_railway
Her iki demiryolu da standart genişliğe sahip olduğu için Güneydoğu Asya’da ilk kez bir ülkenin metrelik ray genişliği haricinde demiryolu şebekesi olacak..
Bu hatların Tayland sınırlarındaki mevcut 627 km’lik hatta https://en.wikipedia.org/wiki/Northeast ... (Thailand) bağlanması ile Çin-Laos-Tayland-Malezya-Singapur arasında kesintisiz demiryolu bağlantısı sağlanmış olacak..
Konuyla ilgili ana başlığı da şuraya yapıştırayım: https://en.wikipedia.org/wiki/Kunming–Singapore_railway
Burada bahsedilen üç koridordan merkez koridor (Çin-Laos-Tayland) önümüzdeki ay açılmış olacak, ancak doğu koridoru (Çin-Vietnam-Kamboçya-Tayland) ve batı koridoru (Çin-Myanmar-Tayland) için bir süre daha beklemek gerekecek..
- Vietnam, Tayland, Malezya, Singapur, Myanmar, Kamboçya ve Laos’ta şu anda faal olan hemen hemen tüm hatlar, 1.000 mm genişliğindeki raylardan oluşuyor..
Tek istisnası, Hanoi (Vietnam) - Nanning (Çin) bağlantısını sağlayan ve hem standart (1.435 mm) hem de 1.000 mm genişliğe uygun araçların kullanabildiği Hanoi - Dong Dang (Vietnam-Çin sınırı) demiryolu: https://en.wikipedia.org/wiki/Hanoi%E2% ... ng_railway
(Hanoi - Kunming (Çin) bağlantısını sağlayan demiryolunun Çin'de kalan 466 km'lik kesimi de Çin'in tek 1.000 mm genişliğe sahip demiryolu: https://en.wikipedia.org/wiki/Kunming%E ... ng_railway)
- Vietnam haricindeki ülkelerin Çin ile bağlantısı olmadığı için dışarıdan tren gelebilmesi olanaklı değil; aşağıdaki harita durumu özetliyor..
Eskiden, Tayland ile Myanmar arasında bağlantı varmış; ama Tayland’ın en az elli yıl önce inşa ettiği baraj sebebiyle bağlantı kopmuş..
Kamboçya ile Tayland arasındaki bağlantı da Kamboçya İç Savaşı’nda hasar görmüş, 2018 yılında onarılmış, ancak şu anda düzenli seferler yok..
Kamboçya ile Vietnam arasında bağlantı yok, projesi gösterilmiş haritada..
Laos’un Tayland sınırındaki başkenti Vientiane, Tayland’ın demiryolunu sınıra kadar getirmesi sayesinde Tayland’a ve Malezya üzerinden Singapur’a bağlı..
Dışarıyla tek bağlantı, Vietnam ile Çin arasında; Pekin’den tek trenle 2.800 km’yi ve 1,5 günü aşan bir yolculuk yaparak başkent Hanoi’ye ve orada tren değiştirerek 1.700 km’yi aşan bir yolculukla eski başkent Ho Chi Minh City’ye ulaşmak mümkün..
2021 Aralık ayında tamamlanacak iki demiryolu hattı sayesinde, Çin-Laos-Tayland-Malezya-Singapur arasında kesintisiz bağlantı kurulacak..
1) Çin sınırlarında yer alan Yuxi-Mohan Demiryolu (507 km): https://en.wikipedia.org/wiki/Yuxi–Mohan_railway
2) Laos sınırlarında yer alan Boten-Vientiane Demiryolu (414 km): https://en.wikipedia.org/wiki/Boten–Vientiane_railway
Her iki demiryolu da standart genişliğe sahip olduğu için Güneydoğu Asya’da ilk kez bir ülkenin metrelik ray genişliği haricinde demiryolu şebekesi olacak..
Bu hatların Tayland sınırlarındaki mevcut 627 km’lik hatta https://en.wikipedia.org/wiki/Northeast ... (Thailand) bağlanması ile Çin-Laos-Tayland-Malezya-Singapur arasında kesintisiz demiryolu bağlantısı sağlanmış olacak..
Konuyla ilgili ana başlığı da şuraya yapıştırayım: https://en.wikipedia.org/wiki/Kunming–Singapore_railway
Burada bahsedilen üç koridordan merkez koridor (Çin-Laos-Tayland) önümüzdeki ay açılmış olacak, ancak doğu koridoru (Çin-Vietnam-Kamboçya-Tayland) ve batı koridoru (Çin-Myanmar-Tayland) için bir süre daha beklemek gerekecek..