Arkadaşlar,
Gama holding üst üste bomba açıklamalar gelmeye devam ediyor.Böyle bir projenin içinde bir Türk firmasının olması inanılmaz gururlandırdı beni !
Helal Olsun !
https://guc.gama.com.tr/tr/haberler/gam ... sa-edecek/
Baltık Denizi’nde inşa edilecek, 15 milyar Euro yatırım bedeline sahip, 100 km’lik denizaltı tünelinin yapımı için FinEst Bay Area Development, TouchStone Capital Partners, China Railway International Group ve GAMA arasında, 11 Temmuz 2019’da, Mutabakat Zaptı imzalandı.
Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlayan Marmaray Projesi’ni İstanbul’a kazandıran GAMA, bu sefer “FinEst Bay Area Development” projesi kapsamında dünyanın en uzun denizaltı tüneli olması hedeflenen Talin-Helsinki Tüneli’ni Çinli şirket birlikte inşa etmek için Mutabakat Zaptı imzaladı.
Finlandiya ve Estonya Hükümetlerinin yoğun körfez feribot trafiğini rahatlatmak amacıyla destekledikleri 100 km’lik Talin-Helinski denizaltı tüneli projesinin toplam yatırım bedeli 15 milyar Euro (16,5 milyar ABD Doları) olup Çinli finans şirketi TouchStone Capital Partners ve diğer uluslararası yatırımcılar tarafından fonlanması planlanıyor.
GAMA’nın, ENR sıralamasında ikinci olan China Railway International Group’un ve TouchStone Capital’ın beraber yapacağı tünel projesinin 2024 yılında tamamlanması hedefleniyor. Proje, karayoluyla 3 buçuk saat, feribotla 2 saatte ulaşımın sağlanabildiği Talin ve Helsinki şehirlerini su altında birleştirerek ulaşımı 20 dakikaya indirecektir.
eu-T.03 » Helsinki-Tallinn Demiryolu Tüneli [İnşaat Süreci]
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
eu-T.03 » Helsinki-Tallinn Demiryolu Tüneli [İnşaat Süreci]
Finlandiya'nın başkenti Helsinki ile Estonya'nın başkenti Tallinn arasında, aşağıya haritasını koyduğum Rail Baltica'nın son halkası olacak bir demiryolu tüneli inşa edilmesi gündemde..
Bu tünel her ne kadar Channel Tunnel ve Seikan Tunnel'a göre daha kısa olsa da deniz altında kalan kısmı her ikisinden de uzun olacak ve tünelin 2030 yılına dek tamamlanması hedefleniyor..
Finlandiya ve Estonya'da demiryolu açıklığı 1.524 mm, ancak bu tüneldeki demiryolu (tıpkı Rail Baltica'nın geri kalanındaki gibi) standart 1.435 mm açıklığında olacak..
Bu tünel her ne kadar Channel Tunnel ve Seikan Tunnel'a göre daha kısa olsa da deniz altında kalan kısmı her ikisinden de uzun olacak ve tünelin 2030 yılına dek tamamlanması hedefleniyor..
Finlandiya ve Estonya'da demiryolu açıklığı 1.524 mm, ancak bu tüneldeki demiryolu (tıpkı Rail Baltica'nın geri kalanındaki gibi) standart 1.435 mm açıklığında olacak..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: eu-T.03 » Helsinki-Tallinn Demiryolu Tüneli [İnşaat Süreci]
Para var huzur var