Şahsen ben Berlin çiftkatlı Lion otobüslerini çok takdir ederim, çünkü acaip kişi taşıyabilir kabiliyetteler. Ama Londranın bir özelliği, otobüslerin çok zırt pırt işlemeleri, caddeler otobüs kaynıyor. Berlinde aralıklar beş on dakikaysa, Londrada bu galiba çok, çok daha sık. Ve tabiîki çok daha sık olunca, araçların öyle kocaman olmaları gerekmiyor. Ya seyrek ve büyük, ya sık ve küçük. Küçük de atik.
Ve şimdi şu NB4L Heatherwick Studios tarafından tasarımlanmamış mı, öldüm bittim. Öyle hoppa hoppa en be böörk yerine çok oturmuş bir kültüre sahip bir şey, bu konuda otobüs, bu şekilde geliştirilmiş. İşletme tekniğindeki özellik, yine, içinde bir (bilet satmayan) kondüktör olduğunda, arka plâtformun açık olup inbin kullanımında kolaylık sağlaması. Artı normal modern otobüslerdeki ek kapılar da var.
Şurada İngilizce kısa bir metin var.
http://www.heatherwick.com/london-bus/
Alttaki > Go to images üzerinden resimlere ulaşılıyor (direk adres verilemiyor).
Megerse o kadar önemli bir konuymuş ki, Vikide bile bir metni var
https://de.wikipedia.org/wiki/New_Bus_for_London (Alamanca)
https://en.wikipedia.org/wiki/New_Bus_for_London (İngilişçe)
https://hu.wikipedia.org/wiki/New_Routemaster (Meccarice)
Törökçe yoh, üç dane Asyaca var, isteyene

İnsan bunlara OHA der!