Ansaldo Breda çoğunuzun bildiği üzere İtalyan menşeili bir raylı sistem araç üreticisi, tabi sadece araç değil aynı zamanda pek çok ihalede anahtar teslim işlerde yapıyor, ülkemizde de Kayseri ve Samsun'da Ansaldo Breda Sirio tramvay araçları kullanılmakta. Şahsen ağırlıklı olarak tasarım (dış ve iç görünüş) nedeni ile araçlarını pek sevemiyorum, bir de her ne kadar ciddi bir araç model ve satış portfoyü olsa da diğer üreticiler yanında bana hep zayıf görünmüştür, bunları firmayı kötülemek için yazmıyorum sadece kişisel olarak bana sıcak gelen işler yapmıyor.
Son bir haftadır Ansaldo tarafından üretimi yapılan V250 isimli hızlı tren setleri ile ilgili iki iptal haberi okudum bu yüzden de konuya değinmek istedim. Geçen hafta Belçika demiryolları SNCB araçlarda sürekli yaşanan bazı arızalar ve bunların giderilmesinde yaşanan uzun süreçler ile belirledikleri kalite standartlarını karşılamadığı gibi gerekçeler ile alımı iptal etti. Aynı çerçevede alım yapmış olan Hollanda demiryolları da bugün vermiş olduğu siparişleri iptal etmeyi planladıklarını açıkladı. Her iki demiryolu şirketide Ansaldo firmasına sorunları çözmesi için 3 ay süre verdiklerini ama çözüm üretilemediğini dile getiriyorlar.
Brüksel ile Amsterdam arasında çalıştırılan bu trenlerden Hollanda verdiği 16 araç siparişinden 9 unu teslim almış, Belçika ise kaç adedini almış ona yazılarda dikkat etmedim, fakat iptal hatta Hollanda demiryollarının bir tazminat için rapor hazırlıyor olması Ansaldo Breda'yı zor durumda bırakabilir.
Bu konuya değinme sebeplerimden bir tanesi ARAÇ üretiminin sadece kaportayı standartlara uygun kaynatmaktan geçmediği, binlerce komponentten meydana gelen demiryolu aracı üretiminde sorun yaşamanın her zaman mümkün olduğunun görülmesi, yani son zamanlarda "ulan bizde yaparız ne var" derken bu tip şeyleri göz önüne almalıyız, proje ve süreç yönetimlerinde pek iyi olduğumuza inanmıyorum, aynısı alım süreçlerinde de yaşanıyor, istiyorum ki bir yapalım pir yapalım kimsenin canı yanmasın.
Haberler ile ilgili linkler, bir göz atarsınız yanlış yorumladığım ya da anladığım şeyler olabilir yani yazıyı yazdıktan sonra kıymeti yok giydirdik bir kere ama
http://www.railjournal.com/index.php/hi ... hannel=523
http://www.railjournal.com/index.php/ro ... hannel=529
eu-HT.07 » Ansaldo Breda V250 Setleri Nedeni İle Zorda
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ansaldo Breda V250 lerin satışına Hollanda ve Belçika' dan gelen iptal kararına karşı her türlü yasal hakkını kullanacağını açıklayarak karşılık vermiş. Araçlarda sorun olduğu ve bu sorunu aşamadıkları sektör haber sitelerinde dile getiriliyor bu da ortadaki durumun gerçek olduğunun kanıtı zaten, kaldı ki hiçbir işletmeci ya da otorite de durduk yere satın aldığı hatta teslim aldığı araçları geri iade kararı almaz. Fakat buna rağmen Ansaldo iptal kararını kabul edilemez ifadesi ile karşılamış, bakalım bu süreç ortaya ne çıkartacak. Tipik bir kuzey - güney avrupalı kafası
http://www.railjournal.com/index.php/fi ... hannel=542
http://www.railjournal.com/index.php/fi ... hannel=542
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
V250 ler ile ilgili haberi girmişim ama Hollanda' nın bu araçlar ile ilgili iptal haberini bulamadım şu anda, ilgili olduğu için yeni haberi de altına ekliyorum.
Hollanda demiryolları teslim almaktan vazgeçtiği ve iptal ettiği Ansaldo V250 lerin yerine ikame etmek üzere 19 Bombardier Traxx F140 lokomotif anlaşması yapmış. ECTS 2 ile donatılmış araçların teslimatı 2014 sonunda başlayacak.
http://www.railjournal.com/index.php/lo ... hannel=542
Hollanda demiryolları teslim almaktan vazgeçtiği ve iptal ettiği Ansaldo V250 lerin yerine ikame etmek üzere 19 Bombardier Traxx F140 lokomotif anlaşması yapmış. ECTS 2 ile donatılmış araçların teslimatı 2014 sonunda başlayacak.
http://www.railjournal.com/index.php/lo ... hannel=542
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu konuda anlaşmaya varılmış. Her iki tarafta çok pahalı ve uzun süreç bir dava ile uğraşmaktansa kendi aralarında çözmeyi yeğlemişler. Anlaşma çerçevesinde her iki tarafta iddialarını geri çekiyor ve teslim edilmiş araçlar Ansaldo Breda firmasına geri gönderiliyor. Firma bunun karşılığında Hollanda demiryollarına 125 milyon yu da geri ödeyecek. Bu durumda NS 88 milyon luk bir zarar ile durumu kurtarmış olacak.
Anlaşılmış olsa da V250 ler Ansaldo Breda için bir fiyasko olarak tarihe geçti gibi, tabii işin arkasında başka nedenler varmıydı bilemeyiz ama durduk yerede yapılmış böyle bir alışveriş iptal edilmez, araçlarda ortaya çıkan sorunları gideremedikleri de ortada galiba.
http://www.railjournal.com/index.php/hi ... hannel=542
Anlaşılmış olsa da V250 ler Ansaldo Breda için bir fiyasko olarak tarihe geçti gibi, tabii işin arkasında başka nedenler varmıydı bilemeyiz ama durduk yerede yapılmış böyle bir alışveriş iptal edilmez, araçlarda ortaya çıkan sorunları gideremedikleri de ortada galiba.
http://www.railjournal.com/index.php/hi ... hannel=542