http://www.turkishny.com/index.php?opti ... w&id=11709Bir süredir "yoğunluk bedeli" projesini uygulamak için yasal zemin oluşturmaya çalışan New York Belediye Başkanı Michael Bloomberg'e, şehrin metro sistemini de işleten Metropolitan Transit Authority(MTA)'dan olumsuz bir haber geldi: "New York metro trenlerinde daha fazla yolcuya yer yok!" MTA Başkanı Howard Roberts, daha fazla yolcuyu taşıyabilmelerinin mevcut kapasite ile mümkün olmadığını belirterek, bu durumun düzeltilmesi için 4-5 yıllık yatırımlara ihtiyaç olduğunu ifade etti. Başkan Bloomberg, 2009 yılından itibaren hayata geçirmek istediği "yoğunluk bedeli" projesiyle, Manhattan içindeki trafik yükünü azaltmayı planlıyor.
Bir süredir "yoğunluk bedeli" projesini uygulamak için yasal zemin oluşturmaya çalışan New York Belediye Başkanı Michael Bloomberg'e, şehrin metro sistemini de işleten Metropolitan Transit Authority(MTA)'dan olumsuz bir haber geldi: "New York metro trenlerinde daha fazla yolcuya yer yok!"
us-M.07 » New York Metrosunda Yer Kalmadı
- dispecer
- Kaçak Yolcu
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 16 Eki Prş, 2008 20:47
us-M.07 » New York Metrosunda Yer Kalmadı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Demek ki dünyanın en iyi metroları bile bir takım sorunlar yaşayabiliyor ve çözüm önerileride oldukça basit olabiliyor, haberin devamında dizilerdeki araç sayısını arttırmak ve buna paralel olarak istasyon boylarının uzatılmasından söz ediyor aynen bizde M1 hattında bir zamanlar planlandığı gibi Aksaray-Havalimanı hattında da kapasite arttırımı için 5 li dizi çalıştırma imkanı sağlama amacı ile peron boylarının uzatılması düşünülmüştü.
Yine haberde geçen bir ifade de işletim sisteminin 21 araca yani 3 dakikalık seferlere izin verdiğim ama testler sonucunda 2 dakikalık sefer sürelerinin mümkün olduğu görülmüş tabii ki bu yüzde 50 kapasite arttırımı demek, yani bir saatte örnek bir dizi 6 lı ise 126 + 12 yedek ile 138 aracınız var ise 180 + 18 yedek ile çalışmak olacaktır, 60 araçta yaklaşık 120 milyon euro eder buna sefer sayıları artınca yükselecek elektrik ihtiyacı ve daha fazla araç çalışması ile ortaya çıkacak artan bakım maliyetlerini katmıyoruz, pratikte bir raylı sistem hattında araç ilavesi ile sefer sayısında artış yolcu sayısında da artışa sebep olmaktadır, bu da gelirinde artması demek olsa raylı sistemlerin bakım onarım maliyetleri ile işletme maliyetlerinin yüksekliği göz önüne alındığında birbirini karşılasa yeter durumu ortaya çıkar, zaten kamu toplu taşıma hizmetinde bir hizmetin karlılığı giderlerini karşılayabilmesi olarak ölçülür.
Yine haberde geçen bir ifade de işletim sisteminin 21 araca yani 3 dakikalık seferlere izin verdiğim ama testler sonucunda 2 dakikalık sefer sürelerinin mümkün olduğu görülmüş tabii ki bu yüzde 50 kapasite arttırımı demek, yani bir saatte örnek bir dizi 6 lı ise 126 + 12 yedek ile 138 aracınız var ise 180 + 18 yedek ile çalışmak olacaktır, 60 araçta yaklaşık 120 milyon euro eder buna sefer sayıları artınca yükselecek elektrik ihtiyacı ve daha fazla araç çalışması ile ortaya çıkacak artan bakım maliyetlerini katmıyoruz, pratikte bir raylı sistem hattında araç ilavesi ile sefer sayısında artış yolcu sayısında da artışa sebep olmaktadır, bu da gelirinde artması demek olsa raylı sistemlerin bakım onarım maliyetleri ile işletme maliyetlerinin yüksekliği göz önüne alındığında birbirini karşılasa yeter durumu ortaya çıkar, zaten kamu toplu taşıma hizmetinde bir hizmetin karlılığı giderlerini karşılayabilmesi olarak ölçülür.