Ulaştırma bakanlığı araçta 50 civarında Güney Koreli firmanın katkısı bulunduğunu, 5 yıllık geliştirme safhasında 93,1 milyar Won harcandığını belirtmiş, bu yaklaşık 62,638,542 € ya da bizim dilimiz ile 145,457,617 TL yapıyor


Araç tasarımında eski nesil araçlara göre daha kuvvetli bir ön gövde yapabilmek için ciddi bir aerodinamik çalışması yapılmış, dağıtılmış çekiş sistemi ile daha fazla oturma alanı ve daha iyi bir hızlanma ivmelenmeside yakalanmış, kullanılan malzemeler ile KTX-Sancheon a göre %5 daha hafif bir tren imal etmeyide başarmışlar.
Bu deneysel tren seti ile 2015 yılına kadar 100.000 km test sürüşü yapmayı planlıyorlarmış.
http://www.railwaygazette.com/uploads/p ... totype.jpg
Haber ve fotoğraf kaynağı