at-T.35 » Wiener Tramwaytag - Viyana Tramvay Günü
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
at-T.35 » Wiener Tramwaytag - Viyana Tramvay Günü
Aslında haberler içinde geçiştirecektim ama o şekilde pek okuyan olmuyor. Konuda tramvay olunca içim yok olup gitmesine el vermiyor.
Konumuz Viyana' da bu yıl 25. ncisi düzenlenen Tramvay Günü. Tramvay düşmanları şimdi tramvayın da günümü olur diyecekler ama bu konuya önem veren, önemini kavrayan toplumlarda oluyor demek ki. Viyana tramvay tarihçesi İstanbul kadar eski hatta yaşıt tek fark biz öldürmüşüz onlar masadan kaldırmışlar. Bu masadan kaldırmanın şerefine de 25 yıl önce ilk tramvay günü etkinliği düzenlenmiş. Bildiğim kadarı ile 25 yıl önce bugün elektrikli tramvaya geçişin 60 ncı yılını kutlarken bu etkinlik akıllarına geliyor ve başlıyorlar.
Açıkçası kentin tramvaylarını nasıl sevdiğini ve sahip çıktığını biliyor olsamda bugün bir kere daha büyük konuşmamak gerektiğini düşünerek dilimi ısırdım. Bulutlu bir havada Cumartesi de olsa ben ve bir kaç deliden daha fazlasının olacağını beklemediğim bir organizasyonda yüzlerce (toplam ziyaretçi 1000 i geçmiştir buna eminim) insanı görmek, ve bu yüzlerce insanın çok büyük çoğunluğunun gerçekten konu ile ilgili insanlar olduğunu görmek bir o kadar daha şaşırtıcıydı.
Bilirsiniz ben önce anlatır sonra resimlere geçerim yine aynı yoldan gideceğim. Etkinlik işletmecinin Viyana' daki Merkez Tramvay Bakım Atölyesinde gerçekleştiriliyor, yanlız burada yanılmayın bahçesinde ya da çevresinde değil atölyenin ta kendisinde gerçekleştiriliyor. Tabi ileri görüşlülük, ileriyi düşünmek hani biz hep sözünü ediyoruz da sonra kızıyorsunuz amma bu adamları övüyorsunuz diye işte bu atölye iyi bir örnek. Benim için üzücü bir kıyaslama ama bu atölyenin kapalı alanı Ulaşım A.Ş. nin kapalı alanının 2 katından daha fazla, sevindirici olan bizim atölyede yere bal döküp yalarsın bu atölye cidden bir temizlik sorunu ile karşı karşıyaydı, ben en azından halka açık bu günde ortalığın o kadar yağ ve pislik tozu ile kaplı olmasını istemezdim. Bu ana atölye daha çok ağır bakım ve bazı eski araçların sökülmesinde kullanılıyor anladığım kadarı ile, çünkü zaten tramvay hatlarının kent içinde 5 ya da 6 tane garajı mevcut. Atölyenin bir başka özelliği yakındaki U3 metro hattı ve Erdberg deki metro Merkez Bakım Atölyesine de bağlı olması, yani istediğiniz aracı bir oraya bir buraya gezdirebiliryosunuz.
Bu resimden sonra ikinci mesaj ile anlatmaya devam edeceğim.
Konumuz Viyana' da bu yıl 25. ncisi düzenlenen Tramvay Günü. Tramvay düşmanları şimdi tramvayın da günümü olur diyecekler ama bu konuya önem veren, önemini kavrayan toplumlarda oluyor demek ki. Viyana tramvay tarihçesi İstanbul kadar eski hatta yaşıt tek fark biz öldürmüşüz onlar masadan kaldırmışlar. Bu masadan kaldırmanın şerefine de 25 yıl önce ilk tramvay günü etkinliği düzenlenmiş. Bildiğim kadarı ile 25 yıl önce bugün elektrikli tramvaya geçişin 60 ncı yılını kutlarken bu etkinlik akıllarına geliyor ve başlıyorlar.
Açıkçası kentin tramvaylarını nasıl sevdiğini ve sahip çıktığını biliyor olsamda bugün bir kere daha büyük konuşmamak gerektiğini düşünerek dilimi ısırdım. Bulutlu bir havada Cumartesi de olsa ben ve bir kaç deliden daha fazlasının olacağını beklemediğim bir organizasyonda yüzlerce (toplam ziyaretçi 1000 i geçmiştir buna eminim) insanı görmek, ve bu yüzlerce insanın çok büyük çoğunluğunun gerçekten konu ile ilgili insanlar olduğunu görmek bir o kadar daha şaşırtıcıydı.
Bilirsiniz ben önce anlatır sonra resimlere geçerim yine aynı yoldan gideceğim. Etkinlik işletmecinin Viyana' daki Merkez Tramvay Bakım Atölyesinde gerçekleştiriliyor, yanlız burada yanılmayın bahçesinde ya da çevresinde değil atölyenin ta kendisinde gerçekleştiriliyor. Tabi ileri görüşlülük, ileriyi düşünmek hani biz hep sözünü ediyoruz da sonra kızıyorsunuz amma bu adamları övüyorsunuz diye işte bu atölye iyi bir örnek. Benim için üzücü bir kıyaslama ama bu atölyenin kapalı alanı Ulaşım A.Ş. nin kapalı alanının 2 katından daha fazla, sevindirici olan bizim atölyede yere bal döküp yalarsın bu atölye cidden bir temizlik sorunu ile karşı karşıyaydı, ben en azından halka açık bu günde ortalığın o kadar yağ ve pislik tozu ile kaplı olmasını istemezdim. Bu ana atölye daha çok ağır bakım ve bazı eski araçların sökülmesinde kullanılıyor anladığım kadarı ile, çünkü zaten tramvay hatlarının kent içinde 5 ya da 6 tane garajı mevcut. Atölyenin bir başka özelliği yakındaki U3 metro hattı ve Erdberg deki metro Merkez Bakım Atölyesine de bağlı olması, yani istediğiniz aracı bir oraya bir buraya gezdirebiliryosunuz.
Bu resimden sonra ikinci mesaj ile anlatmaya devam edeceğim.
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 21:54 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yavaş yavaş etkinliğe yanaşalım. Duyuruları 1 ay önceden yapılmaya başlanmıştı ve zaten meraklıları ne gün olduğunu illa ki biliyorlar. Bugün içerisinde Wiener Linien' in tüm tramvay hatları ile otobüsleri, Lokal Bahn trenlerinde ulaşım ücretsizdi (Çekirdek Bölge de) metrolar ve banliyöler katıldımı bilmiyorum. Yine bugün gördük ki müzede yatan o tramvayların hepsi aslında çatır çatır çalışıyorlar, yani daha önce sizlere anlattığım müzedeki araçların pek çoğu bugün yollardaydı. Bir kısmı atölye bahçesinde tur yaparken ki bunların içinde ilk elektrikli tramvay modeli de vardı. Eğer yanlış saymadıysam 4 nostaljik tramvay setide kent idari sınırı içinde bir noktadan (St. Marks) etkinlik alanına 12dk. da bir sürekli sefer düzenliyorlar, bunlara ilave olarak bir tek motris de park alanında araç değişiminde kullanılıyordu.
Manevra yaptıran elemanlar ve kuple edilmiş set, burada armut bölgesinden dolaşıp gelmesi çok uzun süreceği ve diğer tur seferi yapan araçlar ile karşılaşacağı için bunu yapmışlar, getiren motris ile romörk ayrılıyor, römork ters yönden tek motris yanaşıyor ve kuple ediliyor, sökülen motris ise diğer seferi bekliyor.
Bizim bindiğimiz araç, ilk duraktan yolcularını almaya geliyor.
Bunlar ilk yolcular, araçlar güzergah üstündeki tüm duraklarda durarak yolcu aldıkları için etkinlik alanına full dolu vardık, ve yine her durakta ve yol üstündeki iyi fotoğraf noktalarında onlarca Tramvay Fotoğrafçısı fotoğraf makineleri ve video kameraları ile çekim yapıyorlardı.
Bir kaç resim ile içeri doğru süzülelim.
Viyana' nın eski Stadtbahn yani hafif metro trenleri kudur Başar.
Bu resimdeki de müzede görmediğim muhtemelen Wiener Lokalbahn ın kendisinin muhafaza ettiği tarihi bir Lokalbahn treni, ilk defa gördüm.
Manevra yaptıran elemanlar ve kuple edilmiş set, burada armut bölgesinden dolaşıp gelmesi çok uzun süreceği ve diğer tur seferi yapan araçlar ile karşılaşacağı için bunu yapmışlar, getiren motris ile romörk ayrılıyor, römork ters yönden tek motris yanaşıyor ve kuple ediliyor, sökülen motris ise diğer seferi bekliyor.
Bizim bindiğimiz araç, ilk duraktan yolcularını almaya geliyor.
Bunlar ilk yolcular, araçlar güzergah üstündeki tüm duraklarda durarak yolcu aldıkları için etkinlik alanına full dolu vardık, ve yine her durakta ve yol üstündeki iyi fotoğraf noktalarında onlarca Tramvay Fotoğrafçısı fotoğraf makineleri ve video kameraları ile çekim yapıyorlardı.
Bir kaç resim ile içeri doğru süzülelim.
Viyana' nın eski Stadtbahn yani hafif metro trenleri kudur Başar.
Bu resimdeki de müzede görmediğim muhtemelen Wiener Lokalbahn ın kendisinin muhafaza ettiği tarihi bir Lokalbahn treni, ilk defa gördüm.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
2 araç daha gösterelim, bir de gün yüzü ile fotoğrafları olsun.
Etkinlik çerçevesinde hem ulaşım ile ilgili bir iki hizmet veren firma standı vardı hemde tramvay modelcileri, araba modelcileri ve tabi ki bit pazarcıları burada idiler Ama bu sefer bit pazarında iyi şeyler yoktu, satılan modelleri ise dilim varmıyor söylemeye almak istediklerimin en ucuzu 120€ olduğu için hızlı bir şekilde uzaklaştım, bizim velette canımı çok fazla daralttığı için çok fazla fotoğrafta yok maalesef
Standlardan fotoğraflar.
Bu müzeyede gidecem inşallah, biraz şehir dışında ama yakın bir demiryolu müzesi, ağırlıklı olarak buharlı trenler var.
Bilet validatörü, bunun türkçesi nedir bilmiyorum ha Bilet işaretleyicisi diyelim bari, mekanizmanın çalışma prensibini görebiliyorsunuz, yandaki makineden bilet alıp gelip bunda basıyorsunuz.
Bu resim önemli, Wiener Linien in yani işletmecinin çıraklık sistemi hakkında bilgi veriyorlardı. Aslında burada da dayı yeğen işi var ama çıraklık önemli, genellikle bir firmada çıraklık yapanlar o firmada devam ediyorlar. İşletmeci pek çok kişinin çalışmak istediği bir firma fakat her yerde olduğu gibi burada da artık gençler torna tezgahlarında değil ofislerde çalışmak istedikleri için teknik eleman sıkıntısı var, bunu bilen firma var olanı da ben kapayım diye bir de çırakları anlatan stand açmıştı.
Çocuklar için bir hilebaz (:P sihirbaz da diyorlar) bir de kukla tiyatrosu, işte gerçek savaşı burada yaşadım zaten
Etkinlik çerçevesinde hem ulaşım ile ilgili bir iki hizmet veren firma standı vardı hemde tramvay modelcileri, araba modelcileri ve tabi ki bit pazarcıları burada idiler Ama bu sefer bit pazarında iyi şeyler yoktu, satılan modelleri ise dilim varmıyor söylemeye almak istediklerimin en ucuzu 120€ olduğu için hızlı bir şekilde uzaklaştım, bizim velette canımı çok fazla daralttığı için çok fazla fotoğrafta yok maalesef
Standlardan fotoğraflar.
Bu müzeyede gidecem inşallah, biraz şehir dışında ama yakın bir demiryolu müzesi, ağırlıklı olarak buharlı trenler var.
Bilet validatörü, bunun türkçesi nedir bilmiyorum ha Bilet işaretleyicisi diyelim bari, mekanizmanın çalışma prensibini görebiliyorsunuz, yandaki makineden bilet alıp gelip bunda basıyorsunuz.
Bu resim önemli, Wiener Linien in yani işletmecinin çıraklık sistemi hakkında bilgi veriyorlardı. Aslında burada da dayı yeğen işi var ama çıraklık önemli, genellikle bir firmada çıraklık yapanlar o firmada devam ediyorlar. İşletmeci pek çok kişinin çalışmak istediği bir firma fakat her yerde olduğu gibi burada da artık gençler torna tezgahlarında değil ofislerde çalışmak istedikleri için teknik eleman sıkıntısı var, bunu bilen firma var olanı da ben kapayım diye bir de çırakları anlatan stand açmıştı.
Çocuklar için bir hilebaz (:P sihirbaz da diyorlar) bir de kukla tiyatrosu, işte gerçek savaşı burada yaşadım zaten
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Son olarak toparlayalım. Evet benim için yine kötü bir gündü aslında. En az bu kadar güzel müzemiz, hatlarımız ve bir tramvay günümüz olması gerekirken, tramvay lafını ağzımıza aldığımız anda hain ilan edilen, romantik ve nostaljik olmak ile suçlanan adamlarız biz. İstiyoruz ki buradakinin 4/1 i kadar bir toplu taşıma müzemiz olsun. İstiyorum ki 1 milyonluk bir şehirde böyle bir güne bu kadar insan katılıyorsa İstanbul gibi 10 küsur milyonluk bir şehirde bin kişi gelsin, çok değil 1000 tane tramvayı seven adam. Ama yok, çünkü tramvay hızlı yürümüyor, çünkü tramvay kalabalık, çünkü tramvay az. Ama bunların suçlusu tramvay değil ki?
Maalesef bizler neyi eleştireceğini bilemeyen, bindiği şeyin ne olduğunu bilmeyen ki bunu geçtim yolcu tekniğini bilmek zorunda değil, ama koca İstanbul' da İstiklal Caddesinde sabahtan akşama kadar gidip gelen nerede ise 100 yıllık bir tarihe dönüp bakmayan, onu sanki orada olması gereken bir lambadan daha değersiz gören insanlarız. Dünyada düzenli tarife ile çalışan en yaşlı tramvay araçlarından biri (Belki de artık tek) her gün önümüzden geçiyor ama sadece bizi yolumuzdan ettiyse kızıyoruz, kıymetini bilmiyoruz. Sadece o değil biz yenisinin de kıymetini bilmiyoruz. Keşke bırakın tramvay günü bu bir halk günüdür, böyle bir gün düzenlense, bırakın tramvayı yaşatma sevdirme amacını. Bugün burada yollarda bir sürü buralı olmayan 15-25 yaş arası genç dalga geçerek güldüler bizlere, bu eski tramvaylar ile gezdiğimiz için, yani sorumsuz her yerde sorumsuz. Diyorum ya, keşke biz de böyle bir halk günü ile insanları misafir edecek kadar cesur olabilsek, sorulara cevap net cevaplar verecek kadar cesur, bu hat neden bitmedi deyince kem küm değilde param bitti, bu araç neden böyle alındı denilince "biz böyle uygun gördük" değil de teknik nedenleri ile, insanlar bir araya getirilse fena mı olur?
Yukarıda kalın harflerle yazdım Tramvay Fotoğrafçılığı diye, evet böyle bir tanım var, Tren Fotoğrafçısı da derler. Ne zaman elimde makine resim çekmeye çıksam muhakkak başka bir resim çeken yanıma gelip soruyor "Sizdemi tramvay fotoğrafçısısınız? Enteresan. İstanbul' da da güzel tramvay resimleri çeken arkadaşlar var, ama maalesef önemli bir kısmı yeşil yıldız alıp tatmin olmak, bir kısmıda sadece popüler olmak adına bu işin peşindeydiler, geriye kalan bir avuç ise gerçekten ya fotoğraf sanatı ya da tramvaylar ile ilgilendiği için. İşte bu bir avuç adam ile hep beraber bir şeyleri anlatıp o avuç dolusu adamı böyle bir organizasyonu dolduracak sayıya ulaştırsaydık.
Bu konuda çok doluyum, dilimin ucundakileri yine yutacağım.
Esat TANÖREN
Maalesef bizler neyi eleştireceğini bilemeyen, bindiği şeyin ne olduğunu bilmeyen ki bunu geçtim yolcu tekniğini bilmek zorunda değil, ama koca İstanbul' da İstiklal Caddesinde sabahtan akşama kadar gidip gelen nerede ise 100 yıllık bir tarihe dönüp bakmayan, onu sanki orada olması gereken bir lambadan daha değersiz gören insanlarız. Dünyada düzenli tarife ile çalışan en yaşlı tramvay araçlarından biri (Belki de artık tek) her gün önümüzden geçiyor ama sadece bizi yolumuzdan ettiyse kızıyoruz, kıymetini bilmiyoruz. Sadece o değil biz yenisinin de kıymetini bilmiyoruz. Keşke bırakın tramvay günü bu bir halk günüdür, böyle bir gün düzenlense, bırakın tramvayı yaşatma sevdirme amacını. Bugün burada yollarda bir sürü buralı olmayan 15-25 yaş arası genç dalga geçerek güldüler bizlere, bu eski tramvaylar ile gezdiğimiz için, yani sorumsuz her yerde sorumsuz. Diyorum ya, keşke biz de böyle bir halk günü ile insanları misafir edecek kadar cesur olabilsek, sorulara cevap net cevaplar verecek kadar cesur, bu hat neden bitmedi deyince kem küm değilde param bitti, bu araç neden böyle alındı denilince "biz böyle uygun gördük" değil de teknik nedenleri ile, insanlar bir araya getirilse fena mı olur?
Yukarıda kalın harflerle yazdım Tramvay Fotoğrafçılığı diye, evet böyle bir tanım var, Tren Fotoğrafçısı da derler. Ne zaman elimde makine resim çekmeye çıksam muhakkak başka bir resim çeken yanıma gelip soruyor "Sizdemi tramvay fotoğrafçısısınız? Enteresan. İstanbul' da da güzel tramvay resimleri çeken arkadaşlar var, ama maalesef önemli bir kısmı yeşil yıldız alıp tatmin olmak, bir kısmıda sadece popüler olmak adına bu işin peşindeydiler, geriye kalan bir avuç ise gerçekten ya fotoğraf sanatı ya da tramvaylar ile ilgilendiği için. İşte bu bir avuç adam ile hep beraber bir şeyleri anlatıp o avuç dolusu adamı böyle bir organizasyonu dolduracak sayıya ulaştırsaydık.
Bu konuda çok doluyum, dilimin ucundakileri yine yutacağım.
Esat TANÖREN
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu güne ait son resmimide yayınlayayım. 25. Tramvay Günü hatıra parası
Ön yüzde bu sene hizmete başlayan yeni model T1 alçak tabanlı metro aracı resmi, arka yüzde ise atlı tramvay ile son model alçak tabanlı tramvayın birer resmi var. Bu paraları yapan adamların resmini çekmeyide unuttum, orada bir tezgah kurmuşlardı, ağır bir çelik kalıbı iple çekip bırakıyorlardı yani elle imalat hemen sıcak sıcak :) ben bu modeli tercih ettim, aynı zamanda bir Euro Münze biriktiricisi olduğum için aynı tip olsun istedim. Neyse boşa gevezelik ömre zarar.
Ön yüzde bu sene hizmete başlayan yeni model T1 alçak tabanlı metro aracı resmi, arka yüzde ise atlı tramvay ile son model alçak tabanlı tramvayın birer resmi var. Bu paraları yapan adamların resmini çekmeyide unuttum, orada bir tezgah kurmuşlardı, ağır bir çelik kalıbı iple çekip bırakıyorlardı yani elle imalat hemen sıcak sıcak :) ben bu modeli tercih ettim, aynı zamanda bir Euro Münze biriktiricisi olduğum için aynı tip olsun istedim. Neyse boşa gevezelik ömre zarar.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Tramwaytag
Bu müthiş zevkli bayram gibi bir şey, İnşallah bir gün buna ben de katılırım model tramvaylar da muhteşem görünüyor,Esat herhalde çifte bayram yapmışsındır
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
O Hochbahn işte metrosu. Benim Hamburg'un toplu taşımıyla aram iyi değil; eskiden birinci ve ikinci sınıf otobüsleri vardı ... Nerede görülmüş yahu. Sankt Pauli'den Altona'ya da yaklşık tümü 1. Klasse idi. Eh, bu bana fena koydu. Ve metro ile banliyö sanki hep ring yapıyor, A'dan B'ye direk yol olmaz sanki ... Bilmem, bir Berlinli için garipti. Ama yine de ilginç bir şehir, evet.
Başar
Başar
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bugün yine Viyana Tramvay Günü kutlandı, geçen seneki organizasyonun yanında bu seneki organizasyon çok sönüktü, tabi bunda etkinliği bu sene yapıldığı tramvay garajının yer sıkıntısının ve geçen yılki etkinliğin 25. olmasının da etkisi var herhalde. Ben yine sabahtan yollara düşüp etkinlik alanına gittim ama dediğim gibi neden erken saatte insanların geri döndüğünü gidince anladım çok fazla görecek bir şey yoktu bende 1 saat kadar kalıp döndüm ama yine de çektiğim bir iki kare resmi paylaşmak istiyorum.
Bugün 7000 civarında ziyaretçi beklendiği yazıyordu, o kadar kişi gitmiş olabilir gerçi simalar hep tanıdık Hernals semtindeki tramvay garajındaki organizasyon için Schottentor' dan nostaljik tramvay olarak işletilmekte olan tramvay setleri ve bir de Ring tramvayı ile yolcular taşındılar, zaten gün boyunca tüm toplu ulaşım bedavaydı, fakat bu eski tramvayların içinde eski biletleri yeniden basmışlar, bir biletçi insanlara bilet kesiyordu bir görevlide sesli olarak gelen durakların adını söylüyordu, yani herşey yılllaaarrr önce olduğu gibi yapılmaya çalışılmıştı,
Schottentor' da araçları bekleyen kalabalık
Bu da Hernals garajının girişinden bir iki kare
bando mızıka, ya adamlar Fenerbahçe marşını çalıyorlardı nerden araklamışız ki biz bunu??
Etkinlik alanından kareler
Böyle garip kıyafetli adamlar da vardı ortadaki bayan yanılmıyorsam Eyaletin trafik falan filan işlerinden sorumlu Başkan yardımcısı Renate Brauner,
Bugün 7000 civarında ziyaretçi beklendiği yazıyordu, o kadar kişi gitmiş olabilir gerçi simalar hep tanıdık Hernals semtindeki tramvay garajındaki organizasyon için Schottentor' dan nostaljik tramvay olarak işletilmekte olan tramvay setleri ve bir de Ring tramvayı ile yolcular taşındılar, zaten gün boyunca tüm toplu ulaşım bedavaydı, fakat bu eski tramvayların içinde eski biletleri yeniden basmışlar, bir biletçi insanlara bilet kesiyordu bir görevlide sesli olarak gelen durakların adını söylüyordu, yani herşey yılllaaarrr önce olduğu gibi yapılmaya çalışılmıştı,
Schottentor' da araçları bekleyen kalabalık
Bu da Hernals garajının girişinden bir iki kare
bando mızıka, ya adamlar Fenerbahçe marşını çalıyorlardı nerden araklamışız ki biz bunu??
Etkinlik alanından kareler
Böyle garip kıyafetli adamlar da vardı ortadaki bayan yanılmıyorsam Eyaletin trafik falan filan işlerinden sorumlu Başkan yardımcısı Renate Brauner,
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu seneki organizasyonda işletmecinin hedefi daha çok bu yıl içerisinde açılacak olan U2 metro hattı kuzey uzatması ve 26 numaralı tramvay hattının güzergah değişikliği gibi inşaat projelerini anlatmaktı, gün içerisinde bir de ULF tramvaylarının yapımı ile ilgili bir şeyler gösterilecek deniyordu ama dediğim gibi çok fazla takılmayı gerektirecek bir şey olmadığı için çabuk kaçtım, kalan fotoları da kısaca geçelim
Her zaman olduğu gibi maketler ve maketçiler
Projeler ile ilgili bilgilendirmeler
Benim için yine de doyurucu idi, burada ki yönlendirme işlerini yapan kişi ile tanışmış oldum kendimi tanıttım falan, ayrıca hep merak ettiğim duraklardaki gelen aracın dakikasını gösteren sistemin nasıl çalıştığı hakkında biraz bilgi sahibi oldum, kurduğum mantıktan çokta farklı bir sistem değilmiş, tabii ki çok daha karışık ve komplike ama temelde işi tutturmuşuz. Elimde biraz da araç fotoğrafları var ama onları da dünyadan raylı sistem araçları yada Viyana toplu taşıma başlığında paylaşacağım meraklıları için.
Her zaman olduğu gibi maketler ve maketçiler
Projeler ile ilgili bilgilendirmeler
Benim için yine de doyurucu idi, burada ki yönlendirme işlerini yapan kişi ile tanışmış oldum kendimi tanıttım falan, ayrıca hep merak ettiğim duraklardaki gelen aracın dakikasını gösteren sistemin nasıl çalıştığı hakkında biraz bilgi sahibi oldum, kurduğum mantıktan çokta farklı bir sistem değilmiş, tabii ki çok daha karışık ve komplike ama temelde işi tutturmuşuz. Elimde biraz da araç fotoğrafları var ama onları da dünyadan raylı sistem araçları yada Viyana toplu taşıma başlığında paylaşacağım meraklıları için.