at-KO.35 » AGİP Oldtimer Rally Wien - Nostaljik Araba Rallisi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
at-KO.35 » AGİP Oldtimer Rally Wien - Nostaljik Araba R
5 Eylül Cumartesi yani dün AGİP (benzin ve yağ markası) adına düzenlenen Nostaljik Araba Rallisi Viyana' da düzenlendi. Açıkçası çok fazla araştırmadım ama ilanlarda 50 Anniversary falan yazıyordu ben bunu 50. si düzenleniyor olarak algıladım bu konuda kusuruma bakmayın.
Tabi adına ralli deniliyor olsa da, bu daha çok klasik araba sahiplerinin bir buluşması olarak gerçekleştiriliyor, ayrıca kentte ardı arkası kesilmez aktivite kervanına da bir yenisi eklenmiş oluyor, çünkü aktiviteye kayıt yaptıran araçlar içerisinde tüm araçlara nal toplatacak modeller ile saatte 50km fazla yapacağından şüphe ettiğim araçlarda var dolayısı ile ralli ismi altında eğlenceli bir organizasyon düzenleniyor.
Reklamlarda 50 farklı ülkeden 12 değişik marka aracın katılacağı yazıyor, ayrıca 200 ün üzerinde katılımcı diyor, tek tek saymaya kalktım ama bir yerden sonra yorgunluktanda olsa gerek kaçırdım fakat kaba taslak 170 civarında araç saydım, yarışın ikinci etabı başlarken hala katılımcı araçlar toplantı alanına giriş yapıyordu ve gördüğüm en yüksek numara 219 oldu, yani en az 219 aracın katıldığı bir organizasyon.
http://www.motor-mythos.at/rallye/rally ... /info.aspx
Etkinlik Wilhelminen Sarayından yapılan kokteyl ve araçların startı ile başladı, sürücüler kendilerine verilmiş yol çizelgesi (ralli tarzı) üzerinden takip ederek Heldenplatz' a ulaştılar ve buradan tekrar start alarak küçük bir şehir turu ve kapanış için Viyana Lunapark' ına geçtiler. Bende çok sayıda izleyici ile birlikte Heldenplatz' da yerimi aldım ve sizler için bu araçları fotoğrafladım. Tabii yanıma aldığım pillerin yarıdan fazlası boş olunca ve cep telefonumuda şarj etmemiş olunca pek çok aracın resmini çekemeden geri döndüm, hatta Mini' nin abilerini pilleri ısırıp vurup kırıp tekrar takarak zorla çektim
Fazla söze hacet yok aslında, çok aşırı bir klasik ya da nostaljik otomobil meraklısı olmama rağmen korkunç keyifli bir organizasyondu, bu kadar eski ama bu kadar bakımlı araçları görmek çok hoş oldu. Şimdi sözü bırakıp resimlere geçelim, yanlız gittiğim için not alma şansım olmadı araçlardan tanıyabildiğim ve aklımda kalanların bilgilerini vereceğim ve mümkün olduğu kadar gruplar halinde mesaj mesaj geçeceğim.
Tabi adına ralli deniliyor olsa da, bu daha çok klasik araba sahiplerinin bir buluşması olarak gerçekleştiriliyor, ayrıca kentte ardı arkası kesilmez aktivite kervanına da bir yenisi eklenmiş oluyor, çünkü aktiviteye kayıt yaptıran araçlar içerisinde tüm araçlara nal toplatacak modeller ile saatte 50km fazla yapacağından şüphe ettiğim araçlarda var dolayısı ile ralli ismi altında eğlenceli bir organizasyon düzenleniyor.
Reklamlarda 50 farklı ülkeden 12 değişik marka aracın katılacağı yazıyor, ayrıca 200 ün üzerinde katılımcı diyor, tek tek saymaya kalktım ama bir yerden sonra yorgunluktanda olsa gerek kaçırdım fakat kaba taslak 170 civarında araç saydım, yarışın ikinci etabı başlarken hala katılımcı araçlar toplantı alanına giriş yapıyordu ve gördüğüm en yüksek numara 219 oldu, yani en az 219 aracın katıldığı bir organizasyon.
http://www.motor-mythos.at/rallye/rally ... /info.aspx
Etkinlik Wilhelminen Sarayından yapılan kokteyl ve araçların startı ile başladı, sürücüler kendilerine verilmiş yol çizelgesi (ralli tarzı) üzerinden takip ederek Heldenplatz' a ulaştılar ve buradan tekrar start alarak küçük bir şehir turu ve kapanış için Viyana Lunapark' ına geçtiler. Bende çok sayıda izleyici ile birlikte Heldenplatz' da yerimi aldım ve sizler için bu araçları fotoğrafladım. Tabii yanıma aldığım pillerin yarıdan fazlası boş olunca ve cep telefonumuda şarj etmemiş olunca pek çok aracın resmini çekemeden geri döndüm, hatta Mini' nin abilerini pilleri ısırıp vurup kırıp tekrar takarak zorla çektim
Fazla söze hacet yok aslında, çok aşırı bir klasik ya da nostaljik otomobil meraklısı olmama rağmen korkunç keyifli bir organizasyondu, bu kadar eski ama bu kadar bakımlı araçları görmek çok hoş oldu. Şimdi sözü bırakıp resimlere geçelim, yanlız gittiğim için not alma şansım olmadı araçlardan tanıyabildiğim ve aklımda kalanların bilgilerini vereceğim ve mümkün olduğu kadar gruplar halinde mesaj mesaj geçeceğim.
En son Esat tarafından 21 Kas Pzr, 2010 21:54 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Resimlere en eski araçlardan başlamak olayın ruhuna daha uygun olur herhalde
Bu aracı Jackson ismi ile tanıttılar, 1908 model ve tanıtımda 300PS den bahsetti ama bir önceki arabayımı kast etti acaba diye çok düşündüm çünkü hiçte 300 PS durmuyor. Fakat çok şık, çok bakımlı ve hoş bir araçtı.
Ve Ford' un klasikleri, önce 1910 model Ford T, altta ise A modeli.
Yine bir Ford fakat modeli hakkında bilgim yok, belki de A modeli budur karıştıyorsam kusura bakmayın bilgisi olanlar hatalarımı düzeltebilir.
Bu aracı Jackson ismi ile tanıttılar, 1908 model ve tanıtımda 300PS den bahsetti ama bir önceki arabayımı kast etti acaba diye çok düşündüm çünkü hiçte 300 PS durmuyor. Fakat çok şık, çok bakımlı ve hoş bir araçtı.
Ve Ford' un klasikleri, önce 1910 model Ford T, altta ise A modeli.
Yine bir Ford fakat modeli hakkında bilgim yok, belki de A modeli budur karıştıyorsam kusura bakmayın bilgisi olanlar hatalarımı düzeltebilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sırada İngiliz MG ler, modeller hakkında bilgi sahibi değilim, MG markasını biliyordum ama İngiliz olduğunu dahi yeni öğrendim Sanırım bu marka günümüzde Rover bünyesinde faaliyet gösteriyor.
http://de.wikipedia.org/wiki/MG_%28Automarke%29 Bu alamanca bayağı bilgi var ama Alamanca işte.
http://tr.wikipedia.org/wiki/MG Bu da Türkçesi hiçbir bilgi yok
Bunlarda Ford Cobra, standda ve aracın küçük logosunda Ford Cobra diye okuduğumu hatırlıyorum ama kaynaklarda bu isim ile bulamadım.
http://de.wikipedia.org/wiki/MG_%28Automarke%29 Bu alamanca bayağı bilgi var ama Alamanca işte.
http://tr.wikipedia.org/wiki/MG Bu da Türkçesi hiçbir bilgi yok
Bunlarda Ford Cobra, standda ve aracın küçük logosunda Ford Cobra diye okuduğumu hatırlıyorum ama kaynaklarda bu isim ile bulamadım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aslında bu araçları Klasik Otolar başlığına koyup bilgisi olanlardan bilgi isteyecektim ama şimdilik burada kalsın belki bir cevap gelirse oraya taşırız.
Prada, ben bunu cep telefonu modeli sanıyordum
Bu aracın logosunda sadece TR3 ibaresi vardı, nedir acaba?
Yine bilmediğim ve çözemediğim bir araba, bagaj üstü logo ve jant kapaklarında Packard Motor Car Co. yazıyordu.
Prada, ben bunu cep telefonu modeli sanıyordum
Bu aracın logosunda sadece TR3 ibaresi vardı, nedir acaba?
Yine bilmediğim ve çözemediğim bir araba, bagaj üstü logo ve jant kapaklarında Packard Motor Car Co. yazıyordu.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Varya bu kadar yazdım, resim yükledim. Hadi ben deliyim gittim gezdim yazıyorum ya bir kişi bile bakmadı ha boşa kürek çekmek buna derler işin kötüsü sanki su da yok
Her ne ise, başladık bitirelim o zaman. Avrupalıların hakimiyetinde geçmiş olsa da bir kaç tane Amerikalı da vardı.
Chevrolet Bel Air, güzel araba bunlar her ne kadar biz İstanbul' da dolmuşlardan biliyor olsakta hep sevmişimdir bu koca şeyi.
Ford Thunderbird
Oldsmobil, büyük olur içine 8 kişilik aile biner derlerdi de inanmazdım
Bu da yanlış bilmiyorsam bir CJ3, içindeki tipler ayrı bir alemdi.
Her ne ise, başladık bitirelim o zaman. Avrupalıların hakimiyetinde geçmiş olsa da bir kaç tane Amerikalı da vardı.
Chevrolet Bel Air, güzel araba bunlar her ne kadar biz İstanbul' da dolmuşlardan biliyor olsakta hep sevmişimdir bu koca şeyi.
Ford Thunderbird
Oldsmobil, büyük olur içine 8 kişilik aile biner derlerdi de inanmazdım
Bu da yanlış bilmiyorsam bir CJ3, içindeki tipler ayrı bir alemdi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu da son resimli mesajım olsun, kalanlardan seçtiklerimi de buraya yükleyeyim.
Wartburg, ev yapımı herhalde
Triumph
Porsche Carrera S, çok sayıda Porsche da sona doğru katıldılar ve resmedemedim.
Lancia Futurasport S
Ferrari 308
Son model bir Ferrari - bu ve başka bir iki araba biraz da şov ve reklam amaçlı olarak organizasyonda idiler sanırım.
Bununda bir Bugatti olduğunu düşünüyorum ama şu ön ızgara şekli bana başka bir arabayı da çağrıştırdı fakat bir türlü çıkartamadım
Son olarak 0 numara ile ilk sırada çıkış yapan araçtı bu. 300 Beygir gücünde bir Mercedes McLaren SLR300, apayrı bir havası vardı.
Wartburg, ev yapımı herhalde
Triumph
Porsche Carrera S, çok sayıda Porsche da sona doğru katıldılar ve resmedemedim.
Lancia Futurasport S
Ferrari 308
Son model bir Ferrari - bu ve başka bir iki araba biraz da şov ve reklam amaçlı olarak organizasyonda idiler sanırım.
Bununda bir Bugatti olduğunu düşünüyorum ama şu ön ızgara şekli bana başka bir arabayı da çağrıştırdı fakat bir türlü çıkartamadım
Son olarak 0 numara ile ilk sırada çıkış yapan araçtı bu. 300 Beygir gücünde bir Mercedes McLaren SLR300, apayrı bir havası vardı.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ohoo, güzel bunlar. Ben ama dün Basel'den yeni döndüm, oradaki van Gogh sergisindeydik. Ve aman şu Basel'in tramvayları ve tüm kent, o kadar hoş ki ... yani Freiburg'u ne kadar sevemiyorsam, Basel'e o kadar hayranım, arada 80 kilometre bile yok. Ama işte iki farklı ülke
Dün birşeyler yazacaktım, olmadı ...
Prada mı, Praga mı?
BMW dediğin galiba EMW. Bayrische Motorenwerke ilk başta Erfurter Motorenwerke idi, doğudan batıya geçti, EMW BMW oldu. Ama hm, resimdeki amblem mavibeyaz, o hakikaten BMW, çünkü EMW aynısı, ama kızılbeyazdı. Form olarak yine de biraz şaşırtıyor beni.
Wartburg Doğualmanya'nın iki büyük markasının bir tanesiydi, ve bayağı da işe yarar tipleri vardı. Ona bakılırsa, Trabant'ın da en eski ilk modelleri çok şıktı, ama zamanla apışıp kalıp, "karton" arabacıklarıyla sıkıştılar. Wartburg öyle değildi, o metalle de devam etti.
Neden Tatra'ya ısınamadın?
B. Alabay
Dün birşeyler yazacaktım, olmadı ...
Prada mı, Praga mı?
BMW dediğin galiba EMW. Bayrische Motorenwerke ilk başta Erfurter Motorenwerke idi, doğudan batıya geçti, EMW BMW oldu. Ama hm, resimdeki amblem mavibeyaz, o hakikaten BMW, çünkü EMW aynısı, ama kızılbeyazdı. Form olarak yine de biraz şaşırtıyor beni.
Wartburg Doğualmanya'nın iki büyük markasının bir tanesiydi, ve bayağı da işe yarar tipleri vardı. Ona bakılırsa, Trabant'ın da en eski ilk modelleri çok şıktı, ama zamanla apışıp kalıp, "karton" arabacıklarıyla sıkıştılar. Wartburg öyle değildi, o metalle de devam etti.
Neden Tatra'ya ısınamadın?
B. Alabay