Toplu taşımda zorunluluk var! Giymeyenler enayi ve genelde »yabancı uyruklu«. Ve kontrol oldu mu, iş bitti. Siehe
https://go.bvg.de/corona .
U55 hikâyesini tamamen unuttum yahu, tabiî, senin için yeni. Evet, U55 yok artık, U5 komple Hauptbahnhof–Hönow. Sanırım Hauptbahnhof’tan da devam edecek bir gün, ama o başka hikâye. Aslında bir şey daha var, ama görünen birşey yok galiba … klâsik »Nordsüd-Tunnel denen, Anhalter Bahnhof’un olduğu banliyö tüneline ek bir tünel daha yapılıyor. Klâsik tünel eski, 1936’dan. Şu an proje ismiyle S21 olan yeni bir tünel yapılıyor. Berlin için önemli bir hamle.
https://de.wikipedia.org/wiki/Berliner_ ... BCd-S-Bahn
https://de.wikipedia.org/wiki/S21_(Berlin)
Wittenbergplatz aktif, oradan doğu istikametine trenler işliyor, batı istikametinde ne işliyor, bilmiyorum, U2 herhâlde, U3 belki, U1 şu an kapalı.
Ayrıca benim fazla izlemediğim şeyler de oldu, Ostkreuz istasyonunda raylar yeni döşendi, öyle ki, tren hatları biraz değişti. Çok büyük bir kesişim istasyonu, altı banliyö hattı buluşuyor, bir banliyö hattı pas geçiyor. Ostkreuz, Westkreuz, Südkreuz … isimlere göre doğu, batı ve güney kesişme (çarmıh) istasyonları, Nordkreuz isminde istasyon yok, o Gesundbrunnen oluyor, kuzeyde.
Yanısıra, hiç Rathaus Spandau metro istasyonunu gördün mü? Görmeye değer

U7, batı sondurak, Spandau’da, uzakça. Ama büyük eser olarak geçiyor, bir de bir kaç özelliği var, görürsen, anlarsın. Bizim gibi deliler için aslına külüstür Halemweg (U7) ve Schloßstraße (U9, şu an kapalı) de ilginç. Bu istasyonlar çiftkatlı ve »ölü« raylı. Neden? Çünkü 40, 50 sene evvel bir milyon sene sonra oluşacak hatları öngörmüşler. Ayrıca U5’in yeni istasyonları teknik olarak çağ atlayan istasyonlar, ama ben fazla izlemedim. Biliyorsun, su altında, suları buzlayarak yaptılar falan. Museumsinsel bir ada meselâ. İnsan fazla bilirse, biraz korkabilir de
