
Müze internet sitesinin linki:
http://www.eisenbahnmuseum-heizhaus.com

Kısaca müzenin tarihçesini geçeyim. 1939 yılında Kuzey demiryolu araçları için yakıt ve su takviye merkezi olarak kullanılmak üzere Alman Demiryolları, dönemin adı ile Deutsche Reichsbahn (DRB) tarafından planlanmış. 1942 ye kadar başlanamayan inşaatta ilk etapta 4 su kulesi, 4 kömür asansörü, 2 drehscheibe ve kapalı garaj içinde 2 vinç ile tasarlanmış ve yapımına başlanmış. 2. Dünya savaşı sonrasında Avusturya Devlet Demiryollarının (ÖStB) nın faaliyete başlaması ile 1947 yılında tamamlanır. Burası o zamanlarda da çok eskimiş lokomotifler ve hurdaya çıkarılacak lokomotifler için kullanılır hale gelmiş. 1978 de terk edilerek unutulma durumuna gelmiş olan tesis 1.ÖsEK (1. österreichischer Straßenbahn- und Eisenbahnklub) yani 1. Avusturya Tramvay ve Demiryolu Klubü tarafından araçları ile birlikte işletilmek üzere devralınmış. Bu dönemde zaten devlet demiryolları (ÖBB) tarafından gözden çıkartılmış olan alan bugün 1983 yılında sözleşme ile halen aynı Klüp tarafından idare edilmek üzere verilmiş ve yapılan tamirat işleri sonrasında 1984 yılında müze olarak hizmete açılmış.
Müze halen Nisan ayı başından Ekim ayı sonuna kadar hizmet veriyor, müzede çalışanların nerede ise tamamı gönüllüler ve boş zamanını burada değerlendirmek isteyen klüp üyelerinden oluşuyor.
Salı gününden Pazar gününe kadar ayrıca bayram günlerinde de saat 10:00 dan 16:00 ya kadar açık olan müze ayrıca özel düzenlenen bazı günlerde bazı etkinliklere de evsahipliği yapıyor. Ben normal günlerde giriş ücretsiz diye biliyordum ama bugün "Betriebstag" bileti keserek ücret aldılar, fakat işletmede olan sadece dizel motor ile yürüyen tek bir bakım lokomotifi idi. Ayrıca buharlı lokomotifler ile tur atılan günlerde var.
Normal günlerde serbest giriş var fakat bazı alanlar ziyarete kapalı oluyor, model trenler ve bahçe trenlerini görmek mümkün olmuyor o günlerde, diğer günlerde güne göre değişen ücret tarifeleri var, ben bugün 7€ vererek girdim misal

Meraklıları ücret tarifesi ve programı bu linke tıklayarak görebilir.
Yine Esat' ın çenesi düştü çok laf az iş denmemesi için anlatımı keserek resimlere geçiyorum, ikinci mesajda müzede yer alan araç sayıları ile ilgili bilgileri ve müze ile ilgili görüşlerimi aktararak devam edeceğim. Şimdi girişten bir iki kare;

