ist-M.06 » İkitelli-Sefaköy-Yenibosna-Bakırköy Metro Önerisi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.06 » İkitelli-Sefaköy-Yenibosna-Bakırköy Metro Önerisi

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 May Prş, 2012 15:09

öneriler başlığına da yazabilirim. geçen önerdiğim hattı çizdim.

bakırköy-yenibosna-sefaköy-halkalı-m.akif-ikitelli osb. (g.sanayi yani)

bu başlıktaki hattın biraz daha batısından, mahalle içinden geçenini öneriyorum. daha önce düşünülen havaray saçmalığı ile aynı güzergahta biraz daha aklı başında öneri diye düşündüm. projesi yapılan kısımda olimpiyatkö-havaalanı hattının m2 ile aktarması yok.

Resim

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 11 May Cum, 2012 16:49

Atakent mahallesi ve civarında yoğun toplu konut yapılaşması mevcut. Ben şahsen o bölgeye bir ulaşım hattının elzem olduğu kanaatindeyim. Son 5 yıl içerisinde çok yoğun bir inşaa faaliyeti oldu o bölgede. Bu da akabinde doğal olarak yoğun nüfusu getirdi. Genelde arabası olan ve maddi durumları az çok orta seviyede olan insanlar oturuyor o bölgede. O arabalar yapılacak olan metro hattı ile trafikten alınırsa, Sefaköy ve E5 trafiği de bir ölçüde rahatlar diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 May Cum, 2012 18:16

Bu mesajları ayrı bir öneri başlığına alacağım zaten fakat bende yazayım, daha önce de dediğim gibi ben bu başlıkta bahsettiğimiz Olimpiyat Köy - Güney Sanayii - İkitelli - Çobançeşme - Havalimanı güzergahını yanlış bulmuyorum, sadece otoban bağlantı yoluna yakın gittiğini düşünüyorum, biraz daha içeriye doğru yanaşabilirdi belki, fakat bu hattın durumu sizin önerdiğiniz hattı etkilemez bence o öneri gayet yerinde ve uygulanmalı derim. Orada gereksiz bir havaray ile çözüm aramak yerine metro ile doğru düzgün bir ulaşım imkanı sağlanmalı çünkü Sefaköy E-5 ile Halkalı arasında ciddi bir trafik sirkülasyonu var, aynı sirkülasyon doğu-batı aksında da sabah akşam var, yani insanlar özel araç yada toplu taşıma fark etmez, önce bağlantı yoluna oradanda E-5 e otobüs duraklarının orada bulunması sebebi ile Yenibosna'ya ya da diğer yerlere erişebilmek için diğer merkezi noktalara ulaşmaya çalışıyorlar, ben orada bir ihtiyaç olduğuna eminim ama neden planlarda hiç böyle bir şey yok bilemiyorum.

Mehmetin çiziktirdiği güzergaha kabaca göz attım belki küçük öneriler olabilir üzerinde ama genel olarak zaten ihtiyacı gözettiğini düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 May Cum, 2012 19:35

Mehmetin çiziktirdiği güzergaha kabaca göz attım belki küçük öneriler olabilir üzerinde ama genel olarak zaten ihtiyacı gözettiğini düşünüyorum.
esat gözlerimi yaşarttın :) ilk defa her kapıya metro istiyorsun demedin.

öneriye gelirsek, eğer hayata geçirilirse basın ekspres yolundan giden metronun yolcu potansiyelini etkileyecektir. ama o hattın gerekliliğini öldürmez. yoğun iş alanı oralar. sirkülasyon çok. günün her saati yoğundur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 May Cum, 2012 19:41

O hattı öldürmeyeceği gibi Sefaköy batısında kalan alanın yolcusunu da alacak yani kabaca Küçükçekmece gölü ile yani Halkalı Gar ile Basın Ekspres Yolu (iyi hatırlattın şuranın ismi yahu) arasındaki kuzey-güney yolcusunun büyük çoğunluğuna hitap eder diye düşünüyorum. Ayrıca ileriye dönük olarak 2 noktada M1 uzantıları ile entegre, en az 1 noktada metrobüs ile entegre ve İncirli-Beylikdüzü metrosu ile entegre olacağı için bu bölgedeki yolcunun büyük bir ihtiyacını karşılayabilir diye düşünüyorum, tek gözden geçirilmesi gereken Sefaköy-Bakırköy arasındaki durum, güzergah ve gereklilik gibi, kafa yorarız.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 May Cum, 2012 19:56

sefaköy-bakırköy arası yolculk talebi çoktur. başakşehir iett hattı bile buradan geçiyor. onun dışında 98s, 98i, 98t gibi iett hatları vardır. bakırköyde iett sahası için yer sorunu olmasa bu bölgede bayağı mahalle var ek hat konacak. bakırköy dar olduğu için koyamıyorlar millet tıkış tıkış gidiyor maalesef. sefaköy borusan kavşağı ve çevresi, sultanmurat mahallesi tepeüstü, kanarya, inönü, söğütçüçeşme gibi mahallelerin toplu taşımaya çok ihtiyacı var. bu mahalleler mecburen minibüsle e5'e gelip e5'ten herhangi bir otobüse veya metrobüse gidiyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 May Cum, 2012 22:17

Burda işin doğru yanına bakarsak, yani planlama anlamında o yolculuk talebinin analizi gerekir. İki taraflı bir talep mi var yoksa tek taraflı mı. Okul ve gezme yolculuklarını bir kenara bırakalım, iş amaçlı istikametler nelerdir? Tahminimce Sefaköy E-5'ten yukarı Mehmet Akif mahallesine kadar olan kısmın büyük kesimi işçi ağırlıklıdır ya da küçük işletme sahibi, belki şu Başbakanlık Konutlarıydı galiba ismi o toplu konutlarda bir farklılık olabilir (bu ulaşım ihtiyacı yok demek değil) bunun dışında bu bahsettiğim arada kalan dikdörtgen bölgenin ulaşım yönelimi ne? Ben tahmini olarak yazayım, burada oturanların çoğu ya İkitelli'deki sanayi bölgelerinde çalışıyordur yani İSTOÇ un dan MASKO suna daha yukarı Başakşehir'e doğru olan sanayi siteleri gibi, bunun dışında gidilen ağırlıklı istikamet neresi? Bakırköy diyoruz ama Bakırköy'e neden gidiliyor, orada çalışanların hepsi bu aradamı oturuyor yoksa oradan aktarma mı yapıyorlar? E-5 üzerinden bir Beyazıt ya da Eminönü otobüsüne binmek mi yoksa Bakırköy'e gidip oradan banliyö ya da boş bir otobüse binerek gitmek mi? Buradaki amacı bilmiyoruz, dolayısı ile sırf otobüsler Bakırköy'e dolu gidiyor diye herkes Bakırköy'e gitmek istiyor diyemeyiz. Bu yüzden güzergahlar bu kadar kolay planlanmalı diyorum hep, iki uç olarak düşünülmemeli zaten. Bir kısım çalışanda Avcılar tarafına yolculuk ediyor olabilir, bu güzergahta iş yolculuğu yapan tanıdıklarım vardı o yüzden belirtiyorum.

Yani bence burada sabah güneye ve sonrasında doğu ve batıya doğru bir dağılım var bence, bir miktarda kuzeye, akşam ise bu dağılım geriye toplanıyor. O zaman tartışmamız gereken bu hattın son istasyonu değil aktarma noktalarıdır, eğer Sefaköy E-5 e ulaşması bu aktarma sorununun %30 unu çözüyor ise geri kalan yolculukları etüd etmek lazım, Yenibosna? Neden Yenibosna? Bence boş otobüse binmek için :) Adam minibüse 2 lira verip Sefaköy'de inip dolu otobüsle işkence çekeceğine atıyorum 2,40 verip Yenibosna'da iniyor oradan boş otobüse biniyor ya da belki metroya. Bu durumda Yenibosna'nın gerekliliğini tartışmıyorum ama geleceği ne olacak? Elimizde sihirli değnek yok, bu hattı şimdi diliyorum olsun diyerek yapamıyoruz, kentin planlamasındaki hatlar bile 2023 diyor ama tutarsa o da. Dolayısı ile Yenibosna şimdi etkin ama İncirli-Beylikdüzü hattı inşa edildiğinde ne olacak bu Yenibosna'nın etkinliğine darbe vuracaksa buraya bir metro daha getirmenin anlamı yok, amaç orayı güçlendirmek ise getirilmeli diye düşünüyorum.

Bakırköy ha keza, otobüsler Bakırköy' e dolu geliyor diyoruz, tamam bende niye diyorum? Varmı elimizde bir data, sanırım yok. Bu insanların hepsi Bakırköy'demi kalıyor gün içinde yoksa gelip orada aktarmamı yapıyorlar, mesela Deniz otobüsüne, ya da banliyöye, yada dediğim gibi Beyazıt, Taksim gibi otobüs hatlarına? O zaman yine ileriye doğru bakalım İncirli'nin metro geleceğini biliyoruz, bu planlar dahilince bu otobüs hatlarının bir kısmı İncirli de ki alana çekilse daha iyi değil mi? Gerçi o pazar hala oradamı bilmiyorum, kaldır bir süreliğine yap bir otobüs parkı, artık altına mı üstüne mi yaparsın yine koy pazarını ama otobüsleri Bakırköy içinden çıkartmanın yolu aktama noktası neden zaten daracık olan bir ilçenin merkezi olsun ki? O zaman şöyle bir soru sorayım ileriye dönük İncirli metro planları çerçevesinde böyle bir düzenleme yapılırsa bu önerinin de Bakırköy meydana ya da İDO ya inmesinin bir önemi var mı?

Bence aktarmadan korkmayın bu kadar, doğru kurgulansın, insanlar mecburlar alışmaya, alışacaklar. İşte bunun için her kapıya metro diyorum, iyi bineyim kapımdan istediğim yere gitsin tek biletle. O dediğin "Işınla Bizi Scotty", yok yani, sadece filmlerde var. ;)

Şakası bir yana güzergahın İkitelli - Sefaköy arası için yorum yapmam, gayet doğru ve gerekli ama sonrası nasıl olmalı kısmı tartışmalı bir iki varyasyon çizdimde şimdi yükleme üşendim :) bir de kuzeyde nerede bitmeli? Bence ya İSTOÇ a uzanıp orada bitmeli yada biraz güneye kayarak Mahmutbey de diğer 2 metro hattı ile entegre olduktan sonra bir geliştirme düşünmeli, belki Esenler M1 in yanına ya da Otogar'a?? Dedim ya herşey yolculuk talebine bağlı, nereye gider bu insanlar, nereden gelirler, 20 yıl sonra orada nüfus ne olacak, demografik dağılım nasıl olacak, sosyal statüler bunların hepsi önemli bence.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 May Cum, 2012 23:06

Esat, aramızda, o ışınlama olayı var. Laboratuvarda oldu bile, ama elbette çok küçük parçalarla. Ama var :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 May Cum, 2012 23:15

alabay yazdı:Esat, aramızda, o ışınlama olayı var. Laboratuvarda oldu bile, ama elbette çok küçük parçalarla. Ama var :-)
İyi, seni ışınlayabilecek kapasiteye geldiğinde kendi üzerinde test ettirebilirsin, mümkünse Mars'a :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 May Cmt, 2012 08:03

Bakırköy diyoruz ama Bakırköy'e neden gidiliyor, orada çalışanların hepsi bu aradamı oturuyor yoksa oradan aktarma mı yapıyorlar? E-5 üzerinden bir Beyazıt ya da Eminönü otobüsüne binmek mi yoksa Bakırköy'e gidip oradan banliyö ya da boş bir otobüse binerek gitmek mi? Buradaki amacı bilmiyoruz, dolayısı ile sırf otobüsler Bakırköy'e dolu gidiyor diye herkes Bakırköy'e gitmek istiyor diyemeyiz
bakırköy tartışmasız bu bölgenin merkezidir. çalışanların yanında, hastaneler, adliye, alışveriş vs. her zaman tıklım tıklım doludur bakırköy.

beyazıt ve eminönü aktarmaları için yenibosna kullanılıyor. bakırköye gitmek zaman kaybıdır. bakırköye kadr gidip bakırköy-incirli arasını 2 kere katetmek istemezler.

artı banliyö aktarması da düşünülmez pek. emniyetsiz olduğu için. zaten banliyönün yolcusu da günde 60.000 civarı burada.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Cmt, 2012 10:40

60.000 yolcu az mı Mehmet banliyö için? Bence iyi bir rakam, artı yukarıda yazdıklarımda yeterince açık izah edemedim mi bilmiyorum, bu hattı bugün sihirli sopa ile inşa edip yarın kullanabileceksek herşeye eyvallah ama böyle bir önerinin belediye nazarında gündeme gelmesi bile 2020 olur, diyelim ki böyle bir güzergahı öngördüler o tarihte durum ne olacak? Marmaray açılmış, işletme iyi güvenlik daha yüksek, diğer metro hatları açılmış olacak, belki ihaleler yapılmış olacak, yani hattın bunlarla kombinasyonunu düşünmek gerekir. Yanlış anlaşılmasın Bakırköy buranın merkezi diyoruz, Ruh Hastalıkları Hastanesi E-5 e yakın, merkeze değil, Adliye E-5 te, ne bileyim içeride özel hastaneler ve dersaneler dışında ne var? Alışveriş var benim aklıma başka bir şey gelmedi.

Ben oradaki otobüsleri senin kadar iyi bilemem, senin gözlemine saygı duyuyorum ama bence böyle bir güzergahın yolcusunun çok büyük çoğunluğu, bana göre %80 i Sefaköy ve Yenibosna'da iner bana göre, geri kalanlarda Ataköy içinde inecek hali yok, Ataköy'de bu hattın geçebileceği güzergahtaki ahalinin de pek öyle aman metro ile İkitelli'ye gideyim diyeceğini sanmıyorum :) bu yüzden hattın bu kesimini tartışıyorum, artı ben biraz ileriye bakıyorum bir de dediğim gibi yolculuk analizleri yapılınca görülür kim nereye gidiyor, %100 yanılıyorda olabilirim sonuçta tahmin ve öngörülerden ibaret söylediklerim.

Dediğim gibi aktarma olmadan bir kentteki tüm merkezler arasında metro bağlantısı kurabilmek biraz zor görünüyor bana, yani öyle bir sistem yapacaksın ki, tüm metro hatların tüm ana merkezlerden geçecek, minimum aktarma ile, bence kimse buna kafa yormaz, nasıl daha hızlı ve ucuza inşa edebiliriz diye bakarlar :D Benim görüşüm Bakırköy meydandaki otobüslerin bir kısmı Adliye civarında yapılacak bir park alanından kalkmalı, çünkü metro hatlarının kesişim noktası İncirli istasyonu Adliye Hastane falan oraya yakın İDO ya ya da merkeze gidecekler bir aktarma yapıversin bir zahmet, yani böyle bir hattın son durağı bana göre İncirli bölgesi olmalı geçişide Ataköy içinden değil Mahmutbey Yolu altından Bahçelievlerin arkalarından yapmalı derim. Tabii dediğim gibi söylediklerimin bütününe bakarsanız memnun olurum, bunun için gerek şart otobüs duraklarının düzenlenmesi, adilane bir aktarma ücretlendirmesi sisteminin kurulmuş olması, sonra etüdler falan filan onlar zaten yapılıyordur herhalde. Diğer türlü güzergah önerilerinde (bu hepimiz için geçerli) sözlerimiz daha çok kendimizce oluyor, benim yazdıklarımda sürekli belirtirim BENCE diye, doğruluğuda, getirisi götürüsüde tartışılır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 May Cmt, 2012 11:44

Ben oradaki otobüsleri senin kadar iyi bilemem, senin gözlemine saygı duyuyorum ama bence böyle bir güzergahın yolcusunun çok büyük çoğunluğu, bana göre %80 i Sefaköy ve Yenibosna'da iner bana göre,
hayır abi yanılıyorsun. % 80'i inmez. zaten yenibosnaya ulaşmak sorun değil. metrobüsü minibüsü bi şekilde ulaşır. % 80'i iner dedin ya beni hayal kırıklığına uğrattın. senin bu bölgeyi hiç bilmediğin sonucunu çıkardım. yenibosnada bile bakırköy otobüsü bekler millet. hiç boşalmaz otobüs. minibüslerde doludur. şirinevlerde geçenlerde yaya trafiği durmuş biliyormusun. metrodan meydana yarım saatte gitmiş millet. bakırköyde çok kalabalıktır. dakka başı otobüs girer çıkar.

ben o bölgeyi çok iyi bilirim. liseyi floryada okudum. bahçelievlerde oturuyordum o zaman. üniversitede de 1 sene o bölgeden incirliye gidip geldim. malüm, ailem yüzyılda. yüzyıl bakırköy araçlarını çok kullandım. başakşehirden 1 sene yenibosna'ya işe gittim. dtm'ye.

bakırköy inanılmaz yoğundur. dersane diyorsun ya, o bile yeter. gençler oraya akar resmen. sinemalar. hastane e-5'in kenarında olabilir ama incirli caddesi içinden daha yakın. yine bakırköye biner millet.

senin fındıkzade'de oturmandan dolayı sana uzak kalmış biraz. istanbul ulaşımında tıkandığımız nokta bu zaten. suriçi ve boğaz kıyısına yakın bölgelerde oturanlara şehrin uzak batı kısmının ulaşım sorununu anlatmak zor. (dedikodu olmasın ama bir dostumuzda böyleydi, fatihte oturduğu için altınşehire otobüs konmasına karşıydı.) yine aynı meselelere gelicez ama trenler tüpü geçip bakırköyde durmalı, avcılar, beylikdüzü'ndeki insanlarda düşünülmeli dedim de kimseden destek bulamadım. halbu ki şehir oraya doğru büyüyor. beylikdüzü nüfusu 400-500 bin mesela.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön