izm-M.06 » İzmir Metro Önerileri ve Düşünceler

Cevapla
Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

izm-M.06 » İzmir Metro Önerileri ve Düşünceler

Mesaj gönderen tahir93 » 22 Oca Cmt, 2011 22:31

fahrettin altay hattından sonra görünen halkapınar-otogar ve üçyol-9 eylül üni. metro projelerini birleştirdim. ve alsancaktan geçirdim.
benim düşüncemde buca hattı konaktan sonra normal metro hattından ayrılır ve cumhuriyet bulvarına devam eder. alsancakta egerayla, halkapınarda hem mevcut metro hem de egeray'la aktarma yaparak otogar'a gider.

cumhuriyet meydanı(pasaport iskelesi), talatpaşa(talatpaşa,kıbrıs şehitleri,ali çetinkaya cadde/bulvar'larının kesiştiği hareketli bir nokta) ve alsancak gar istasyonlarını ben ekledim belediyenin projesinden farklı olarak.

ancak işletme şeklini bu şekilde düşünmüyorum. bu sadece inşaat güzergahı konak ile üçyol arası kesiştiği için farklı işletme şekilleri ortaya çıkabilir.

haritamda ara istasyonları göstermedim, çünkü yerleri konusun kesin bilgim yok.

işte önerim:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 7e9cace6cd

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Cmt, 2011 23:15

Mevcut sistemlerde bunu dikine ya da çapraz kesen hatlar varmıydı yoksa genel olarak Halkapınar civarındaki o bağlantılar mı vardı, şimdi normal işletmedeki hatlar haritalarına bakmadım ama sorayım istedim, her ne kadar İzmir' i iyi bilmiyor olsamda kentin konumu itibari ile iyi bir ulaşım seçeneği gibi göründü bana, İzmirliler daha iyi bilir :) bir de diğer hatlar ile üst üste görmek daha iyi fikir verebilir belki.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 24 Oca Pzt, 2011 15:29

Çizdiğiniz metro hattı ile belediyenin planladığı tramvay projesi hemen hemen aynı yolu kullanıyor.Bu hatta metro yapmak belediyenin işine gelmez diye düşünüyorum.Hem çok masraflı olur hem de Alsancak bölgesine metro yapmak kolay değil. Yapılacak tramvay bu hatta yeterli olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Oca Pzt, 2011 17:48

İzmir' den ses geldi :) bir sorum olacak, belki de daha önce sordum emin değilim ama, genel olarak İzmir zaten denize dik inen bir kıyı yapısında ama Alsancak ile ilgili böyle bir sorunmu var, neden orada metro zor? Metro zor ise tramvay nasıl yapılabiliyor, sorun istimlak falan gerektirmesi mi?

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 24 Oca Pzt, 2011 23:42

metro zor çünkü izmir aç kapa yı kaldırabilir(ekonomik olarak). eğer hatlar için tbm ve istasyonlar için natm kullanılırsa çoooook kolay.
aynı yolu biyere kadar kullanıyo. tramvay şair eşref'e dönüyo ama bu düz devam edip daha hızlı bi alternatif sağlıyo. mesela sahil üzerinden gelenler tramvayı inönü caddesi üzerinden gelenler metroyu kullanarak hızlı bi şekilde alsancağa ulaşabilirler.

esat abi; diğer hatlarla görebilmen için bu tam tamamlanmamış haritayı gönderebilirim. ancak şimdiden söyliyim turuncu hat(karşıyaka aksı) da tamamen benim fantazim.

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 8&t=h&z=13

bu tramvay hattı:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 8&t=h&z=13

bu da mevcut metro(inaşaatlar dahil) ve egeray:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 3&t=h&z=11

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 24 Oca Pzt, 2011 23:54

Alsancak- Konak bölgesinin zemini sağlam değil. Bildiğim kadarı ile Konak metro istasyonu denizin içine inşa edilmiş. Bu tip bir zeminde metro yapmak baya masraflı olur. Belediye bu masrafı göze almaz diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesaj gönderen tahir93 » 25 Oca Sal, 2011 00:15

masraflı olsun, olmadı bakanlığa yıkılır. ankaranın istanbulun hatları yapılacak, bi tane de izmir yıksın devlete, çok mu? artık izmirli elinde bavulla 45dk 54-64 beklemeye mahkum olmasın. buca ve otogogar hatları zaten yapılcaktı, bunu da eklersek metro harika bir işlev kazanır. şuan hayal edemeyeceğimiz bi doluluk seviyesine ulaşırız.

bence masraf ve zorluk göze alınmalı. şuan aynı zemin bozukluğu nedeninden bornova uzatmasında da zorlanılıyor.fahrettin altay uzatmasında da aynı sorunun yaşandığını okumuştum. onu göze almışlar, bunu da göze alabilirler bence.

ama ben de biliyorum bu hattın olmayacağını, bu sadece fantazi, beyin cimnastiği. ayrıca hayal etmesi de çok hoş. otogar'da binip direkt ali çetinkaya'da inmenin düşüncesi bile güzel :D

hoppala
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 5
Kayıt: 28 Ağu Prş, 2014 14:19

Mesaj gönderen hoppala » 13 Eki Pzt, 2014 21:37

İzmir'in en acil metro ihtiyacı buca üzerinden Tınaztepe'dir.
Çok çok acil.
Onun dışında Otogar projesi halkapınar aktarmasına bağlanacak şekilde planlanıyor bildiğim kadarıyla. İhale ne zaman onu bilmiyorum.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

İZMİR METROSU GELİŞİM SÜRECİ

Mesaj gönderen Hector Troas » 28 Ara Cmt, 2019 21:42

İzmir Metrosu'nun M1 Fahrettin Altay-Narlıdere uzatma inşaatında TBM kazısı sürüyor. 2021'de kazı işlerinin tamamlanıp, 2022'de elektromekanik işlerin bitirilmesi hedefleniyor. Test süreçlerine göre 2022'de Evka3-Narlıdere işletmesine geçilecektir.

Çok ilginç bir şekilde İzmir'de işletmede olan sadece M1 var. M2 yok. M2 Metrosu Üçyol-Buca hattı olup kredi anlaşması imzalandı, 2020'de ihale yapılacak. 2024 seçimlerine kadar bitirilmesi hedefleniyor. Narlıdere'deki TBM'ler 2021'de Buca'ya kaydırılabilir. M2 Hattı 3 etaplı olup 2. etapta Çamlıkule-İnkılap, 3. etapta ise Üçyol-Bayraklı olup, M2 tüm hat komple İnkılap-Bayraklı Hattı'dır.

M3 ise Havalimanı-Stadyum Metrosu olup, İZBAN'ın bir kaç km doğusundan, batısından paralel gidip uzanmakta ve M1'le Basmane ve Stadyum'da transfer olmakta, M2 ile Bozyaka, Yağhaneler/Eşrefpaşa ve Stadyum'da buluşmaktadır. Anlaşılacağı gibi 3 hat Stadyum'da buluşmaktadır. Benim önerim ise bu 2 hattan birinin Stadyum yerine Çamdibi aksıyla Otogar'a uzatılmasıdır. Çünkü 2 durak eksiltip 3 durak ekleneceği için çok fazla maliyet olmaz. Yani M3 Havalimanı-Stadyum Hattı, Gıda Çarşısı'ndan sonra Stadyum'a değil, Otogar'a gitmesi ve M3 Havalimanı-Otogar işletmesinin elde edilmesi güzel olur. Terminallerin raylı sistemle bağlanması iyi bir fikirdir. Şu anda Havalimanı'na İZBAN gidiyor. Ama Otogar'a sadece ESHOT var, raylı sistem yok maalesef. Bu da öneml ibir eksiklik. Halbu ki metro şebekesine çok yakın nokta sayılır. M1 Ege Üni. İstasyonu'na 2-3 km mesafede yer alıyor.

M4 için tahmin yapmak zor ama Halkapınar-Otogar Hattı, AYGM tarafından üstlenilmesine karşın henüz herhangi bir ihale yapılmamıştır. M5 ise Bayraklı-Çiğli-Menemen aksıyla giden kuzey metrosu olabilir ama bu hat M2'nin veya M3'ün devamı şeklinde düşünülüyor. Yani M2 İnkılap-Bayraklı-Menemen Metrosu olabilir. Ya da M3 Havalimanı-Stadyum-Menemen hattı olabilir.

İzmir'de numara sistemi M5 son olabilir, M6 Hattı ise UPİ 2030 planlarında yer almıyor. Belki 2030'dan sonra İnkılap-Yeşilyurt-Limontepe/Uzundere veya İnkılap-Fahrettin Altay gibi hat düşünceleri doğabilir. İzmir Körfezi Raylı Sistem Projesi ise mahkeme kararıyla iptal edildi. Flamingoların yaşam alanlarını bozacağı için. Çünkü Çiğli-Sasalı Doğal Yaşam Parkı'ndan geçiyor. Öte yandan İnciraltı Kent Ormanı'nı yok ediyor. Körfeze olumsuz etkisini de düşünmek lazım. Çünkü akıntıyı kesecek, yapay dolgu adacık ve tünel-köprü geçişi coğrafi olarak uygun değil. Arabalı vapurla 15 TL'ye 25 dakkada geçiliyor.

Diğer hatlar tramvay kategorisinde yapılacak olup T3 Çiğli Hattı olacaktır. T4 Katip Çelebi Üniversitesi hattı olabilir. T5 ise Narlıdere-Güzelbahçe-Urla hattı olabilir.

Resim

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

İZBAN

Mesaj gönderen Hector Troas » 29 Ara Pzr, 2019 10:59

Aliağa'dan Selçuk'a kadar toplamda 136 km uzunluğunda olan İZBAN, Ankara ve İstanbul'daki banliyö hatlarının toplamından daha uzun durumdadır. 76 km Gebze-Halkalı ve 36 km Kayaş-Sincan banliyö hatlarının toplam uzunluğu 112 km olup, İZBAN'ın 24 km gerisinde kalmıştır. İşin ilgini İZBAN, Ankara Banliyösü'nden 100 km fazla olup, neredeyse 5 katı uzunluğundadır. İstanbul'daki baniyöyü ise yaklaşık 2'ye katlamaktadır. Gerçekten çok başarılı.

İZBAN Hattı Havalimanı'na giderken İstanbul ve Ankara'daki 3 havalimanına giden herhangi bir raylı ulaşım bulunmamaktadır. Otogar konusunda ise durum tam tersidir. Ankara ve İstanbul'daki Otogar'lara metro giderken İzmir'deki Otogar'a gitmemektedir. İstanbul'da ise Harem Otogarı'na metro gitmemektedir.

Diğer ilginç konular ise güzergahla ilgilidir. İZBAN kuzey-güney aksında şehri boydan boya katederken Marmaray doğu batı aksında gitmektedir. Bu da aktarma ve transfer sistemlerinin mantığını değiştirmektedir. Marmaray'a sadece kuzeyden besleme yapılabilmesine karşın, İZBAN'da hem doğudan hem de batıdan çift yönlü besleme yapılabilmektedir. Marmaray'ın güneyi deniz olduğu için çift yönlü beslemeye uygun olmayıp, tek yönlü besleme yapılabilmektedir.

Hem İZBAN hem de Marmaray güzergahında deniz manzaraları eşliğinde seyahat etmek mümkündür. İZBAN Alsancak-Karşıyaka bölgesinde körfez manzarası sunarken, Marmaray ise boydan boya denize nazır gitmekte, sadece 13 km'lik tüp bölümü yer altından gittiği için boğaz manzarası sunamamaktadır.

İZBAN'ın diğer artısı Alsancak gibi şehrin ana merkezine direk ulaşımın olmasıdır. Marmaray'ın Taksim'e gitmesi gibi bir şey yani. Çok önemli bir artı. Ayrıca, Halkapınar ve Alsancak'ta T1 Tramvay aktarması da bulunmaktadır. Marmaray'ın tramvayla buluştuğu tek nokta Sirkeci'dir.

İZBAN 2 hat, Marmaray ise 3 hattır. Bu da şehirlerarası trenleri etkilemektedir. Marmaray'ın bu konudaki eksiği Haydarpaşa'nın olmayışıdır. İZBAN'daki ana gar ise Basmane olup, banliyö treni Basmane'ye girmemekte ama M1 Metrosu gitmektedir. İZBAN ise Hilal'den geçmektedir. Bu yüzden metro ile Hilal'de buluşmaktadır. Hilal, dörtlü makas bölgesidir. Cumhuriyetten önce "haç bölgesi" olarak nitelendirildiği için bugün "Hilal" deniyor. Marmaray'da böyle bir dörtlü makas bölgesi yok. Müselles de yok bildiğim kadarıyla.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön