Projenin görüşünden ziyade işletmenin görüşü ağır basmalıdır derim, zaten sebebini sende yazmışsın. Proje rayı birleştirmeyi, istasyonu birleştirmeyi düşünür, peki mevcut istasyonun yapısı iki hattın bu istasyona girmesini kaldıracak mı? Bence orada bir yanlışlık var. Beylikdüzü hattının İncirliye girebilmesi için Bahçelievler Şirinevler arasında bir noktadan hatta bağlanması gerekir bence. Daha öncesinde nasıl yapacaklar, mevcut tüneli yıkıp bağlantı noktalarımı açacaklar, olmaz değil de ne gerek var diyorum sadece. Bence orada yapılacak yeni hattın İncirli istasyonundan bu hatta ray bağlantısı yapılabilecektir, tabi yine de senin duyumunu yabana atmıyorum. Her ne ise dediğim gibi proje yazar çizer uçar
işletme bu işe ne der?
bu 3 hattan 1'i otogar'da sonlanacak. havaalanı-otogar olsa daha iyi olmaz mı? beylikdüzü uak bölge aktarmadan direk aksaray, zaten m1'in yolcusu şu an beylikdüzü metrosunun hitap ettiği bölgelerden geliyor.
Otogar-Aksaray arası 3 hattı kaldırır mı, bence kaldırır, iş yeter ki senin şu bahsettiğin gibi bir tren takip sistemi kurulsun, yapan nasıl yapmış, bizimkilerde rahatlıkla yapabilir. Ben yapabileceklerine artık bu riski alabilecek tecrübeye sahip olduklarına inanıyorum, olursa da süper olur.
Diğer görüşlerine katılamıyorum, mevcut bir metro hattı neden tramvay kapasitesine düşürülsün ki? Örnekleri verdim Şirinevler ve Yenibosna' nın potansiyeli ne olacak, eller aya biz yaya. Hani senden böyle bir öneri beklemediğim için biraz da afalladım, herkes havaalanlarına metro götürmeye çalışırken biz tersine gitmeyelim gerek yok.
Tramvayı metroya çevirmek Zeytinburnu belediyesinin hayali, ikincil olarakta o proje T4 ile alakalı idi, zaten pek çok sebepten dolayı olmaz verildi o işe, ileride ne olur bilemem. Kaldı ki, ben o tramvay hattının kaldırılmasından değil, aksine geliştirilip Zeytinburnu nun içine yayılmasına taraftarım.
o zaman tramvayı metroya çevirmek düşünülebilir mi? zeytinburnu-topkapı arasını yer altına alalım diyorlardı, yeraltına aldıklarında m1'e uyumlu yaparlarsa havaalanı-incirli-merter-topkapı lrt işletmesi düşünülebilir mi? Topkapı'dan da eski m2 uzatması projesini ihya ederek yenikapı'ya bağlasalar nasıl olur? HAVAALANI-TOPKAPI-YENİKAPI YANİ. kısa yoldan, otogarı dolaşmadan. tramvayın yoğunluğu bu yeni metroya aktarılır.
Oradaki metro önerin üzerine benim önerim şu olur, neden Zeytinburnu'ndan sonra E-5 in altına girerek Topkapı - Millet Caddesi (Güneyinden) - Yenikapı demiyoruz, illa sur içine gireceksin madem. Bence daha elzem ve daha iyi, ama bence.
Son olarak, zaten bu konuya büyük oranda bağlı birkaç tane başlık vardı galiba
ehü neyse burdan devam ederiz şimdilik, sonra ben o başlıkları bulunca bir gece ansızın taşırım ama