ist-M.06:05 » Marmaray'a Üsküdar'dan "Beşiktaş" Ba

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.06:05 » Marmaray'a Üsküdar'dan "Beş

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Tem Cum, 2009 10:52

Üsküdar Makas tünelinden sonra bir tünel ağzı daha yapılarak Beşiktaş'a giden tüp geçit sistemi kurulsa nasıl olur?

Beşiktaş-Gebze işletmesi nasıl olur?

Tabi teknik şartlar elverir mi bilemem.

Üsküdar İstasyon bölgesi ve makas tüneli :
Resim

Genel açıdan:
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Tem Cum, 2009 14:50

Öyle bir kolun kolayca açılabileceğini sanmıyorum. Bir de Üsküdar transit, o kötü :-)

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Tem Cum, 2009 15:07

Teknik açıdan oradaki boğazın derinliği Üsküdar'da Marmaray tüneli tabanına eşit ise olabilir.

Üsküdar transit kötü derken kastın ne? Marmaray 1.5 dakikada 1 sefer yapılabilecek şekilde projelendirildi sanırım. 1 sefer Sirkeci'ye giderken diğer sefer Beşiktaş'a gitse olmaz mı? Ya da şu bizim şatıloğlan :) Üsküdar-Beşiktaş arasında gitsin gelsin. Yada Bostancı-Beşiktaş Metrosu olsun. On numara güzergah.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Tem Cmt, 2009 00:55

Bana pek gerçekçi gelmiyor bu tip düşünceler, yani kusuruma bakmayın ama :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Tem Pzt, 2009 10:36

gerçekçi değil derken teknik olarak zormu diyorsun? yoksa gerek yok mu diyorsun?

teknik olarak mümkün olsa idi nasıl olurdu böyle bir bağlantı? marmarayın kullanım oranı yükselmezmiydi?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Tem Pzt, 2009 10:59

Bence Marmaray gibi hassas bir yapıya öyle yama bir eklenti yapmak imkânsız. Bu projenin seksenlerin ortasına veya başına kadar geri gittiğini unutmamalı da. Japonlar işlerini bilir. Öyle minibüs hattı çeker gibi bir "şube tünel" açılmaz orada. Tünel delmesi veya batırması olsa bile, contlar problem olur. Sarsıntı/deprem hesabı, basınç, o kadar bilemeyeceğimiz faktörler var. Bence imkânsız. Yani, bu şekilde imkânsız. Belki bir gün İbrahimağa'dan itibaren bir yeni boğazgeç hattı düşünülür/düşünülebilir, ama *bu* olmaz gibi.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Tem Pzt, 2009 11:42

hımmm


teknik olarak imkansız o zaman. peki baştan öyle planlansaydı? yani 2 hat olacak şekilde? olurmuydu o zaman?

GÖZTEPE-BEŞİKTAŞ arasında 2. tüp lazım bence. Üsküdar'ın kuzeyinden geçecek Kuzguncuk civarından. üsküdar iskelesinin hafif ilerisi.
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Tem Pzt, 2009 11:55

Kuzguncuk'a kadar gitmeye gerek yok, iş iyi plânlanırsa, Üsküdar'dan da geçer, ki bir itibat istasyonu olsun. Ama ne yazık ki bizde bu ileri görüş yok. Şimdi burası eski (!) Berlin olsa (artık bugün Berlin de belki küresel aptallığa bağlanmış olabilir, bilmem), Üsküdar ona göre bir istasyon olur, tasarı olarak. Yüz sene sonra bile açılacaksa, şimdiden gereken yapılar yapılır ve duvarla örülür. Mentalite böyle. Burada Herrmannstraße (hérman-ştrası) metro istasyonu (U8) 1930'larda bitmek üzereydi, bıraktılar, bir kaç sene evvel, yani 70 sene geçtiken sonra, gerekeni ilâve edip, istasyonu açtılar. Schloßstraße (şloss-ştrası) (U9) veya Mierendorffplatz (miğren-dorf-plats) (U7) - misalen - çokkatlı istasyonlar, kullanılmayan alanları ve peronları var, bir gün U10 olabilir diye, hazırlık. Rathaus Spandau (rat-haus şpán-dau) (U7) sondurak, gerekenden çok fazla peronlu, bir gün oraya U1 uzatması veya "başka bir şey" olabilir diye.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Tem Pzt, 2009 11:56

ÇİZDİĞİM HARTİALARI ANLIYORSUN DEĞİL Mİ? ÜSKÜDAR'DA 2 İSTASYON ÇİZDİM. Aynı senin istediğin gibi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Tem Pzt, 2009 12:49

Ben ama BİR çoktaraflı istasyonda bahsediyorum. Kuzguncuk fazla uzak. Ve zaten, ilerigörüşlü plânlanmamasının sebebi sen değilsin, kabahatlı da sen değilsin ;-)

Belki şu anki hâl ile bir gün iki istasyonla bir şey kurtarılır, ama bugünün işi değil, ilerigörüşlü plânlama çok şey kapsamalı. Şu an daha tramvay şebekesi bile doğru düzgün işlemiyor.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Tem Pzt, 2009 14:28

Üsküdar Marmaray İstasyonunun hemen kuzeyinde olmalı diyorsun yani. Kuzguncuk sadece istikameti sağlamak amacıyla demiştim. Peki Çengelköy falan olsa nasıl olur. İBB yaptığı avan projede Vaniköy'den geçiriyor 2. raylı geçişi. 4.Levent'ten Rasathane'ye gidecek. Arada ilk durak Rasathane. NATO Yoluna devam ederek Ümraniye ve Göztepe E5. SÖĞÜTLÜÇEŞME'de entegrasyon. Bakarsın SÖĞTLÜÇEŞME'ye devasa bir şey yapıp 3-4 sistemi buradan geçirirler.

Nasıl bu. İleri görüşlü mü?Resim

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 28 Tem Sal, 2009 07:54

Bu ayrı bir proje olabilir eklenti olmaz.İstasyon yapısıda ayrı ama mevcutla bağlantılı olur.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön