3. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Gönderilme zamanı: 12 May Prş, 2011 23:11
gönderen Esat
İBB nin sucuk hattı planları yakın ufukta görünmediği için kilitlemiştim başlığı ama Serhat' ın önerisi ile tekrar açtım, resimde görünür hale geldi.

Tabii ki bu bir hat her ne kadar yarım çember olsa da :) işe yarar gibi görünüyor, görünüyor çünkü eğer bu bir Marmaray uzatması değilse Marmaray ile birlikte 2012 üzerinden konuşursak 6 hat ile bağlantı sağlayacak olması büyük avantaj görünüyor. İBB nin uzak hedeflerine bakarsa böyle bir hat gerçekten tüm metro hatlarını kesen bir hat olacaktır. Peki, gerçekten faydası olacak mı?

Ben bu tip bir bağlantının Marmaray yolcularına yardımı olacağını düşünmüyorum, zaten gidilecek aks Taksim-Mecidiyeköy ise Yenikapı' da çok daha efektif bir aktarma olabilir (süre olarak) yine Zeytinburnu-Bakırköy civarına gidecekler içinde. Ama İstanbul' un kuzeyine gitme amacı var ise işe yarar, bunu belirleyecek olan tek şey mevcut hatlar üzerinde kapsamlı bir yolculuk analizi yapmaktan geçer. Yani bize harita üzerinde harika görünen bu bağlantı gerçekte gereksiz bir yatırım olabilir. Bu söylediklerim sadece kısa vade için gerçekçi bakış açısı, ama uzun vadede İstanbul zaten oraya genişleyecek, daha bir sürü raylı sistem olacak, kent orada olacak falan filana girersek, faydalı olabilir.

şükür

Gönderilme zamanı: 13 May Cum, 2011 14:38
gönderen langur
Resmin en sonunda görünür olmasına sevindim :)
Dediklerine katılıyorum Esat. Tabii ki hatların analizi yapıldıktan sonra bu tür bir projenin yapılması gerekir. Ama bu yeni şehirler, proceler falan ortalık toz duman. Bakalım daha ne tür hatlar söz konusu olacak..

Gönderilme zamanı: 13 May Cum, 2011 17:14
gönderen Hakan
Ben böyle bir hat yapılırsa bu hattın özellikle anadolu yakasında kalan yarım dairesinden yana fikir beyan etmek isterim. Bana göre bu çemberin anadolu kısmı hep boğaza yakın düşünülüyor, halbuki anadolu yakasının 3 merkezli olduğu dönem geride kalalı 40 sene oldu. Anadolu yakası artık Kadıköy-Üsküdar ve Kartal merkezlerinden ibaret değil. Mesela Kozyatağı asla 2.plana itilemeyecek ve bana göre şu ana anadolu yakasının en büyük 2.aktarma noktası. Birincisi tabi Kadıköy ama özellikle metrodan sonra bu özelliğinin birazı daha Kozyatağı'na kayacak ve muhtemelen en büyük aktarma merkezi Kozyatağı olacak. Kozyatağı'nın tahtını ise çok da uzun sürmeden Ayrılıkçeşme alacak...

Neyse temel yaklaşımımdan kopmadan söylemek istediğim şey, düşünülürse eğer çemberin teğet nokalarının birisi tartışmasız Kozyatağı olmalı, diğeri de Kadıköy. Buna göre hesap yapmak lazım...

Gönderilme zamanı: 13 May Cum, 2011 20:19
gönderen Esat
Hakan' ın görüşüne katılıyorum, Kozyatağı başlangıç için fena bir nokta değil ama, benim aklıma şöyle bir soru geldi. Aslında bir önceki mesajımda yazacaktım ama çok uzatmak istememiştim. Böyle bir sistem illa ki metromu olmalıdır? Daha doğrusu şöyle diyeyim, bana göre bunu isimlendirmemeliyiz, yani aman metro olsun, havadan giden ray olsun ya da banliyö olsun??? Böyle bir bağlantıyı kafamda Serhat' ın hattı başlatma noktaları canlandırdı, madem ben başından beri yanlış anlamışım Marmaray bildiğimiz anlamda bir metro değil de revize edilmiş bir banliyö sistemi olarak kalacak, o zaman neden dallandırılmıyor, hem Başar' ın da gönlü olur :P:P

Neyse onun bunun gönlü olsun diye değil de işe yarasın diye bunu söylüyorum. Yani şeklen daha çok ezilmiş bir bisiklet jantına benzeyecek olsa da, hat içerisinde hem dairesel çalışan hatlar olabilir hemde dallanan. Anadolu yakasında Pendik ya da Kaynarca gibi bir noktadan bağlanır Avrupa yakasında Halkalı' dan, bu hat SGH nın da işini görür diye düşünüyorum. Ana hat bu olur, bunun dışında Kozyatağı kalkışlı bir daha olur, zaten Marmaray' ın batı tarafından uzatılması gündemde. Bu hali ile dahi ortada en az 3 banliyö işletmesi çıkar, o da Marmaray tünelini yormak istemez isek. Kuzeyde yapılacak kentlere de bağlantılar verelim, en az 2 hat daha yapar ve o zaman İstanbul modern bir banliyö hattına sahip olur, banliyö ismi sizi ürkütüyormu? O zaman ona metro standartına yükseltilmiş metro gibi alengirli bir isim takarız süper olur :)

Burada tek sorun nereden ve nasıl boğazı geçecek?

Gönderilme zamanı: 13 May Cum, 2011 21:08
gönderen alabay
E hani o köprüden ray geçecekti ya? İşte orası sanmıştım. Banliyö. Ve evet, dallanabilir de, Çekmeköy, Şile, zart zur …

Gönderilme zamanı: 13 May Cum, 2011 21:13
gönderen Esat
Mandık olarak evet, yani ancak 3. köprüden geçebilir en masrafsızı ama lütfen yani Kozyatağı' nı Avrupa' ya bağlamak için karadeniz kıyısıdan dolaşmak mı? :) Sinek avlar o trenler. :P en azından bir 50 yıl avlar.

Gönderilme zamanı: 13 May Cum, 2011 21:51
gönderen Hakan
Sadece misal olsun diye söylesek, mesela 1.istasyon Kadıköy, 2.istasyon Göztepe ama çakma Göztepe değil, minibüs yolunda. Sonraki istasyon Kozyatağı, bir sonraki Tepeüstü-Çakmak, hoop avrupa yakası 4.Levent.

Adının ne olduğu önemli değil, 90 km hıza ulaşabiliyorsa Çakmak-4.Levent 10 dakika bile sürmeyecektir. Bir nevi ekspres ve merkezi sayabileceğimiz tüm metrolarla entegre olacak...

Gönderilme zamanı: 13 May Cum, 2011 21:54
gönderen Esat
Hakan yazdı:Sadece misal olsun diye söylesek, mesela 1.istasyon Kadıköy, 2.istasyon Göztepe ama çakma Göztepe değil, minibüs yolunda. Sonraki istasyon Kozyatağı, bir sonraki Tepeüstü-Çakmak, hoop avrupa yakası 4.Levent
Olması gereken aynen bu, ama 2. köprüden geçilemiyor, oralarda bir tüp tünel daha falan deniliyordu ama malum boğazın iki tarafıda dik bu da sanırım M2 deki Levent ya da 4.Levent gibi noktaları biraz zora sokuyor, ama sonuçta bu doğru olan kurgu.

Gönderilme zamanı: 14 May Cmt, 2011 15:09
gönderen alabay
Ya, sinek avlarsa, avlasın, ben sırf Kozyatağı'nı Avrupa'ya bağlamak istemiyorum, isteyen M4 veya B? hatlarına binsin işte, hatları birbirlerine bağlamak istiyorum. Tek köprü geçişi o yukarıda ise, ne yapalım. ben ille de oradan geçsin demiyorum, tek geçiş orada. Ve Karadeniz kıyıları yine başka, oralarda hat falan olabilir, ama önemli olan o “çember” fikri. Ayrıca, hat çok hızlı işletilirse, yok istasyon sıklığı gerekiyorsa, o zaman da ekspres hatlarla (!) ek seferler yapılırsa, belki o mesafe de adamakıllı bir şekilde atlatılır, onu şimdi bilmiyorum, hesabını da yapmadım. Ama şu Berlin'deki sanal S4 ringi (bir kaç çember üstüste) bayağı büyük gözükse de, muazzam hızlı gezen bir şey. Yani merkezde düz hatla yarım saatte katettiğin mesafeyi o hatla alttan/üstten gezerek 10/15 dakikada atlıyorsun.

Gönderilme zamanı: 12 Tem Prş, 2012 22:23
gönderen Esat
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=887

Yukarıdaki linkte olası çember hatları vermiştik, geçenlerde gördüğüm bir İBB haritasında bunların değiştirilmiş bir versiyonu vardı. Bostancı - Yenikapı hattı. Bunun daha önce Söğütlüçeşme - Yenikapı olarak dile getirildi diye hatırlıyorum ya da o şekilde çizilmişti ama sorunda burada zaten İBB nin planlarında bile bunlar hep kalemle çiziktirilmiş olarak duruyor, sonra birinin aklına başka bir şey geliyor çözüm basit, SİLGİ, sonra yeni bir çiziktirik. :)

Açıkçası, Anadolu yakasında Hakan'ın önerisini göz önüne alır isek Avrupa yakasında zaten Mecidiyeköy yakınından geçeceği aşikâr, sonrasında Haliç köprüsü civarından bir geçiş ile ver elini Topkapı ve Kazlıçeşme şeklinde bir bağlantı bence ideal ama UBAK'ın Bakırköy'e YHT garı yapma çabasını göz önüne alırsak Kazlıçeşme'den ziyade belki de Bakırköy'e ulaşan bir hat daha verimli olabilir. Ben İstanbul büyüklüğünde bir kentte aktarma merkezlerini dağıtma fikrinden yanayım. Zaten yetersiz inşa edilecek olan Bakırköy'e bir hat daha sokmaktansa yer genişliğinden dolayı inlerin cinlerin top oynadığı Kazlıçeşme daha ideal, tabii o bölgeninde arap şeyhi talipleri olduğunu biliyoruz, İBB nin de bu heriflerin parası olduğu için bir şeyler satma gayretini biliyoruz umarım oralar onlara yar olmazda maç yapılmaya devam eder.