1. sayfa (Toplam 3 sayfa)

ist-M.06 » Mecidiyeköy-Topkapı-E6 Metro Önerisi

Gönderilme zamanı: 19 Nis Pzr, 2009 11:28
gönderen Mehmet Kasım
E6 ve çevresinin metro ile Mecidiyeköy'e ulaşımını sağlamak amacıyla böyle bir öneri geliştirdim. Suriçine girmesi zor olan metronun sur dışından MİA bölgesine erişimi için düşündüm. E6'dan ileriye gidebilir.

Resim

Topkapı-Bakırköy Bağlantısı ile entegrasyon. Böylece Bakırköy-Mecidiyeköy önerimiz daha da anlamlı oluyor.

Resim

Gönderilme zamanı: 19 Nis Pzr, 2009 11:36
gönderen Esat
Düşünceler çok birbirine karışıyor Mehmet, o kadar uzun bir hatta iki işletmeyi yapacaklarmı? M1 M3 bile hala düşünülüyor. Bunun hem fiziki hemde operasyonel zorlukları var, yapılamaz değil yapanlar var ama gerek varmı? Bence yok.

Zaten Beşiktaş-GOP-Tekstil Kent hattı var Mecidiyeköy' e varıyor, M2 de varıyor, bence çok zorlama bir fikir olmuş, Bakırköy projesi gibi bence illa Mecidiyeköy' e tüm hatları vardırmak yerine bahsettiğim iki hattı birbirine entegre eden başka bir hat düşünelim derim.

Gönderilme zamanı: 19 Nis Pzr, 2009 11:38
gönderen Mehmet Kasım
Şu şekilde bütünleşmiş olarak baksak nasıl olur? Birbirini Topkapı'da kesen 2 ayrı hat.

1-E6-Suriçi-Beşiktaş-Levent

2-Bakırköy-Surdışı-Levent

Resim

Gönderilme zamanı: 19 Nis Pzr, 2009 12:20
gönderen Esat
Mehmet bende linkimi yeniliyorum, bir tekrar incele bakalım, bence diğer öneride bu da mantıklı değil, zaten bu amaca hizmet eden hat ve projeler varken, ekstradan bu şekilde iki hatta gerek olmadığını düşünüyorum, bir de o haritada metrobüsleri canlandır gözünde zaten hızlı bir ulaşım söz konusu bir kaç tanede aktarma olsun yani, bu kadar tembel olmasın millet, aktarmada göz korkutan ne merdiven inip çıkmak mı para ödemek mi?

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 07617&z=12

Gönderilme zamanı: 19 Nis Pzr, 2009 12:25
gönderen Mehmet Kasım
Topkapı'da inip metrobüse aktarma yapsınlar diyorsun yani. Buda bir seçenek ama bu yoğunluğu metrobüs kaldırabilecek mi? Metrobüs şu anda kapasitesini doldurdu. Tıklım tıklım. Birde E6 Metrosunu üstüne yığarsak sistem çökebilir. Ama E6 Metrosu Beşiktaş-Levenet'e bağlanabilirse daha güzel bir çözüm olur.

E6'yı düşünüyoruz. Pei Topkapı-Mecidiyeköy Yan Yol ne olacak? Okmeydanı SSK, Perpa, Şark Kahvesi, Kulaksız, Halıcıoğlu gibi iç kısımlar ne olacak.

E5 Metrobüsün duraklarına 1 km uzaklıkta içerde yaparsın metroyu.

Gönderilme zamanı: 19 Nis Pzr, 2009 12:54
gönderen Esat
Onu metrobüs yaparken düşüneceklerdi :) Ne yani şimdi koca sistemi çöpe atıp metromu yapsınlar, günü kurtardılar yeterde artar bile. Şimdi kıvırıyorlar "ama bu tramvayın alternatifidir" hadi beee, bak sen, o güzergahta tramvay mı yapacaksın, daha tramvayın ne işe yaradığı hakkındaki fikirlerini bilmiyoruz ki, antenli elektrikli oturmadan getiren götürgeç olmasında.

Gönderilme zamanı: 19 Nis Pzr, 2009 14:29
gönderen alabay
Metrobüs/metro hesabında acaba çevre, dizel, atmosfer, lâstik, demir, elektrik, tasarruf, yakıt, siyasî ve çevresel yerli ve küresel gelişmeler vs. gibi şeyler de hesaplanmış mıdır?! Acep.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 19 Nis Pzr, 2009 14:55
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı:Onu metrobüs yaparken düşüneceklerdi :) Ne yani şimdi koca sistemi çöpe atıp metromu yapsınlar,
Kesinlikle çöpe atılmayacak. Metrobüs E5 bandında yolcu taşıyor, taşımaya devam edecek. Benim önerim ise E5'in 1 km iç kısımlarını taşımak. Okmeydanı SSK'dan giden İETT, HALK, MİNİBÜS HEPSİ HALA FUL ÇEKİYOR. Ben burayı metroyla taşıyalım diyorum.

E6 ve çevresinden kalkıp Mecidiyeköy'e giden İETT'ler (92Ş, 146M, 78M, 97M, 33M, 75O, 28O, 500ES) otobüsleri hala tıklım tıklım. Sabah akşam otobüslere binilemiyor. İETT kendine güvense bu hatları iptal edip metrobüse aktarır. Ama yapamıyor. Neden? Metrobüs yoğunluğu kaldıramaz da ondan.

Gönderilme zamanı: 04 Haz Prş, 2009 14:26
gönderen Mehmet Kasım
E6 ile ilgili seçeneklerden en fizıbıl olanını iyi analiz edip bir tanesini sunalım. Gerçi onlarda bir çok çalışma kesinlikle vardır tabi ama önerelim bakalım.

KOL ÖNERİLER:

1. Seçenek: Beşiktaş-Mahmutbey Metrosu'ndan Milliyet Gazetesi İstasyonu'ndan Otogar'a bir kol açmak, yani Milliyet-100.Yıl Köprüsü-Atışalanı Köprüsü-Otogar odaklı bir hat.

2. Seçenek; Kolu Gaziosmanpaşa Merkez-Otogar şeklinde açmak.

AYRI HAT ÖNERİLERİ

3.Seçenek; Bağımsız bir hat, başlı başına bir hat.

a-Milliyet-E6-Otogar-Bayrampaşa Çevik Kuvvet-Topkapı

b-Milliyet-E6-Otogar-Bayrampaşa Çevik Kuvvet-Topkapı-Kazlıçeşme

c-Milliyet-E6-Otogar-Bayrampaşa Çevik Kuvvet-Topkapı-Aksaray-Sirkeci

d-Milliyet-E6-Otogar-Bayrampaşa Çevik Kuvvet-Topkapı-E5-Mecidiyeköy

e-Milliyet-E6-Otogar-Kartaltepe-Demirkapı-Feshane-Halıcıoğlu-Okmeydanı SSK-Mecidiyeköy


Batıda hattın başlayacağı seçenekler:

a-Bahçeşehir-Altınşehir-Masko-İSTOÇ-Milliyet

b-Bahçeşehir-Altınşehir-Halkalı Toplu Konutlar-Atakent-Mahmutbey-Milliyet

c-Halkalı Gar-Toplu Konutlar-Atakent-İkitelli Köprüsü-Mahmutbey-Milliyet.



Otogar-Kirazlı hattı üzerine uzatma önerileri;

Kirazlı-Otogar-Kartaltepe-Demirkapı-Haliç-Feshane-Halıcıoğlu-Okmeydanı SSK-Mecidiyeköy

BU ALTERNATİFLERDEN EN İYİSİNİ SUNALIM.

Gönderilme zamanı: 04 Haz Prş, 2009 14:31
gönderen Esat
Ben Otogar ı pas geçen GOP üzerinden Mecidiyeköy derim ama ağırlıklı değil, daha güzeli şu olabilir Otogar kesişmeli, Çevik Kuvvet Topkapı önerin varya E5 üzerinden Mecidiyeköy, GOP ikinci tercih olabilir, üçüncüsü son nokta olarak Kazlıçeşme yani kuzeye değil güneye giden bir hat ama? Yani gereklilik çok tartışılır.

Gönderilme zamanı: 04 Haz Prş, 2009 15:09
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı:Ben Otogar ı pas geçen GOP üzerinden Mecidiyeköy derim ama ağırlıklı değil,
Otogar'a uğramayacak mı? Güzergahı detaylı yazsan. Başlangıç ve bitiş (M.Köy)

Esat yazdı:daha güzeli şu olabilir Otogar kesişmeli, Çevik Kuvvet Topkapı önerin varya E5 üzerinden Mecidiyeköy,
Bu bana da çok sıcak geliyor. Ama Topkapı-Mecidiyeköy arası metrobüs var derler. Biraz kaydırsak mı sağa sola? Nasıl olmalı. Öyle bir öneri getirelim ki onalrın tüm şerhlerini çürütsün. İtiraz edemesinler. İşte bu desnler.


Esat yazdı:GOP ikinci tercih olabilir, üçüncüsü son nokta olarak Kazlıçeşme yani kuzeye değil güneye giden bir hat ama? Yani gereklilik çok tartışılır.
Kazlıçeşme'yi söylemiştim onlara. Sultançiftliği-Topkapı hattını Kazlıçeşme'de Marmaray'a bağlayın dedim. Sultançiftliği hattının baştan aşağı ayrı bir güzergahta tekrar ele alınacağını falan söylediler. Çok kötü oldu dediler.

Kazlıçeşme deyince hemen 2. raylı boğaz geçişi söylüyorlar. Kazlıçeşme-Bayrampaşa-GOP Merkez-Eyüp-Kağıthane hepsinin merkezinden geçecekmiş. 4.Levent Metronun altında derin bir istasyon ve direk karşıya.

Biz öneri sunarken bu hattı gözönünde bulundurmamız iyi olur. GOP Merkez-4.Levent var yani ellerinde. Bayrampaşa-4.Levent'te var. Bu ikisi varken Bayrampaşa Çevikkuvvet-Mecidiyeköy nasıl karşılanır??? Düşünmek lazım.

Gönderilme zamanı: 04 Haz Prş, 2009 15:18
gönderen Esat
Kesinlikle sağa sola doğru oynamalı zaten, direkt metrobüs ile aynı gitmemeli. Aslında gitmeli çünkü İETT bile itiraf ediyor, beylikdüzünü bağladığım anda kapasite metrodur diyor, yani ölü yatırım yaptıklarını itiraf ettiler :D ya da çabuk ölecek bir yatırım diyelim daha doğru olur.

Bayrampaşa Levent i anlamadım yanlız Mehmet? Bir de bu mesajları ben E6 metro başlığımıza taşıyacağım bir ara haberin olsun. Bu başlıkta farklı tartışalım derim yani senin ilk mesajını tartışalım.