ist-M.06 » Bakırköy-Mecidiyeköy Metro Hattı Önerisi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Haz Prş, 2009 17:06

Hatırlarsan daha önce onu bende dile getirmiştim o İMP nin yaptığı çalışmaların verdiği bir sonuç insanlar E-5 e ulaşmaya çalışıyor o zaman bu ulaşımı başladığı noktaların yakınından almalıyız sanırım ben bunu Beylikdüzü hattı için dile getirmiştim bir zamanlar, olabildiğince içerilerden gitmeli diye.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 12 Haz Cum, 2009 13:21

Mecidiyeköy-Halıcıoğlu arası zaten içerde sayılır kısmen.Burada zaten sonra içeri kıvrılıyoruz.Mesela en son dediğim Demirkapı konum itibarıyla Eyüp Otakçılar,Rami tarafına ulaştırır hem daha içerde GOP-Cebeci tramvayına aktarma şansı verir.

Buradan Bayrmapaşa Lrt var az ileride bu hatta entegre olur ve buradan bazı İett hatlarınada aktarma merkezi kurulabilir yer var.Bayrampaşa merkez kalabalığın alası bu vesile ile hakikaten metroya kavuşur.

Şimdi bir seçenek daha söylüyorum.Dolaşarak Davutpaşa'ya inecek ve tekrar Lrt bağlanacak buradan tabi meyille yeraltından giderek Davutpaşa Elektrik İdaresi civarında Eşref Bitlis Kavşağı yanında Eşref Bitlis İstasyonu yürüme mesafesinde Merter Keresteciler Ve Güngören sANAYİ mAH. var.

Buradan devaöm ederek Kale AVM Güngören İstasyonu ve Bağcılar tramvayına entegre,buradn devam ederek Haznedar-Soğanlı-Siyavuşpaşa(planlanan B.dÜZÜ HATTINDA koCASİNAN)-şİRİNEVLER-ATaköy 4.kısım-Bakırköy olabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Haz Cum, 2009 13:43

Bahçelievler-Haznedar-Güngören T1-Davutpaşa aksında doğu-batı ekseninde devam eden bir metroya bende sıcak bakıyorum. Davutpaşa'dan sonra Bayrampaşa Göbekten Demirkapı ve Ayvansaray yapabilir. Devamı Mecidiyeköy.

Ve önerdiğimiz E6-Mecidiyeköy Metrosu ile BAYRAMPAŞA'da buluşabilir.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 07 Tem Sal, 2009 16:16

Biz insanları E5'e ulaşmadan direk Mecidiyeköy'e ulaştırmak amacıyla Yenikapı-İncirli Projesini yapıyoruz dediler.


Amenna buna lafımız yok ama dolaştırıyor D100 güzergahı kısa yoldan gidiyor ve yolcu potansiyeli var güzergahında.İkiside olsa gene iş yapar.Onlarda kafayı Yenikapı'dan gitmeye takmışlar.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Tem Sal, 2009 16:19

Ama bir taşla 2 kuş vuruyorlar. Bir hat ile hem Mecidiyeköy MİA bölgesini hemde suriçini kapsamış oluyorlar. Bence en doğru güzergah M2'dir. İBB'nin yaptığı en iyi güzergah etüdü budur diyorum.

Bakırköy'den Mecidiyeköy'e M2 ile yarım saat içinde ulaşılır sanırım. Çok fazla değil bu.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 28 Tem Sal, 2009 07:57

Mesele sadece Mecidiyeköy-Bakırköy değil araları var.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Tem Sal, 2009 08:03

Burada benim savunduğum hattın anaa omurgası bu şekilde:

Halkalı Toplu Konutlar-Zincirlikuyu

Havaalanı, Sefaköy ve Bakırköy Meydan'dan geçip Merter ve Bayrampaşa'dan sonra Haliç'i geçip E5'in 1-2 km güneyinden Okmeydanı ve Mecidiyeköy'ü geçerek ZİNCİRLİKUYU METROBÜS İSTASYONU'nda finiş.

Resim

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

METRO YAPMAMA ÖNERİSİ

Mesaj gönderen Hector Troas » 25 Şub Sal, 2020 07:26

Genelde metro yapılmasını öneriyordum. Fakat bu defa konsepti değiştirip yapılmamasını önereceğim. Başlıkla da ilgisi olduğu için buraya alıyorum. Çünkü yapmama önerimin gerekçesi, bu başlıktaki önerinin kendisidir. Bakırköy-E5-Şişli Metrosu.

SURİÇİ METROLARI.... Bence artık suriçinde başka bir raylı sistem düşüncesi üretilmemelidir. Etüd edilenler de iptal edilmeli yada surdışından kesilmelidir. Kısmen yada tamamen çöpe atılmasını önerdiğim hatlar ve gerekçelerim şöyle:

1-Yenikapı-Sefaköy Metrosu:

Yenikapı'da çok büyük bir arkeolojik kazı yapılması gerekecek. Marmaray+M1+M2 transfer merkezi kapsamında yapılan kazılar 10 yıl sürdü. Tamamı da bitmedi. M2 batı tarafına uzatılması için gerekli olan kuyruk tünelinin olduğu bölgede arkeolojik kazı yapılmadı. Öylece bırakıldı. O bölgeyi gezdim. Çok iş var. Roma İmparatorluğu'nun kalıntıları var. Ayrıca suriçinde olacak diğer istasyonlar, Kocamustafapaşa ve Silivrikapı'da da kalıntılar çıkabilir. Bu yüzden bu metro hattı komple iptal edilirse faydalı olur. Ya da suriçi bölümü kesilip, Zeytinburnu-Sefaköy bölümü ele alınırsa doğru olabilir. Zeytinburnu-Cevizlibağ E5 bağlantısı yapılırsa, Boğaz Metrosu'na ulaşmış olur. Boğaz Metrosu'nun TOPKAPI-İncirli bölümü de iptal edilip, buraya bağlanır. Hat güneye kaydırılır yani. İncirli-Zeytinburnu Adliye-Abdi İpekçi-Topkapı-E5-Şişli diye gider.

İncirli-Osmaniye-Zeytinburnu Adliye-Topkapı-E5-Mecidiyeköy-Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme:

Resim

İncirli-Sefaköy bölümü de zaten M1'e çok yakın mesafeden geçiyor. Adnan Kahveci/Yayla, Siyavuşpaşa/Kocasinan, Zafer gibi duraklar M1'e 5 dakkada ulaşılabilecek yerdeler. Bu kadar yakında metroya gerek yok. M1 zaten sinyalziasyonu upgrade ediliyor, kapasite arttırılıyor. Rahatlıkla kaldırır. Sefaköy-Beylikdüzü Metrosu'na öncelik verilebilir. Çobançeşme'ye yapılacak makas bağlantısı ile Yenibosna-Beylikdüzü işletmesi olur. Aktarma yaparlar. Ataköy'e de aktarmalı olarak giderler.

2-T1 Zeytinburnu-Cevizlibağ Bölümü:

Ayrıca Zeytinburnu bölgesinde çok raylı sistem var. Marmaray ve tramvay da var. Bu kadar çok hattı burada yoğunlaştırmanın anlamı yok. T1 yeraltına alınma işi de rafa kaldırılabilir. Zeytinburnu'nda çok şikayet varmış. T1 Topkapı-Zeytinburnu bölümü iptal edilip, 2 kısa tram hattı olarak işletilebilir. Aradakiler Boğaz metrosu ile aktarma yaparlar. T1 de rahata erişir. T1 Bakırköy'e bağlantı yapılıp Marmaray'a ulaşabilir.

T1: Kabataş-Cevizlibağ
TX: Bakırköy-Zeytinburnu/Merter-Bağcılar

T1 yeraltına alınacak bölümün iptal edilmesi, Boğaz metro şebekesine dahil edilmesi:

İncirli-Merter/Zeytinburnu-Seyitnizam-Topkapı-E5-Mecidiyeköy-Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme:

Resim

3-Vezneciler-Sultangazi:

M2 Vezneciler kazılarında tarihi eserlerden dolayı 10 yıl beklendi. Şimdi aynı yerde 2. istasyonu planlıyorlar. 2 m yan tarafta da kazı çıkması muhtemeldir. Zaten Anıtlar Kurulu, Vezneciler-Edirnekapı Tramvayı'na izin vermemişti. Şimdi metro yapınca nasıl olacak? Şehzadebaşı, Saraçhane, Fatih Camii, Edirnekapı istasyonları da tarihi bölgede yer alıyor. Arkeolojik kazı çıkabilir. 10 yıl kaybedilebilir. Bu yüzden metronun bu bölümü iptal edilip, surdışı bölümü yapılabilir. Ayvansaray'da Boğaz Metrosu'na transfer olacak şekilde, Ayvansaray-GOP Metrosu olarak inşaa edilebilir. GOP'tan ötesi zaten Sultançiftliği ve Cebeci. Oralar T4'ün kapsama alanında kalıyor. Minibüsle 10 dakkada T4'e ulaşır. Vatan'dan da Boğaz Metrosu'na binerek gider.

4-Söğütlüçeşme-İncirli:

32 km Boğaz Metrosu, çok uzun olduğu için maliyeti patlak ! Bütçe yok. 3 kat tüneli YİD'le yapacak müteaahhit kalmadı. Öncekileri daha ödeyemediler. Bu yüzden 32 km'den kırpmak gerek. Karayolu bölümü çıkarılıp, sadece metro geçecek bir tünel neyimize yetmiyor? Metrosunu da Altunizade-Topkapı olarak yapıldıktan sonra büyük kolaylık olur. Vatan'da M1'e aktarma olacağı için Merter, İncirli, Şirinevler, Yenibosna gibi duraklara ulaşmış oluyor zaten. Güzergahları üst üste yapmaya gerek var mı? İncirli-Topkapı bölümü iptal edilmelidir. Altunizade'de de M5'e transferi var.

Sonuç olarak, öncelikel yapımı devam edenler bitirilmeli, duranlar ateşlenmeli, sonra da sırayla yeni hatlara girişilmelidir. yapılmasını önerdiğim hatlar ve bölümleri:

1-Eyüp-Bayrampaşa
2-Edirnekapı/Ayvansaray-GOP
3-Sefaköy/Çobançeşme-Beylikdüzü
4-Topkapı-Altunizade
5-Taksim-Okmeydanı
6-Kadıköy-Bostancı
7-SAW-TOSB
8-Bahçeşehir-Hadımköy
9-Kocatepe-E6-Atışalanı-Güneşli
10-Tekstilkent-Bağcılar TX
11-Merter/Z.burnu-Bakırköy

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön