ist-M.06 » Bakırköy-Mecidiyeköy Metro Hattı Önerisi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.06 » Bakırköy-Mecidiyeköy Metro Hattı Önerisi

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Nis Pzr, 2009 11:20

E5'e her ne kadar metrobüs hattı yapılsa da iç kısımlardan gitmek isteyenler 2 aktarmalı seyahat ediyorlar. Buda aktarmalarda zaman kayıplarına yol açıyor. Metrobüs iyi bir sistem ancak metro planlarını engelememeli. Asıl çözüm metrodan geçiyor. Bakırköy Meyan'a metrobüs giremiyor. Aynı şekilde Zeytinburnu İçlerine de girmiyor. Ör. 93 M Zeytinburnu-Mecidiyeköy İETT hattı hala aktif ve günün her saati kalabalık bir olcusu var. Bu yolcular metrobüse aktarma yapmayı yararlı grmüyorlar. Aktarmalarda kaybedilen zaman maddi getiriile sonuçlanmayınca otobüs olu olmaya devam ediyor.

Oyüzden BAKIRKÖY-MECİDİYEKÖY arasına metro yapılmasını öneriyorum. Önerdiğim E6 Metrosu ile de Topkapı'da entegre oluyor. Çift hatta olabilir, ana hat, şube hatta olabilir.

Merter'de M1 ile entegre olacak şekilde de düşünülebilir. Bakırköy'den sonra Ataköy İçinden Havaalanı'na da uzanabilir. Havaalanı'ndan sonra Sefaköy'de Beylikdüzü Metrosu ile bağlantılı olabilir.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Nis Pzr, 2009 11:32

Bence çok doğru değil Mehmet, zaten M2 Bakırköy' e gelecek, aynı şekilde Başakşehir hattı' da gelecek, sürekli söylüyorum her kapı önüne metro mantığı ile gitmek doğru değil.

Bana sorarsan sağlam bir öneri değil, metrobüs var kaza olmadığı sürecede çatır çatır işliyor (nefret ediyor olsam da böyle :)) bence burada İncirli aktarmalar için çok müsait bir bölge, M2 zaten buraya gelecek, Bakırköy sahilden gelecek M7 de buraya kesiştirilir ise, ki M2 nin zaten normalde Bağcılara gitmesi düşünülüyordu ama Bağcılar üzerindeki tepkiler nedeni ile üzeri kapatıldı gibi. Bu kesişim olursa bir aktarma ile Mecidiyeköy' e gidilir ve bence fazlası ile yeterlidir.

Tekrar ediyorum, her yerden her yere aktarmasız hatta bir aktarma ile gidilecek diye bir şartmı var? Yok olamazda zaten, böyle bir metro sistemi dünyanın neresinde var? Hiçbir yerinde, çünkü mümkün değil :) Şahsen bu düşünce bana hiç sıcak gelmedi, ortada zaten bu amaca hizmet edecek bir proje varken gerek yok, ayrıca en fazla kazandıracağı 5 dk. dır, hadi aktarma süresi ile birlikte 10-15 dk. olsun, İstanbul gibi bir kentte kesinlikle tolere edilebilir bir süre.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Nis Pzr, 2009 11:52

Sadece Bakırköy-Mecidiyeköy olarak düşünmek yeterli olmaz diye düşünüyorum. Arada Okmeydanı, Ayvansaray, Halıcıoğlu, Eyüp, Şişli gibi bölgeler var. Şişli diyelimki M2 gidecek. Ama diğer bölgeler ne olacak. Topkapı ne olacak? O bölgeler çok yoğun. Okmeydanı-Şişl arasında havaray geçirilecek. Haaray yerine metro olsun ve böyle olsun.

Her kapı önünden metro geçirmeye çalışmıyrum. Bu şehrin ihtyacı kaç km metrodur? Batıda şehirlerde adım başı metro varken İstanbul'da neden olmuyor? M2 var diye E5 aksındaki bu metroyu yapmamak pazılın parçaları eksikmiş gibi his veriyor bana.

E6 ile entegrasyon sağlandığında ortaya çok güzel bir metro ağı çıkıyor.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Nis Pzr, 2009 12:27

Diğer ucunuda bağla da parabol olsun bari :) yahu batıda her sokakta metro var ama o her sokakta ki metro her yere mi gidiyor Mehmet? Muhakkak aktarma yapman gerekiyor abi, afedersin kıç kadar şehirlerde bile bir aktarma en az yapıyorsun, ha senin işin ile evin bir metronun iki ucundadır amenna ama diğer türlü kent içinde dolaşacaksan mecbursun aktarmaya, sen verdiğim linki incelersen önerinin bence bir yerlerinde sorun olduğunu göreceksin.

Ben Sur içinden metro geçmesin demiyorum, keşke bir tanede Fatih in göbeğinden geçse, ondan sonra kaldır oradan bütün otobüsleri tadından yenmez bir şehir sana, zaten otobüs ile gidenlerde Millet, Vatan ya da Fatih teki caddede inip aralara yürüyorlar, tek istisna K.M.Paşa ve Draman ki M2 zaten K.M.Paşa yı halledecek, bir de Fatih e hat çek al sana trafik sorununa çözüm.

İki ucunu birbirine bağlayıp iki ayrı hat diyorsun, bence pek mantıklı değil, bir de dediğim gibi düşün bakalım ne çıkacak, o verdiğim linkte Seyrantepe-Mahmutbey, BEşiktaş-KAzlıçeşme yi de eklersek zaten önerdiğin bu iki hatta gerek kalmıyor ki? Zaten bu güzergahlar var ben sana onu anlatmaya çalışıyorum, senin bu direkt çizdiğin çizgiler asla süreyi 20 dk kısaltmaz, böyle bir faydası olmayacağı için gerek görmedim, :) yoksa diyorum zaten bu öneriler var ama farklı yerden gidiyor, bırakta iki aktarma da yapsınlar yahu, zaten sistem yoluna girdiğinde bekleme süresi 5 dk. dan fazla olmaz ki pik saatte?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Nis Pzr, 2009 12:32

Beşiktaş-Kazlıçeşme nasıl? Topkapı'dan mı iniyor? E5'ten mi? Suriçinden mi? Eğer Kazlıçeşme-Topkapı-Okmeydanı-Şişli-Beşiktaş deren amenna. İtiraz etmem.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Nis Pzr, 2009 12:56

Orada iki başlangıç noktası var, birisi Beşiktaş, diğeri Seyrantepe, senin E5 Haliç-Mecidiyeköy arası sıkıntını anladım, o konuda haklısın, o zaman bu iki başlangıç noktasındaki hattan birisi o güzergaha paralel olmalı, o zaman hem senin sıkıntıya dikkat çektiğin noktanın problemi giderilmiş olur, hem de aşağı yukarı paralel giden (farklı yerlere hizmet etselerde) hatların daha doğru yerleşimi sağlanmış olabilir, dur bir ara onları da o google linkime ekleyeyim, o zaman daha net göreceğiz sanırım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Nis Pzr, 2009 14:27

Fatih gibi bir yere aslında en az iki ile dört metro hattı gerekir, yerleşim alanı, kentiçi, merkez. Metro hatlarının hep öyle deli gibi böyyüg olmalarına gerek yok. Berlin gibi bir şehirde de aslında bir iki çok büyük hat var, geri kalanlar orta ile kısa boy. Uçtan uca 70 dakikada giden bir hat başka, 30 veya 40 dakikada giden hat başka. Kod: ağ.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Nis Pzr, 2009 15:04

Esat yazdı:Diğer ucunuda bağla da parabol olsun bari :)
Sen yeterki iste parabol de yaparız :) Bu nasıl? Mavi Hat. Başarın dediği gibi bunlar öyle 70 km uzunluğunda falan değil. Toplasan 25'er km'den 50 km.

Hat-1:Halkalı Toplu Konutlar-Merter-E5-Levent

Hat-2:Halkalı Toplu Konutlar-E6-Otogar-Topkapı-Suriçi-Beşiktaş-Levent.

Halkalı Toplu Konutların başlangıcını da HALKALI GAR yaparsın hem depo sahası hemde hızlı trenlere bağlantılı olur.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Nis Pzr, 2009 19:10

Kilometre değil, DAKİKA!
Ya, olur mu öyle hat ... köprü ortrasına istasyon, böyle hatlar, bari bir de Boğaz'ın ortasına bir metro istasyonu yapın da, direk teknelere binilsin, ahah. Ve sakın İsviçre bunu dağlardaki baz tünelinde yapiyor demeyin.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Nis Pzr, 2009 19:33

Köprü ortasına istasyon mu? Ne alaka? O haliçte. Başka bir konu. Bu önerilerin nesi var?

Kullanıcı avatarı
gokhan aslan
Aylık Paso
Mesajlar: 47
Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46

Mesaj gönderen gokhan aslan » 20 Nis Pzt, 2009 09:49

proje kapsamında olan ve inşaatı devam eden silivri gibi bağcılar gibi metro seçeneklerini mecidyeköydeki metro ile birbirine bağlıyacak seçenekler bence düşünülmelidir. zaten her yol zeytinburnunda kesişiyor gibi zeytinburnu-bakırköy hattı ile b.köy-m.köy birleşir bence

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Nis Pzt, 2009 13:52

Mehmet, uçları birbirine bağlı, sekiz şeklinde işleyen hat nerede gördün hayatında? Olsa olsa, heliks şeklinde hatlar çekilmeli, öyle garip şeylere ne gerek var ki? Ve Haliç'te de o köprü istasyon konusu çatlak, başka yerde de. Benden biraz eleştiri işte.

B. Alabay

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön