2. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Gönderilme zamanı: 30 Nis Prş, 2009 10:44
gönderen alabay
O zaman yaklasma tünelleri baska yerden gelir. Önemli olan su: o köprü olacaksa, orana - sonradan - baska hatlari da gecirmeyi tasarlayabilmeli.

B.

Gönderilme zamanı: 30 Nis Prş, 2009 10:49
gönderen Esat
Nerde? İstanbul da mı? :) Hı hı, tamam yine bekleriz bir ara, çay falan için hoş sohbet :)

Gönderilme zamanı: 30 Nis Prş, 2009 11:01
gönderen alabay
Ama bana bak, sadece simit de varsa, ha!

Saka bir yana ... biliyorum, Istanbul biraz karisik, biz de biraz karisigiz belki ... ama sence böyle konularda bu degismez mi? Istanbul dünya sehri, ve metro dedigin her yerde asagi yukari ayni kurallara göre yapilir ve isler, ister istemez. Yoksa?

B.

Gönderilme zamanı: 30 Nis Prş, 2009 12:46
gönderen Mehmet Kasım
Suriçine giremiyoz surdışından yapacaz bu sistemi.

Gönderilme zamanı: 30 Nis Prş, 2009 12:51
gönderen alabay
Suriçine girmek için şu an iki tünel plânda var, bir tanesi Aksaray'a (pırt), bir tanesi yapılacak olan Yenikapı ilâvesi. Tünelsiz de zaten Marmaray/banliyö hattı var, oradan da besleme yapıp, o noktaya gelinebilir. Ve de, hep diyorum, suriçinde de yeterince derinden bir hat yapılabilir bence (ama evet, o o zaman Haliç köprüsünde zorlanabilir, derin olduğundan, rampa yapabilirler mi, bilmem).

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 30 Nis Prş, 2009 13:44
gönderen Mehmet Kasım
alabay yazdı:Suriçine girmek için şu an iki tünel plânda var, bir tanesi Aksaray'a (pırt), bir tanesi yapılacak olan Yenikapı ilâvesi.
Unkapanı-Yenikaı tüneli var. Marmaray'ın Sirkeci-Yedikule arasında tüneli olacak. M2 uzatması Yenikapı-İncirli tüneli geçecek. Kızıyoruz ama en az 5 tünel oluyor.

alabay yazdı: Ve de, hep diyorum, suriçinde de yeterince derinden bir hat yapılabilir bence (ama evet, o o zaman Haliç köprüsünde zorlanabilir, derin olduğundan, rampa yapabilirler mi, bilmem). B. Alabay
Haliç'i alttan geçmenin yolları aranmalı. Altı çok çamurdur belki ama asma tüp gibi bir şeyler olabilir. Askılı tüp. Olmazsa SİRKECİ'de sonlanan bir hat olabilir Haliç'i geçmeden.

Gönderilme zamanı: 30 Nis Prş, 2009 19:26
gönderen alabay
Asmalı tüp olmaz, otobüs düşer, vapur batar ... olacaksa, en dipten, ama çok dipten, gitmesi gerekir. Olmazsa, evet, dediğin gibi, en az Sirkeci'de sonlanır. Yani, Sirkeci metro istasyonu zaten var, orada meselâ.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 01 May Cum, 2009 14:19
gönderen Mehmet Kasım
Haliç'İ çok derinden geçmeli. Ve delme tüp tünel olmalı o zaman. istasyonlar varsın derin olsun. Şeriatın kestiği parmak acımaz.

Gönderilme zamanı: 01 May Cum, 2009 14:45
gönderen alabay
Tabiîki çok derinden geçmek gerek.
Ama:

a) deprem çatlak yapabilecek yer var mı?
b) delme tünel suya ve basınca karşı su geçirmez hâlde tutulabilir mi?
c) büyük bi master metro plânını tasarlayacak abi var mı?

Şeriatını pek anlamadım.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 01 May Cum, 2009 21:39
gönderen Mehmet Kasım
alabay yazdı:Tabiîki çok derinden geçmek gerek.
Kesinlikle katılıyorum.
alabay yazdı:a) deprem çatlak yapabilecek yer var mı?
b) delme tünel suya ve basınca karşı su geçirmez hâlde tutulabilir mi?
c) büyük bi master metro plânını tasarlayacak abi var mı?

Şeriatını pek anlamadım.

B. Alabay
a- Depreme dayanıklı bir tüp tünel yapılabilir.
b-Suya ve basınca dayanıklı, su geçirmez olabilir. Delme tünel deniz tabanının da altında olacak. Kara delinecek yani. Suya değmeyecek.
C-Master metro planı (İBB'nin 2023'e kadar yapmayı düşündükleri)

Resim

Gönderilme zamanı: 02 May Cmt, 2009 01:50
gönderen alabay
Kara delinirse suya değmez yanlış. Herrenknecht'te Boğaz otomobil tüpgeçiti ile uğraşan bir arkadaşım (şimdi Arjantin'e geçti) bana bunları biraz anlatmaya çalıştı. Su altındaki torak da su altında. Hem su var, hem korkunç bir basınç.

Çatlak derken, tektonik çatlak demek istemiştim, onu da bilmeli. Yani tünel çatlağı değil. Orada Montréal'daki veya New York'taki sualtı geçişleri gibi geçişler düşünülebilir, ama 3D modelini merak ediyorum, acaba kaç metre derine gitmek gerekir? Derinliği aşağı yukarı 40 m deniyor. O zaman en az 60 m hesaplamalı herhâlde. Aslında 60 m metro için fazla derin de değil. 80 m derinlikte yapılan şebekeler de var. O derinliklerde tarih problemi de olmaz pek. Tek girişler zor.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 02 May Cmt, 2009 10:13
gönderen Mehmet Kasım
Haliç'in derinliğini bilmek lazım. Boğazdaki tüp maksimum 62 m derinlikte idi. Haliç'in taban da üç aşağı beş yukarı o seviyelerdedir. Tabanın da altına inip -65 veya -70 m'lere tüpü delme tüp olarak yapmak lazım. Haliç'e kıyısı olan Sirkeci ve Karaköy İstasyonları çok derin olur, diğerleri biraz daha yüzeye yaklaşır. Aksaray'a gelene kadar -50'lerin de altına düşebilir.

Marmaray Sirkeci İstasyonu -45'lerde, Yenikapı'ya gelene kadar -20'lere düşüyor. Gerisini sen hesapla. 2 istasyon derinde olmuş çok önemi yok.