M7 Beşiktaş, Kabataş bölgesi ile Suriçi-Topkapı bölümünü birleştirmek gerekir mi? Topkapı-Kabataş aksında tramvay ama artık kapasitesi taştı. Bu bölgeye 2. aks oluşturmak gerekir mi? Metro gibi derinden kazmak tarihi eser sakıncası çıkarıyor. O zaman Topkapı'dan içeri sokmama kararına saygı duyarım. Sur dışındaki hatların Topkapı'da sonlanması ve Boğaz Metrosu ile Mecidiyeköy'e ulaşmasını öneririm. M7 başlığında Mahmutbey-Esenyurt bölümünü Topkapı'dan Aksaray'a bağlamayı önermiştim. Beylikdüzü ile birlikte, bu başlıkta tartışmak gerekir mi? Kötü bir öneri.
Suriçine dokunma, hatlara da ilişme derseniz; Topkapı-E6-Mahmutbey Metrosu'nu önerebilirim. M1 ile çakışmaması için Topkapı-Maltepe-Çevik Kuvvet-Bayrampaşa Merkez-Altıntepsi-Otogar-Kemerpark-Atışalanı-E6-Dere-Yüzyıl-Fatih Mah.-Göztepe Mah-Mahmutbey aksıyla gitmesini önerdim.
Göztepe'de zaten M7 ile entegre olacak, bir daha Mahmutbey'e entegrasyona gerek yok denirse, Fatih Mahallesi'nden Ateştuğla ve Güneşli yönüne de kıvrılabilir. O zaman da etüdü yapılan Yenibosna-Tekstilkent ile aynı hizada oluyor. Onu revize edip Tekstilkent bölümünü M1 Kocatepe/Otogar aksına bağlamak iyi olabilir. Çünkü etüde göre M1 bağlantısı eksik kalıyor.
Yenibosna-Güneşli-E6-Çevik Kuvvet-Topkapı Metrosu: