2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Gönderilme zamanı: 20 Nis Pzt, 2009 15:31
gönderen Mehmet Kasım
Şu anda İkitelli OSB'de Masko'nun kuzeyinde, Aykosan'ın batısında Süleyman Demirel Bulvarı var. Bir tarafı Sanayi diğer tarafı İkitelli Köyiçi Kentsel Dönüşüm Alanı. Köy yani köy. Kaçak yapılaşma. Sanayinin dibi. SIKI DURUN. KİPTAŞ geldi toplu konut dikiyor oraya. Adına da MASKO EVLERİ diyor. Yani sanayi evleri. Dip dibe. nefes alacak yer yok. Trafiği düşünme bile.

M6 HİSARÜSTÜ-BALTALİMANI UZATMASI ?

Gönderilme zamanı: 20 Oca Pzt, 2020 07:28
gönderen Hector Troas
Levent-Beşiktaş arasında Zincirlikuyu Kavşağı'ndan geçen bir metro hattını her zaman savunmuşumdur. M7-M2 kombinasyonuyla, Şişli'den bir ulaşım var ama Levent aksı çok yoğun olduğu için, çok tercih edilmiyor. Acaba, M6 Levent'ten Balmumcu'ya (M7 Darphane) uzatılması mümkün mü? Tek tünel olduğu için azami noktaya ulaştı mı? Balmumcu/Darphane-Hisarüstü işletmesi teknik olarak mümkün mü? Tünellerin ucu nasıl? Uzatmaya imkan veriyor mu? Levent'te Metrocity'nin arkasına çıkıyor diye biliyorum, oradan kavis alıp güneye kıvrılabilir mi?

Resim

Ayrıca, Hisarüstü'nden de kuzeye doğru uzatma imkanı var mı? Hisarüstü-Aşiyan füniküleri var, sahile inecek. Umarım vapur iskelesi de realize olur. Anadoluhisarı'na vapurla geçilir. Anadoluhisarı-Altunize etüdü çalıştayda sunuldu. Kavacık'tan başlıyor. Sahil boyu etüdleri iptal edildi. Üsküdar-Beykoz etüdü de vardı, o da rafa kalmış. Ama ilginç olan o da Kavacık'tan geçiyormuş. Ben sahilden gider diye düşünüyordum. Kanlıca'yı pass geçmişler. İşte bu etüdü Altunizade-Anadoluhisarı-Kavacık yapmışlar. Altunizade-Çamlıca metrosunu biraz daha uzatmışlar. Genelde bu tarz harmonize uzatmalarını ben önerirdim aam çalıştayda tam da bu tarz bir iş olmuş.

Resim

Altunziade-Kavacık etüdünü 2040'tan sonra Beykoz'a uzatsalar?

Resim

Beşiktaş-Sarıyer etüdünün haritası aşağıda. Tam sahil değil. Bazı yerler içeriden gidiyor. Hisarüstü'nden de geçiyor görünüyor. Yani M6 ile transfer düşünülmüş. Oradan Baltalimanı ve İstinye diye devam ediyor. Acaba bu etüdü Hisarüstü-İstinye şekline çevirebilirler mi? Ya da Hisarüstü-Baltalimanı ?

Resim

M2 Sarıyer'e gideceği için M6'yı ayrıca uzatmak israf olur ama İstinye-Ayazağa Metrosu'na ulaştırılabilir mi?

Resim

Re: ist-M.06 » Levent-Beşiktaş-Taksim-Merter Metro Önerisi

Gönderilme zamanı: 20 Oca Pzt, 2020 13:07
gönderen Esat
Tüm maddeler için tek bir cevap var Hayır :)

bu arada Cevapla ya tıklayınca çıkan ekranın alt kısmında dosya ekleri diye bir bölüm var, oradan seçerek ya da resimleri sürükleyip diretk mesaj bu ekranına bırakırsan siteye dosya olarak yükleyebilirsin.

Re: ist-M.06 » Levent-Beşiktaş-Taksim-Merter Metro Önerisi

Gönderilme zamanı: 20 Oca Pzt, 2020 13:35
gönderen Hector Troas
Dosyaları pcde tutmuyorum. Hizliresime üye oldum, ordan ekliyorum. PC yavaşlıyor sonra. Tüm resimlerim burada.

https://www.hizliresim.com/m/i

M6 hiç bir yere uzatılamaz diye anlıyorum. Başlığı da kilitlemek gerekir mi?

İncirli-Söğütlüçeşme Metrosu hazırlandığına göre, önerimiz kısmen gerçek oldu. İlk mesajdaki haritada Levent-E5-Merter aksını çizmişim. Zincirlikuyu-Merter arasını kapsıyor. Diğer aks ise suriçinden idi. O zaten tarihi eserlerden dolayı zor. Bu arada suriçindeki tüm projelere mesafeliyim artık. M2 Yenikapı-İncirli uzatmasına bile heyecanlanmıyorum. Eskiden çok önem verirdim. Şimdilik İncirli-Sefaköy-Beylikdüzü bölümü yapılırsa, fitim. Ötesini para varsa?

Ama tarihi bir kayıt olsun diye başlık dursun derseniz, kalabilir. O ayrı.

Re: ist-M.06 » Levent-Beşiktaş-Taksim-Merter Metro Önerisi

Gönderilme zamanı: 20 Oca Pzt, 2020 18:56
gönderen Edil Arda
Anadolu Yakası Sahil Metrosunda Üsküdar-Kavacık fena olmayabilir.
Ara istasyonlar muhtemelen çok boş olacaktır ancak Üsküdar-Kavacık talebi yüksek olabilir.
İstatistik olsa güzel olurdur.

ALTUNİZADE-KAVACIK METROSU-DENİZ ULAŞIMI ENTEGRASYONU

Gönderilme zamanı: 21 Oca Sal, 2020 09:01
gönderen Hector Troas
Off Topic
Anadolu Yakası Sahil Metrosunda Üsküdar-Kavacık fena olmayabilir.
Ara istasyonlar muhtemelen çok boş olacaktır ancak Üsküdar-Kavacık talebi yüksek olabilir.
İstatistik olsa güzel olurdur.
Üsküdar-Kavacık ulaşımını Altunizade'den M5 aktarmasıyla çözmek istiyorlar. Çalıştay haritasında Altunizade-Kavacık Metrosu ön görülmüş. İlk planlarda Altunziade-Çamlıca Metrosu vardı, İBB etüd ediyordu, onu Anadoluhisarı'na doğru uzatıp Kavacık TEM'e çıkaracakları anlaşılıyor. Zamanla planlar değişebilir. Bu dediklerim 2030 planları. Hisar'dan vapura binilebilirse, Rumelihisarı'na geçip, fünikülerle M6'ya ulaşılması düşünülebilir. Bu yüzden sahil boyu hatları rafa kalmış. Yatay planlama yapılıyor, doğu-batı aksında sahile giden hatlar düşünülüyor. İstinye-Ayazağa hattı da bu düşüncenin eseri.

Resim

İstinye-Çubuklu arabalı vapur işini ihya etmek isteyebilirler. Denizi daha çok kullanmak için hatları sahile indiriyorlar. Bu anlamda Kavacık hattının da en az Çubuklu'ya inip, İsitinye arabalı vapura ulaşabilmesi gerekir.

Resim

Anadolu Yakası'nda Maltepe-Samandra ve Kartal-Uğur Mumcu hatları da gündemde. Avrupa Yakası ise, biraz arkada kalıyor. Metrobüsle boğuşuyor. Beylikdüzü-İncirli projesi hayata geçirilebilirse, güzel olurdu.

Re: ist-M.06 » Levent-Beşiktaş-Taksim-Merter Metro Önerisi

Gönderilme zamanı: 21 Oca Sal, 2020 20:30
gönderen Edil Arda
İstinye-Çubuklu Tüneli vizyon olarak düşünülebilir,
bu iki hat ayrı ayrı yapılsa bile istasyonların derinliği böyle bir düşünce ile uyumlu olmalı.

Re: ist-M.06 » Levent-Beşiktaş-Taksim-Merter Metro Önerisi

Gönderilme zamanı: 22 Oca Çrş, 2020 09:22
gönderen Hector Troas
3. tünel çok kuzeyde olursa, en erken 2050 gibi olur sanırım.