koc-MR.06 » İzmit' e Monoray

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

koc-MR.06 » İzmit' e Monoray

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Çrş, 2009 22:45

Eh artık Türkiye' de ulaşım üzerine söylemler oy getiriyor, bunun farkında olan tüm idarecilerde en alakasız yerlerde bile metro yapıcam, ray döşeyecem der oldular. İnşallah bu söylemlerin pek çoğu seçimlerden sonra ikinci plana atılmaz ve hayal olarak kalmazlar.

Bildiğiniz gibi daha önce İstanbul-İzmit metrosu :P gibi projelerde vardı, en azından bu ayakları daha yere basan bir fikir. Evet İzmit Büyükşehir Belediye Başkanı ile yapılan röportajda İzmit' e bir kent içi raylı sistem kazandırmak istedikleri, kentin kapasitesi itibari ile metronun fazla olacağını düşündüklerini bunun yerine daha küçük ölçekli taşımacılık yapan Havaray (Neden havaray? Havalı diyemi? Havamı kaçırıyor? Yoksa hani yüksekte ya o yüzden mi?) bence daha doğrusu olan Monoray sistemi yapmak istediklerini belirtmiş.

Tabi hesabını kitabını iyi yapmak lazım, monoray uygulamaları gelişen teknoloji ile birlikte estetikten fazlası ile nasiplerini aldılar yani ortaya bir garabet çıkmasını bekleyemeyiz ama her halukarda kentin ortasında bir sistem olacak, bu durumda bence araştırması iyi yapılmalıdır derim, İzmit' in kent içi trafik sorunu oldukça fazla yani caddelerinde bir tramvay çalıştırmak pek makul görünmüyor, E5 üzerinde kalan bölümünde pek farkı yok aslında çünkü Bursa istikametine hitap eden bir otoban olmadığı için pek çok araç bu yolu kullanıyorlar. Dolayısı ile ilk bakışta monoray doğru çözüm gibi ama potansiyel nedir, sosyal devlet olarak zarar etsede hizmettir mi denilecek (geçti bu sosyal devirler devir kriz devri, belki Küba' da vardır ama orda da mortgage yok zaten). Bunun dışında yapılır ömrümüzde görmeye yeter ise güzel hizmet olacaktır diye düşünüyorum.
Kocaeli’nin en önemli problemlerinden biri trafik… Beraberinde gelen şehir içi toplu ulaşım. Nüfusu hızla artan sanayi kenti yoğunda göç alıyor. Bundan dolayı bugün sorun olmaya başlayan ulaşım gelecekte daha büyük sorun olacak. İstanbul örneğinde görüyoruz. Büyük kentlerin en büyük sorunudur ulaşım. Bununla ilgili şimdiden bizim adım atmamız lazım. Mevcut karayolları şehir içi yolları ulaşımı özellikle toplu ulaşımı yeterli olmuyor. Bütün dünyada bunun örneği var. Onun için raylı sistem hem ekonomik hem sağlıklı hem güvenli sistemlerden biri.

Monoray Türkiye’de yok. Metro yer altında da olabilir yer üstünde de olabilir. Monoray bunun direkler üzerinde gideni. Yani aşağıda karayollarının kesiştiği noktada üstten gidiyor. Direkler üzerinden raylı sistem. Kazıkların üzerinde kurulu bir şekilde gidip geliyor. Altından istediğin gibi geçebiliyorsun.

Fizilibilete çalışmalarımızı bitirdik. İstanbul Teknik Üniversite’nden hocalarımızla çalışıyoruz. Şimdi proje safhasına gidiyoruz. Tabi bununla ilgili Ulaştırma Bakanlığı'ndan da gerekli müsaadeleri alıyoruz. Yani 2009 yılında bunun temelini atıp 2010 ‘da bunu gerçekleştirmiş olacağız. Çalışmaya başlayacak.

Büyük ihtimalle “yap işlet et şeklinde” düşünüyoruz.. Talipli olan şirketler var. Görüştüğümüz şirketler var. Biz bütün şartları ortaya koyacağız ve istekli olan firmaları davet edeceğiz.
2010 yakın bir hedef, proje aşamasına geçtik deniyor, yap işlet devret kelimesinin Türkçe karşılığı "hayal" olsa gerek :) Übersetzen für Başar : Traume.

Bunlarda proje ile ilgili yapılmış 3D çalışmalar, kentin üzerine giydirilmiş, yakışmışmı yakışmış, ama umarım biraz daha estetik araçlar ya da sanat binaları tasarımları yapılır.

Resim

Resim

Resim

Resim

Ropörtajın Tamamı için tıklayınız.
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 21:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Mar Çrş, 2009 23:33

Träume (troymı oku).

Tesadüfen demin bior film seyrettim de, buranın Wuppertal kentinde cevrilmişti, orada da hakiki bir m,onoray var uzun zamandır. Aslında tek hakiki monoray, çünki tek bir rayı var, araç da alttan ona asılı. Ama İzmit gibi yerlere böyle şeylerin düşünülmesi bana garip geliyor. Doğru dürüst otobüs şebekesi olmayan yerlere raylı araç mı gerek? Sistem mi gerek? Git, sistem yap. Sistem oturduktan sonra da, istersen veya gerekirse, sistemi geliştir. Bir de şu "bi hat yapcas" mentalitesi, ki HER yerde bu böyle, Eskişehir hariç ... böyle sistemlerde hep ve her zaman bir kaç kollu bir sistem gerek. 20 kilometrelik bir kurt yapılacağına, dört tane 5 km kol, daha çok işe yarar. Ve sistem kullanması madeniyetini tanıtır.

Träume işte ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Mar Prş, 2009 01:50

Açıkçası İzmit' in deprem sonrası durumunu pek bilmiyorum, tek bildiğim kent içinden geçen demiryolu deniz kenarına alınmıştı, bunun dışında kent içinde o kadar yıkılmış bina varken -acı bir şekilde olsa da- şehir yeniden planlandımı yoksa yıkılanların yerine yeni binaları dikip geçildi mi? Eğer öyle ise İzmit' in de öyle pek geniş geniş caddeleri yok, aslında İzmit çapında kentlerin (bir sanayi kenti ama toplam nüfus ve kent içi yerleşimi kast ediyorum) bencede öncelikli ihtiyacı cadde ve bulvarların yeniden inşa edilmesi, ondan sonra adam akıllı bir otobüs sistemi kurulması, minibüslere veda edilmesi, otoriter bir yönetim ile kaliteli hizmet sunulması, otobüslerin yoğunluğa yetişemediği noktalara kent merkezinde tramvay sistemleri planlanması olabilir.

Ama İzmit' in en belirgin özelliği çok hareketli bir nüfusu olması, yani sanayiiler şehrin dışına doğru yayılıyor, buralarda çalışan insanlar çok değişik bölgelerden gidip geliyor, aslında bana sorarsanız, monoray ya da LRS ne olursa İzmit için en küçük ihtimal ile Gebze' den Karamürsel' e kadar planlanmalıdır derim.

O kadar aptalca bir durum ki bu bölgenin Şehirlerarası Otobüs Firmaları bile İzmit sınırlarına girince minibüs gibi 200 metre de bir durarak yolcu almaktalar, işkence gibi bir yolculuk.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Mar Prş, 2009 09:03

Böyle durumlarda banliyö hatları çekmek mantıklı olurdu. Var olan hatta bir, ek olarak da gereken hatlara ilâve. Ve hayır, İstanbul banliyösünü uzatmamalı. İkisi Gebze'de buluşsun, isteyen aktarma yapsın. Hat ne kadar "som"sa, o kadar iyi işletilebilir.

B. Alabay

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön