ist-M.06 » Olimpiyatköy-Taksim Arası Metro Ulaşımı Nas&
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ist-M.06 » Olimpiyatköy-Taksim Arası Metro Ula#
Bitmeyen olimpiyat aşkımızın sembolü OLİMPİYATKÖY STADI ile şehrimizin merkezi sayılan TAKSİM arasındaki metro ulaşımı nasıl olmalı?
İBB planlarında 2-3 aktarma ile ancak gidilebilecek görünüyor. Ama M2 ve M9 hatlarını BAKIRKÖY MERKEZ'de tümleştirdiğimizde ortaya güzel bir entegrasyon ve yüksek yolculuk kapasitesi çıkabilir. Hatlar birbirinin devamı bile olabilir.
SİZCE???
İBB planlarında 2-3 aktarma ile ancak gidilebilecek görünüyor. Ama M2 ve M9 hatlarını BAKIRKÖY MERKEZ'de tümleştirdiğimizde ortaya güzel bir entegrasyon ve yüksek yolculuk kapasitesi çıkabilir. Hatlar birbirinin devamı bile olabilir.
SİZCE???
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Aslında fena değil. Kaç kilometre oluyor? Fazla uzarsa, teknik problemler doğabilir, aşağıda yazılı ...
Berlin'in U7 hattı böyle biraz uzunca bir hat, yaklaşık 32 kilometrelik, uzun zaman dünyanın en uzun yeraltı yapısıydı, tümü dipte.
Şu sayfada bilgiler var:
http://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahnlinie_7_%28Berlin%29
Yanısıra, Rohrdamm sanayi bölgesi olduğu için (Rohr Caddesi), istasyonda ona göre dizayn yapıldı. 1924'ten 1984'e kadar kısımları var. Kafaya bak yani 2050 senesinden sonra (!) devamı (şimdidennnn) plânlanıyor. Ulan, insana, ne mutlu Almanım diyene, diyeceği geliyor, bu tasarı kültüründe, he! 2050 senesinde batısı uzatılırsa, hat fazla uzun olacağından bölünecek herhalde. Daha evvel güney uzatması düşünülüyor, olursa.
Bu da resimsiz, ama İngilzce özeti:
http://en.wikipedia.org/wiki/U7_%28Berlin_U-Bahn%29
Ek not: U10 1950'lerden beri plânda, hâlen yapılmadı, yapılır mı, kimse bilmiyor, ama "kafada". U11 hiç yapılmamış, plânda bile değıl, ama (!) "boş bırakma" plânında yazılı, yani - olacak ise - şöyle ve şöyle olacak diye, istimlak gibi durumlar şimdiden düşünülüyor. U12'yi boşverin, o U1 ile U2'nin bir karışım hattıydı ... U55 de, irtibatsız bir mini hat, üç istasyonluk, U5'e bir gün bağlanacak ... yani, metro böyle yapılır işte!
Dünyanın en uzun metro hattını bulamadım, ama Madrid'te 38 kilometrelik bir hat var. Pekin dünyanın en büyük ağına sahip olacak, falan ve filan, yeraltı en uzun metro hâlen Berlin U7'yi galiba (ama aramızda, seyahat çon can sıkıcı, uyumadan olmuyor! 56 dakika sürüyor).
B. Alabay
Berlin'in U7 hattı böyle biraz uzunca bir hat, yaklaşık 32 kilometrelik, uzun zaman dünyanın en uzun yeraltı yapısıydı, tümü dipte.
Şu sayfada bilgiler var:
http://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahnlinie_7_%28Berlin%29
Yanısıra, Rohrdamm sanayi bölgesi olduğu için (Rohr Caddesi), istasyonda ona göre dizayn yapıldı. 1924'ten 1984'e kadar kısımları var. Kafaya bak yani 2050 senesinden sonra (!) devamı (şimdidennnn) plânlanıyor. Ulan, insana, ne mutlu Almanım diyene, diyeceği geliyor, bu tasarı kültüründe, he! 2050 senesinde batısı uzatılırsa, hat fazla uzun olacağından bölünecek herhalde. Daha evvel güney uzatması düşünülüyor, olursa.
Bu da resimsiz, ama İngilzce özeti:
http://en.wikipedia.org/wiki/U7_%28Berlin_U-Bahn%29
Ek not: U10 1950'lerden beri plânda, hâlen yapılmadı, yapılır mı, kimse bilmiyor, ama "kafada". U11 hiç yapılmamış, plânda bile değıl, ama (!) "boş bırakma" plânında yazılı, yani - olacak ise - şöyle ve şöyle olacak diye, istimlak gibi durumlar şimdiden düşünülüyor. U12'yi boşverin, o U1 ile U2'nin bir karışım hattıydı ... U55 de, irtibatsız bir mini hat, üç istasyonluk, U5'e bir gün bağlanacak ... yani, metro böyle yapılır işte!
Dünyanın en uzun metro hattını bulamadım, ama Madrid'te 38 kilometrelik bir hat var. Pekin dünyanın en büyük ağına sahip olacak, falan ve filan, yeraltı en uzun metro hâlen Berlin U7'yi galiba (ama aramızda, seyahat çon can sıkıcı, uyumadan olmuyor! 56 dakika sürüyor).
B. Alabay
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Biraz araştırdım, Frankfurt ve Hamburg kentleri falan diye ... Hamburg'un U1 hattı 56 km, vay canına (kuzeyde iki kola ayrılıyor, tek numaralı ama, ben olsam şimdi U1 ve U11 derdim, Berlin'de de derlerdi). Ama orada hem yeraltı, hem viyadük oluyor sistem. Almanya'nın ikinci metrosu (Berlin tek sayılırsa, aslında Berlin'de Schöneberg kendisine has bir şehir olarak bugünkü U4' yaptı, o yüzden, tarihen, üçüncü hat demeli Hamburg'a, ama boşverelim ...).
İlgisi olana:
http://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahn_Hamburg
Metro tasarımı hakkında Nürnberg metrosunun tarihi çok ilginç, bir göz atın.
http://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahn_N%C3%BCrnberg
B. Alabay
İlgisi olana:
http://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahn_Hamburg
Metro tasarımı hakkında Nürnberg metrosunun tarihi çok ilginç, bir göz atın.
http://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahn_N%C3%BCrnberg
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Konu Olimpiyatköy ve ilerleyen zamanda Bahçeşehir e ulaşım imkanı sağlamak bu bölgeye giden otobüslerin E-5 ve kent içinde oluşturduğu kalabalığı azaltmak ise bence kuzeyden ayrı bir hat gitmelidir derim, tabii ki bizim daha önce yaptığımız ve Mehmet' in de şekillendirdiği öneride cazip zaten Bakırköy e erişimi düşünülen bir hattı M2 batı projesi ile birleştirmiş, fakat ban her zaman Taksim den direkt bir hat yani : Taksim - Kasımpaşa - Alibeyköy - G.O.P - Tekstil Kent - Yüzyıl - Olimpiyat - Bahçeşehir daha doğru görünüyor sanki daha hızlı bir ulaşım imkanı sağlayacakmış gibi, bir ikincisi kentsel dönüşüm olarak ele alalım derim, ben Zeytinburnu konusunda bu sebepten bu kadar ısrarcıyım Zeytinburnu yıkılacak, madem yıkacağız neden ulaşımını da beraber ve şimdiden planlamıyoruz?
Aynı şey GOP ve Yüzyıl içinde geçerli yerleşimin buralara yani zemini sağlam bölgelere çekilmesi için istimlakler ile toplu konut alanları ve bu konut alanlarına hitap eden metrolar inşaa edilmeli, buradaki insanlar nereye yolculuk eder, üniversiteler, alışveriş ve gezi alanları nerede? yani toplu konutları herşey dahil sistemi ile inşaa edeceksek oldukları yerde kalsınlar ama okullar Taksim-Beşiktaş civarında, eğlence gezi Taksim-Beyazıt civarında, alışveriş Bakırköy-Beyazıt ta ise bu insanları buralara hızlıca götürüp geri getirmeyi de hesap etmeliyiz dolayısı ile benim ikinci alternatifim yukarıda bahsettiğim güzergahtır
Aynı şey GOP ve Yüzyıl içinde geçerli yerleşimin buralara yani zemini sağlam bölgelere çekilmesi için istimlakler ile toplu konut alanları ve bu konut alanlarına hitap eden metrolar inşaa edilmeli, buradaki insanlar nereye yolculuk eder, üniversiteler, alışveriş ve gezi alanları nerede? yani toplu konutları herşey dahil sistemi ile inşaa edeceksek oldukları yerde kalsınlar ama okullar Taksim-Beşiktaş civarında, eğlence gezi Taksim-Beyazıt civarında, alışveriş Bakırköy-Beyazıt ta ise bu insanları buralara hızlıca götürüp geri getirmeyi de hesap etmeliyiz dolayısı ile benim ikinci alternatifim yukarıda bahsettiğim güzergahtır
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Abi olimpiyata gelmiş jön yabancıları varoş memlektlere sokacan yani Şaka bir yana Beşiktaş-Mahmutbey Metrosu ileriye Bahçeşehire deam edecek. Ama stada uğrar mı tam bilemiyorum.Esat yazdı:fakat ban her zaman Taksim den direkt bir hat yani : Taksim - Kasımpaşa - Alibeyköy - G.O.P - Tekstil Kent - Yüzyıl - Olimpiyat - Bahçeşehir daha doğru görünüyor sanki daha hızlı bir ulaşım imkanı sağlayacakmış gibi,
OLİMPİYAT'ın HAVAALANI, BAKIRKÖY, AKSARAY, TAKSİM bu bölgeler ile direk ya da en fazla 2 aktarma ile erişimi olmalı. Şehir içine inebilmeli. Stadda maçı kazanıp Taksim'e geçebilmeli el oğlu.
Bundan dolayı LRT ile kesişerek BAKIRKÖY ve TAKSİM'e erişmesi haritadaki gibi olsa iyi derim. Kuzeyden de hat çekilecek ama nasıl ve ne zaman???
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Olimpiyat stadından çıkan adamın yönü ne olacak? Bu yaptığın aktiviteye göre değişir buna göre bir planlama yapman için öncelikle şehirdeki konaklama alanlarını bir yere toplaman lazım mümkünmü?
Genel olarak nedir, GS maç yaparsa yolcu her yere gidebilir, ama UEFA şampiyonası oynanır ise güzergah bellidir, Havalimanı, Aksaray, Taksim uluslararası tüm organizasyonlarda böyle ama bence bu stad buna göre değil Bahçeşehir e göre planlanmalıdır, ne yani yılda bir kere çalışacak bir istasyon içinmi planlama yapacağız yoksa günde nerede ise yüz sefer belki daha fazla otobüs kalkan Bahçeşehir e mi? hesap ortada, buraya çalışan otobüsler nerelerden geçiyor en çok yolcuyu nereden alıyor?
Taksim, Aksaray, Bakırköy o zaman yolculuk talebi belli o zaman arzı ona göre şekillendirin, tabii ki ilk etapta yapılacak hatları revize ederek senin dediğin gibi gitmesi doğrudur ben sadece daha direkt hatlar olmalı diyorum böyle minibüs gibi her yere giden metro olmaz o işi tramvay ve otobüs yapar.
Genel olarak nedir, GS maç yaparsa yolcu her yere gidebilir, ama UEFA şampiyonası oynanır ise güzergah bellidir, Havalimanı, Aksaray, Taksim uluslararası tüm organizasyonlarda böyle ama bence bu stad buna göre değil Bahçeşehir e göre planlanmalıdır, ne yani yılda bir kere çalışacak bir istasyon içinmi planlama yapacağız yoksa günde nerede ise yüz sefer belki daha fazla otobüs kalkan Bahçeşehir e mi? hesap ortada, buraya çalışan otobüsler nerelerden geçiyor en çok yolcuyu nereden alıyor?
Taksim, Aksaray, Bakırköy o zaman yolculuk talebi belli o zaman arzı ona göre şekillendirin, tabii ki ilk etapta yapılacak hatları revize ederek senin dediğin gibi gitmesi doğrudur ben sadece daha direkt hatlar olmalı diyorum böyle minibüs gibi her yere giden metro olmaz o işi tramvay ve otobüs yapar.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence yanlış yılda kaç sefer maç olacak? Koskoca hattı sadece stad müdavimleri için planlamak mı doğru, eğer öyle ise zaten Bakırköy e kesinlikle uğramamalı direkt Taksim' e giderek oradan dağıtmalı, sanırım üstteki mesajda tam açamamışım ya da karıştırmışım,
Diğer taraftan Bahçeşehir yolcusunun güzergahı da Taksim doğrultusundadır bence, amaaaa eğer deniz ulaşımını daha iyi yerlere getirir ve buradan karşıya geçen insanlar var derseniz veeeee Bahçeşehir' in burnu dibine yapılan varoş toplu konutlarıda var ve bunlarında talebi Bakırköy-Bayrampaşa-Aksaray dır derseniz o zaman güzergah senin dediğin yere gelir, yani biz istediğimiz ya da buradan geçmesi uygundur dediğimiz için değil gerçekten oradaki ihtiyaca cevap verip veremeyeceğini tartmalıyız diyorum.
Diğer taraftan Bahçeşehir yolcusunun güzergahı da Taksim doğrultusundadır bence, amaaaa eğer deniz ulaşımını daha iyi yerlere getirir ve buradan karşıya geçen insanlar var derseniz veeeee Bahçeşehir' in burnu dibine yapılan varoş toplu konutlarıda var ve bunlarında talebi Bakırköy-Bayrampaşa-Aksaray dır derseniz o zaman güzergah senin dediğin yere gelir, yani biz istediğimiz ya da buradan geçmesi uygundur dediğimiz için değil gerçekten oradaki ihtiyaca cevap verip veremeyeceğini tartmalıyız diyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Maç olmadığı zaman (olimpiyatlarda yoğun kullanılır) İKİTELLİ SANAYİ'den geri döner tabi. Yada Baçeşehir yapılır, stadı pas geçer.
Beşiktaş-Mahmutbey uzatması mı olmalı yani? Bu da olmalı ama o zaman Havaalanı'na uzakça oluyor. Kesmiyor hiç bir yerde M1'i bu hat. Beşiktaş-Tkstilkent Hattının OTOGAR BAĞLANTISI'nı niye sorguladığımı biraz daha açıklamış oldum.
KONSEPT: STAD-OTOGAR-HAVAALANI-TAKSİM kesişen hatlar üzerinde olmalı.
Beşiktaş-Mahmutbey uzatması mı olmalı yani? Bu da olmalı ama o zaman Havaalanı'na uzakça oluyor. Kesmiyor hiç bir yerde M1'i bu hat. Beşiktaş-Tkstilkent Hattının OTOGAR BAĞLANTISI'nı niye sorguladığımı biraz daha açıklamış oldum.
KONSEPT: STAD-OTOGAR-HAVAALANI-TAKSİM kesişen hatlar üzerinde olmalı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O zaman şöyle diyelim benim önerim Bahçeşehir-Olimpiyat-Tekstil Kent-Taksim(ya da herhangi bir M2 istasyonu) bunu önermemim sebebi Bahçeşehir in Taksim e daha hızlı bağlantısını sağlamak.
Diğer taraftan Bahçeşehir de Olimpiyatköy de hem Bakırköy e hem de Otogar a bağlanmalıdır derim, dolayısı ile burada ikinci bir işletme ile Bahçeşehir-Olimpiyat-Bakırköy olamaz mı? yine Olimpiyattan sonra M3 ile ortak bir şekilde Otogar a da ulaşabilir bence Otogar metro ile daha etkin kullanılmalıdır.
Burada biraz da vizyonel bir yaklaşım lazım işletmecilerin vizyonu yolcu sayısını arttırmak ve bu artışa paralel konfor ve hizmet kalitesini sağlamak olmalıdır başka şeyler değil, dolayısı ile Otogar da inen insanlara yönelik bir takım promosyonel çalışmalar yapılabilir İDO buna benzer şeyler yapıyor ama nedense İDO ya pek çok şey caiz ulaşıma en iyi ihtimal ile mekruh.
Diğer taraftan Bahçeşehir de Olimpiyatköy de hem Bakırköy e hem de Otogar a bağlanmalıdır derim, dolayısı ile burada ikinci bir işletme ile Bahçeşehir-Olimpiyat-Bakırköy olamaz mı? yine Olimpiyattan sonra M3 ile ortak bir şekilde Otogar a da ulaşabilir bence Otogar metro ile daha etkin kullanılmalıdır.
Burada biraz da vizyonel bir yaklaşım lazım işletmecilerin vizyonu yolcu sayısını arttırmak ve bu artışa paralel konfor ve hizmet kalitesini sağlamak olmalıdır başka şeyler değil, dolayısı ile Otogar da inen insanlara yönelik bir takım promosyonel çalışmalar yapılabilir İDO buna benzer şeyler yapıyor ama nedense İDO ya pek çok şey caiz ulaşıma en iyi ihtimal ile mekruh.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38