7. sayfa (Toplam 10 sayfa)

Gönderilme zamanı: 05 Tem Pzr, 2009 19:14
gönderen Mehmet Kasım
Tren İstasyonunu merkez nokta olarak kabul edip etrafında bir daire çizdiğimiz zaman, istasyonun hitap ettiği alana bakıldığında önemli bir kısmı Marmara'daki balıklar oluyor :)

Resim

Metro istasyonunu merkez nokta olarak aldığımızda daha çok insanoğluna hitap ediyor. Ve trenin hitap ettiği noktadan daha fazlası. Metro Fındıkzade T1 İstasyonu'na 800 m. Bu da iyi bir mesafe. İlkeye uyuyor. Netice olarak doğru bulunmuş oluyor. Metronun giriş çıkışları ile zaten erişim daha önceden olacak.

Resim

2 istasyonun etki alanları: (Her iki kümenin elemanı olanlar şanslı), Trenin batısında kalan kısımlar biraz tabanlara kuvvet veya İETT aktarması, birde bir sonraki istasyon suriçinde mi olur? Surdışında mı? Silivrikapı'da istasyon vardı sanırım. O nrede olur?
Resim

Gönderilme zamanı: 05 Tem Pzr, 2009 20:22
gönderen Esat
Yanlışın var Mehmet, o altta çizdiğin K.M.Paşa banliyö istasyonu ve Marmaray ile birlikte iptal ediliyor. Yedikule istasyonu Yedikule surlarının altında kalır, işte bu yüzden Marmaray' da bir de K.M.Paşa istasyonu olmalıydı diyorum. O bölgenin coğrafyasını çok iyi biliyorum ve akşam işten çıkmışım yorgun argın Marmaray batı istikametinden gelip Paşa' ya gitmek için Yedikule' de inip o dünyanın yolu yokuşları mı tırmanacağım? Yoksa Yenikapı' ya gidip haydi geri metroya öyle mi :) işte komik planlama dediğim bu olur, sehr lustig.

Aşağıda ki resim daha doğru bence, ki ben yeni Yedikule istasyonuna göre biraz yukarı ve sağa doğru aldım etki alanını, mevcut Yedikule istasyonu o beyaz dairenin olduğu yerdir.

Resim

Gönderilme zamanı: 05 Tem Pzr, 2009 20:35
gönderen Esat
Bir düzeltme daha, o çizdiğim daireler 1 km çaplıdır, ama sürekli söylerim üstat ne der, toplu taşımacılıkta durağı merkez alan 500 m yarı çaplı bir dairenin dış çeperinde faydalanma oranı 0 (yazı ile sıfır) dır. Tabii bu illa ki kabul edilmesi gereken olmazsa olmaz bir doğru değildir, ama makul olandır ve diğer sistemler ile birlikte ele alınmalıdır yani yaptığım çizim için bir doğrulama değildir. Oradan kalkan otobüsler var falan filan yani K.M.Paşa otobüs duraklarını da baz alırsak iç içe geçmiş 3 halka söz konusu olur.

Ammmaaa bu yine bir faydalanma olamaz çünkü o otobüslerin hepsi doğuya doğru hareket eder hiçbiri Yedikule yönüne gitmez. Yani Marmaray Yedikule istasyonu ile M2 K.M.Paşa istasyonu arasında iyi bir etkileşim yok.

Gönderilme zamanı: 06 Tem Pzt, 2009 10:38
gönderen Mehmet Kasım
Yarıçapın 500 m olması konusunda planlamadakiler bunun 800 m olduğunu söylemişlerdi. Yani onlar öyle kabul ediyorlar.

Marmaray'da Yedikule İstasyonu iptal ediliyor. Kazlıçeşme İstasyonu biraz doğuya kaydırılıp sura yaklaştırılıyor. Mağduriyet minimum.

Benim daireler içinde gösterdiğim tren istasyonu Yedikule değil düzelttim. Orası Samatya. Yani K.Paşa.

Tren yolunda hem Yedikule hemde K.Paşa'nın etrafına darie çizdiğinde hep kuzeyden yolcu iner güneyden çıkan olmaz. Balıklar var yani. Daireyi çizerken tek yanlı kuzeyi kapsayacak şekilde çizmişsin.

Senin çizdiğin daire istasyonu merkeze değil teğet alıyor. Bu resimdeki mavi daire olmalı.:
Resim


BANLİYÖ İSTASYONLARINDA KAPSAMA ALANLARI ŞU ANDA BU ŞEKİLDE:

Resim

Gönderilme zamanı: 06 Tem Pzt, 2009 11:33
gönderen Esat
Miraç yazdı:Yarıçapın 500 m olması konusunda planlamadakiler bunun 800 m olduğunu söylemişlerdi. Yani onlar öyle kabul ediyorlar.
Zaten bende bunun standart olmadığını belirtmiştim ama İstanbul' un gerçeklerine kim neye göre karar veriyor? 800 m olması gerektiğini hangi planlama yöntemi ya da algoritma ile belirlemişler?

Gönderilme zamanı: 06 Tem Pzt, 2009 11:34
gönderen Esat
Mehmetçiğim, zaten mesajımda istasyonun şu anki yerinin beyaz daire içinde olduğunu belirtmişim dimi? O çizdiğim yeşil daire yeni yapılacak Marmaray Yedikule istasyonunu baz almaktadır, sen neden banliyöye göre hesap yapıyorsun ben onu anlamıyorum? Miadını doldurdu bitti abi, Game Over. K.M.Paşa ya da Samatya banliyö istasyonu yok artık.

Bir düzeltme daha eğer Kazlıçeşme ile Yedikule birleştirilip sur dışında bir istasyon olacaksa o da Kazlıçeşme den kalan farelere hizmet eder, tabi bir de esrarkeşler, çalı arası fuhuşçuları falan.

Gönderilme zamanı: 06 Tem Pzt, 2009 11:50
gönderen alabay
Böyle pat pat istasyonların ortadan kaldırılıp, tasarruf namına birleştirilmesi acaba iyi ve doğru mu? New York sistemiyle daha çok çok istasyonlu ama aynı anda paralel ekspres hatlı şebekeler daha işe yaramaz mıydı? Yarardı ama, do the fileas ...

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 06 Tem Pzt, 2009 11:55
gönderen Mehmet Kasım
Kazlıçeşme Marmaray İstasyonu aktarma merkezi olursa işlevsel olur. Onun dışında Abdi İpekçi maç günleri, Olivium'a yürüyebilen gençler kullanır. Birde İETT ve minibüs ile aktarmalı olabilir.

Banliyönün kapsama alanını resmettim. 2 istasyon iptal oluyor. Tabi ki mağduriyet olacak. BU MAĞDURİYET MARMARAY ELEŞTİRMENLİĞİ BİLE YAPTIRACAK. Farkındayım. Cerrahpaşa'daki M2 İstasyonu ise en erken tarih 2015 derim. Ama olsa çok iyi bir görev görecek.

Banliyö hattının LRT'ye dönüşmesi fikrini de unutmamak lazım.

500 m veya 800 m İstanbul için geçerli olmaz :) İstanbul için 300 m'dir :) Kimse yürümez bu şehirde. herkes elittir.

Peki M2 suriçinde Cerrahpaşa'dan sonra SİLİVRİKAPI'da duracak sanırım. Mağduriyeti gidermez mi?

Gönderilme zamanı: 06 Tem Pzt, 2009 12:01
gönderen Esat
Valla Silivri Kapı da bir istasyon ihtimalini Sıfıra yakın görüyorum, ki olsa bile senin güneyde balıkları bindirdiğin trenlere burda da cenazeleri bindiririz herhalde :) hehehehe

Gönderilme zamanı: 06 Tem Pzt, 2009 12:25
gönderen Mehmet Kasım
Mevlanakapı yada Belgradkapı da olabilir. Suriçinde bir istasyon olmalı. Ama neresi? M2 Cerrahpaşa ile Olivium arasını ortaladığımız zaman neresi denk geliyor?

Gönderilme zamanı: 06 Tem Pzt, 2009 12:32
gönderen İSMAİLÇELİK
K.c.m.paşa'da muhakkak istasyon olmalıdır maalesef iptal edildi Marmaray projesinde bu.İkinci olarak Yedikule'de iptal edildi Marmaray projesinde eğer bu noktadan banliyö hattını kullanacak hat olmayacaksa Yedikule'de olmalıdır ve Belgratkapı iki ilçeye hitap edecek mükemmel bir yerdir.Ayrıca Olivium civarında olacak istasyon düz devam ederek Veliefendi civarında bir istayonu daha olmalı ve iki ilçeye hitap edebilir böylece buradan İncirli.

Gönderilme zamanı: 06 Tem Pzt, 2009 12:33
gönderen Esat
Ortalayarak istasyon yeri tespit etmek doğrumu sence? Ama şu var daha önce sen yüklemiştin diye biliyorum projedeki istasyon yeri Silivrikapı ile Belgradkapı arasında kalıyordu, orada yapılıp mimari bir hata sonucu tekrar geri yıkılan bir havuz kompleksi var :) birde siteler var, o bölgedeki boşluk değerlendirilmek istenmiş olabilir yani çok fazla istimlak ile işi olmayan ama tarih, bizans, cart ve curt nedeni ile yapılma ihtimali vermediğim nokta, ki burada sur içi dışı çok fark etmez bence surun dışında da eser bulunabilir ama evet orada bir yerde bir istasyon olmalıdır.