ist-M.06:02 » M2 Hattı Batı Uzatması (Yenikapı-İncirli)
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Gönlümüz tabi ki metro yapılmasından yana idi. Ama artık yapılmış bir şeyinde eleştirilmesinde bir yarar yok. Olan olmuş Olmadan önce çok bağırdık çağırdık metro diye. Ama artık metrobüs hizmette.
Şunu anlarım; hiç bir yerde metro çalışması olmayıp sadece metrobüs yapsalar eleştiririm. Ama metroda güzel şeyler oluyor. Hatlar yapılıyor. Yavaş ama bilirsiniz bu işlere konulan takozları.
M2 Batı Uzatması İstasyonları:
Yenikapı, Kocamustafapaşa, Silivrikapı, Zeytinburnu, Osmaniye, İncirli
Şunu anlarım; hiç bir yerde metro çalışması olmayıp sadece metrobüs yapsalar eleştiririm. Ama metroda güzel şeyler oluyor. Hatlar yapılıyor. Yavaş ama bilirsiniz bu işlere konulan takozları.
M2 Batı Uzatması İstasyonları:
Yenikapı, Kocamustafapaşa, Silivrikapı, Zeytinburnu, Osmaniye, İncirli
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu kapı üzerindeki ışıklı bilgilendirmenin yeni teknoloji olarak tanıtılması ne kadar ayıp, sanki CERN de yeni keşfedildi, bu İBB nin basın bültenlerini kim hazırlıyorsa bravo. Ki zaten Istanbul Ulaşım A.Ş. de ilgili birimler bu tip kapı üstü bilgilendirmeleri kendi bünyesinde yapmak için çalışmalar yapıyorlardı hatta bir prototip bile vardı ama elin Korelisi geliyor işte ışıklı tabela efenim son teknoloji diyor Kitt gibi bir şey yani aslında sadece arabanın önünde bir ışık var ama yıllar o arabayı konuşuyor zanneden insanlar vardı, yurdum benim.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Şu ana kadar İstanbul'da böyle dijital tabelası olan metro yoktu. Bu bir ilk olduğu için yazmışlar. Ve araçalrın genel özelliklerini sıralamışlar. Fazla takılmamak lazım. Bu özellikleri saymasa olmaz. Rutin bir iş yani.Esat yazdı:Bu kapı üzerindeki ışıklı bilgilendirmenin yeni teknoloji olarak tanıtılması ne kadar ayıp,
Ama M2 batı uzatması güzergahıkesinleşmiş. Artık bizede susmak kalıyor. Ama İncirli'ye büyük bir aktarma istasyonu lazım. Bunu dillendirebiliriz.
-
- Abonman
- Mesajlar: 21
- Kayıt: 05 Ara Çrş, 2007 22:31
Ne yaparsin bizim icin yeni. Yeni de goreceli bir kavramdir. Tipki Paris'in cok ovundugu 14 hatti (ki buna Paris'te Meteor gibi fantastik bir isim de verilmis), Japonlarin yeni dendiginde gulup gececegi bir hat.Bu kapı üzerindeki ışıklı bilgilendirmenin yeni teknoloji olarak tanıtılması ne kadar ayıp
Yenilik bolgeye gore degisen bir olgudur. Tipki Matbanin 18. YY Turkiye'si icin yeni olmasi gibi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sizin içinde yeni değil, ne kadar kolaycılık eldeki ile mutlu olmak, bunların yapılabileceği yıllar önce de malumdu, o yapmış bu yapmamış bizim aracımızda olmaz değil, yapmak istemek gerekiyordu başka bir şey değil ve başkalarının yapmayı bile unuttuğu basitin ötesinde bir teknolojiyi bağıra bağıra tanıtmak sadece ayıptır. Ha bana eski ABB lerin içine yaparsınız kendi kaynaklarınız ile ki İstanbul Ulaşım A.Ş. bunun çalışmalarını yapıyordu işte o zaman başımın üstünde yeriniz olduğu gibi gözünüzün üstündeki kaşta kabahat olmaz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O trenleri makinistsiz olarak işletmek sizce ne kadar kolay? Makinist ile yaptığınız işletmede aynı frekansı yakalayamadığınızı biliyormusunuz? Peki bir soru M2 Taksim-4.Levent hattı araçları ve sistemide tam otomatik kullanıma izin veren yapıdadır ama makinistler kullanır neden ki? Madem otomatik gidiyor hadi kullanalım!!canas yazdı:Tipki Paris'in cok ovundugu 14 hatti (ki buna Paris'te Meteor gibi fantastik bir isim de verilmis), Japonlarin yeni dendiginde gulup gececegi bir hat.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben otomatiklere tamamen karşıyım. Makinist olacak, duruma göre hareket edebilecek. Adam atlar, üstten sondaj gelir, deprem olur, şu olur, bu olur ... bir de iş yeri kaybı. Eskiden Berlin'de her istasyonda tren işlemi yapan bir adam/kadın vardı, onlar da kalktı, herşeyi ya makinist ya da bilgisyar yapıyor. BOMBOK! :-/
B. Alabay
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Adam atlama durumlarına karşı SlidingWall dı sanırım cam duvar yapılıyor burada araç tam kapılarda durduğu için sadece araca binecek kadar bir yer açılıyor genelde otomatik sistemlerde senin bahsettiğin sorunlara karşı bulunan çözüm bu İstanbul da da F1 Taksim-Kabataş funikülerinde sürücüsüz denemeler yapılmıştı hatta peronlara bu duvarlardan inşa edilmesi için görüşmeler yapılıyordu.alabay yazdı:Ben otomatiklere tamamen karşıyım. Makinist olacak, duruma göre hareket edebilecek. Adam atlar, üstten sondaj gelir, deprem olur, şu olur, bu olur ... bir de iş yeri kaybı. Eskiden Berlin'de her istasyonda tren işlemi yapan bir adam/kadın vardı, onlar da kalktı, herşeyi ya makinist ya da bilgisyar yapıyor. BOMBOK! :-/
B. Alabay
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12