2. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 01 May Prş, 2008 11:13
gönderen Esat
Açık konuşayım bu plan ve projelerde tam olarak ne esas alınır bilemiyorum, yani burada E-6 geçiyor insanlar kullanıyor hadi metro yapalım diye bir şey olmadığını sende tahmin ediyorsundur, bana sorarsan G.O.P. - Beşiktaş arasında yolculuk arzı 0 dır derim, (0 olmasa da düşük bunu ben söylemiyorum :)) ama Beşiktaş-Otogar, G.O.P-Otogar ya da Beşiktaş-Havalimanı arasında bir yolculuk arzı vardır doğrumu? ya da Merter arasında.

İkincisi eğer şehirde yaşayan insanları çeşitli nedenler ile kuzeye taşımak istiyorsak, şehrin kuzeye gelişmesini istiyorsak bu gelişim çerçevesinde de G.O.P. un kuzeybatısı yani Başakşehir' in kuzeyi ve buradan Bahçeşehir e uzanan alanları düşünüyor isek (öyle görünüyor) o zaman bu bölgelerin yolculuk arzı olacaktır, yani Bahçeşehir ve Başakşehir de yapılan ulaşımı çözmeden kent kurma hatasına düşülmeyecek demektir. Bu kurulacak yeni bölgelerden, Yeni Yerleşim-Otogar, Yeni Yerleşim-Havalimanı, Yeni Yerleşim-Taksim, Yeni Yerleşim-Beşiktaş, Yeni Yerleşim-Marmaray(Yenikapı ya da Sirkeci) yolculuk arzı olacağı aşikarmıdır? bu bahsettiğim güzergahlardan Otogar ve Havalimanına erişim için projeler hatta inşaatlar yürütülmektedir, o zaman geriye Taksim, Beşiktaş ve Marmaraya erişim kalıyor ki Bakırköy bağlantısı ile Marmaray erişimide var.

O zaman bu hatların direkt kuzeyden neden planlandığını anlamış oluyoruz, yani planlayanlar Otogar ve Havalimanı erişimlerini çözdükleri düşüncesinden yola çıkarak Beşiktaşa yapılacak bir erişim ile Taksim/Levent erişimininde Şişli üzerinden çözüleceğini planlamış olabilirler.

Vay be ne irdeleme yaptım ha :)

Gönderilme zamanı: 01 May Prş, 2008 11:18
gönderen Mehmet Kasım
Dedklerine katılıyorum. Yeni yerleşim alanlarından iç kısımlara metro ulaşımı çok güzel bir dücünce.

MERTER-OSMANBEY-BEŞİKTAŞ 'da yapılmalı. 2 tekstil merkezi.....

Gönderilme zamanı: 01 May Prş, 2008 11:23
gönderen Esat
MERTER-OSMANBEY-BEŞİKTAŞ 'da yapılmalı. 2 tekstil merkezi.....
Merter-Beşiktaş dolayısı ile Merter de M1 Aksaray-Havalimanı ile birleşerek Havalimanın kadar giden bir Beşiktaş hattı kadar güzel bir şey olamaz ama bunun için yukarılara G.O.P a çıkılmamalı, sanırım sende E-5 e paralel bir hat öngörmüşsün, bu şekilde planlanacak bir hat metrobüsün havalimanına uzak kalmasından kaynaklanan handikapı da kapatacaktır.

Tekstil Kent, Giyim Kent ise bir şekilde muhakkak ulaşım problemi giderilmesi gereken bir nokta diye düşünüyorum.

Gönderilme zamanı: 01 May Prş, 2008 11:28
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı:
MERTER-OSMANBEY-BEŞİKTAŞ 'da yapılmalı. 2 tekstil merkezi.....
Merter-Beşiktaş dolayısı ile Merter de M1 Aksaray-Havalimanı ile birleşerek Havalimanın kadar giden bir Beşiktaş hattı kadar güzel bir şey olamaz ama bunun için yukarılara G.O.P a çıkılmamalı, sanırım sende E-5 e paralel bir hat öngörmüşsün,
Evet evet Okmeydanı E5'ten sonra Halıcıoğlu, Edirnekapı üzerinden gidiyor. GOP'a ayrı bir kol açılabilir mi? Okmeydanı-GOP gibi.

GOP-Beşiktaş yolcu talebi düşüktür ama GOP-ŞİŞLİ oldukça iyidir.

Tekstilkente ben OTOGAR-TEKSTİLKENT MEKİK HATTI YETE diyorum. Yada Otogar-Tekstilkent-İstoç

Yada senin eleştirdiğin SEFAKÖY-İSTOÇ HAVARAYI TEKSTİLKENT ÜZERİNDEN OTOGAR'A UZATILMALIDIR.

Gönderilme zamanı: 01 May Prş, 2008 11:37
gönderen Mehmet Kasım
Beşiktaş odaklı 3 hat diyorum yani;

Beşiktaş-E5, Beşiktaş-Otogar ve Beşiktaş-Tekstilkent....

Resim

Gönderilme zamanı: 01 May Prş, 2008 11:39
gönderen Mehmet Kasım
Hatta 4 hat.

Beşiktaş-Taksim-e5-Bakırköy

EN İYİSİ BU OLUR.....

Resim

Otogar Taşınacak mı?

Gönderilme zamanı: 15 Eyl Pzt, 2008 16:12
gönderen Mehmet Kasım
Aklıma bir şey takıldı. Otogar'ın ruhsatının olmadığı ve hukuki problemleri olduğu söylentisinden yola çıkarak Kadir Bey'in Otogar'ın yerini değiştirme gibi bİr düşüncesi vardı. Hem zaten çok şehiriçinde kalıyor. Evlerin arasına sıkışmış durumda.

Acaba bu metro hattının Otogar'dan geçmemesi taşınacağı anlamına mı geliyor. Otogarın yeri değişecek mi?

3.Köprünün yapılması ile ağır vasıtalar 3. çevreyoluna yönlendirilip transit geçişi sağlanacak. Acaba şehirlerarası otobüslerde de böyle bir uygulama olacak mı? Eğer otobüsler 3. köprü'ye yönlendirilirse Otogar'a oldukça uzak mesafede olmuş olacak. Zaten mevcut durumda da bayağı ölü kilometre yakıyor.

Ne dersiniz???

Gönderilme zamanı: 16 Eyl Sal, 2008 00:12
gönderen Esat
Otobüslerin 3. köprüye yönlendirilmesinin otobüs yolcusuna getireceği yükü ve Ulusoyların bu ülke üzerindeki etkisini göz önüne alırsak ben buna ihtimal vermiyorum. Ayrıca Otogar insaatı başladığında Otogar ın üst tarafında dogru düzgün yerleşim yeri yoktu ama belediyeler buna göz yumarak orada yapılan evlere müdahale etmediler bence Otogarı kaldırmak yerine oradaki evler yıkılarak Otogar ın etrafı açılmalı, daha cok otobüs park alanı ile birlikte metro erisimi de bu sekilde saglanmalıdır. Bu gidisle Ankara ya gıtmek için Silivri den otobüse mi bineceğiz?

Gönderilme zamanı: 16 Eyl Sal, 2008 07:56
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı:Otobüslerin 3. köprüye yönlendirilmesinin otobüs yolcusuna getireceği yükü ve Ulusoyların bu ülke üzerindeki etkisini göz önüne alırsak ben buna ihtimal vermiyorum.
Hiç belli olmaz valla.
Esat yazdı: Ayrıca Otogar insaatı başladığında Otogar ın üst tarafında dogru düzgün yerleşim yeri yoktu
Balkonları otogarın içine sarkmış Altıntepsi tarafını diyorsan oralar vardı ki. En eski binalar.
Esat yazdı:bence Otogarı kaldırmak yerine oradaki evler yıkılarak Otogar ın etrafı açılmalı, daha cok otobüs park alanı ile birlikte metro erisimi de bu sekilde saglanmalıdır. Bu gidisle Ankara ya gıtmek için Silivri den otobüse mi bineceğiz?
Ahh Esat, Otogar Kavşağının önüne 15 katlı site binaları diktiler. Sen ne diyorsun. Keşke boşaltsalar. İyice kötü yaptılar. Dolayısıyla o binalara izin verdiklerine göre ya akılları yok, yada Otogar'ı buradan taşıyacaklar.

Kadir bey, otogarın planını hiç beğenmediğini söyledi. Otobüs perona giriyor. Perondan geri geri çıkarken tüm trafiği durdurmak zorundasınız diyordu. Haklı.

Kuzeye yapılacak Otogar, Kemerburgaz hizalarında olabilir.

Gönderilme zamanı: 16 Eyl Sal, 2008 09:09
gönderen Esat
Ahh Esat, Otogar Kavşağının önüne 15 katlı site binaları diktiler. Sen ne diyorsun. Keşke boşaltsalar. İyice kötü yaptılar. Dolayısıyla o binalara izin verdiklerine göre ya akılları yok, yada Otogar'ı buradan taşıyacaklar.

Kadir bey, otogarın planını hiç beğenmediğini söyledi. Otobüs perona giriyor. Perondan geri geri çıkarken tüm trafiği durdurmak zorundasınız diyordu. Haklı.

Kuzeye yapılacak Otogar, Kemerburgaz hizalarında olabilir.
Dogru söylüyorsun ve biliyormusun o binaların inşaatı başladığında neden bunların altından Bayrampaşa içinden Topkapı ve Kazlıçeşmeye dogru uzanan bir metro hattı planlamadılar diye düşünmedim değil tabii o evler oraya dikildikten sonra zor. Otogar inşaatı başladığında o evlerin çoğu yoktu Mehmet. Altıntepsi de akrabamızın evinin balkonundan baktığımda Trakya ya dogru uçsuz bucaksız uzanan bir araziden başka hiçbir şey yoktu, ama rantı oluşturur inşaatını bitirmez çevresini de kontrol etmezseniz bu hale gelir yapacak bir şey yok.

Gönderilme zamanı: 16 Eyl Sal, 2008 09:48
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı: Otogar inşaatı başladığında o evlerin çoğu yoktu Mehmet. Altıntepsi de akrabamızın evinin balkonundan baktığımda Trakya ya dogru uçsuz bucaksız uzanan bir araziden başka hiçbir şey yoktu,
1986'dan bahsediyor olmalısın. Anladım.

Gönderilme zamanı: 19 Eki Pzr, 2008 21:28
gönderen Esat
M3 hattınında Aksaray-Otogar-Kirazlı olarak çalışacağının netleşmesi ile birlikte Otogar a erişim daha da bir güzel oldu, bir önceki mesajda Mehmet' in önerisi olan Kemerpark, Tekstil Kent, Metris ten geçen bir hatta olabilir ben bunu hani şu meşhur Seyrantepe-Alibeyköy-GOP-Kazlıçeşme hattının ortasına yerleştirdim :) bu şekilde gerçek anlamda Otogar dan faydalanan yerleşim birimlerini bağlayan bir erişim ortaya çıkıyor ama geçenlerde yine Mehmet, Başkan Topbaş' ın Otogarı taşımaktan söz ettiğini falan söylemişti bence böyle bir durum söz konusu olursa ne olur bilemem

kırmızı : M1, mor : M3, yeşilde Seyrantepe-Kazlıçeşme

Resim