ist-M.06 » Otogar'a Metroyla Erişim Nasıl Düzenlenmeli?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.06 » Otogar'a Metroyla Erişim Nasıl Düzenlenmeli?

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Pzt, 2008 10:07

Umarım dediğin tarihte test aşamasına geçilir Mehmet, biliyorsun araçların yetişmesi uzun sürebiliyor, tabii ki bu hattı mevcut ABB ler ile test etmekte mümkün ama elektromekaniği ve işletmeyi orada çalışacak asıl araçlarla test etmek daha doğru olacaktır yoksa hızlı trende olduğu gibi şov amaçlı bir test olmasında, bunun dışında hattın Yenikapı-Bağcılar çalıştırılması bence çok daha iyi olacaktır ki sende bu yönde görüş beyan etmişsin, yoksa 5 durak ile Otogar a getirip bir karmaşa içine yolcuları bırakmak pek iyi olmaz, ayrıca bu bölgeden Yenikapı yönüne muhakkak bir yolculuk talebi olacaktır diye düşünüyorum, bu bağlamda bir de hayal Otogar dan en az bir metro hattı daha geçmelidir, şehirler arası yolculuk için halen ve uzun yıllar otobüslerin bir alternatifi olamayacak ve insanları kent e getiren yerlerden biriside Otogar burada sisteme bir metro hattı daha entegre olursa çok önemli bir iş başarılmış olur kanaatindeyim
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 21:56 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Oca Pzt, 2008 12:06

Çok doğru söylüyorsun. Bende olsam Otogar'dan bir hat daha çıkarırdım. Otogar'dan KUZEYE doğru giden ve Hal ve Kemerpark'tan TEKSTİLKENT'E ve Metris'e giden bir raylı hat. Yani; 1-Yenikapı-Otogar-Bağcılar
2-Havaalanı-Otogar-Tekstilkent Kimse kimseyi engellemiyor. Herkes kendi rayından gidiyor. Sadece OTOGAR'da aktarma yapılıyor. Böylece 4 KIVRIMLI HAT olmuş oluyor.

BU YANİ:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Pzt, 2008 14:26

Çok doğru söylüyorsun. Bende olsam Otogar'dan bir hat daha çıkarırdım. Otogar'dan KUZEYE doğru giden ve Hal ve Kemerpark'tan TEKSTİLKENT'E ve Metris'e giden bir raylı hat. Yani; 1-Yenikapı-Otogar-Bağcılar
2-Havaalanı-Otogar-Tekstilkent Kimse kimseyi engellemiyor. Herkes kendi rayından gidiyor. Sadece OTOGAR'da aktarma yapılıyor. Böylece 4 KIVRIMLI HAT olmuş oluyor.
Engelleme diye bir şey yok aslında, bu mantalite ve riski göze almak ile ilgili, mesela sen dahi hattı Otogar' dan bölmüşsün, iki ayrı güzergahı tek rayda çalıştırmak mümkün değilmi? Tabii ki mümkün, bunun pek çok örneğide var, zorluğu nedir, zorluğu işletmedeki dispatch işleminin biraz karmaşıklaşması bu iş ile görevli personelin daha dikkatli olması ve işletme yazılımının güncellenmesidir, yani para para para :)

Benim önerim ise biraz daha farklı olacak, burada referans noktalarım ise şunlar, Brüksel metro işletmesi, Viyana U4 ve U6 nın birleştiği Langenfeldgasse istasyonu (Otogar' a çok benzeyen bir istasyon yapısı var) ve alabay ın kesişen hatlar sistemi. Buna göre;

Yenikapı-Otogar-Havalimanı
Yenikapı-Otogar-Kirazlı
Zeytinburnu-Otogar-GOP-Şişli-Kabataş (Bu projenin aslı Şişli-GOP-Otogar ama şimdi Kabataş-Şişli-GOP oldu bende buranın tekrar eski halini alması için bu revizyonu önerdim)
GOP-Otogar-Havalimanı

bu dağılım ile hem kentlilerin şehir dışına çıkış noktası olan Otogar' a özel araç, tekerlekli toplu taşıma ve servis aracı giriş çıkışını azaltmak mümkün, hemde havalimanına daha fazla erişim sağlamak.

Tabii bu sistemin işlemesi için birincil şart sistemin revizyonu, bu revizyon çok büyük maliyet ve işletme kaybına yol açabilecektir, sıralar isek

*Balastlı altyapının betona fiks Rheda tarzı bir yapı ile değiştirilmesi bu sayede işletme hızının arttırılması ve alt yapı bakım maliyetlerinin düşürülmesi

*İşletme sistemi ve SCADA nın yenilenmesi, sistemin 2 dakika sefer aralığı ile çapraz işletmeye izin verecek bir yazılım ile donatılması, otomasyon sistemi, sinyalizasyon ve makasların revizyonu,

*İşletme dispatching yapısının değiştirilmesi, Otogar merkezli bir bölünme ile her bir hattın birer sefer dispeçeri, bir teknik dispeçeri ve her bir bölümün bir enerji yöneticisi olması (Otogar-Yenikapı, Otogar-Kirazlı, Otogar-GOP, Otogar-Havalimanı, Otogar-B.Paşa-Zeytinburnu gibi) ve bunların üzerinde sürekli sistemi izleyen yönetici dispeçerler

*İstasyon erişimlerinin arttırılması, mümkün olan heryerde asansör ve yürüyen merdiven uygulamasına zorlanması,

Bence en gerçekçi revizyon budur, çünkü önümüzdeki 20 yıl içerisinde ben insanların hala otobüsler ve uçak ile şehir dışı yolculukları yapacaklarına inanıyorum, sonrasında ise demiryolu ile yolculuk mümkün olsa dahi şehrin büyümesine paralel olarak bu talepteki azalma doğru orantılı olmayacak dolayısı ile her zaman Otogar ve Havalimanın yoğun erişim ihtiyacı olacaktır.

Benim görüşlerim ve önerilerim şimdilik bu kadar, çizim yapmadım çünkü biraz havada kalıyor, bir de her zaman iddialıyımdır Avrupa yakasında bu bölgeyi çok iyi biliyorum diye ama inanmayanlar var :) belki bir sonraki mesajda bir şeyler karalarım, selamlar.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

OTOGAR TÜREVLERİ

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Oca Sal, 2008 10:48

Otogarın durumu çok müsait sağa sola dallandırmaya. OTOGAR-GOP bağlantısını çok önemsiyorum.

Kuzeyden dediğim TEKSTİLKENT bağlantısına ek olarak, bir ucu Metris'e yada Tekstilkent'ten TURGUTREİS-100.YIL KÖPRÜSÜ-MİLLİYET-İSTOÇ bağlantısı bence çok işlevsel olur. İSTOÇ'ta Başakşehir Metrosuna entegrasyon yapılır.

İstoçtan metronun çaprazına geçerek MASKO ve HALKALI TOPLU KONUTLAR istikametine devam etmesi tam bir NETWORK oluşturur.

Ortada birbirine değen, kesişen, bağlanan, entegre edilen, aktarma yapılabilen ağ kurgulanmış olur.


ÖZET:

OTOGAR-Kemerpark-Atışalanı-Tekstilkent-Turgutreis-100.Yıl Köprüsü-Milliyet-İSTOÇ-MASKO-Halkalı TOKİ

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

M10 Hattı (Beşiktaş-Mahmutbey) Otogar'a U

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Nis Pzr, 2008 16:26

Beşiktaş'tan Şişli ve Kağıthane üzerinden Alibeyköy ve Gaziosmanpaşa'ya uğrayan proje neden iptal edildi/revize edildi acaba?

Alibeyköy'e kadar olan kısmı yapılacak. Ancak Alibeyköy'den sonra GAZİOSMANPAŞA MERKEZE UĞRAMADAN yukarılardan Metrise çıkıyor. Oradan Mahmutbeye.

OTOGAR'A NEDEN BAĞLANTI YOK???

PROJE BU İDİ:
Resim

OTOGAR BAĞLANTISI İPTAL EDİLDİ?
Resim

BU ŞEKİLDE OLMALI İDİ

Resim

BU BÖLGEDEKİ DİĞER PROJELERİN TÜMÜ:
Resim
En son Mehmet Kasım tarafından 29 Eyl Pzt, 2008 23:05 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Nis Pzr, 2008 16:38

Otogar' ın şehir içinde talep gören bir yer olması istenememiştir belki bana da sorarsan ki daha önce başka başlıkta bunu tartıştık, Otogar mevcut hat dışında en az 2 hat daha gelmelidir, çünkü havalimanına metro ile erişim kısıtlıdır, önümüzdeki 10-15 yıl boyunca da havayolu ve hızlı tren ile ulaşımın istenen performansı yakalayacağına inanmıyorum bu sebeple Otogar her zaman şehirlerarası yolculuklarda bir tercih olacak bu durumda bence metro hatları ile desteklenmeli ki trafikten servis otoları kaldırılsın, İstanbul trafiğinin ter gerçek sorunu insanların her yere her halta servisler ile gitmesidir.

Kullanıcı avatarı
msyasar
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 11:20

otogar

Mesaj gönderen msyasar » 27 Nis Pzr, 2008 21:26

İstanbul trafiğinin ter gerçek sorunu insanların her yere her halta servisler ile gitmesidir.
Doğru, personel servisi son derece ilkel bir uygulama, toplu taşıma gelişmeli ve insanlar işlerine de toplu taşıma kullanarak gitmeli.
Bugün Minibüsler günah keçisi ama esas problem okul ve personel servis araçları, çok kötüler. Bir de gün içinde ana arterlerde yatma alışkanlıkları yok mu, en sinir olduğum şey.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Nis Pzr, 2008 21:48

Bütün gelişmiş ülkelerin büyük şehirlerinde yerel yönetimlerin ya da kent içi trafikten sorumlu birimlerin ütopyası insanların yaşadığı yerde çalışmasıdır, sadece bu şekilde toplu taşımacılık sorunlarının azalacağı ve trafik probleminin çözüleceğini düşünürler ve teorik olarakta bu doğrudur, insanların yürüme mesafesi ya da bir toplu taşıma aracı gidebilecekleri bir iş yerinde çalışmaları ya da okulda okumaları trafik denilen şeyin tek ilacıdır, ülkemizde toplu taşımacılığın modern ülkere göre halen eski, terk edilmiş ve belkide hiç kullanılmamış sistemler ile yürütülüyor olması trafiğin en büyük sorunudur, evet minibüsler diyoruz minibüsler trafikte kalabalık yaratmalarının dışında aslında bizim tepkimizi çekmesinin en büyük nedeni istemediğim tarzda taşımacılık yapmaları yolda yatmaları, beklemeleri insanlara davranış tarzları hoşumuza gitmediği için bu kadar tepkiliyiz, peki hiç dikkat ettik mi bana sorarsanız İETT şoförlerinin içerisinde dahi bu tip ve davranışta insanlar var, demek ki insan olan yerde bu problem ama nişadır sürülmüş gibi koştura koştura giden sarı dolmuşlara hiçbir şey demiyoruz, bir gün Topkapı-Taksim hattına binin (binmişsinizdir ama) ve ne demek istediğimi anlayın Allah a emanet gidiliyor, dolayısı ile kötü insanlar ya da kötü şoförleri eğitmek önümüzdeki 50 yıl içerisinde mümkün değildir, buna bugün başlarsanız ehliyet almamış kişileri eğitin 3 seneye ehliyet alsınlar 5 sene pratik yapsınlar onuncu senede profesyonel olarak bu işi yapsınlar onlardan görerek bu işi öğrenen üçüncü nesilde başarı sağlarsınız, ama gerçekçi bir çözüm istiyorsanız servis otobüs ve minibüsçülüğünün sonunu getirmelisiniz.

Şimdi iyi biliyorum ki bu sözlerime demogoji çok yapılır, aman efendim bu kadar insanın ekmeği ile mi oynanırmış? O da devletin işi trafiğin ana çözümlerinden birisi bu, bunun etkilerini gidermek için gerekli istihdamı yaratmakta benim işim değil.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Nis Pzt, 2008 09:33

Ana konumuz İstanbulun doğru dürüst bir raylı sşstem ağına sahip olması. Otogarda 2 hat kesişmişken bir 3. hattın buradan geçmesi sadece Otogardan şehirler arası yolculuk yapanları değil şehiriçi yolcuları da yararlanır.

Örneğin;

Otogar-Tekstilkent arası,

Tekstilkent-Merter arası

Merter-Atışalanı arası

LRT-Sultançiftliği bağlantısı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Prş, 2008 10:48

Diğer başlıkta Esat'ın yayınladığı haritaya baktığımızda projenin güzergahı çok değişik;

-----Beşiktaş-Osmanbey-Pangaltı-Okmeydanı-E5-Kağıthane-Haliç-Gaziosmanpaşa-Kartaltepe-Otogar---------------

Şimdi proje daha kuzeye çekilmiş. Kuzeye gelişmeyi destekler gibi. Bunu yapanda İMP.

Madem değişmeyecek projeler. Her iki projeyi de hayata geçirsinler.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Prş, 2008 10:55

Evet İMP kuzeye gelişimi destekliyor, çünkü şehir sadece doğu-batı ekseninde uzuyor bu da toplu taşıma erişimlerinde daha uzun mesafelerin kat edilmesi gibi bir sorun ortaya çıkarıyor, şehrin gelişiminde sanayi ve yerleşim alanlarıda geçmişte düzgün dağıtılmadığı için karman çorman bir yolculuk profili var, İMP nin yaptığı araştırmalar ve hazırlanan Master Planda şehrin kuzeye gelişiminin desteklenmesi ama bu desteklemeden önce bu bölgelere raylı sistem ve düzgün yapılandırılmış karayollarının ulaştırılması hedefi var, zaten doğru olan ya da en azından gelişmiş ülkelerde kabul gören yöntem bu önce ulaşım imkanlarının kurulması, sonrasında şehir bıraksanız kendiliğinden bile gelişiyor bu ulaşım aksları etrafında.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Prş, 2008 11:05

O zaman hem Beşiktaş-Otogar hemde Beşiktaş-Tekstilkent Projeleri ayrı ayrı yapılmalı. İki projde işlevsel olur ve yolcu taşır.

2. önerim ise; madem Beşiktaş-Osmanbey-Okmeyanı E5 arasında bir proje var. Buradan E5'e kırarak Merter-İncirli yapsınlar.

Al sana baba gibi BEŞİKTAŞ-İNCİRLİ METROSU.

Resim

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön