ist-M.06 » Otogar'a Metroyla Erişim Nasıl Düzenlenmeli?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Maalesef. Siyasetin hamaset kısmı çok fazla etki ediyor hayatımıza, her işte kamu yararı ya da vatandaşın menfaatlerinden çok başka şeyler öne çıkıyor, "bizdendir" diyerek gereksiz işlere gösterilen müsamahalar da bence "bizden değildir" diyerek yaptırılmayan işler kadar tehlikeli aslında. Bu anlamda düzeltilmesi gereken çok fazla şey var fakat işin bu kısmıda koca bir fakat kelimesinden ibaret, yani başladığımız her cümle fakat... şeklinde biter
Ben isterdim ki, her gelen Başkan sürekli, "benden önceki bunu başlattı ama yanlış yapmış bu böyle olmamalıydı" ya da "benden önceki geçirmiş ben geçirmiyorum" demesin, çok kaba bir kelime ile şöyle ifade edeyim ya da "icraatını görelim" yeter. İnsan olarak kimseyi sevmek zorunda değiliz, mensup olduğu görüşü sevmeyiz, karakterini sevmeyiz, üslubunu sevmeyiz ama adam işini doğru yapıyorsa yapıyordur, şehrine ve şehirlilere hizmet ediyorsa tercih edilmelidir.
Hani bizde metroları başkanlar çizer dedik ya, başkanları da halk seçiyor o zaman bir zahmet halk gözünü açsın artık. Konu siyasi yerlere doğru kayabilir bu muhabbeti çok zorlamayalım derim, çünkü kahvede hükümet kurulup dağıtılan bir ülkenin insanları olarak biraz fazla ateşliyiz bu işlerde.
Ben isterdim ki, her gelen Başkan sürekli, "benden önceki bunu başlattı ama yanlış yapmış bu böyle olmamalıydı" ya da "benden önceki geçirmiş ben geçirmiyorum" demesin, çok kaba bir kelime ile şöyle ifade edeyim ya da "icraatını görelim" yeter. İnsan olarak kimseyi sevmek zorunda değiliz, mensup olduğu görüşü sevmeyiz, karakterini sevmeyiz, üslubunu sevmeyiz ama adam işini doğru yapıyorsa yapıyordur, şehrine ve şehirlilere hizmet ediyorsa tercih edilmelidir.
Hani bizde metroları başkanlar çizer dedik ya, başkanları da halk seçiyor o zaman bir zahmet halk gözünü açsın artık. Konu siyasi yerlere doğru kayabilir bu muhabbeti çok zorlamayalım derim, çünkü kahvede hükümet kurulup dağıtılan bir ülkenin insanları olarak biraz fazla ateşliyiz bu işlerde.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
E6'yı toplayan Otogar'a uğrayıp Mecidiyeköy'e devam eden bir metro hattı şart.
1-Metrobüs E5'e bile yetmiyor.
2-E6'ya metrobüs yapıp E5 Metrobüsüne aktarma yaptırırsalar E5 Metrobüs bu yoğunluğu kaldırmaz. Bunu bildiklerinden İETT'lere bile aktarma şansı vermiyorlar. Anıt Mezarınorada İETT durak yok.
3-Metro E6'ya hizmet edeceksede Anıt Mezar-Mecidiyeköy arasında da çalışacağından metrobüsü de rahatlatır.
4-Havarayda olabilir.???
***Bahçeşehir-Masko-İSTOÇ-Milliyet-100.Yıl Köprü-E6 Anıt Mezar-Mecidiyeköy
1-Metrobüs E5'e bile yetmiyor.
2-E6'ya metrobüs yapıp E5 Metrobüsüne aktarma yaptırırsalar E5 Metrobüs bu yoğunluğu kaldırmaz. Bunu bildiklerinden İETT'lere bile aktarma şansı vermiyorlar. Anıt Mezarınorada İETT durak yok.
3-Metro E6'ya hizmet edeceksede Anıt Mezar-Mecidiyeköy arasında da çalışacağından metrobüsü de rahatlatır.
4-Havarayda olabilir.???
***Bahçeşehir-Masko-İSTOÇ-Milliyet-100.Yıl Köprü-E6 Anıt Mezar-Mecidiyeköy
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bilmem biraz fazla karışık olmuş, ben E6 ya metrobüsün ideal olduğuna inanıyorum, çünkü yan yollardan minibüs ve öholar kalkınca orada mükemmel bir rahatlama olacak, ayrıca hızlı kurulum hızlı işletme bu güzergahta doğru tercih olur.
Ama diğer taraftan Bahçeşehir' i Otogar' a bağlamak? Evet neden olmasın, ve bunu güzergahtaki sanayiiler üzerinden yapmak iyi fikir. Burada bu hattın sarmal yapısı düşünülebilir, ortada metrobüs metrobüsü kesecek şekilde S ler ile ilerleyen metro hattı, birbirinin toplayıcılık ve dağıtıcılığını yapacaklar, ama kafamda biraz Otogar' dan sonrası iyi oturmadı, mevcut halde Otogar' da ki 3 lü peron yapısını zaten M1 ve M3 e verdik, buraya bir hat daha çok ağır gelir, yani ikinci bir istasyon olmalı, bu istasyon eğer mevcutun altına paralel olacaksa ki fiziken doğru olan bu, ama çıkışı yok, çünkü çıkışında tüneller yapıldı biliyorsun, bu iş önceden düşünülmeli ve alt kata bir istasyon daha otogar inşaa edilirken yapılmalı çıkış tünelleri ile birlikte bırakılmalı idi derim.
Çünkü bana kalırsa Otogar' dan çıkacak bir hatta Bayrampaşa içini geçmelidir, geçmelidir ki minibüslerin etkinliği biraz daha azaltılsın
Yani sonuç önerim şudur :
Bahçeşehir - Olimpiyatköy (M15-M7) - Masko - İSTOÇ (M7) - Matbaacılar/Milliyet - Yüzyıl - Yüzyıl Köprü (metrobüs) - Tabya - Esenler Köprü (metrobüs) - Kemer - Otogar (M1-M3) - Maltepe - Bayrampaşa (M1-M3-metrobüs) - Demirkapı (T4) - Eyüp - Halıcıoğlu (metrobüs) - Feriköy - Çağlayan (metrobüs) - gibi uzar gider işte, metrobüse endeksli bir metro hattı. Otogar a da farklı yönlerde erişimi arttırıyor.
Ama diğer taraftan Bahçeşehir' i Otogar' a bağlamak? Evet neden olmasın, ve bunu güzergahtaki sanayiiler üzerinden yapmak iyi fikir. Burada bu hattın sarmal yapısı düşünülebilir, ortada metrobüs metrobüsü kesecek şekilde S ler ile ilerleyen metro hattı, birbirinin toplayıcılık ve dağıtıcılığını yapacaklar, ama kafamda biraz Otogar' dan sonrası iyi oturmadı, mevcut halde Otogar' da ki 3 lü peron yapısını zaten M1 ve M3 e verdik, buraya bir hat daha çok ağır gelir, yani ikinci bir istasyon olmalı, bu istasyon eğer mevcutun altına paralel olacaksa ki fiziken doğru olan bu, ama çıkışı yok, çünkü çıkışında tüneller yapıldı biliyorsun, bu iş önceden düşünülmeli ve alt kata bir istasyon daha otogar inşaa edilirken yapılmalı çıkış tünelleri ile birlikte bırakılmalı idi derim.
Çünkü bana kalırsa Otogar' dan çıkacak bir hatta Bayrampaşa içini geçmelidir, geçmelidir ki minibüslerin etkinliği biraz daha azaltılsın
Yani sonuç önerim şudur :
Bahçeşehir - Olimpiyatköy (M15-M7) - Masko - İSTOÇ (M7) - Matbaacılar/Milliyet - Yüzyıl - Yüzyıl Köprü (metrobüs) - Tabya - Esenler Köprü (metrobüs) - Kemer - Otogar (M1-M3) - Maltepe - Bayrampaşa (M1-M3-metrobüs) - Demirkapı (T4) - Eyüp - Halıcıoğlu (metrobüs) - Feriköy - Çağlayan (metrobüs) - gibi uzar gider işte, metrobüse endeksli bir metro hattı. Otogar a da farklı yönlerde erişimi arttırıyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
1-E6'yada metrobüs yapılırsa E5 metrobüsüne çok ağırlık biner. Yükü kaldırmaz. E6 ve çevresinen E5 Metrobüsüne aktarma yapanlar çok zorlanır.
2-E6 Metrobüsü Anıt Mezar'ın oralardan bir yerlerden E5 Metrobüsüne alt geçtle katılsa nasıl olur? Çatal olsa.
3-E6 Metrobüsü Edirnekapı-Vezneciler Metrobüsüne bağlansa. Tam hat olsa?
4-Otogar'da sonlanan E6-Bahçeşehir Metro hattı nasıl olur? M1 kaldırırmı yoğunluğu?
5-E6-Otogar Metrosu çaprazdan Maltepe ve Topkapı üzerinden gitse. Yeralından. Minibüslerin kullandığı yerler buralar. Yoğun.
6-E6-Vatan-Yenikapı Metrobüsü olsa?
7-Otogar'ın en alının da altından metro geçirilerek istasyon tam yeraltı olsa?
8-İSTOÇ-E6-Otogar Mekik Metro nasıl olur? İstoç-Bahçeşehir 2. etap olunca mekikten farklı bir konsepte gidilir.
2-E6 Metrobüsü Anıt Mezar'ın oralardan bir yerlerden E5 Metrobüsüne alt geçtle katılsa nasıl olur? Çatal olsa.
3-E6 Metrobüsü Edirnekapı-Vezneciler Metrobüsüne bağlansa. Tam hat olsa?
4-Otogar'da sonlanan E6-Bahçeşehir Metro hattı nasıl olur? M1 kaldırırmı yoğunluğu?
5-E6-Otogar Metrosu çaprazdan Maltepe ve Topkapı üzerinden gitse. Yeralından. Minibüslerin kullandığı yerler buralar. Yoğun.
6-E6-Vatan-Yenikapı Metrobüsü olsa?
7-Otogar'ın en alının da altından metro geçirilerek istasyon tam yeraltı olsa?
8-İSTOÇ-E6-Otogar Mekik Metro nasıl olur? İstoç-Bahçeşehir 2. etap olunca mekikten farklı bir konsepte gidilir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Hem düşünüyorsun hemde demiryolcu. Kesin komünisttin. Hemde en kızılından
Birde yeşil komünist var biliyormusunuz?
Sabah zaten dellendim yine. Esat bilir 146 B'ye kaldım. Ekspresi kaçırdımda. Ulan 1 saatte Vatan Caddesine giremedi be. Yanyolda tıklım tıklım oldu araç. Nefes alınmıyor. Bayrampaşa'ya doğru giderken yanda metroya baktım. Vagonlar boş. F.K YU DEDİM ?
Birde yeşil komünist var biliyormusunuz?
Sabah zaten dellendim yine. Esat bilir 146 B'ye kaldım. Ekspresi kaçırdımda. Ulan 1 saatte Vatan Caddesine giremedi be. Yanyolda tıklım tıklım oldu araç. Nefes alınmıyor. Bayrampaşa'ya doğru giderken yanda metroya baktım. Vagonlar boş. F.K YU DEDİM ?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yok yok kalsın ikisinide almayayım ben valla bilirim o otobüsü, ne rezilliktir o, dediğin gibi ekspresi kaçırdıysan yandım anam, bir zamanlar yazmıştık hani Başakşehir metrosu aslında ilk etapta buraya bağlanmalı idi yani bu yanyol saçmalığına da büyük oradan faydası olur diye, Başakşehir' den Aksaray' a ama direkt hat, öyle git Kirazlı' da aktar ordan Otogar' a gel, falan değil, Başakşehir-İSTOÇ-Yüzyıl-Bayrampaşa gibi bir güzergah.Mehmet Kasım yazdı:Hem düşünüyorsun hemde demiryolcu. Kesin komünisttin. Hemde en kızılından
Sabah zaten dellendim yine. Esat bilir 146 B'ye kaldım. Ekspresi kaçırdımda. Ulan 1 saatte Vatan Caddesine giremedi be. Yanyolda tıklım tıklım oldu araç. Nefes alınmıyor. Bayrampaşa'ya doğru giderken yanda metroya baktım. Vagonlar boş. F.K YU DEDİM ?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Artık Başakşehir'e ekstra bir metroya ihtiyaç olmaz. Şunu Bahçeşehir yapalım.Esat yazdı:Başakşehir-İSTOÇ-Yüzyıl-Bayrampaşa gibi bir güzergah.
Bahçeşehir-MASKO-Tekstilkent-E6-Atışalanı-Otogar-B.Paşa Merkez-Topkapı-Kazlıçeşme Marmaray
a-Otogar'da mevcut hattın alt katından gidecek
b-E6 Yanyol'da Milliyet İstasyonunda Tekstilkent'e girecek.
c-Tekstilkent'ten sonra E6 Atışalanı Köprüsünde İstasyon olacak.
d-Bayrampaşa Merkez'de İstasyon. Tam göbeğinde. Meydanda. Mevcut istasyon uzak buraya.
e-Topkapı'da 3 sistemin tam ortasına. 34, T1,T4'ün tam ortası.
f-Kazlıçeşme'de Marmaray entegrasyonu.
g-Suriçine girme şansımız olsa
g1-Topkapı-Çapa
g2-Çapa-Fatih
g3-Fatih-Haliç-Beşiktaş
BU BAHSETTİĞİM HAT İYİ OLUR.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Bunu dedim abi:
İnanılmaz yolcu taşır. Trafik süper rahatlar. iett kullananan gariban halkım için tabi.
a-M1'e bağlansa M1 buradan gelen yolcu yükünü sırtlayamaz.
b-Kazlıçeşme'ye inmesi marmaray bağlantısı için
c-Suriçine girmesi Çapa e Fatih merkezleri metro ile taşımak için. Çapa İETT durağı günün her saati ana baba günü. tobüsler 20'lik 20'lk geliyorlar.
d-Haliç'İn altından Beşiktaş'a gitsin. Tam olsun.
İnanılmaz yolcu taşır. Trafik süper rahatlar. iett kullananan gariban halkım için tabi.
a-M1'e bağlansa M1 buradan gelen yolcu yükünü sırtlayamaz.
b-Kazlıçeşme'ye inmesi marmaray bağlantısı için
c-Suriçine girmesi Çapa e Fatih merkezleri metro ile taşımak için. Çapa İETT durağı günün her saati ana baba günü. tobüsler 20'lik 20'lk geliyorlar.
d-Haliç'İn altından Beşiktaş'a gitsin. Tam olsun.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başar o senin dediğin Bakırköy, Çapa da Tıp Fakültesi var
M1 konusunda tamamen haklısın Mehmet, zaten o hatta M3 bağlanacak daha fazlası hem abes hemde gereksiz bir yük olur, 3 hattı bir yola bağlamak çok mantıksız tabii, doğru söyledin.
Kazlıçeşme konusunda hemfikiriz zaten bir sorun ama bana çok dolaşan bir hat gibi göründü o yüzden dolmuş benzetmesi yaptım öyle düşüneceğimize oraya iki ayrı hat düşünülebilir belki. Bir diğer konuda Çapa-Fatih sen oradaki coğrafyayı biliyorsun, toprak yapısıda çok yumuşak, ve deprem bölgesi burada inşaa edilecek bir metro Litros deresinin eski yatağı yani şimdiki Vatan caddesinin geçebilmek için bayağı bir derine inmek durumunda, çünkü hem üstünde M1 geçiyor, hemde Çapa ve Fatih teki istasyon derinlikleri. Ha benim için bunlar sorun değil yaparsın merdiveni asansörü indirirsin milleti ama Suriçi durumlarını biliyorsun işte adamlar tramvay bile yaptırmıyor kaldı ki bir metro yapılsın. M2 nasıl bitecek hala şaşıyorum, dün bahsettim ya NG ve DC belgesel kanallarının Marmaray ile en çok ilgilendikleri konu bu çanak çömlek adamlar depreme dayanıklılık kısmını o kadar heyecanlı anlatmıyorlar
M1 konusunda tamamen haklısın Mehmet, zaten o hatta M3 bağlanacak daha fazlası hem abes hemde gereksiz bir yük olur, 3 hattı bir yola bağlamak çok mantıksız tabii, doğru söyledin.
Kazlıçeşme konusunda hemfikiriz zaten bir sorun ama bana çok dolaşan bir hat gibi göründü o yüzden dolmuş benzetmesi yaptım öyle düşüneceğimize oraya iki ayrı hat düşünülebilir belki. Bir diğer konuda Çapa-Fatih sen oradaki coğrafyayı biliyorsun, toprak yapısıda çok yumuşak, ve deprem bölgesi burada inşaa edilecek bir metro Litros deresinin eski yatağı yani şimdiki Vatan caddesinin geçebilmek için bayağı bir derine inmek durumunda, çünkü hem üstünde M1 geçiyor, hemde Çapa ve Fatih teki istasyon derinlikleri. Ha benim için bunlar sorun değil yaparsın merdiveni asansörü indirirsin milleti ama Suriçi durumlarını biliyorsun işte adamlar tramvay bile yaptırmıyor kaldı ki bir metro yapılsın. M2 nasıl bitecek hala şaşıyorum, dün bahsettim ya NG ve DC belgesel kanallarının Marmaray ile en çok ilgilendikleri konu bu çanak çömlek adamlar depreme dayanıklılık kısmını o kadar heyecanlı anlatmıyorlar
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38