ist-M.06 » İstanbul Metrosu Planlama Önerileri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 May Sal, 2008 18:06

Aşağıdaki linklerde yer alan öneriler ve tartışmalar sonrasında aşağıdaki gibi bir sistem olabilir mi diye sesli ve görüntülü düşünüyorum.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=2412#2412

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 2&start=24

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 9&start=60

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=195

Resim

Resme tıklayınca hatların isimlerini okuyabilirsiniz, dediğim gibi sizlerinde önerileri ile ve İBB nin açıkladığı planlara göre bir şeyler karaladım o ortadaki karanlık bölge İMP nin dikkat çektiği çok yoğun bir nüfusu içeren dört tarafından çevre yolları ile çevrili ama bu çevre yollarına ana arter erişimi olmayan, ve ev-iş ev-okul erişiminde toplu taşımanın en yoğun kullanıldığı ve en yoğun nüfus bölgelerinden biri, neden Bağcılar a bir sürü metro planlandığının sebebi ve gerekçesi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 May Çrş, 2008 12:54

Güzel özetlemisin. İBB'nin projelerinde; yaptıktan sonra ortaya çıkacak muhtemel kötü sonuçlardan bahsetmek isterim:

1-Beylikdüzü-İncirli Projesi hayata geçtiği zaman Havaalanı-Aksaray hattının yolcu sayısında düşme gözlemlenebilir. Hatta İncirli-Havaalanı arası sinek bile avlayabilir. Yenibosna Aktarma Merkezi işlevini yitirir.

2-Kozyatağına kadar yapılacak Metrobüs projesi Kadıköy-Kartal Metrosunu olumsuz etkileyebilir. Kesiştiği yerde millet hemen metrobüse atlar. Aşağı metroya inmez.

3-Kartal'dan gelen metro yolcuları Marmaray'a değilde hemen Metrobüse aktarma yaparlar. Karşıya geçişlerde Marmaray'ın yolcusu azalır.

4-Metrobüs Mecidiyeköy ve Zincirlikuyu'nun kuzeyinde kalan kesimlerin metro ile Marmaray'a aktarma yapmalarını keser.

5-Beşiktaş MARMARAY'A değil metrobüse yönlenir.

6-Metrobüs'ün Anadolu Yakasına uzaması ile 1.000.000 yolcu taşıyacağız diyorlar. Peki MARMARAY NE TAŞIYACAK???

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 May Çrş, 2008 16:04

:) Metrobüslerin parası çıksın Marmaray ı nasıl olsa DLH yapıyor :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 May Çrş, 2008 16:15

İBB Marmaraya ihanet etti resmen. Sattı Marmarayı. Tuncay Özkan gibi:) Davayı sattı. Ulaşımı çözme davasını:)

Yazık bee..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 May Çrş, 2008 21:19

Ne güzel, işte işbirliği, işte beraberlik, işte şehircilik. Don kaydı mı, vazelin elde ... Yuh! :evil:
Böyle şeyler BİR yerden yönetilir, plânlanır, rekabet olmaz ki bu durumda!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 May Çrş, 2008 21:32

Bence normal bir sonuç, İBB bu hattın işletmesini çok uzun yıllardır istiyor bunun için çeşitli gerekçeleri var, bunlar kent içi raylı sistemlerin tek elden olmasından, sistem entegrasyonları, metro işletmede tecrübe, şirket mantıklı yönetim sistemi falan filan, hatta ben Bakanlık ile ön protokol bile yapıldı diye biliyorum ama TCDD ve özellikle Demiryol-iş Sendikası çeşitli nedenler ile buna hep karşı çıktılar, mesela dökülen bir hat ile dünyanın yolcusunu taşıyorlar :) yani beş kuruş masraf etmeden para kazanıyorlar, ha o araçların kapısı kapanmamış, ha kaçak yolcu kontrolü yokmuş ha güvenlik flan, sendikanın söylemi belli işçi kıyımı bilmem ne, sonuçta ufukta görünen Belediye, TCDD ortaklığında Marmaray A.Ş. bu durumda belediyenin toplu taşıma hizmetleri ile rekabet söz konusu :) ee ortak olmak zordur Allah kimseyi ortaklı iş yaptırmasın hele ki düşün sen bir arkadaşınla ortaksın ama arkadaşın kendi başına da bu işi yapıyor eee nasıl güveneceksin :D ben olsam güvenmem.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 May Prş, 2008 09:51

Metrobüs Anadolu Yakasına geçecek idi ise neden Marmaray'a 3 milyar dolar para harcanıyor. Bu para ile her iki yakada bekleyen 7 metro projesi hayata geçirilse idi o zaman.

Kalpten yaraladı bu metrobüs sistemi tüm tasarılarımızı..Bu taşın altından İETT gibi embesil bir kurum çıkacağına da eminim ayrıca. Şu İETT'ye bir karıştırmasalar metro işine.

OTOBÜS HATTI MANTIĞI İLE RAYLI SİSTEM KURGULATTIKLARI YETMEZMİŞ GİBİ ŞİMDİ DE MARMARAYI BALTALIYORLAR.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 May Çrş, 2008 07:18

Ne güzel, işte işbirliği, işte beraberlik, işte şehircilik. Don kaydı mı, vazelin elde
:) valla böyle yani Başar ne yapalım hani diyorlar ya "Ya sev ya terket" hasetliğin, bürokrasinin, yetki kargaşasının, bilgisiz ilgililerin neyini seveyim yahu...
OTOBÜS HATTI MANTIĞI İLE RAYLI SİSTEM KURGULATTIKLARI YETMEZMİŞ GİBİ ŞİMDİ DE MARMARAYI BALTALIYORLAR.
Valla Mehmet İETT bu işin tadını aldı, araçların kaza riskinin az olduğu, kullanım standartları nedeni ile daha az yıpranacağı, daha çok yolcuyu daha az araçla taşıyacağı için yapacağı personel istihdam karı, daha istasyonları bitirmeden çatır çatır verdiği reklam alanları ile şarıl şarıl akan paranın sesini sende bende duysak elimizden geleni ardımıza koymayız, ha hala zarar ediyor o başka ama etsin ya bana ne, bana ne kardeşim, biraz da sosyal devlet olsun zarar etsin iyi hizmet versin benim sorunum değil, ama daha önce söylediğim gibi bence Marmaray' ın işletmesinde yaşanan yetki karmaşası bunda büyük etkendir yani bende Topkapı civarından Kozyatayağı Göztepe civarına gidecek olsam metrobüsü tercih ederim çünkü Marmaray' a kısıtlı bir erişim ile gitmeye çalışana kadar arka arkaya gelen metrobüslere binip 20-25 dakika da bu yolu almak daha cazip olacaktır, dolayısı ile Marmaray' ı cazip hale getirmek İBB nin ve İETT nin elinde, otobüs, tramvay ve metro kombinasyonlarını Marmaray' a bağlayarak, ama bu büyük yatırım ve geri dönüşü çok zor (hatta yok) ama metrobüste bir dönüş olacaktır, ha ulaşım çeşitlensin alternatif artsın diyoruz ama bu bir alternatif değil bu hali ile diğer sistemi sadece baltalamak oluyor :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 May Cum, 2008 09:34

İETT ulaşım değil ulaşmama kurumu oldu gitti. Hiç bir sorunu çözemiyorlar. Önerileri çok yavan ve yetersiz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Eki Cum, 2008 18:37

Eğer sıfırdan bir numaralandırma tasarlayıp ilgilelere aktarma şansım olsaydı bir deneme olarak şöyle bir sistem geliştirirdim.

U-1 Gebze-Halkalı (Marmaray)
U-2 Karaköy-Beyoğlu Tünel
U-3 Taksim-Beyoğu Tramvay
U-4 Kadıköy-Moda Tramvayı
U-5 Yenikapı-Aksaray-Havalimanı
U-6 Hacıosman-Yenikapı-İncirli
U-7 Kabataş-Zeytinburnu Tramvayı
U-8 Taksim-Kabataş (yeni tünel)
U-9 Bağcılar-Zeytinburnu
U-10 Yenikapı-Kirazlı-Halkalı
U-11 Topkapı-Edirnekapı-Habipler
U-12 Kadıköy-Kartal (Sabiha Gökçen-Tuzla?)
U-13 Bakırköy İDO-Kirazlı-Başakşehir
U-14 Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
U-15 İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
U-16 Kabataş-Tekstilkent
U-17 Bostancı-Dudullu
U-18 Şişhane-Okmeydanı (Monoray)
U-19 Havalimanı-Olimpiyatköy-Bahçeşehir
U-20 Eyüp-Eminönü Tramvayı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Eki Cum, 2008 19:31

U da n'oldu? Tramvay ile metro ne karışıyor?
Anlamadım.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Eki Cum, 2008 19:47

alabay yazdı:U da n'oldu? Tramvay ile metro ne karışıyor?
Anlamadım.

B. Alabay
:)

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön