ist-M.06 » İstanbul Metrosu Planlama Önerileri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Sal, 2009 18:46

Özgür yazdı:
alabay yazdı:. Metro bilhassa şehir merkezinde olmalı. Bizde, her nedense dış semtlere metro yapmayı severler, halbuki oraya banliyö treni işletilir. Veya şehir merkezinde var olan metro oraya uzatılır. B. Alabay
Katılıyorum. Şehirlerarası bir yolun altına metro yapmak (E5) başka bir ülke de var mıdır? Bari buraya yaptın Avrupa yakasında da aynısını yap. Bir de Kadıköy- Üsküdar arası tüp geçitte ara istasyon var mı?
Aslında E-5 in altında olmasının mahsuru yok ama var, :) yani yok çünkü inşaatı kolaylaştırıyor, üstünde yakınında bina yok, zemin izin veriyorsa maksimum hızda kazarsın avantaj, hatta Ankara metroları başlığına koyduğum resimde övdüğüm gibi E-5 in bir alternatifi olsaydıda hiç TBM ye girip maliyeti ve süreyi uzatmadan aç-kapa ile yapılabilseydi, ya da Tayyip Bey' in başkanlığı dönemindeki öneri gibi yolun orta şeridine yapılsaydı, şimdi aynı yere göreceksiniz metrobüs yapacaklar, ee farkı ne? istasyon yerlerini doğru konumlarsa nerede ise aynı genişliği harcıyorsun?

İkinci soruya gelince yeri burası değil ama cevabı şu, yok! zaten Marmarayın Kadıköy' de istasyonuda yok, biraz yukarıda var Ayrılışçeşme tabir edilen yerde, ilçe olarak evet ama semt olarak Kadıköy değil, ve Üsküdar ile Ayrılıkçeşme arasında başka istasyon yok, bunun sebebi ile ilgili bir yerlerde bir şeyler okudum ama not alma alışkanlığım yok :) rastlarsam yapıştırırım siteye.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Şub Sal, 2009 21:25

Tek bir merkezden dağılan ve birbirini bazı noktalarda kesen aktarma imkanı veren çatallı sistemler fikrine bende taraftarım. Ama önerdiğim Yenikapı-Kağıthane Raylı Sistem önerisinde M2 Hattını bazı noktaları kesmesi çok zor. Coğrafi eğimden dolayı sorun olur. Hem Yanikapı-Haliç'i eçtikten sonra sırf M2 ile bağlantılı solsun diye Şişhane veya Taksim'e yönlenmesi dik yokuş olan bölgeyi zorlar. Haliç'i tüple geçtiğimizi düşünürsek zor iş. O yüzden Kağıthane hattı devam edip Seyrantepe'de M2 ile buluşursa daha iyi olur. Hem vadi boyunca ilerleyen metro coğrafi engellerle karşılaşmaz.

Böyle düşünmekde güzel ama ZOR İŞ:

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Şub Sal, 2009 23:14

Böyle hatların birbirine dokunması değil, birbirini kesmesi gerek. Heliks gibi. Bu, her nedense, hâlen hayal edilemiyor gibi. Yoksa irtibatsız şeriler oluşur, "şehir şeridi", "üst düzey", "orta halat", "su kenarı" gibi. Bu olmamalı. Şehircilik işte. Olmazsa, zor ise, o zaman metro yapmasını bilmeyen var ortada, o zaman yapılamaz işte. O kadar da basit. Metro, metro gibi yapılmalı, gecekondular arasından geçen "Hacı Osman Anacadde, Cart Curt Sokak, Bilmemne Mahalle" tarzında bir ... "yol" ... gibi değil. Geçenlerde Esat şuralarda Unkapanı'nından bir resim aktardı da, aklıma, Kabil'de de metro tasarlamışlardı da falan ... geldi. Orası neresi yahu? O cami tarihî mi, çöplüğe mi batmış ... işte belki Bizans'a karşı saygı yoluyla, Osmanlı dönemine saygı da anlaşılır ve öğrenilir. Zor iş. Ama bunları anlamadan, metro ya-pa-maz-lar orada!
:evil:

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Şub Çrş, 2009 00:09

Bahsettiklrini daha öncede çizmiştim. Birbirini farklı noktalara bir kaç kez kesen veya bir kez kesen hatlar olmalı demiştik zaten. Sorun bizde değil yetkililerde. Yoksa biz düşünüyoruz.

Şöyle bir şey:

gibi...

Resim


Unkapanı ile ilgili eleştirilere elince, o bölge üzerine bayağı konuştuk. Farklı bir yerden geçeceği zaman önümüze UNKAPANI SU KEMERİ çıkıyor. Oradan geçiremezler. Kemeri teğet geçmen lazım. İçinden yada alttan geçirmezler.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Şub Çrş, 2009 09:50

Heh, işte bu daha iyi. Ama ... mavi-kırmızı-sarı hat dörtgeni tipik bir şehir merkez irtibatı. İstanbul üçgeni olmamış tam. Unkapanı Su Kemeri diye bir problem olamaz. İstasyon Unkapanı'nda, istenilen yere kondurulabilir, köprüde de başlayabilir, köprünün üstünde bile olabilir (ki o kadar iyi olmaz). Hiç problem olmaz. O köprünün iki ucunda birer istasyon olmalıydı. Çok yakın olurlardı dersiniz, evet, ama öylesi de olabilir işte. Berlin'de U2 metro hattında Gleisdreieck (glays-dray-ek) ile Potsdamer Patz arasında birden bire, çok kısa zamanda, yeni bir istasyon yaptılar, Mendelssohn-Bartholdy-Park (Men-dels-zoon-bar-tol-di). Yeryüzü bir yer, hat 1903'ten (!), istasyon 90 seneden fazla bir süre sonra "ilâve edildi". Düşünün. Buna benzeri yeraltında da 1970'te yapılmıştı (Bismarckstraße). Demek istediğim, hatlara istasyon eklemeleri yapmak da mümkün. Ama böyle "ortaya" konmuş bir istasyon ile bu imkân bozuluyor.

Bahsi geçen istasyonun resmi:
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:U-Ba ... y-Park.JPG

İleri görüş yok ortada.

B. Alabay

Özgür
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 21 Şub Cmt, 2009 02:58

Anadolu-ray

Mesaj gönderen Özgür » 27 Şub Cum, 2009 19:34

Ben planlasaydım (Anadolu yakası için konuşuyorum) Andolu - ray'ı inşa etmezdim. Onun yerine E-5'te çalışan bir metrobüs hattı yapardım. Metro hattını ise Anadolu yakasının temel iki aksından birine Minübüs cad. veya Bagdat Cad.'in altına inşaa ederdim. (Kadıköy - Bostancı arasına.) Ve bir de Kadıköy - Üsküdar arasına, ancak şimdiki (Söğütlüçeşme - Üsküdar) hattındaki gib transit bir tüp geçit değil elbette, 2-3 istasyonlu bir hat.

Üsküdarı - Ümraniye - Bostancı hattı ve tabii ki Üsküdar - Beykoz sahil hattı...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Ara Pzr, 2009 15:04

Bir zamanlar aşağıdaki haritadaki gibi bir proje varmış. Mecdiyeköy-SSK Okmeydanı-E5-Alibeyköy-Gaziosmanpaşa-Hal-Atışalanı hattı.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Sal, 2009 11:03

Bu oldukça eskidir ama, haritanın tarihi hakkında fikrimiz olsaydı hangi başkan döneminin yaklaşımı olduğunu kestirebilirdik, gerçi tahmini olarak Erdoğan dönemi olduğunu düşünüyorum, çünkü o dönemde Tayyip Bey'in Atışalanı istikametine gitmeyen metroyu oraya götürme gibi bir gayesi vardı fakat bölgedeki kontrolsüz ve ranta dayalı yapılaşma, dönemin merkezi idaresinin belediyelere karşı tutumları ve belediyelerin bugün elinde olan pek çok yaptırımın olmayışı, artı maddi kaynak yetersizlikleri gibi nedenler ile o işe girişilememişti, zaten neticede proje revize edilerek yer altından Bağcılar istikametine giden bugünkü halini aldı.

Haritadaki bir diğer detay yine aynı yıllarda sözü edilen Yenikapı-Bağcılar metro hattının ilk etabı, yani Yenikapı-Topkapı arasındaki kesimde gösterilmiş, bu hattın bugün Yenikapı sonrasının yapılıp yapılmayacağı hala muallak olmasına rağmen keşke bu güzergah ile yapılsa derim, yani bir şekilde Millet Caddesine yaklaşarak Topkapı' ya ulaşan bir metro hattı çok faydalı olacaktır, tabi mevcuttaki Zeytinburnu üzerinden İncirli bağlantısıda devam etmeli, İstanbul'un ihtiyacı büyük.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Ara Sal, 2009 12:57

evet biraz eski. kuzeyde bir metro her zaman gündemde. ama sürekli yeri değişiyor. o zaman şimdiki güzergahta değişebilir diyebilirmiyiz. yani şu şişli-kağıthane-alibeyköy-tekstilkent metrosu. revizelere uğrar sanırım. daha anıtlar kuruşunun onayı falanda yok. kağıthane vadsine metro sokmayın diyormuş. belki çağlayandan sonra okmeydanı'na yönlendirebilirler. ama atışalanı ilginç olmuş. otogar-atışalanı hattı koymayı düşünmüşler sonra vazgeçmişler. ama ihtiyaç gitmemiş tabi.

bence en doğrusu:

*beşiktaş-çağlayan arası aynı kalsın zaten burasına dokunulmasın.

*çağlayan'dan sonra kağıthane'ye izin verilmiyorsa e5 aksında devam ederek GOP Merkez'e ulaşsın. oradan sağmalcılar t4 altından otogar'a. (t4'ün bu mevkiide neden yüzeye çıktığını biliyorsun dimi? metro geçecek diye?)

*en olarakta Atışalanı-Tekstilkent-Mahmutbey-Halkalı Konutlar gibi bir hat olsun. gidrse ileriye kadar gider.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Planlamayı ben yapsaydım

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 24 Ara Prş, 2009 09:29

1)Beşiktaş-Yıldız-Darphane-Kışlaönü-Z.kuyu-Akmerkez-Etiler-Boğaziçi Üni.-F.S.M.Han MAH.-Armutlu-Karanfilköy-Yenilevent-4.Levent-Sanayi Mah. Merkez Camisi-Seyrantepe arasında bir hat yapardım.

2)Sirkeci-Yedikule eski banliyö hattı mühim orası ıslah edilmelidir ve devamında Kazlıçeşme-Silivrikapı-Topkapı-Cevizlibağ-Maltepe(2.matbaacıların önü)-Bayrampaşa(belediyenin yanı)-Bayrampaşa Deresi(M1)-EDİRNEKAPI-Ayvansaray-Halıcıoğlu-Nişangah-Perpa-Çağlayan-Mecidiyeköy-Darphane-Beşiktaş-Kabataş-Şişhane.

Bunun Çağlayan-Beşiktaş arası zaten projesi hazır.Ben Tekstilkent'e gidecek olanı Mecidiyeköy'de keserdim.

3)Planlanan AHL-Olimpik stat hattını Güneşli Merkez'e uğratır Ahl kesmez Ataköy Konaklar'ı-Ataköy 2.KISIM-Bakırköy Meydan'a devam ettirirdim.

4)M1 hattını Merter(<Z.burnu)sonra Bakırköy Meydan'a götürürdüm.

5)Merter-Y.bosna arası M1 hattını Topkapı-Merter-Y.bosna-Sefaköy bu noktadan sonra zaten planlanan B.düzü hattı şeklinde yapardım.İlerideki hedef derinden giderek Aksaray-Beyazıt-Sirkeci.

6)Bakırköy İskele-Bakırköy Meydan-İncirli-Yayla-Siyavuşpaşa-Üçevler olmalı-Zafer Mah.-Aksa Camisi olmalı-Kuyumcukent BUNU Y.bosna-Hazır olan DTM-AHL buradanda Bakırköy'e dönen ring hat yapardım.

7)Burada başlık açmıştım Merter-Bağcılar tramvayını Şirinevler'e Tavukçu Deresi güzergahından uzatırdım.

8)4.Levent-Keçideresi-YahyaKemal Dereiçi-Kağıthane-Çağlayan Dere-Filiz Camisi-Zincirlidere-Levent arası havaray yapardım.

9)Üsküdar-Dudullu hattına ZeynepKamil-Selimiye-Kadıköy bağlantısı yapıp Dudullu-Kadıköy hattı işletmeciliğide yaptırırdım.

10)Kadıköy-Kartal hattınada Ünalan'dan açılan tünelle Üsküdar bağlantısı yaptırıp Üsküdar-Kartal işletmeciliğide yaptırırdım.

11)Göztepe Parkı-Göztepe-Göztepe Köprüsü-Soyak Sitesi-Üçpınarlar-Libadiye-Ümraniye-Ümraniye Devlet Hastanesi-İstiklal Mah.-Ataşehir-Kozyatağı güzel ring.

12)Ben 1. köprü güneyine araç geçişli köprüde ısrarcıyım bu vesile ile metroda yapacağız.Mecidiyeköy-Z.kuyu-Boğaz Köprüsü-Altunizade-Acıbadem-Uzunçayır-Hasanpaşa-S.ÇEŞME-Ayrılıkçeşme-Kadıköy arası yapardım.

13)Bunu Marmaray ile birleştirip Mehmet'in hayalindeki çemberde yapabiliriz.

14)Sirkeci-Beyazıt-Fatih-Edirnekapı-Eyüp-Sağmalcılar(M1)-Gop-Küçükköy-Beşyüzevler-Cevatpaşa-Tekstilkent metrosununda yapardım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Re: Planlamayı ben yapsaydım

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Ara Prş, 2009 12:21

1)Beşiktaş-Yıldız-Darphane-Kışlaönü-Z.kuyu-Akmerkez-Etiler-Boğaziçi Üni.-F.S.M.Han MAH.-Armutlu-Karanfilköy-Yenilevent-4.Levent-Sanayi Mah. Merkez Camisi-Seyrantepe arasında bir hat yapardım.
Hat güzelde Armutlu, Karanfilköy'e kadar gidip neden geri dönüyor 4.Levent'e
2)Sirkeci-Yedikule eski banliyö hattı mühim orası ıslah edilmelidir ve devamında Kazlıçeşme-Silivrikapı-Topkapı-Cevizlibağ-Maltepe(2.matbaacıların önü)-Bayrampaşa(belediyenin yanı)-Bayrampaşa Deresi(M1)-EDİRNEKAPI-Ayvansaray-Halıcıoğlu-Nişangah-Perpa-Çağlayan-Mecidiyeköy-Darphane-Beşiktaş-Kabataş-Şişhane.
Şişhane'ye kadar gelmişken Sirkec'ye uzatta ring hat olsun :)
Bunun Çağlayan-Beşiktaş arası zaten projesi hazır.Ben Tekstilkent'e gidecek olanı Mecidiyeköy'de keserdim.
kesme ayrı bir kol gibi düşün.
3)Planlanan AHL-Olimpik stat hattını Güneşli Merkez'e uğratır Ahl kesmez Ataköy Konaklar'ı-Ataköy 2.KISIM-Bakırköy Meydan'a devam ettirirdim.
Bakırköy meydan okey.
4)M1 hattını Merter(<Z.burnu)sonra Bakırköy Meydan'a götürürdüm.
Tramvayı götürsen daha kolay olur. Ama Merter-Bakırköy-Mecidiyeköy metro kapsamında olur.
5)Merter-Y.bosna arası M1 hattını Topkapı-Merter-Y.bosna-Sefaköy bu noktadan sonra zaten planlanan B.düzü hattı şeklinde yapardım.İlerideki hedef derinden giderek Aksaray-Beyazıt-Sirkeci.
Suriçine derinden giden bir metro şart.
6)Bakırköy İskele-Bakırköy Meydan-İncirli-Yayla-Siyavuşpaşa-Üçevler olmalı-Zafer Mah.-Aksa Camisi olmalı-Kuyumcukent BUNU Y.bosna-Hazır olan DTM-AHL buradanda Bakırköy'e dönen ring hat yapardım.
ringe takmışsın.
7)Burada başlık açmıştım Merter-Bağcılar tramvayını Şirinevler'e Tavukçu Deresi güzergahından uzatırdım.
Merter'den Bakırköy'e oradan Ataköy ve Tavukçu deresine. muhteşem bir tramvay hattı olur. planlarda vardı bizde konuşmuştuk.
8)4.Levent-Keçideresi-YahyaKemal Dereiçi-Kağıthane-Çağlayan Dere-Filiz Camisi-Zincirlidere-Levent arası havaray yapardım.
civaray :)
9)Üsküdar-Dudullu hattına ZeynepKamil-Selimiye-Kadıköy bağlantısı yapıp Dudullu-Kadıköy hattı işletmeciliğide yaptırırdım.
hattı bağlarbaşında iki kola ayırıyorsun yani. selimiyeye geçemezsin, marmaray tüneli ile çakışır. altından gidecek kadar derine inmen zor olur Çamlıca tepeden inen bir hat o kadar derine inemez. onun yerine Üsküdar meydandan tüp hattının üst katından doğancılar yolu ile uzatarak Kadıköy meydan. haydarpaşa gara sıfır olmalı.
10)Kadıköy-Kartal hattınada Ünalan'dan açılan tünelle Üsküdar bağlantısı yaptırıp Üsküdar-Kartal işletmeciliğide yaptırırdım.
buna gerek var mı? 2 durak sonra ayrılıkçeşmede inip marmarayla üssküdara gider zaten.
11)Göztepe Parkı-Göztepe-Göztepe Köprüsü-Soyak Sitesi-Üçpınarlar-Libadiye-Ümraniye-Ümraniye Devlet Hastanesi-İstiklal Mah.-Ataşehir-Kozyatağı güzel ring.
neden metro değilde havaray? sebep ne?
12)Ben 1. köprü güneyine araç geçişli köprüde ısrarcıyım bu vesile ile metroda yapacağız.Mecidiyeköy-Z.kuyu-Boğaz Köprüsü-Altunizade-Acıbadem-Uzunçayır-Hasanpaşa-S.ÇEŞME-Ayrılıkçeşme-Kadıköy arası yapardım.
katılıyorum.
13)Bunu Marmaray ile birleştirip Mehmet'in hayalindeki çemberde yapabiliriz.
eyvallah
14)Sirkeci-Beyazıt-Fatih-Edirnekapı-Eyüp-Sağmalcılar(M1)-Gop-Küçükköy-Beşyüzevler-Cevatpaşa-Tekstilkent metrosununda yapardım.
2 kola ayırıp birini e6 paralele versen daha iyi olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Prş, 2009 12:38

Yine muhalefet olmak istemiyorum ama bu yazdıklarınızı sadece kafanızda mı canlandırdınız yoksa bir harita üzerinde hiç baktınız mı? Bu bir metro sisteminden çok bir kova dolusu solucana benziyor, kusurumu bağışlayın ama acizane görüşüm bu yönde, hepsi için söylemiyorum bunu ama içerisindeki 3-4 önerinin ne teknik, ne gereklilik ne de başka açılardan ele avuca gelir olacağına ısınamadım, ama tabi başlığın amacı zaten "Siz Planlasaydınız Ne Yapardınız?" sorusuna insanların vereceği cevapları görmek :)

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön