ist-M.06:01 » M1 Hattı Doğu ve Batı Uzatma Önerileri
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 64
- Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34
Re: ist-M.06:01 » M1 Hattı Doğu'ya ve Batı'ya Uzatılabilir mi?
En büyük sorun Dışhatlar orada olduğu için! CNR in oraya Almanların tegel e yaptığı gibi otobüs ring koyacaklardı, Metroyu da Ayamama deresine paralel kıvırıp E5 ten Sefaköy e gidip bu noktada sonlansa güzel olurdu.
Aslında Londra Metrosu örneğindeki gibi C şube hattı ile Sefaköy e uzatılabilir.
İBB bu konuya Sefer süresi nedeniyle sıcak bakmıyor.
Aslında Londra Metrosu örneğindeki gibi C şube hattı ile Sefaköy e uzatılabilir.
İBB bu konuya Sefer süresi nedeniyle sıcak bakmıyor.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
M1B OTOGAR-ŞİŞLİ LRT ETÜDÜ
Her 2 işletmenin darboğaz oluşturmasından dolayı istasyon revizyonları ve sinyalizasyon upgradeleri için ne kadar maliyet ayrılıyor? Acaba bu parayla Otogar-Şişli etüdü yapılabilirmiydi? İBB 2040 vizyonunda Okmeydanı-Taksim etüdü ön görülmüş. Okmeydanı-Otogar aksı da dahil edilerek M1B Otogar-Taksim uzatması yapılabilir mi? İşletme de Kirazlı-Taksim şeklinde olsa, nasıl olur? Halkalı'ya uzatılınca da, Taksim-Halkalı gibi güzel bir metro hattı elde edilemez mi? M1 Taksim için ilk göz ağrısıdır bilirsiniz. İlk proje M1 Aksaray-Unkapanı-Taksim şeklinde uzatma olacaktı.
Okmeydanı-otogar bölümünü, Feshane-Bayrampaşa etüdü ile birleştirmek için, rotayı bu şekilde çizdim. İlk proje Okmeydanı-Eyüp-GOP Merkez-Rami-Kocatepe aksıyladır. yani kuzeyden geçiyor. M7 yapılınca o bölüm arada kaynadı ama halkın metro ihtiyacı ortada duruyor tabi. M7 GOP Merkez'den geçmiyor çünkü. Çalıştayda her türlü öneriye açığız dediler. O anlamda öneri getirdim.
Okmeydanı-otogar bölümünü, Feshane-Bayrampaşa etüdü ile birleştirmek için, rotayı bu şekilde çizdim. İlk proje Okmeydanı-Eyüp-GOP Merkez-Rami-Kocatepe aksıyladır. yani kuzeyden geçiyor. M7 yapılınca o bölüm arada kaynadı ama halkın metro ihtiyacı ortada duruyor tabi. M7 GOP Merkez'den geçmiyor çünkü. Çalıştayda her türlü öneriye açığız dediler. O anlamda öneri getirdim.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
M1B DOĞU UZATMASI
Havalimanı kapatıldığı için belki Yeşilköy'e uzatmak kolay gibi görünebilir ama artık M1'i daha fazla batıya doğru uzatmamak gerek. Kapasitesini zorlamamak gerek. Zaten LRT. Sanırım elektrik ile ilgili sorunlar da olabilir. Ama hattı Otogar'dan kuzey-doğuya doğru uzatma fikrini işlemek nasıl olur sizce? Şu andaki gelinen duruma göre, 233 km raylı sistem şebekesi var. İnşaatları devam edenler var, açılacaklar var. Bu durumda M1B Otogar-Okmeydanı-Taksim uzatması önerilmeli mi? Bayrampaşa-Eyüp LRT Projesi yapılacak. Yeraltından Feshane'ye kadar gidecek. Optimum vizyon haritasında da var. Bu vizyonu Bayrampaşa Meydan-Altıntepsi-Otogar şeklinde uzatıp, M1B işe eşgüdümlü hale getirmek sizce nasıl bir fikir? Otogar-Yenikapı arasında M1A'yı özgür bırakıyoruz.
TAKSİM-HALKALI LRT HATTI:
90'lı ve 2000'li yıllardaki İBB tanıtım broşürü. Arşiv unutmaz.
TAKSİM-HALKALI LRT HATTI:
90'lı ve 2000'li yıllardaki İBB tanıtım broşürü. Arşiv unutmaz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.06:01 » M1 Hattı Doğu'ya ve Batı'ya Uzatılabilir mi?
aynı konuları farklı farklı başlıklarda işleme, burası blog sitesi değil, konunun asıl yeri burası diğer başlıktan içeriği siliyorum
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.06:01 » M1 Hattı Doğu ve Bat'ya Uzatılabilirmi
Ok, M1b Otogar Okmeydanı uzatmasına ne diyorsun? Sence gerekli mi?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.06:01 » M1 Hattı Doğu ve Bat'ya Uzatılabilirmi
ilk defa duyuyorum, mevcutta böyle bir proje yok, bu olsa olsa fikir aşamasındadır, mevcut planda Kartaltepe'den Havalimanı mahallesini geçerek Yenibosna-Sultançiftliği metrosu ile entegre olan bir kol var, bu kol M1 in bir parçası olarak tasarlanmamış, ki bana sorarsan bu bir hata, tekrar aktarma yaptırmaya gerek yok, Kartaltepe de yapılacak bir düzenleme ile ya da Otogarda (uzun zaman önce konuşmuştuk Otogar da istasyon büyütülebilir gibi) buradan Tekstilkent yönünde bir uzatma olabilir bence de, Okmeydanı için fizibiliteyi bilmiyorum, dediğim gibi ilk defa duydum bunu öneriden ileri bir çalışma değildir, yolculuk analizi olduğunu da düşünmüyorumHector Troas yazdı: ↑28 Ara Cmt, 2019 19:21Ok, M1b Otogar Okmeydanı uzatmasına ne diyorsun? Sence gerekli mi?
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.06:01 » M1 Hattı Doğu ve Bat'ya Uzatılabilirmi
90'lı yıllarda, 2000'li yıllarda düşünülen hatlarla ilgili senin yayınladığın bazı haritalar vardı. O haritalarda Otogar-Şişli vardı. Okmeydanı'ndan geçiyordu. Ondan bahsettim. Sence M1B Otogar-Okmeydanı şeklinde gitmeli mi? Teknik açıdan mümkün mü?
2040 öneri hatlarında Taksim-Okmeydanı aksı çizilmiş. Çalıştayda gösterildi. O açıdan sordum. Depo sahası da olması gerekir, Okmeydanı'nda saha zor olur, bir yere uzatılabilir mi, uzatılsa nasıl olur diye? Yoksa proje yok tabi.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?f=151&t=647
2040 öneri hatlarında Taksim-Okmeydanı aksı çizilmiş. Çalıştayda gösterildi. O açıdan sordum. Depo sahası da olması gerekir, Okmeydanı'nda saha zor olur, bir yere uzatılabilir mi, uzatılsa nasıl olur diye? Yoksa proje yok tabi.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?f=151&t=647
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.06:01 » M1 Hattı Doğu ve Bat'ya Uzatılabilirmi
Esenler daha fazla araç için depo ya da atölye olabilecek kapasitede değil, Okmeydanı-Otogar bir türlü hatırlayamadım açıkçası, en eski projelerde var olan mevcut M2 nin orjinal halini kast ediyorsan, onda da Taksim-Aksaray-Topkapı-Bağcılar ekseni vardı diye hatırlıyorum, bakmam lazım
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
M1B OTOGAR-OKMEYDANI-TAKSİM UZATMASI OLUR MU?
Bu linkte yayınlamıştın.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?f=151&t=647
Otogar-Şişli diye geçiyor ve Okmeydanı'ndan geçiyor. Yani şu hat:
Aynı başlıkta şu haritada da var, hepsi Okmeydanı'ndan geçiyor görünüyor. Çalıştayda Okmeydanı-Taksim önerisi getirilmiş, acaba Okmeydanı'ndan öteye gşder mi diye düşündüm.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?f=151&t=647
Otogar-Şişli diye geçiyor ve Okmeydanı'ndan geçiyor. Yani şu hat:
Aynı başlıkta şu haritada da var, hepsi Okmeydanı'ndan geçiyor görünüyor. Çalıştayda Okmeydanı-Taksim önerisi getirilmiş, acaba Okmeydanı'ndan öteye gşder mi diye düşündüm.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.06:01 » M1 Hattı Doğu ve Bat'ya Uzatılabilirmi
ohooo bunların altından çok su aktı, orda HRS gösterilen hat Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey oldu zaten, şimdi yeniden mi gündeme almışlar?
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.06:01 » M1 Hattı Doğu ve Batı Uzatma Önerileri
Yani, çalıştayda Taksim-Okmeydanı diye bir hat çizildiği haritada görünüyor. M7'ye evrildi ama çok kuzeyde kaldı M7. Okmeydanı-Eyüp-Otogar aksı da lazım. Birbirinin alternatifi değil aslında. Ama benim merak ettiğim şey şu; acaba M1 kapasite arttırımına, sinyalizasyona vs. harcanacak parayla, çatallanmayı aşmak için bu hat inşaa edilebilir miydi? Seferler 6 dakkanın altına düşemiyordu. 2 hat ayrılınca, bağımsızlık olacağı için kolaylaşırdı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.06:01 » M1 Hattı Doğu ve Batı Uzatma Önerileri
Aynı şey değil, M1 in revizyonu kaçınılmaz ve ötelenebilecek bir iş değil, okmeydanını çok isteyen kredi bulup yapar