ist-M.06:01 » M1 Hattı Doğu ve Batı Uzatma Önerileri
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ist-M.06:01 » M1 Hattı Doğu ve Batı Uzatma Önerileri
Ulaşım AŞ verilerine göre bu hat ayda 6 milyon yolcu taşıyor. Yani GÜNDE 200.000 civarında. İstanbul'un Avrupa Yakasının nufusu 6-7 milyon. Bu hat istenilen seviyede yolcu taşımıyor.Çünkü başangıçta Dalan zamanında AKSARAY-İKİTELLİ konseptinde düşünülmüştü. Sözen geldi Otogar'dan güneye hiç alakasız bir aksa devam ettirdi. Kendi seçim bölgelerine çevirdi. Dolayısıyla bugünkü kötü sonuç ortaya çıktı.
ZARARIN NERESİNDEN DÖNÜLÜRSE KARDIR diyerek bu hattın bir ucunu Cennet üzerinden Avcılar'a diğer ucunu Yenikapı'dan EMİNÖNÜ'ne uzatmak nasıl olur?
ZARARIN NERESİNDEN DÖNÜLÜRSE KARDIR diyerek bu hattın bir ucunu Cennet üzerinden Avcılar'a diğer ucunu Yenikapı'dan EMİNÖNÜ'ne uzatmak nasıl olur?
En son Mehmet Kasım tarafından 16 Haz Pzt, 2008 16:28 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Eminönü olmaz herhalde, ama biraz gayretle eski banliyö hattından Sirkeci üst istasyona gidebilirdi.
Bence o çengeli değiştirmek gerek. Yani o hattan üç hat yapmalı. Ama deli gibi bati–kuzeybatı-güneybatı-batı gezisi ile bu iş yürümez.
Yani içimden bazen bir yerlerine bir şey edeyim demek geliyor ... bu ne kafa yahu?
B. Alabay
Bence o çengeli değiştirmek gerek. Yani o hattan üç hat yapmalı. Ama deli gibi bati–kuzeybatı-güneybatı-batı gezisi ile bu iş yürümez.
Yani içimden bazen bir yerlerine bir şey edeyim demek geliyor ... bu ne kafa yahu?
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Öncelikle Mehmet in yayinladigi haritadaki hattin Havalimani ucu o sekilde sonlanmiyor bildigim kadari uc kisim daha cok denize dogru zaten IBB de Rafet Bey' in acikladigi planlarda da hattin Yesilköy de Marmaray' a entegrasyonu söz konusu idi hatirlarsaniz, tabii bu olmazsa olmaz degil oradan bir S yapar gider diyoruz ama birincisi burada metro hatti tüneli zeminin yaklasik 10-15 metre kadar altinda, bu kadar yakin bir noktada pist altinda kaziya NATM yöntemi ile dahi izin verilecegine ihtimal vermiyorum, eger kuzeye bakan (Sefaköy) pisti acilir ise Dogu-Bati pisti kapatilarak bu pistin altindan Yesilköy istikametine inilerek Florya üzerinden bir acilim belki ama cokta teknik bir konu ne kadar yorumlayabiliriz?
Ikincisi Eminönü baglantisi bence cok makul ama Basar in dedigi gibi Sirkeci seklinde (o zamanda Eminönü olmuyor zaten ) fakat Yenikapi' dan bu bölgedeki banliyö hattina cikis icin planlarin bu saatten sonra degismesi bence cok zor ve bu kadar da sekteye ugratmaya gerek yok, benim görüsüme göre zaten Marmaray ile yolcu yogunlugunun geregi olan Sirkeci yolcusu Marmaray hattindan akacak dolayisi ile burada yogun bir yolcu olmayacak, bu öngörüden yola cikarak hattin Kazlicesme den itibaren degerlendirilerek bir tramvay hatti gibi isletilmesi dolayisi ile Kazlicesme-Sirkeci ve daha icerilerden mesela Topkapi dan gelerek Ender magazasi ya da yakininda bir yerden asagi inerek Yenikapi da diger sistemlere entegre olan ve buradan eski banliyö hattina baglanarak yine Sirkeci de sonlanan bir hat olabilir, faydalari nedir? Kazlicesme nin bir kongre ve otel merkezi olmasi planlanmiyormu? dolayisi ile bir sehri kongre merkezi yapmanin yolu oraya gelen ya da giden insanlari etkin tasimak olmali, ikinci artisi otobüslerin bile zorlukla isledigi K.M.Pasa Yedikule istikameti yolcu potansiyelini Marmaray ve diger sistemler ile Sirkeci bölgesine ulastirmak, hattin Yenikapi-Sirkeci arasinin turistler tarafindan daha yogun kullanimini saglamak.
Tabi benim bu önerilerimden cikan sonuc yukaridaki haritadan oldukca farkli bir cözüm önerisi oldu.
Ikincisi Eminönü baglantisi bence cok makul ama Basar in dedigi gibi Sirkeci seklinde (o zamanda Eminönü olmuyor zaten ) fakat Yenikapi' dan bu bölgedeki banliyö hattina cikis icin planlarin bu saatten sonra degismesi bence cok zor ve bu kadar da sekteye ugratmaya gerek yok, benim görüsüme göre zaten Marmaray ile yolcu yogunlugunun geregi olan Sirkeci yolcusu Marmaray hattindan akacak dolayisi ile burada yogun bir yolcu olmayacak, bu öngörüden yola cikarak hattin Kazlicesme den itibaren degerlendirilerek bir tramvay hatti gibi isletilmesi dolayisi ile Kazlicesme-Sirkeci ve daha icerilerden mesela Topkapi dan gelerek Ender magazasi ya da yakininda bir yerden asagi inerek Yenikapi da diger sistemlere entegre olan ve buradan eski banliyö hattina baglanarak yine Sirkeci de sonlanan bir hat olabilir, faydalari nedir? Kazlicesme nin bir kongre ve otel merkezi olmasi planlanmiyormu? dolayisi ile bir sehri kongre merkezi yapmanin yolu oraya gelen ya da giden insanlari etkin tasimak olmali, ikinci artisi otobüslerin bile zorlukla isledigi K.M.Pasa Yedikule istikameti yolcu potansiyelini Marmaray ve diger sistemler ile Sirkeci bölgesine ulastirmak, hattin Yenikapi-Sirkeci arasinin turistler tarafindan daha yogun kullanimini saglamak.
Tabi benim bu önerilerimden cikan sonuc yukaridaki haritadan oldukca farkli bir cözüm önerisi oldu.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Havaalanının altından derin bir "S" ile Florya üzerinden Cennet Mahallesine ulaşması düşünülebilir. Ama çıkış noktamız bu hat istenilen seviyede yolcu taşımıyor.
Cennet ve Avcılar'a ulaşacak hat kapasiteyi tam doldurur.
Yenikapı Marmaray İstasyon alanınını DİKLEMESİNE kesen bir uzantıdan dem vurmak isterim. Sahil yoluna dik geçecek İDO İskelesine az kala kavis çizerek İSKELE ÖNÜ geniş alana istasyon konduracağız. Buradan sahil ve demiryoluna paralel devam eden hat 500 m sonra banliyöye dahil olacak.
Tabi ki SİRKECİ olacak son istasyon. Cadde Tramvayının yükünüde azaltmış oluruz. Hem insanları aktarma mecburiyetinde bırakmadan LRT hattına dahil ederiz.
DİĞER ÖNERİM İSE:
Merter-Kazlıçeşme Bağlantısı yaparak (sadece 2 km eklemekle )
MERTER-SİRKECİ METROSU
Amaç E-5'i direk Marmaray'a ve Sirkeci'ye. bağlamak.
Cennet ve Avcılar'a ulaşacak hat kapasiteyi tam doldurur.
Yenikapı Marmaray İstasyon alanınını DİKLEMESİNE kesen bir uzantıdan dem vurmak isterim. Sahil yoluna dik geçecek İDO İskelesine az kala kavis çizerek İSKELE ÖNÜ geniş alana istasyon konduracağız. Buradan sahil ve demiryoluna paralel devam eden hat 500 m sonra banliyöye dahil olacak.
Tabi ki SİRKECİ olacak son istasyon. Cadde Tramvayının yükünüde azaltmış oluruz. Hem insanları aktarma mecburiyetinde bırakmadan LRT hattına dahil ederiz.
DİĞER ÖNERİM İSE:
Merter-Kazlıçeşme Bağlantısı yaparak (sadece 2 km eklemekle )
MERTER-SİRKECİ METROSU
Amaç E-5'i direk Marmaray'a ve Sirkeci'ye. bağlamak.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bu ne biçim bir fantezi böyle? Olur mu hiç? Zaten dünyayı gezip, bizi neredeyse rezil eden bir hatta, üstten gelen metro hattını bağlayarak ne elde etmiş oluruz? Metro Yenikapı'ya inecek tabiîki. Öteki metro da Yenikapı'ya inecek, ya orada sonlanacak, ya da Sirkeci'ye uzatılacak. Ama iki, birbiriyle alâkası olmayan, metro sistemini löp diye bağlayamayız. Metrolar AĞ şeklinde dokunmalı, ucunu şaşırmış kurt şeklinde değil!Aksaray Metro İstasyonun önündeki geniş alanı hem LRT hemde metronun ortak istasyonu olarak tasarlanması.
B. Alabay
- Kemal Çevik
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44
Uzatma ve parçalama
Gene mi diyeceksiniz ama Paris metrosunun yapımını incelerken hemen farkediyorsunuz bazı tüneller bölünüp bölünüp diğerlerine eklenerek bugünkü şebekeye ulaşılmış. Bugün bile 13 numarayı bölüp 14'ü uzatmaya hazırlanıyorlar.
Sistemler farklı, dolayısıyla aktara aktara gitmeyi öğreneceğiz başka çaresi yok, var da aynı güzergahta hem metro, hem LRT, hem tramvay yapmak gibi bir lüksümüz yok.
Marmaray devreye girince bu hattı Yeşilköy ve Yenikapı'da Marmaray'a bağlayıp İkitelli-Yeşilköy, İkitelli-Yenikapı hatları olarak düşünmek belki daha verimli olabilir.
Sistemler farklı, dolayısıyla aktara aktara gitmeyi öğreneceğiz başka çaresi yok, var da aynı güzergahta hem metro, hem LRT, hem tramvay yapmak gibi bir lüksümüz yok.
Marmaray devreye girince bu hattı Yeşilköy ve Yenikapı'da Marmaray'a bağlayıp İkitelli-Yeşilköy, İkitelli-Yenikapı hatları olarak düşünmek belki daha verimli olabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Zaten Mehmet' te onu fantezi olarak adlandırmış çünkü bu saatten sonra oraya o tünelin döndürülmeyeceğini biliyor, Aksaray-Yenikapı bağlantısında tek eksik son istasyon olan Yenikapı yoksa bu hattın kabası bitti zaten, Unkapanı-Yenikapı arası ise malum köprüydü, Süleymaniye tüneliydi derken yavaşta olsa ilerliyor bana kalırsa buradaki tek yanlış raylı sistemlerin tam olarak deniz kenarında yani İDO iskelesi önünde yer almaması idi, bir deniz kenti olan İstanbul' da bu sağlanmalıydı, diğer taraftan Mehmet' in çiziminde gerçekleştirilse daha faydalı olacak bir hatta Havalimanı hattının Yenikapı' dan mevcut banliyö gelecekteki metro sistemine bağlanması idi ama bu da artık teknik olarak pek mümkün olmayacak, ilk projede olsa belki bir şekilde biterdi fakat bu seferde devreye bürokrasi ve rant kavgası girecekti, sonuçta benim büyük bir heves ile beklediğim kent içi raylı sistemlerin tamamının İstanbul Ulaşım A.Ş. tarafından işletilmesi hayalimde suya düşmüş zaten Marmaray A.Ş. hayırlı olsun...
Geriye sadece banliyöden arta kalacak olan Kazlıçeşme-Sirkeci rayları kalıyor, umarım bu raylar bize tahsis edilirde burada bir LRT hattı tramvay ile almanların Stadtbahn dediği tarz arası bir şey işleterek bu bölgeyi değerlendiririz, çünkü banliyönün iptal olması ile kentin güneyindeki tek raylı erişim noktası Yenikapı oluyor K.M.Paşa, Samatya gibi yerleşim ve hastane ağırlıklı bir bölge sadece zor ve dar trafikte ilerleye otobüslere kalıyor, bakalım göreceğiz,
Havalimanı bağlantısına gelince, bir önceki mesajda dediim gibi istasyonun yönü o değil, tabii mevcut yön Mehmet' in önerdiği dönüşe engelde değil, ama bir şekilde pistin altında kazıya izin verilmeyecektir, burada tek seçenek şu bir türlü aktif kullanılamayan en doğudaki kuzey-güney pistinin kullanılarak alttaki doğu-batı pistinin geçici iptali ile buradan bir tünelin geçirilerek pistin güvenliğinin sağlanması olacaktır, bu şekilde de Kemal abinin dediği gibi Yeşilköy ya da Yeşilyurt civarında bir yerden Marmaray' a entegre bir istasyon oluşturulabilir, Mehmet' in önerisi ise ikinci bir hat olarak Havalimanını kesen bir hattın geçmesi şeklinde olabilir ama burada da asıl kalkış ve manevraların yapıldığı pistlerin altında bir kazıya izin verilmesi için ne kadar derinden geçmesi gerekir bunun görülmesi lazım, bu mantıkla baktığımızda, pist mevcut istasyonun en fazla 15 metre kadar altında kalıyor.
Geriye sadece banliyöden arta kalacak olan Kazlıçeşme-Sirkeci rayları kalıyor, umarım bu raylar bize tahsis edilirde burada bir LRT hattı tramvay ile almanların Stadtbahn dediği tarz arası bir şey işleterek bu bölgeyi değerlendiririz, çünkü banliyönün iptal olması ile kentin güneyindeki tek raylı erişim noktası Yenikapı oluyor K.M.Paşa, Samatya gibi yerleşim ve hastane ağırlıklı bir bölge sadece zor ve dar trafikte ilerleye otobüslere kalıyor, bakalım göreceğiz,
Havalimanı bağlantısına gelince, bir önceki mesajda dediim gibi istasyonun yönü o değil, tabii mevcut yön Mehmet' in önerdiği dönüşe engelde değil, ama bir şekilde pistin altında kazıya izin verilmeyecektir, burada tek seçenek şu bir türlü aktif kullanılamayan en doğudaki kuzey-güney pistinin kullanılarak alttaki doğu-batı pistinin geçici iptali ile buradan bir tünelin geçirilerek pistin güvenliğinin sağlanması olacaktır, bu şekilde de Kemal abinin dediği gibi Yeşilköy ya da Yeşilyurt civarında bir yerden Marmaray' a entegre bir istasyon oluşturulabilir, Mehmet' in önerisi ise ikinci bir hat olarak Havalimanını kesen bir hattın geçmesi şeklinde olabilir ama burada da asıl kalkış ve manevraların yapıldığı pistlerin altında bir kazıya izin verilmesi için ne kadar derinden geçmesi gerekir bunun görülmesi lazım, bu mantıkla baktığımızda, pist mevcut istasyonun en fazla 15 metre kadar altında kalıyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet istasyonun konumu senin çizdiğin hattın pozisyonunu çok bozmuyor bunu bir iki kez söyledim yanlış diye ama çokta önemli değil ama aşağıda vereceğim, diğer taraftan yine aşağıdaki çizimde senin önerinin olası şekli ile benim önerilerimin olası şekilleri mevcut, bunlar üzerinde de tartışılabilir, burada bence birinci engel mevcut havalimanı istasyonu yüzeye çok yakın buradan ileri doğru yapılacak bir kazıda yeterince derine inildiğinde tekrar yukarı çıkış için yeterli mesafe varmıdır? zemin sıvılaşması ne durumdadır? gibi sorular akla geliyor buranın rakımı nerede ise 0, dolayısı ile Ataköy konutlarının bile yıllarca önce fore kazık sistemi ile zemine sabitlenerek inşaa edildiği ve bu bölgenin dere yatağı civarında olduğu düşünülürse bir takım teknik engellerde olabilir. Ama ben hala mevcut hattın Beylikdüzü ya da Sefaköy e uzamasından ise Marmaray' a bağlanarak Fransa' da olduğu gibi farklı işletmecilerin ortak çalışması ile bir bölüm işletilebileceğine inanıyorum, yani hat Bakırköy meydana erişebilir ya da kuzeye Ispartakule yani Bahçeşehir e varabilir hangisi fizibilite ve gelecek yatırımı anlamında uygundur bunun tespiti ile yönlendirilmesi daha doğru olacaktır.
Kırmızı mevcut metro
Kahverengi senin önerin
Yeşil ve Mavi benim öneri bağlantılarım
Siyah mevcut banliyö
Kırmızı mevcut metro
Kahverengi senin önerin
Yeşil ve Mavi benim öneri bağlantılarım
Siyah mevcut banliyö