edr-M.06 » Edirne HRS Önerisi (EMET)
edr-M.06 » Edirne HRS Önerisi (EMET)
M1 İskender-Pazarkule (18,36 km)
* İskender
* Kolej
* Otogar
* Trakya Üniversitesi
* TOKİ 2
* Kutlutaş
* Binevler
* Sanayi Sitesi
* Trakya Birlik
* Ayşekadın
* Edirne Lisesi
* Tunca Köprübaşı
* Kent Ormanı
* Karaağaç
* Fen Lisesi
* Pazarkule
M2 Mahirkent-Edirne Lisesi (6,74 km)
* Mahirkent
* Kapıkule Yolu
* Yıldırım
* Yeniimaret
* Sarayiçi
* Valilik
* Saraçlar Caddesi
* Edirne Lisesi
NOT: Detaylı güzergah tarifini ve haritaları daha sonra paylaşacağım.
* İskender
* Kolej
* Otogar
* Trakya Üniversitesi
* TOKİ 2
* Kutlutaş
* Binevler
* Sanayi Sitesi
* Trakya Birlik
* Ayşekadın
* Edirne Lisesi
* Tunca Köprübaşı
* Kent Ormanı
* Karaağaç
* Fen Lisesi
* Pazarkule
M2 Mahirkent-Edirne Lisesi (6,74 km)
* Mahirkent
* Kapıkule Yolu
* Yıldırım
* Yeniimaret
* Sarayiçi
* Valilik
* Saraçlar Caddesi
* Edirne Lisesi
NOT: Detaylı güzergah tarifini ve haritaları daha sonra paylaşacağım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tramvay için maalesef coğrafi olarak uygun değil Edirne. Çok dik yokuşlar var. Ancak, metro inşa edilirken yeraltında istasyonların derinlikleri ayarlanarak bu sorun çözülebiliyor. Dik üçgen gibi düşünün. Hipotenüs, yeryüzü ise, karşısındaki kenarı metro hattı kabul edebiliriz. Bu mantıkla; bir istasyonun derinliği 1 metre ise, bir sonrakinin 10 metre olabiliyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Edirne tramvay icin uygun degil mi? Tamam hic gozumle gormedim eyvallah ama tv de bu kadar yaniltiyor olamaz, hani kamera sisman gosterir gibi ayrica daha once dedigim gibi bu egim konusu artik tatsiz bir hal aldi, bu korkulacak bir konu degil, Edirne Bursa dan daha mi kotu bir cografyada? Sanmiyorum.
Ana caddesi bile şehrin girişinden, Ayşekadın kavşağına dek düz; daha sonra yokuş çıkmaya başlıyor. Hele ki şehir merdiven gibi. Kuzey kısımları yukarıda merkez dediğimiz yerler daha aşağıda, Güney mahallelerse çok daha alçakta. Meriç ve Karağaç ise nispeten düz ve Güney mahallelerle aynı yükseklikte.
Düşündüğüm metronun haritası:
http://goo.gl/maps/CzUO
Ayrıca istasyonların olduğu noktalardaki yeryüzü rakımlarını yazmakta da fayda var:
M1 İSKENDER-PAZARKULE
İskender: 101 metre
Kolej: 52 metre
Otogar: 53 metre
Trakya Üniversitesi: 46 metre
Toki 2: 67 metre
Kutlutaş: 53 metre
Binevler: 44 metre
Sanayi Sitesi: 41 metre
Trakya Birlik: 44 metre
Ayşekadın: 50 metre
Edirne Lisesi: 48 metre
Tunca Köprübaşı: 37 metre
Kent Ormanı: 39 metre
Karaağaç: 36 metre
Fen Lisesi: 36 metre
Pazarkule: 42 metre
M2 MAHİRKENT-EDİRNE LİSESİ
Mahirkent: 89 metre
Kapıkule Yolu: 33 metre
Yıldırım: 35 metre
Yeniimaret: 35 metre
Kırkpınar-Sarayiçi: 33 metre
Valilik: 52 metre
Saraçlar Caddesi: 51 metre
Edirne Lisesi: 48 metre
http://goo.gl/maps/CzUO
Ayrıca istasyonların olduğu noktalardaki yeryüzü rakımlarını yazmakta da fayda var:
M1 İSKENDER-PAZARKULE
İskender: 101 metre
Kolej: 52 metre
Otogar: 53 metre
Trakya Üniversitesi: 46 metre
Toki 2: 67 metre
Kutlutaş: 53 metre
Binevler: 44 metre
Sanayi Sitesi: 41 metre
Trakya Birlik: 44 metre
Ayşekadın: 50 metre
Edirne Lisesi: 48 metre
Tunca Köprübaşı: 37 metre
Kent Ormanı: 39 metre
Karaağaç: 36 metre
Fen Lisesi: 36 metre
Pazarkule: 42 metre
M2 MAHİRKENT-EDİRNE LİSESİ
Mahirkent: 89 metre
Kapıkule Yolu: 33 metre
Yıldırım: 35 metre
Yeniimaret: 35 metre
Kırkpınar-Sarayiçi: 33 metre
Valilik: 52 metre
Saraçlar Caddesi: 51 metre
Edirne Lisesi: 48 metre
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben bunu kabul etmiyorum, kim diyor ki bir kaç metrelik farktan ötesini kabul etmez? Mühendislik kitapları hala bu şekilde mi öğretiyor? Olabildiğini ve hatta olmuş olduğunu ve bunun son yılların teknolojisi olmadığını da çok iyi biliyoruz, tekrar ediyorum tv de gördüğüm Edirne üzerinden yorum yapıyorum tabii ki eleştiriye ve yanlışa açıktır ama Edirne' de bir eğim problemi olduğunu düşünmüyorum, misal problem Çorlu' daki merkez ile Sağlık mah. arasındaki yoldur, o kısa mesafedeki o eğim raylı sistem için çoktur ama %11 tırmanabilen sistemler varken ve ülkemizde Bursa da %8 yapılıyor iken eğim eğim demek bana garip geliyor, ben İstanbul için bile bir kısım yerlerde bunu kabul etmiyorum, tamam belki Devebağırtanı çıkartamayız ya da ne bileyim Çıksalın da olmaz ama Bağcılar' a tırmanırken sorun yaşamayan bir tramvay kentte pek çok noktada da yaşamaz. Fatih' e Akdeniz caddesinden çıkmazsınız da Saraçhane' den çıkarsınız, bunun gibi bir alternatif her zaman vardır.emrenmert yazdı:Eğim problemi var maalesef. Tramvay mümkün değil. Tramvay bir kaç metrelik rakım farklarından fazlasınıökabul etmez. Bunun için noktaların rakımlarını yazdım.
Edirne nüfusu ile emsal eu şehirlerinde metro var diyerek metroyu hakediyor diyebiliriz belki ama pek çok faktör var, o nüfus ne kadar metrekarelik bir alanda yaşıyor, Edirne kentinin günlük yolculuk arz/talebi nedir, 10 tane minibüs çalışıp ful dolu gidiyor diyerek hadi tramvay hele ki metro yapalım demek? Çorlu başlığına yazdığım gibi öneri ve planlamalar her zaman olmalı bu konuda tartışılmalı ama bunun gerekliliği de tartışılmalı. Önce lastik tekerlekli sistemlerin ıslahı ile yolculuklar rahatlatılamaz mı buna bakmak lazım, bunun paralelinde tramvay ya da Edirne gibi emsal kentler için Tram-Train uygulamalarını araştırıp önermek lazım, bir sonraki aşamasında bu da yetersiz geldiği zaman metro planlamasına geçilebilir. Ha bir ön hazırlık için Tram-Train in kent içi güzergahı tünel ve uzun peron ile inşa edilebilir (pre-metro) buna katılırım.