ist-L.09 » Metrobüs yerine LRT?

Cevapla
Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

ist-L.09 » Metrobüs yerine LRT?

Mesaj gönderen Anatolian » 05 Eki Cmt, 2013 17:10

Konuyu sitede aradım ama bulamadım bari ben açayım dedim,

Bilindiği gibi Topbaş metrobüsü metroya çevireceğiz diye açıklama yapmıştı diyelim Haliç'i ve Çekmece Gölü'nü köprü ile aştılar fakat bu kadar uzun hattı yapmak çok uzun zaman alacaktır ve çalışmalar nedeniyle trafiği daha da çekilmez hale getirecektir bana göre artık İstanbul'un can damarı olan bu yol çözüm için bu kadar bekleyemez...

Sorum şu Zincirlikuyu-B.Düzü arası Bursaray'da olduğu gibi iki yolun arasından gitseydi nasıl olurdu?...Hem iki yol arası boşluk hazır hem de tünel vs. işler nedeniyle çok fazla bir süre de gerekmiyor, ya da Bakırköy-Beylikdüzü erken bitirilir, AHL-Zincirlikuyu arasına LRT yapılsa nasıl olur?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eki Cmt, 2013 20:35

Şöyle bir takım başlıklarda parça parça tartışılmıştı

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=7423

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=496

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=339

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=28592

Ve cevabı da vereyim, öncelikle Başkan metrobüsün yerine metro yapacağız dedi ama Beylikdüzü - Söğütlüçeşme arasına yapacağız dedi mi? Belki kaçırmışımdır bilmiyorum ama ben o beyanatta öyle bir şey söylediğini hatırlamıyorum, orada kast edilen kesinlikle İncirli-Beylikdüzü metro hattıdır, başka da bir şey değil. Yanlız bu geçen günkü kampanya kapsamında İncirli-Mecidiyeköy metrosuda sanırım 2019 sonrası planlar arasında görünmektedir, yapılır yapılmaz onu bilemem. Dolayısı ile şu anda bana İncirli' den sonrası çok muğlak görünüyor, Yenikapı' ya mı bağlanacak, yoksa Mecidiyeköy e mi uzatılacak, yoksa alıştık nasıl olsa dallı budaklı bu da böyle dallı bir metro olsun mu olacak, ben bunun çok yanlış bir yönelim olduğuna inanıyorum, internette bazı klavuzlar var bunların karga olduğunu ne zaman anlayacaklar bakalım.

Dediğim gibi Kadir Bey in ilk etapta kast ettiği İncirli-Beylikdüzü arasıdır diye düşünüyorum. İkinci etapta da belki Mecidiyeköy' e kadar. Fakat ben bu metro hattının metrobüsü ortadan kaldıracağına inanmıyorum ki söylemlerde o yönde yani bu metro hattı yapılsa da metrobüs işlemeye devam edecek. O kadar ki yeni metrobüs projeleri de raftan indi Z.Kuyu-2.Köprü-Anadolu Yakası projesi gibi.

Tam olarak soruya dönmem gerekir ise, yolun ortası hazır diyoruz ama ne için hazır? Bir metro hattı için hazır mı? Eğer tramvay yapacaksak hazır ama metro yapacaksak ki, bu güzergahta metro olmalı o zaman çok iş var. Karayolu trafiği felç olacak, metrobüs işlemediği için toplu ulaşım felç olacak, istasyon binaları nereye yapılacak, güzergah üzerinde hiç uygun alan yok, sistemin güvenliği nasıl sağlanacak? Çevresel etkenler nedeni ile? Yani ben kurcalarsam bayağı bir karşı soru bulurum, metrobüs yapılmadan bir tramvay ya da ne bileyim 4 vagoncuklu bir metro yapılsaydı olurdu ama bu saatten sonra metrobüsün sunduğu avantajları yıkıp hadi buraya metro yapıyorum demek zor iş.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Eki Cmt, 2013 22:31

Dipten ve derinden TBM ile delsen, olur da aslında. Ama belki pek mantıklı olmaz. Bence işe yanlış taraftan çözüm aranıyor. Demin demiştik ya, kent bu şekilde işlemez ve işlemeyecek. 1970/80’lerin otobüs yolları da yok artık. denendi, olmadı, gitti. Bu da böyle. Olmayacak. Başka çözümler gerek, bambaşka. O hatları gerektirmeyecek çözümler. Yani, kent tasarımı açısından. Birisinin Beylikdüzü’nden doğuya gitmesini gerektirmeyen. Söğütlüçeşme’den de batıya. 10, 20 sene … bu da olur. Olacak, ister istemez.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 07 Eki Pzt, 2013 00:58

Sabiha Gökçen - Tem otoyolu - Çamlıca, Bahçeşehir-Maslak-Kozyatağı metrobüse uygun hatlar; Metrobüs'ü artık metroya çevirmek bence aynı yere 2 defa emek harcayıp hiçbir şey elde edememektir.
Metrobüs üzerindeki 800.000 kişilik baskıyı 400.000'e indirirsek sorun çözülür bunun için Beylikdüzü - İncirli - Kazlıçeşme - Kumkapı - Sirkeci güzergahı epey iş görür, yine aynı şekilde Kazlıçeşme - Levent - Kadıköy/Bostancı da epey iş görür. Buna Halkalı - Kirazlı - Otogar ve Mahmutbey -Mecidiyeköy-Kabataş da eklenirse sıkıntı çözülür.
İncirli - Yenikapı bağlantısına karşıyım gereksiz bir maliyet ve de anlamsız bir güzergah Kocamustafapaşa'nın bir kısmı ve Yedikule dışında bir yere hizmet etmez. Ekstra yerin altını kazmakla uğraştırır ve bol tarihi malzemeyle zaman kaybettirir. Kazlıçeşme - İncirli daha uygun ve de Kazlıçeşme - Sirkeci arası kolayca hazırlanabilir.
Ne yalan söyleyeyim acaba Kadıköy-Kartal metrosu yerine Bir ucu Üsküdar - Harem diğer ucu Kadıköy Meydanı'na çıkan iki uçlu metrobüsün Gebze'ye dek kısa sürede uzatılıp Sabiha Gökçen'e de bir uç çıkarılması mı daha doğru olurdu? Düşük kapasiteli metromuz olacağına 24 saat işleyen ve gerçek bir yolcu potansiyeline hitap eden metrobüsümüz olurdu.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön