Sabiha Gokcen Havaalani'ndan Gebze ve Dilovasi'na ongorulen rayli sistem icin yer alti metro cozumu yerine yerustu hafif rayli sistem alternatifi daha uygun gorunuyor.
Havaalani'nin Dilovasi'nda yeni korfez gecis koprusune (dolayli olarak Bursa'ya) direk ve hizli baglantisi bu sekilde olusturulabilir.
Kurtkoy'de havaalanina da hizmet verecek metrobus ve otobus terminali (yeni otogar) planlanan rayli sistemlerle dogru entegre edilebilirse Istanbul'un Anadolu yonunden giris/cikislarini onemli olcude rahatlatip duzenleyebilir.
Dr. Murat Mayor
MAYOR STRATEGY, mayorstrategy.com
ist-TS.06 »S.G.H-Dilovası HRS ve Kurtköy-Otogar/Metrobüs Terminal
-
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 28 May Sal, 2013 16:15
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Böyle bir proje resmiyette varmı yoksa öneri mi? SGH dan Dilovası na metro bana göre gereksiz, bu tip işletmeler banliyö ile çok rahatlıkla yapılabilir, metro Türkiye'de bir gereklilikten çok şov ve boşa para harcama aracı gibi oldu, her yere metro lafı dile getiriliyor. Dediğiniz gibi bir raylı sistem düşüncesi varsa bencede yüzeysel bir sistem olabilir ve işletme frekansı düşük, daha düşük maliyetli sinyalizasyon gerektiren bir şey olabilir.
Bir diğer husus o arada zaten bir demiryolu olmayacak mı? Hani YHT yi dara sokamayıp çözüm olarak bulunan kuzeyden gelecek bir yht hattı vardı?
Bir diğer husus o arada zaten bir demiryolu olmayacak mı? Hani YHT yi dara sokamayıp çözüm olarak bulunan kuzeyden gelecek bir yht hattı vardı?